دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را چگونه تزیین کنیم؟ - سازه برتر



دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را چگونه تزیین کنیم؟

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون یکی از گزینه‌های عالی برای دکوراسیون هال و پذیرایی شما خواهد بود، زیرا به دلیل این که اکثر اوقات، مبلمان پذیرایی رو به روی تلویزیون چیده می‌شوند، دکوراسیون دیوار پشت تی وی، به عنوان یک نقطه‌ی کانونی در نظر گرفته می‌شود. در واقع طراحی دکوراسیون دیوار تی وی، تغییرات چشمگیری را در فضای اتاق پذیرایی شما ایجاد می‌کند و آن را متحول می‌کند.

تزیین دکوراسیون پشت تلویزیون جدید، با استفاده از ایده‌های ساده و جالبی امکان پذیر است، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید و با این ایده‌های جذاب بیشتر آشنا شوید. در این مطلب شیوه‌ی تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف، چوب، سنگ، گچ، ام دی اف و ... را بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

راه‌های متنوع طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

راه‌های متنوع طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

در این بخش از سازه برتر انواع ایده‌هایی را که می‌توان برای تزیین دکور دیوار پشت تلویزیون جدید به کار برد معرفی می‌کنیم:

 

استفاده از تابلوهای هنری زیبا برای دیوار پشت تلویزیون

برای طراحی دکوراسیون فضای خالی دیوار پشت تلویزیون، می‌توانید از چند عکس که با سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه هارمونی و هماهنگی دارد و یا چند تابلو نقاشی استفاده کنید و با فاصله‌ی کمی از تلویزیون به نمایش بگذارید.

 

تزیین دکور تلویزیون ساده با دیوار پوش pvc

تزیین دکور تلویزیون ساده با دیوار پوش pvc

یکی از اقتصادی‌ترین و راحت‌ترین شیوه‌های تزیین دکور دیوار پشت تلویزیون، نصب دیوارپوش‌های پشت چسب‌دار فومی می‌باشد. دیوارپوش‌های فومی، برجسته و سبک هستند و از جنس پی وی سی می‌باشند. دیوارپوش فومی با ابعادی متوسط است که به وسیله‌ی خودتان به آسانی به دیوار نصب می‌شود. این نوع دیوارپوش‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و تا حدودی ضد ضربه، عایق حرارتی و صدا هستند. دیوارپوش‌های فومی از مدل‌های متنوعی مانند سنگ، آجر، شمش، گلبرگ، موجی، هشت پر و لوزی تشکیل می‌شوند و رنگ‌های زیادی دارند.

شما می‌توانید از دیوارپوش‌ها به صورت ترکیبی با مصالح دیگر و یا تکی، استفاده کنید. البته قبل از انتخاب دیوارپوش، به طرح و رنگ دکوراسیون پذیرایی خود توجه داشته باشید. در صورتی که بیشتر دکوراسیون پذیرایی شما تیره رنگ است، رنگ‌های روشن برای دیوارپوش گزینه‌ی مناسبتری هستند و اگر دکوراسیون ویلا یا منزل شما رنگی روشن دارد، می‌توانید هم از رنگ تیره و هم روشن استفاده کنید.

همچنین اگر طرح پرده، فرش‌ها و پارچه‌ی مبلمان شما شلوغ و پرکار است، بهتر است که رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده را برای دیوارپوش‌ها انتخاب کنید. دیوارپوش‌ فومی گزینه ای کاربردی است که به آسانی نصب می‌شود و بعد از مدتی نیز قابل تعویض و یا جایگزینی است.

 

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کاشی و سرامیک

با توجه به نوع طراحی که برای تزیین دیوار پشت تلویزیون خود انتخاب کرده اید، کاشی و سرامیک‌های شفاف و سفید یا رگه دار یا مشکی مانند نوع بوک مچ یا کلکته، گزینه‌های زیبایی برای تزیین دیوار پذیرایی می‌باشند. سرامیک‌های دیواری را هم تنها و هم به شکل ساده و هم به شکل ترکیبی با مصالح دیگر، مانند پنل‌های دیواری یا ام دی اف، می‌توانید به دیوار نصب کنید. هم چنین برای ایجاد تمرکز بیشتر و زیبایی روی این دیوارها، می‌توان از نور مخفی یا نورپردازی‌های نقطه ای روی این دیوار استفاده کرد.

