11 ویژگی منحصر به فرد دکوراسیون اتاق خواب ایرانی - سازه برتر



11 ویژگی منحصر به فرد دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی از طراحی زیبا و فضای کوچکی برخوردار است، از این رو باید استفاده بهینه ای از اتاق خواب داشته باشید و دکوراسیونی را طراحی کنید که علاوه بر داشتن زیبایی، فضایی مناسب برای استراحت و آرامش داشته باشد.

علاوه بر این تزیین اتاق خواب ایرانی همراه با سادگی است و به همین دلیل دارای طرفداران زیادی است. عواملی مانند نورپردازی، رنگ مورد استفاده، مدل پرده و محل قرار گرفتن تخت، در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک ایرانی تاثیر زیادی دارد و باید در زمان طراحی و چیدمان دکور اتاق خواب ایرانی توجه زیادی به آن شود.

در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم که اگر دوست دارید اطلاعاتی را در خصوص شیوه طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی‌ها به دست آورید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ایرانی، می توانید از انواع دکوراسیون‌های مدرن، کلاسیک و سنتی استفاده کنید که انتخاب هر کدام از این نوع سبک‌ها بستگی به سبک کلی دکوراسیون ویلا یا منزل شما دارد. دکوراسیون اتاق خواب ایرانی جدید و مدرن به شکلی ساده است و دکوراسیون‌های سلطنتی و کلاسیک، نیز جذابیت و زیبایی خاص خودشان را دارند و برای کسانی که دوست دارند فضای اتاق خواب شان متفاوت و لاکچری باشد، انتخابی ایده آل به شمار می آیند.

 

 

ویژگی های دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

در این بخش از سازه برتر به معرفی ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خواب ایرانی‌ها می پردازیم:

 

1- رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب ایرانی

رنگ در دکوراسیون داخلی اهمیت و تاثیر بسیاری دارد. برای تغییر دکور اتاق خواب ایرانی ساده که دارای رنگ‌هایی خنثی مانند طوسی، کرم و خاکستری هستند، کافیست کمی تناژ رنگی جیغ و هیجان انگیز را به کار ببرید.

این طیف رنگی را می توانید برای پرده، کوسن‌های تخت خواب یا اکسسوری های کنار تخت استفاده کنید. رنگ‌های تند و گرم جلوه دلنشین‌تر و سرزنده‌تری را در دکوراسیون یک اتاق خواب ساده دارند و رنگ‌های سرد جلوه ای شیک و رسمی را به اتاق خواب ایرانی می بخشند.

برخی از رنگ‌ها نیز دارای اصالت زیادی هستند و به رنگ‌های ایرانی معروف هستند، مانند رنگ‌هایی همچون نیلی، آبی؛ لاجوردی، صورتی، فیروزه ای، قرمز و نارنجی ایرانی و … که از این نوع رنگ‌های اصیل می باشند.

 

2- استفاده از سرویس خواب کلاسیک، انتخابی اشتباه در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

سرویس‌های خواب کلاسیک دارای طرح‌ها و تزیینات شلوغی هستند، به همین دلیل برای دکور اتاق خواب ایرانی ساده، به خصوص اتاق خواب‌های کوچک مناسب نیستند و جلوه ای نامتناسب و شلوغ را ایجاد می کنند.

در واقع استفاده کردن از یک تخت سلطنتی یا کلاسیک پرکار در یک اتاق خواب متوسط و یا کوچک، شبیه به اقامت یک ملکه در یک اتاق کوچک است و همینقدر بی تناسب و خنده دار به نظر می رسد.

 

3- اکسسوری و تزیینات مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

می دانید که هم می توان از اکسسوری‌های مدرن و هم تزیینات کلاسیک برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب ایرانی استفاده کرد. ولی این که کدام یک از این نوع تزیینات برای اتاق خواب شما گزینه بهتری هستند، بستگی به عوامل زیادی مانند ابعاد اتاق، نورگیری و رنگ‌های مورد استفاده در آن دارد.

