11 ایده جذاب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه - سازه برتر



11 ایده جذاب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شود، زیرا دختران در سنین مختلف زندگی خود روی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شان حساسیت زیادی دارند و دوست دارند که تزیین و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به بهترین شکل و با نهایت زیبایی انجام شود و ظرافت‌های آن نادیده گرفته نشود.

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، باید ابتدا یک سبک مشخص را در نظر داشته باشید تا بتوانید همه وسایل را متناسب با آن سبک بخرید. زمانی که سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تعیین شد، باید رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب را نیز مشخص کنید که اکثر دختر خانم‌ها علاقه زیادی به رنگ‌های ملیح و پرانرژی دارند.

برای این که آشنایی بیشتری با طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه داشته باشید، در این مقاله از سازه برتر همراه ما باشید تا ایده‌های جذابی را به شما معرفی کنیم.

 

ایده‌های جذاب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه 

ایده‌های جذاب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

در این بخش از سازه برتر به معرفی چند ایده کاربردی و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می پردازیم:

 

1- رنگ در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای خرید لوازم اتاق خواب دخترانه، حتما از رنگ‌ها استفاده کنید. حتی می توانید از یک دکور رنگی برای چیدمان اتاق خواب استفاده کنید و از پرده‌ها، بالش‌های رنگارنگ و پاف‌های رنگی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده استفاده کنید و به ظاهر آن جذابیت زیادی ببخشید.

همچنین در انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه، نباید از یک سری رنگ‌های تکراری استفاده کنید، شما می توانید برای رنگ‌هایی که در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده می شود، طیف رنگی وسیعی را به کار ببرید. اما باید در نظر داشته باشید که رنگ اتاق خواب دخترانه باید با سلیقه فرزندتان هماهنگ باشد و رنگ‌ها باید با یکدیگر هارمونی داشته باشند.

 

2- استفاده خلاقانه از کاغذ دیواری؛ برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و ساده

کاغذ دیواری‌ها فقط یک المان برای اضافه‌کردن طرح و رنگ به دیوار و یا تزیین آن نیستند. ست‌کردن کاغذ دیواری با وسایل دیگر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مانند پرده و تخت ترکیب چشم‌نوازی را ایجاد می کند. در قسمت‌هایی از دیوار که قفسه به آن نصب شده است، می توان یک کاغذ دیواریِ جدا، ولی متناسب با طراحی و رنگ قفسه را به کار برد. کاغذ دیواری با رنگ‌های پاستلی، انتخاب عالی برای دکوراسیون اتاق خواب به حساب می آید.

 

3- طراحی زیبای اتاق دخترانه با استفاده از میز جلومبلی و کاناپه

دختربچه‌ها عاشق بازی کردن با دوستان خیالی خود می باشند. این عادت در سنین بالاتر تبدیل به یک دورهمی با دوستان صمیمی می شود. بنا بر این در صورتی که از لحاظ ابعاد اتاق محدودیتی ندارید، اختصاص یک بخش از اتاق خواب به گردهمایی‌های دوستانه، ایده‌ی خوبی خواهد بود. صندلی و میز کودک، میز جلومبلی کوچک و کاناپه و یا حتی تخت تاشو برای اتاق خواب‌های کوچک، می تواند روش خوبی برای ایجاد چنین محیطی باشد.

 

4- نورپردازی با ریسه یا نئون؛ ایده‌ی جذاب دیگر برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اگر دکوراسیون اتاق خواب دختران خیلی بچه‌گانه باشد، ممکن است که با فرارسیدن سن بلوغ تغییراتی به وجود آید. استفاده از لامپ‌های ریسه ای و نورپردازی نئون در اتاق دختران نوجوان، یک ایده مدرن و جذاب است که محبوبیت زیادی دارد. با استفاده از لامپ‌های نئون رشته‌ای به رنگ بنفش، صورتی و یا سبز، این ایده به بهترین شکل قابل اجراست.

 

اهمیت صندلی و میز مطالعه در دکوراسیون اتاق خواب دخترها

5- اهمیت صندلی و میز مطالعه در دکوراسیون اتاق خواب دخترها

اگر در هر اتاق خوابی فضای خوبی جهت مطالعه وجود داشته باشد، خواندن کتاب‌ به یک عادت لذت‌بخش تبدیل می شود. مکان مخصوص مطالعه را می توان با یک صندلی و میز ساده و چوبی در اتاق خواب ایجاد کرد و اگر میز تحریر دارای کشو باشد، محیط مناسبی برای گذاشتن لوازم مختلف نیز خواهد بود.

