دکوراسیون ویلا به سبک هوگه، یک سبک زندگی ساده و آرامش بخش - سازه برتر



دکوراسیون ویلا به سبک هوگه، یک سبک زندگی ساده و آرامش بخش

دکوراسیون ویلا به سبک هوگه (Hygge) چیست و چطور می‌توانیم از این نوع سبک برای زندگی و دکوراسیون ویلا یا منزل استفاده کنیم؟ در این مطلب همراه شما هستیم تا یک کلمه بسیار دلنشین و البته جالب را برای شما تعریف کنیم. کلمه‌ای که هم یک سبک دکوراسیون داخلی است و هم یک سبک زندگی است که می‌تواند یک زندگی لذت‌بخش و آرام را برای همه‌ی ما به ارمغان آورد. برای تک‌تک افراد لازم است که بدانند سبک هوگه چیست و چطور می‌توان از مزایای آن در زندگی بهره مند شد.

همچنین آگاهی از نحوه اجرای سبک هوگه در دکوراسیون ویلا یا خانه نیز، از جمله اطلاعاتی است که باید همه‌ی افراد با آن آشنا باشند . با یک مقاله بسیار جذاب و شیرین جهت آشنایی با طراحی دکوراسیون ویلا به سبک هوگه با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون ویلا به سبک هوگه چیست؟

دکوراسیون ویلا به سبک هوگه چیست؟

برای اینکه بدانید چگونه طراحی دکوراسیون داخلی ویلا یا منزل خود را به سبک هوگه پیاده‌سازی کنید، در ابتدا باید خود این سبک زندگی را بشناسید. اگر به دنبال لیست کشورهای شاد جهان در هر سال بروید، همیشه نام‌هایی مثل فنلاند، دانمارک، نروژ و کشورهای دیگر اسکاندیناوی بیشتر به چشم می‌آیند.

کشورهایی که آب و هوای خیلی سردی دارند و حتی در بعضی از آنها طول بازه شب و روز نیز غیرعادی است. معمولا مردمی که دراین کشورها زندگی می‌کنند، افرادی به دور از هر گونه پرخاش و آرام هستند و سعی می‌کنند همیشه در لحظه زندگی می‌کنند. شاد زندگی کردن در ویلاهای کوچک با داشتن حقوقی معمولی، هنری است که مردمان این کشورها در سبک زندگی خود به کار می‌برند و همین هنر آنها تبدیل به سبکی جذاب به نام سبک هوگه شده است.

در واقع سبک هوگه را نمی‌توان تنها با یک کلمه تعریف کرد، ولی می‌توان گفت به معنی یک احساس راحتی کلی می‌باشد. تصور کنید: ملحفه‌ها و پتوهای دنج، یک تخت خواب خوش‌ساخت، یک کتاب مورد علاقه و یک فنجان چای تازه دم کرده در حالی که آتش در پس‌زمینه شعله‌ور شده باشد، این همان سبک هوگه است و مطمئنا بدون آن که بدانید تا به حال چنین حسی را تجربه کرده‌اید.

 

 

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون ویلا به سبک هوگه

در این بخش از سازه برتر تمام مواردی را که باعث می‌شوند سبک هوگه در دکوراسیون داخلی ویلا شکل بگیرد به شما معرفی می‌کنیم:

 

تبدیل تمام بخش‌های داخلی ویلا به مکانی آرامش بخش

یکی از ویژگی‌های اصلی سبک هوگه، این است که شما اجازه دارید هر بخش از ویلا یا خانه خودتان را به فضایی آرامش بخش تبدیل کنید. همه ما علاقمندیم که در مکان‌های مختلف خانه احساس آرامش داشته باشیم و استراحت کنیم، به همین دلیل یکی از المان‌هایی که در سبک هوگه کاربرد زیادی دارد، پارچه‌های نرم و پاف و بالشت است.