در واقع اگر از طرح سنگ خوشتان می‌آید، ولی بودجه کافی ندارید، به شما استفاده از کاشی و سرامیک تزئینی را پیشنهاد می‌کنیم. این متریال‌ها دارای مقاومت بالایی هستند و رنگ و طرح آنها متنوع است.

 

کنسول‌های دیواری برای پر کردن فضای خالی دیوار پشت تلویزیون

شما می‌توانید جهت پر کردن فضای خالی دیوار پشت تلویزیون، از کنسول‌های چوبی استفاده کنید. با این ایده چندین کشو برای نگهداری وسایل و طبقاتی برای تزیین دکوراسیون دیوار تی وی، مثل آباژور و گلدان در اختیار دارید. در حقیقت سعی کنید تلویزیون را در یک بوفه بزرگ بگذارید و دور آن را با لوازم مختلف پر ‌کنید.

فایده‌ی این نوع روش این است که بر اساس میزان فضایی که دیوار دارد و همچنین با توجه به سلیقه‌تان، طرحی را برای تزیین این دیوار مهم ترسیم کنید و با توجه به رنگ و سبک مبلمان منزل، بهترین رنگ را اجرا کنید.

 

تزیین دکور تلویزیون ساده با پنل‌های دیواری

پنل‌های دیواری، قطعاتی با جنس‌ها و ابعادی مختلف هستند که روی یک دیوار در کنار هم نصب می‌شوند و به دو شکل برجسته یا تخت در بازار وجود دارند. در سال‌های اخیر پنل‌های سه بعدی یا برجسته، در طراحی داخلی خانه بیشتر استفاده می‌شود. پنل‌های دیواری، یکی از جدیدترین انواع دکور تلویزیون است که به علت ظاهر زیبا، برجسته و مدرنی که دارند، جلوه مدرن و متفاوتی به پذیرایی شما می‌دهند.

بیشتر پنل‌های دیواری با سبک مدرن هماهنگ می‌باشند، به جز پنل‌های چرمی سه بعدی که مناسب سبک سنتی و کلاسیک نیز هستند و خیلی شیک و لوکس به نظر می‌آیند.

پنل‌های دیواری در انواع مختلفی مانند ام دی اف، پلیمری، بتنی، چرمی، گچی و پی وی سی می‌باشند.

 

نصب کتابخانه در کنار دیوار تلویزیون

نصب کتابخانه در کنار دیوار تلویزیون

اگر به خواندن کتاب علاقه دارید و کتاب‌های زیادی دارید، می‌توانید برای طراحی دکوراسیون دیوار پشت تی وی از یک کتابخانه دیواری در کنار تلویزیون استفاده کنید. با این کار، هم دکوراسیون زیبا و متفاوتی برای فضای داخلی منزل و هم نظم بیشتری برای چیدمان کتاب‌ها ایجاد کرده‌اید.

 

رعایت سادگی در دیوار کوچک پشت تلویزیون

اکثر اوقات در ویلاها یا آپارتمان‌ها، با دیوارهای بزرگ سروکار نداریم و برای دکوراسیون دیوار پشت میز تلویزیون با کمی محدودیت رو به رو هستیم.

در این گونه شرایط نباید دیوار پشت تلویزیون را شلوغ کنیم، زیرا ممکن است فضای داخلی منزل کوچک‌تر به نظر بیاید. تقریبا برای دیوارهای کوچک، راهکارهایی که در بالا گفته شد را می‌توانیم به کار ببریم، با این تفاوت که با حساسیت بیشتری باید این کار را انجام دهیم.

 

بهره بردن از رنگ برای متمایز کردن دیوار پشت تلویزیون

بیشتر دکوراتورهای داخلی و طراحان، پیشنهاد می‌کنند از رنگ‌های تیره مانند آبی تیره، ذغالی، نفتی، قهوه‌ای تیره، مشکی و غیره برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

با استفاده از این رنگ‌ها، بازتاب نور کمتر می‌شود و چشم افراد کمتر اذیت می‌شود. از طرفی باعث می‌شود تصویر تلویزیون از کیفیت بهتری برخوردار باشد و تمام حواس مخاطب به صفحه تلویزیون باشد.