به طور کلی اکسسوری‌ها و تزیینات شلوغ کلاسیک برای اتاق خواب‌های مدرن و ایرانی کمتر استفاده می شوند و نظم و هارمونی اتاق را به هم می ریزند.

معمول‌ترین تزیینات برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دونفره یا اتاق های نوجوانان، چه پسرانه و چه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می تواند شامل گلدان‌ها و گل‌هایی زیبا، مبلمان تکی مانند شزلون یا پاف، کوسن، شال تخت و روکش‌های دکوراتیو تخت خواب، آباژورهای زمینی و دیواری، دیوار گالری، تابلوهای دکوراتیو، پنجره نما، هدبورد تخت خواب، آینه‌های صفحه ای و انواع کفپوش‌های تزیینی و یا اصلی باشد.

اگر سبک ماکسیمالیستی را بیشتر می پسندید، بهتر است که از جمع کردن تزیینات زیاد هرچند جذاب و زیبا، در فضای محدود و کوچک اتاق خواب ایرانی اجتناب کنید.

 

استفاده از کمد برای دکور اتاق خواب ایرانی

4- استفاده از کمد برای دکور اتاق خواب ایرانی

کمد یک از مهم‌ترین المان‌های اتاق خواب ایرانی است و توصیه می کنیم که به جای استفاده از مبلمان دکوراتیو مانند پاتختی، پاف، میز و صندلی آرایش و المان‌های بزرگ دیگر تزیین اتاق خواب، از کمدهای جادار و بزرگ دیواری استفاده کنید تا هم اتاقی منظم‌تر و زیباتر داشته باشید و هم اتاق خواب خود را به سبک زندگی ایرانی طراحی کرده باشید.

به طور خلاصه، کمد هرچقدر بزرگ‌تر باشد بهتر است و باید کمد اتاق خواب به شکل مناسبی بر اساس نیازمندی‌های هر یک از اعضای خانواده پارتیشن بندی و طبقه بندی شده باشد. کمدهای ساده و دیواری که تا سقف امتداد دارند، جهت طراحی دکوراسیون اتاق خواب دونفره یک انتخاب عالی به نظر می رسند.

همچنین می توان بخشی از جداره ثابت کمد دیواری را به عنوان یک آینه قدی در نظر گرفت. این آینه را می توان با استفاده از یک میز متحرک بازشو با یک میز آرایش ترکیب کرد.

در صورتی که اتاق خواب شما خیلی بزرگ است، باز هم بهتر است که از یک کمد دیواری ریلی برای جذابیت اتاق خواب و استفاده بهینه از فضای اتاق خواب ایرانی استفاده کنید.

همچنین باید سعی کنید که رنگ‌هایی ساده و روشن، بدون تزیینات شلوغ را برای کمدها به کار ببرید. به عبارتی دیگر برای منظم به چشم آمدن دکوراسیون اتاق خواب ایرانی، بهتر است که کمدها نیز مانند یک دیوار ساده به چشم بیایند.

 

5- کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

محل خواب، نیازمند سکون، آرامش و استراحت بعد از یک روز پر هیجان می باشد و بهتر است که جهت تزیین دیوار اتاق خواب ایرانی، از کاغذ دیواری خیلی شلوغ استفاده نشود، زیرا برای یک اتاق خواب خلوت وساده، این سبک از کاغذ دیواری می تواند جلوه ای پرهیاهو و آشفته را ایجاد کند.

علاوه بر این استفاده کردن از کاغذ دیواری، تنها برای تزیین یک یا دو دیوار (در صورت بزرگ و پرنور بودن اتاق) مناسب است.

البته برای اتاق خواب‌هایی با ابعاد و نور مناسب، می توان از طرح‌های کاملا روشن که دارای طراحی‌های بدون رنگ و برجسته هستند، برای تمام دیوارها استفاده کرد. این سبک از کاغذ دیواری، جلوه ای که شبیه به بافت هست را بر روی دیوارها به وجود می آورد.