 

6- تزیین دیوار و سقف اتاق خواب دختران با استفاده از اکسسوری‌های زیبا

برای تزیین اتاق خواب می توان از دیوارها، سقف و حتی چهارچوب نیز استفاده کرد. به کار بردن آویز یا رنگ‌ کردن سقف با طرح‌های متنوع می تواند محیط دلنشینی را ایجاد کند. انواع استیکر، قاب عکس، تابلو و یا حتی شلف‌هایی که شمع‌ها و مجسمه‌هایی کوچک بر روی آن قرار دارند نیز، جزو تزیینات دیواری به حساب می آیند.

 

7- آیینه و میز آرایش، وسایلی مهم در اتاق خواب دخترانه

یکی از مهمترین اجزای اتاق خواب دختران، میز آرایش و آیینه است. در اتاق خواب‌های ساده، استفاده کردن از آیینه با طرح‌های هندسی بدون قاب و ساده انتخاب خوبی است. در محیط های کوچک، می توان کنسول‌های بدون پایه را به دیوار متصل کرد. همچنین در صورتی که فضای اتاق خواب بزرگ باشد، بهره بردن از یک آیینه قدی، یک گزینه خوب برای طراحی اتاق دخترخانم‌هاست.

 

8- استفاده از وایت‌برد یا تخته سیاه در اتاق دخترانه

اتاق خواب دخترانه، فقط مکانی جهت بازی یا استراحت نیست. عناصر مختلف موجود در یک اتاق خواب، در پرورش مهارت‌ها و استعدادهای فردی موثر است. نصب یک وایت برد یا تخته‌سیاه بر روی دیوار اتاق خواب دخترانه باعث پرورش خلاقیت می شود. در دکوراسیون اتاق کودکان دختر، بهتر است که بخش بزرگی از دیوار را با استفاده از روکش‌هایی مخصوص به فضایی برای نقاشی تبدیل کرد.

  

9- نوع کفپوش اتاق خواب دخترانه

بهتر است که کفپوش اتاق خواب دخترانه، فرش یا موکت و یا پارکت باشد. انتخاب سرامیک و سنگ برای کف اتاق خواب پیشنهاد نمی شود، زیرا فضای اتاق باید دلنشین و گرم باشد. حتما ترجیح می دهید زمانی که از خواب بیدار شده و از تخت پایین می آیید، پاهای خود را بر روی سطحی نرم بگذارید.

 

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

10- تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

از آنجایی که اتاق خواب مکانی برای استراحت است، تخت خواب یک وسیله مهم در اتاق است. بهتر است که جنس تخت خواب از چوب باشد، زیرا فلز امواج مغناطیسی را به خود جذب می کند.

سعی کنید تخت خواب را در مکانی از اتاق بگذارید که در زمان خوابیدن پای شما رو به سمت در ورودی نباشد، چرا که انرژی‌های موجود در بخش‌های مختلف خانه وارد اتاق شده و به بدن شما منتقل می شوند و مانع از یک خواب راحت می شوند.

دقت کنید که پایین و بالای تخت خواب پنجره نداشته باشد و بخش بالایی تخت خواب به دیوار چسبیده باشد. اگر اهل خلاقیت می باشید، می توانید دیوار پشت تخت خواب را با یک کاغذ دیواری متفاوت با دیوارهای دیگر بپوشانید. هم چنین شما می توانید از کاشی‌های نقش برجسته و جذاب جهت تزیین دیوار استفاده کنید. بهره بردن از یک پرده آویز دخترانه و زیبا نیز می تواند یک ایده مناسب برای دیوار بالای تخت خواب باشد. همچنین استفاده از یک تخت کشودار که در بعضی از سرویس‌های خواب وجود دارد، فضای ذخیره‌سازی خوبی را ایجاد می کند. ملافه‌های ساده با بالش‌های طرح‌ دار و ملافه‌های گلی، می توانند باعث جلوه‌ی بیشتر تخت خواب در اتاق خواب دخترانه شوند.