 

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف

یکی از تغییرات جذاب و در عین حال اقتصادی و مقرون به صرفه برای فضای پشت تلویزیون، طراحی و اجرای کناف در دیوار پشت تلویزیون است که می‌تواند با انواع طرح‌های مدرن اجرا شود.

امروزه کمتر خانه ای را می‌توان پیدا کرد که در سقف، دیوارها و فضای پشت تلویزیون خود از کناف استفاده نکرده باشد، زیرا دیزاین فضای پشت تلویزیون با کناف روی طراحی یک دکوراسیون زیبا تاثیر زیادی دارد و می‌تواند با انواع کاغذ دیواری، سنگ، نور و... ترکیب شود. در واقع کناف یکی از متریال‌های مناسب برای تزئین این فضاست. شما می‌توانید با استفاده از کناف هر مدل و طرحی که می‌پسندید را اجرا کنید و حتی از طرح‌های مفهومی و یا جادار برای قراردادن اکسسوری‌ها استفاده کنید.

 

کمک گرفتن از وسایل دکوری روی میز تلویزیون

توصیه می‌کنیم دیوار پشت تلویزیون را با شلف‌ها و تابلوهای دیواری شلوغ نکنید؛ بهتر است برای تزیین دکوراسیون این نوع دیوارها، از وسایل دکوری و میز تلویزیون که می‌توانید روی زمین کنار میز تلویزیون و یا روی میز قرار دهید، کمک بگیرید.

برای اجرای این ایده می‌توانید سلیقه‌ی خودتان را اعمال کنید، به این معنا که اگر از طرح‌های شلوغ خوشتان می‌آید، می‌توانید اکسسوری‌های زیادی را در کنار تلویزیون بچینید و این قسمت از منزل را در کانون توجه قرار دهید.

 

تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با گچ

گچ یک متریال ارزان قیمت برای تزئین این فضا به حساب می‌آید. افرادی که تصمیم دارند طرح‌های مینیمال و ساده یا کنده کاری‌های ظریف را اجرا کنند، می‌توانند از این نوع متریال استفاده کنند. امروزه پنل‌های گچ‌ بری شده پیش ساخته نیز وجود دارند که احتیاجی به اجرای بنایی نیست و نصب خیلی آسان کثیف کاری کمتری دارند.

 

تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

مدل دکور دیوار پشت تلویزیون جدید که بیشتر در خانه‌های مدرن و لوکس به کار می‌رود، تزیین با سنگ آنتیک می‌باشد. درخشندگی و زیبایی این سنگ‌ها فوق العاده است و حتی شما می‌توانید با نورپردازی داخلی، زیبایی آنها را در هنگام شب چند برابر کنید.

 

تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری

چون هدف از تزئین این دیوار، تبدیل آن به یک نقطه کانونی و نمود پیدا کردن آن است، به همین خاطر فقط در صورتی می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید که دیوارهای دیگر اتاق نشیمن ساده باشند. همچنین رنگ کاغذ دیواری باید با رنگ دیوارهای دیگر اتاق نشیمن در تضاد باشد. یکی از مزایای کاغذ دیواری این است که می‌توانید از طرح‌های سه بعدی برای تزئین دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و تنوع طرح‌ها بسیار زیاد است.

 

تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با چوب

چوب برای افرادی که دوستدار طبیعت هستند و سبک دکوراسیون داخلی روستیک یا کلاسیک را می‌پسندند، گزینه‌ی مناسبی است. چوب در انواع مختلف مانند چوب راش، بلوط، بامبو و غیره موجود است که با توجه به سلیقه شما قابل انتخاب هستند. ولی باید توجه کنید که برای فضاهای کوچک اتاق نشیمن، طرح‌های روشن را به کار ببرید و برای فضاهای بزرگ از رنگ‌های تیره چوب استفاده کنید.

 

تزیین دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

تزیین دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

ام دی اف انتخابی ارزان‌تر برای افرادی است که به دنبال استفاده از طرح یا مدل چوب در خانه‌ی خود هستند. البته سعی کنید که رنگ و جنس ام دی اف مورد استفاده برای دیوار پشت تلویزیون با رنگ و جنس ام دی اف میز تلویزیون و کابینت یکسان باشد.