شما می‌توانید بخش‌های مختلف ویلا یا خانه‌ی خود را با بالشت و پارچه‌های نرم تزئین کنید که هم آرامش و زیبایی بیشتری ایجاد شود و هم بتوانید در همه‌ی بخش‌های خانه به استراحت بپردازید. همه افراد زمانی که رختخواب خودشان را می‌بینند به آرامش می‌رسند و حس می‌کنند که دنیا آرام است و می‌توانند استراحت کنند، اصول سبک هوگه نیز دقیقا بر پایه همین موضوع بنا شده است.

 

به ساده‌ترین شکل دکوراسیون هوگه را طراحی کنید

به ساده‌ترین شکل دکوراسیون هوگه را طراحی کنید

رعایت این اصل در ساخت ویلا به سبک هوگه، همانند سبک مینیمالیست می‌باشد که در آن ساده‌ترین المان‌ها استفاده می‌شود. مردم دانمارک بر این باورند که برای اینکه بتوانیم رضایت بیشتری از زندگی داشته باشیم و شادتر باشیم، باید این توانایی را داشته باشیم که از ساده‌ترین و کوچکترین چیزها لذت ببریم و به همین دلیل یکی از اصول مهم دکوراسیون ویلا به سبک هوگه سادگی است.

زیرا شلوغی، باعث آشفتگی در ذهن ما می‌شود و این مورد خیلی اذیت کننده است، به همین دلیل باید بتوانید به جای شلوغ کردن فضای دکوراسیون داخلی ویلا، با تبعیت از دکوراسیون ویلا به سبک هوگه، از دکورهایی استفاده کنید که عمیق ولی ساده هستند و می‌توانند در ایجاد آرامش برای شما نقش زیادی داشته باشند.

 

به کار بردن رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون ویلا به سبک هوگه

مبلمان و دیوارهایی با رنگ‌های خنثی یا سفید که گرم هستند، مانند بژ یا کرم، به دلیل احساس آرامش‌بخشی که به وجود می‌آورند، گزینه‌ی خوبی برای سبک هوگه می‌باشند. همچنین بهتر است که در دکوراسیون هوگه از عناصری مانند بامبو، چوب و یا گیاهان طبیعی نیز استفاده شود.

 

ایجاد مکانی برای معاشرت با عزیزان در سبک هوگه ویلا

یکی از اصول جالب دکوراسیون ویلا به سبک هوگه، این است که جایی را در نظر بگیرید که بتوانید با عزیزان و خانواده‌ی خودتان در آنجا معاشرت کنید. به همین دلیل در این نوع سبک از دکوراسیون، استفاده از صندلی‌های زیاد و میزهای غذاخوری بزرگ بسیار رایج است که در بهترین مکان خانه قرار داده شده است. در واقع در سبک هوگه به معاشرت و ارتباط صمیمی با افرادی که دوستشان دارید، اهمیت زیادی داده شده است.

 

ایجاد فضایی برای سرگرمی خودتان در ویلا

ایجاد فضایی برای سرگرمی خودتان در ویلا

یکی از مواردی که می‌تواند آرامش زیادی به ما بدهد، این است که کارهای موردعلاقه خودمان را انجام دهیم. ممکن است که دوست داشته باشید به انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خودتان بپردازید و یا عاشق خواندن کتاب باشید، در هر حال شما می‌توانید فضایی را در ویلا در نظر داشته باشید تا بتوانید در آن به سرگرمی‌های خود بپردازید.

 

استفاده از شمع را به یاد داشته باشید

شاید بدانید که کشورهایی مثل دانمارک در جایی از کره زمین هستند که از نور خورشید زیاد بهره مند نیستند و این مورد باعث شده است که نور زیادی به ویلاها یا خانه‌ها تابیده نشود. ولی دکوراسیون ویلا به سبک هوگه، این مشکل را حل کرده است.

جهت این که بتوانید در قسمت‌های مختلف خانه، از نورهای ملایم استفاده کنید که کمی گرما را نیز ایجاد ‌کنند، می‌توانید از شمع‌هایی زیبا استفاده کنید. برای افزودن شمع به دکوراسیون هیچ گونه محدودیتی ندارید. شمع‌های کوچک و بزرگ را می‌توانید در مکان‌های مختلف خانه بگذارید تا نور و گرمای حاصل از آنها، آرامش را در خانه‌ی شما ایجاد کند و همچنین زیبایی خاصی را در دکوراسیون داخلی ویلایتان به وجود آورد.