با این حال در صورتی که از یک کاغذ دیواری تیره، شلوغ و با نقش و نگاری شاخص برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده می کنید، بهتر است که این نوع طرح بر روی دیوار پشتی تخت خواب اجرا شود و تزیینات برجسته و اکسسوری‌های دیگری بر روی آن قرار داده نشود.

لازم به ذکر است که طراحی دیوار با کاغذ دیواری چشمگیر و برجسته و همچنین طراحی دیوار دوم با اکسسوری‌های جذاب و شاخص، برای محیط کوچکی مانند اتاق خواب ایرانی، می تواند تعادل بصری فضا را بر هم بزند و ریتم آرامی را که این نوع فضا به آن احتیاج دارد را از بین ببرد.

 

سرویس خواب و مبلمان مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

6- سرویس خواب و مبلمان مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

در صورتی که اتاق خواب شما دارای ابعاد کوچکی است، راه حل منطقی بهره بردن از تخت خواب‌های تاشو است. این نوع تخت خواب‌ها قابلیت جمع شدن دارند و امکان فعالیت روزانه را بدون وجود تخت ایجاد می کنند.

همچنین می توانید برای جای دادن میز آرایش و کاربردهای مورد نیاز دیگر، از میزهای جمع شونده که بعد از استفاده جمع می شوند، استفاده کنید.

 

7- نورپردازی اتاق خواب ایرانی

نورپردازی در اتاق خواب ایرانی، دارای اهمیت زیادی است و برای نورپردازی اتاق خواب بیشتر از لوسترهای آویز یا سقفی، آباژور، دیوارکوب یا چراغ‌های آویز و لامپ‌های سقفی و … استفاده می شود، همچنین استفاده از نور مخفی در اتاق خواب ایرانی، می تواند فضایی خیره کننده و جذاب را به اتاق ببخشد.

 

کفپوش در یک اتاق خواب ساده و شیک ایرانی

8- کفپوش در یک اتاق خواب ساده و شیک ایرانی

برای کفپوش اتاق خواب مانند پارکت، سرامیک و یا سنگ، می توان با توجه به سلیقه و علاقه و اقلیم منطقه ای که در آن هستید، یکی از انواع کفپوش ها را انتخاب کنید. برای مثال، استفاده کردن از موکت یکپارچه و یا کفپوش چوبی برای خانه‌هایی که آب و هوای سردی دارند، معمولا راندمان مناسب‌تری در مقایسه با انواع کفپوش‌های سرامیکی دارند.

برای اتاق خواب‌های کم نور و کوچک نیز، استفاده از کفپوش‌های کدر و تیره، جلوه ای نازیبا را در دکور اتاق ایرانی ایجاد می کند و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. یک موکت قهوه ای تیره یا طوسی، می تواند تمام هزینه و زحمات شما را برای چیدمان یک اتاق خواب مدرن و شیک نابود کند.

در واقع یک انتخاب بسیارعالی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌های ایرانی، استفاده کردن از فرش‌های لاکی و سنتی ایرانی در طراحی یک اتاق با تم ساده و روشن است. فرش لاکی ایرانی با نقوش هنرمندانه و زیبا، صمیمیت و گرمایی را که فضای اتاق خواب به آن نیاز دارد را به آسانی تامین می کند و جلوه ای شاد و سرزنده را در دکور اتاق خواب ایجاد می کند.

 

9- از وسایل چوبی استفاده کنید

استفاده از عناصر چوبی در اتاق خواب ایرانی، ایده ای فوق العاده خواهد بود. اگر بتوانید از بعضی از تزیینات چوبی برای اتاق خواب خود استفاده کنید، احساس آرامش خاصی را تجربه می کنید. در حقیقت عنصر چوب در ایجاد یک فضای روحانی و آرامش بخش تاثیر گذار است و این موضوع در مورد اتاق خواب‌های امروزی، اهمیت بیشتری دارد. بهره بردن از وسایل چوبی کمک می کند که فضایی دوست داشتنی و صمیمانه در اتاق خواب ایجاد شود.