 

تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با آینه

یکی از روش‌های مدرن، جذاب و جدید تزئین دیوار پشت تلویزیون، استفاده از آینه‌ها در اشکال و رنگ‌های مختلف است. توجه کنید که در صورتی که دیوار شما ارتفاع کم و عرض زیادی دارد از آینه‌های نامتقارن، مستطیلی و طرح شکسته استفاده کنید، ولی برای دیوارهایی که ارتفاع زیاد و عرض کمی دارند از آینه‌های مربعی، لوزی و شش ضلعی استفاده کنید. رنگ آینه را نیز با توجه به فضای داخلی دکوراسیون منزل انتخاب کنید و توجه کنید که این دیوار باید یک نقطه کانونی باشد، بنابراین رنگ آن باید کاملا واضح باشد.

 

تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با استیکر

یکی از ارزان‌ترین روش‌های تزیین دیوار پشت تلویزیون، استفاده از استیکر می‌باشد. حتی این انتخاب برای مستأجرنشینان نیز قابلیت استفاده دارد، زیرا استیکرها روکش‌هایی هستند که بر روی هر نوع سطحی چسبیده می‌شوند و حتی به هنگام کندن نیز هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند. از طرفی دیگر هر زمان که از مدل و طرح آن خسته شدید، می‌توانید به آسانی آن را جدا کنید و دوباره از بین مدل‌های مختلف، طرح دیگری را برگزینید.

 

نورپردازی دیوار پشت تلویزیون 

نورپردازی دیوار پشت تلویزیون

نورپردازی دیوار پشت تلویزیون نیز می‌تواند دکوراسیون خیلی جذاب و متفاوتی را به وجود بیاورد و به همین دلیل نمی‌توان از اجرای نورپردازی فضای اطراف و پشت تلویزیون چشم‌پوشی کرد.

 

پتینه برای تزیین دیوار پشت تلویزیون

برای افرادی که به دنبال تزئین کلاسیک دیوار پشت تلویزیون هستند، ولی بودجه‌ی تزئین با چوب طبیعی را ندارند، یکی از بهترین انتخاب‌ها پتینه کاری است. پتینه کاری، دیرتر گرد و غبار و کثیفی را نشان می‌دهد، همچنین قابلیت شستشو دارد و در صورتی که آسیب دید می‌توان همان بخش را با هزینه‌ای کم دوباره تعمیر کرد.

 

پوستر برای تزیین دیوار پشت تلویزیون

پوسترها تصاویری با ابعاد بزرگ و یکپارچه هستند و تنوع رنگ و طرح آنها خیلی زیاد است. شما می‌توانید عکس یا تصویر دلخواه خود را استفاده کنید و حتی از مدل‌های سه بعدی بهره مند شوید. این متریال برای دیوار پشت تلویزیون ساده نیز گزینه‌ی مناسبی است. پوسترها طرفداران زیادی دارند و دارای جذابیت بصری خاصی هستند.

 

 

سخن پایانی

تزیین دیوار پشت تلویزیون، یکی از گزینه‌های زیباتر شدن پذیرایی ویلا یا منزل شما است. این دیوار را می‌توان با راهکارهای جالب و عالی طراحی کرد که به یک نقطه کانونی در پذیرایی تبدیل شود. روش‌های جدید و مختلفی مانند استفاده از شلف‌های دیواری یا دیوارپوش‌ها برای این دیوار را با هم خواندیم. شما باید با توجه به مدل و سبک دکوراسیون پذیرایی خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید و آن را اجرا کنید. در صورتی که خانه‌ی کوچکی دارید، بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که خانه‌ی شما کمتر شلوغ شود.

در این مقاله با انواع مدل‌های تزیین دیوار پشت تلویزیون آشنا شدید که امیدواریم این تزیینات با سلیقه‌ی شما همخوانی داشته باشند و بتوانید با الگوگرفتن از آن‌ها دیوار پشت تلویزیون را به زیبایی تزیین کنید. اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید، با ما در میان بگذارید.