 

در خرید وسایل ویلایتان زیاد سخت نگیرید

به جای خریدن وسایلی که فقط زیبا هستند، ولی با آنها احساس راحتی نمی‌کنید، سعی کنید وسایلی بخرید که زندگی را برایتان آرامش بخش کنند و بتوانید از آنها لذت ببرید.

به همین دلیل برای خرید لوازم ویلا یا خانه‌تان مثل مبلمان و تخت… سخت نگیرید و سعی کنید چیزی را استفاده کنید که برایتان حس خوبی ایجاد می‌کند.

 

تمرکز بر روی نورپردازی در دکوارسیون ویلا به سبک هوگه

آیا یک تخت زیبا و رویایی که با نورپردازی تزیین شده است ، شما را مشتاق نمی‌کند که بر روی آن بنشینید و کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید؟ برای پیاده سازی کامل سبک هوگه، می‌توانید چند چراغ ریسمانی را به بالای صندلی مطالعه و یا چارچوب تخت خود اضافه کنید. یک نورپردازی مناسب، به فضا احساس آرامش و گرمی را القا می‌کند و همچنین فایده ای که دارد این است که برای داشتن فضایی با این ظاهر، به مکان زیادی نیاز نخواهید داشت.

 

استفاده از بافت برای ایجاد فضایی دلنشین و گرم در سبک هوگه ویلا

استفاده از بافت برای ایجاد فضایی دلنشین و گرم در سبک هوگه ویلا

زمانی که از فضایی گرم صحبت می‌شود، ذهن افراد به یاد وسایل گرمایشی می‌افتد، ولی در سبک هوگه، فضای گرم نشان دهنده‌ی استفاده از بافت‌های متنوع است. به همین دلیل در این نوع سبک از دکوراسیون، شما می‌توانید از بافت‌هایی مثل مبلمان حصیری و بافته شده با چوب، روکش‌های قلاب بافی، کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های چوبی و… استفاده کنید تا بتوانید مکانی دلپذیر و آرامش بخش را برای خودتان ایجاد کنید.

 

رعایت نظم و خلوتی در سبک هوگه ویلا

همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم، شلوغی ذهن و روح ما را درگیر می‌کند و آرامش را از ما سلب می‌کند. به همین دلیل است که دکوراسیون ویلا به سبک هوگه، بر پایه سادگی و خلوت بودن بنا شده است و بر این باور است که باید از کمترین چیزها استفاده بهینه کرد تا آرامش بیشتری را بتوان تجربه کرد.

گاهی وقت‌ها ما چیزهایی می‌خریم که شاید به آنها احتیاج نداشته باشیم و از آنها استفاده ای نکنیم و با این کار هم باعث شلوغی خانه‌مان شویم و هم پول خودمان را هدر دهیم. در سبک هوگه ویلا، هر چند وقت یکبار باید خانه خودتان را بازبینی کنید و وسایلی را که کاربردی نیستند و به درد نمی‌خورند را دور بریزید تا بتوانید از شلوغ شدن ویلای خود جلوگیری کنید و فضای آرامش بخشی را ایجاد کنید.

 

لایف استایل سبک هوگه را تمرین کنید

همان گونه که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، سبک هوگه تنها یک سبک دکوراسیون نیست، بلکه یک سبک و فلسفه زندگی است. به همین دلیل فکر نکنید که تنها باید فضای ویلای خودتان را به سبک هوگه بچینید و نمی‌توانید در خارج از خانه آرامشی را برای خودتان به وجود آورید.

شما می‌توانید با استشمام اکسیژن کافی، در کنار عزیزان و دوستان بودن و همچنین لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت، به سبک هوگه زندگی کنید و شادی و رضایت خود را در زندگی افزایش بدهید. هوگه فقط یک روش برای دکوراسیون نیست؛ بلکه فلسفه ای برای لذت بردن از زندگی و فرهنگی برای زندگی کردن است. هوگه نه تنها در فصول سرد سال به داشتن حالی خوب به ما کمک می‌کند؛ بلکه در فصل‌های دیگر سال نیز عالی است و باعث نشاط روحیه ما می‌شود.