 

10- بهره بردن از قفسه‌ها و شلف‌های کاربردی در اتاق خواب ایرانی

برای این که نظم بهتری در اتاق خواب ایجاد کنید و زیبایی بصری خاصی را خلق کنید، استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های مختلف را به شما پیشنهاد می کنیم. برای انجام این کار می توانید از دیوار کناری و یا قفسه بالای تخت خواب استفاده کنید و کتاب‌های سبک و کوچک و یا گلدان‌های ظریف، ساعت و … را در آن قرار دهید.

قفسه‌های دیواری، به جز آن که باعث جذابیت و زیبایی اتاق خواب می شوند، باعث خواهند شد تا شما بتوانید خیلی از لوازمی که جای مناسبی برای آن‌ها پیدا نمی کنید را در این قفسه‌ها قرار دهید.

 

11- استفاده از گل‌ها و گیاهان در دکور اتاق خواب ایرانی

استفاده از گل‌ها و گیاهان در فضای اتاق خواب قانون مشخصی ندارد و بر عکس دکوراسیون پذیرایی، می توانید بر اساس سلیقه و علاقه مندی خود از گیاهانی استفاده کنید که به آنها علاقه مندید.

در عین حال باید به این نکته نیز توجه کنید که همان طور که در مورد سایر تزیینات اتاق خواب گفته شد، استفاده از گلدان‌های کوچک رنگارنگ به تعداد زیاد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی ساده، می تواند نظم و هارمونی اتاق را برهم زند و حتی دلیلی برای خواب آشفته شود.

توصیه می کنیم از استندهای گلدانی استفاده کنید که یک راه ایده آل و ساده برای نظم بخشیدن به گلدان‌های متعدد در دکوراسیون اتاق خواب است. همچنین به این نکته نیز توجه کنید که آویزها و استندهای گلدانی تا حد قابل قبولی از فضای تخت خواب دور باشد و در محلی چیده شود که در صورت سقوط به افراد در حال استراحت آسیبی وارد نکند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی دخترانه

یکی از عوامل موثری که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی باید به آن توجه کنید، سلیقه و شخصیت و روحیات فرزندتان است. بعضی از افراد دارای روحیه ای لطیف و هنری هستند، در نتیجه در انتخاب اکسسوری‌ها و وسایل اتاق خواب حساسیت زیادی نشان می دهند. اتاق خواب ایرانی دخترانه می تواند با استفاده کردن از نقوش هندسی و سنتی که ویژگی مهم معماری ایرانی است، تزیین شود.

 

تزیین اتاق خواب ساده ایرانی

در صورتی که فضای اتاق خوابتان کسل کننده شده است؛ می توانید کمی تغییر در آن به وجود آورید و یا با تزیین اتاق خواب، فضا را متحول کنید. شما می توانید تزیین اتاق خواب ساده ایرانی را به کمک ایده‌های زیر انجام دهید:

بهره بردن از چند چراغ آویز زیبا در قسمتی از اتاق خواب

تغییر دادن تابلوهای روی دیوار

ساخت هدبوردی زیبا و ساده برای تخت خواب

استفاده از چند شمع و گذاشتن آنها بر روی میز آرایش

قرار دادن گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب در اتاق خواب

 

 

سخن پایانی

اتاق خواب یکی از بخش‌های مهم در هر خانه ای به حساب می آید و با توجه به این که هر فردی بیشتر وقت خود را جهت استراحت و انجام فعالیت‌های روزانه در اتاق خواب سپری می کند، پس بهتر است که در زمان دیزاین داخلی اتاق خواب حساسیت لازم را به خرج دهد.

در این مقاله ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی را به شما معرفی کردیم و گفتیم که ویژگی اصلی اتاق خواب ایرانی سادگی و شیک بودن آن است. در نهایت امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و اگر احساس می کنید که نکته ای ناگفته در خصوص این مطلب باقی مانده است، در همین صفحه با ما در میان بگذارید.