 

باورهای غلط رایج درباره سبک دکوراسیون هوگه

باورهای غلط رایج درباره سبک دکوراسیون هوگه

سبک دکوراسیون هوگه، بیشتر درمورد بودن در خانه یا ویلا و ایجاد فضایی لذت بخش در یک مکان خصوصی و دنج است، اما این به این معنا نیست که در این سبک زیاده روی شود و تمام اوقات روز را در خانه سپری کنید. این مکان فقط برای بازیابی انرژی از دست رفته و استراحت می‌باشد و به هر حال شما احتیاج به گذراندن وقت خود با عزیزانتان و دورهمی‌های شبانه دارید تا شادابی ایده آلی را تجربه کنید و انرژی از دست رفته‌ی خود را باز یابید.

علاوه بر این سبک هوگه، هیچ گونه قانون سفت و سختی ندارد و با هرچیزی می‌توان آن را تجربه کرد. تعریف سبک هوگه به این صورت نیست که باید تعداد زیادی پتوی نرم برای روی مبلمان و یا چندین ریسه برای نورپردازی فراهم کنید تا بتوانید سبک هوگه را اجرا کنید. درواقع هوگه در مورد هرچیزی می‌باشد که به شما احساس آرامش می‌دهد، حتی اگر به اندازه یک فنجان قهوه‌ی گرم باشد.

سبک هوگه برای دانمارکی‌ها به معنای گذراندن زمستان‌های سرد و طولانی می‌باشد، ولی ما که این محدودیت را کمتر تجربه می‌کنیم، پس می‌توانیم سبک هوگه را در هر مکانی بیابیم. یک پیک نیک عصرانه و یا یک پیاده روی طولانی در پارک، می‌تواند احساس شادابی و لذت را به شما برگرداند.

حتی شما می‌توانید با وارد کردن گیاهان و گل‌های تازه جهت بالا بردن کیفیت هوای فضا و یا خریدن یک تشک راحت، سبک هوگه را پیاده سازی کنید. هوگه چیزی است که به شما حس رضایت و شادی بدهد و این را می‌توان با لذت بردن از چیزهای کوچکی که در زندگی هستند، پیدا کرد.

بنابراین برای زندگی کردن به سبک هوگه، سعی کنید از کوچک‌ترین خوشی‌های زندگیتان لذت ببرید و قدردان تمام لحظات زندگیتان باشید.

 

مزایای استفاده از سبک هوگه در طراحی دکوراسیون ویلا

مزایای استفاده از سبک هوگه در طراحی دکوراسیون ویلا

از مزایای اصلی و مهم این نوع سبک دکوراسیون که البته در لایف استایل هوگه نیز می‌توانید آنها را تجربه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ابتدا می‌توانیم به صرفه جویی در پول، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف انرژی در این سبک اشاره کنیم.

امکان ایجاد فضاهایی صمیمی و گرم بدون احتیاج به پرداخت هزینه‌های زیاد برای ساخت ویلا.

آرامش روحی و و روانی خانواده تامین می‌شود.

از در کنار هم بودن لذت بیشتری خواهید برد و شادزیستی و داشتن زندگی آرام را تجربه خواهید برد.

 

 

سخن پایانی

در حال حاضر با خواندن این مقاله به خوبی متوجه شده اید که طراحی دکوراسیون ویلا به سبک هوگه چگونه انجام می‌شود و چه مزایای خوبی برای زندگی شما خواهد داشت. لایف استایل هوگه، راز آرامش و شاد زیستن مردم کشورهای اسکاندیناوی و دانمارک است که می‌تواند به یک راهکار برای داشتن یک زندگی عالی و با کیفیت برای ما و شما نیز تبدیل شود.

از این که در این مقاله همراه ما بودید سپاسگذاریم و خرسند می‌شویم نظراتتان را با ما در میان بگذارید.