 

11- مدل پرده در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

معمولا دختران علاقه زیادی به زیبایی ظاهری محیط اطراف خود دارند و حساسیت زیادی در انتخاب لوازم برای اتاق خواب خود نشان می دهند و به همین دلیل مدل پرده اتاق خواب برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

در واقع پرده‌ها بخش زیادی از فضا را در بر می گیرند و خیلی به چشم مخاطب می آیند، بنا بر این مدل و رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تاثیر زیادی می گذارد. پس بهتر است که جهت انتخاب یک طرح مناسب، علاوه بر شیک بودن و زیبایی، کاربرد آن را نیز در نظر بگیرید و به مکانی که اتاق خواب در آن قرار دارد دقت کنید.

در صورتی که اتاق خواب از نور کافی برخوردار است، از پرده‌‌های تیره یا ضخیم استفاده کنید، تا در زمان نیاز بتوانید فضای اتاق خواب دخترانه را تاریک کنید و در عین حال فضای خصوصی اتاق خواب با حضور این نوع پرده‌ها حفظ شود.

البته پرده‌هایی که رنگ شاد و روشن دارند، باعث ایجاد یک حس سر زندگی و نشاط در فضای اتاق خواب دخترانه می شوند. برای پرده اتاق خواب نوجوان نیز می توانید از پرده‌هایی با سلیقه خودشان استفاده کنید. پرده‌های زبرا و کرکره ای همراه با طرح‌های عروسکی و کارتونی، انتخاب خوبی برای اتاق خواب نوجوانان و کودکان می باشند.

 

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان

دختران جوان، نیاز به یک اتاق خواب با امکانات کامل دارند تا بتوانند در آن به استراحت و مطالعه بپردازند و یا این که اوقات فراغت خود را در اتاق خواب و همراه با دوستان خود سپری کنند. چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان می تواند شامل یک میز آرایش، تخت خواب یک نفره، پاتختی، میزتحریر، صندلی و آینه باشد. همچنین استفاده از یک کمد جالباسی بزرگ برای مرتب کردن وسایل مختلف نیز ایده‌ی خوبی است.

 

دکوراسیون ساده اتاق خواب دخترانه نوجوان

چیدمان اتاق خواب دختران نوجوان، بیانگر احساسات و علایق آنها است. این مورد در چیدمان اتاق خواب نوجوانان تاثیر زیادی دارد. لوازم تزیینی مورد استفاده و به کار بردن رنگ‌ها و تابلوها، نشان دهنده احساسات دختران نوجوان است. بعضی از دختران نوجوان به رنگ‌های پاستلی و آرام و برخی دیگر رنگ‌های پرهیجان را دوست دارند. بنا بر این شما می توانید از رنگ‌های صورتی، سفید، گلبهی و یا رنگ‌های بنفش و قرمز و یا رنگ نارنجی برای مبلمان، دیوار ها و اکسسوری‌ها استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری

برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری، می توانید از یک سرویس خواب یک نفره ساده و مدرن استفاده کرد. بهتراست که تخت خوابی با تاج ساده را به کار ببرید و رنگ سرویس خواب را سفید و یا گردویی انتخاب کنید. همچنین می توانید از یک رنگ مینیمال و یا رنگ سال برای روتختی، پرده، فرش و وسایل دیگر استفاده کنید.

توصیه می کنیم از تابلوهای دیواری با اندازه‌های مختلف برای نصب بر روی دیوار استفاده کنید. در واقع برای یک اتاق خواب دخترانه لاکچری، باید از استفاده از رنگ‌های جیغ و ایجاد شلوغی پرهیز کنید و از اکسسوری‌های زیبایی که احساس خوبی را به شما می دهند، استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

اکثر افراد دکوراسیون اتاق خواب خود را تا چندین سال تغییر نمی دهند. به همین دلیل بهتر است که از یک طراحی ساده برای اتاق خواب خود استفاده کنید. انتخاب یک سرویس خواب دخترانه ساده ایرانی و شیک، می تواند به شما کمک کند تا با تغییر دادن لوازم دکوری و اکسسوری‌ها، بتوانید تغییراتی کوچک را در اتاق خواب خود ایجاد کنید. همچنین می توانید از آباژور، پرده، جاشمعی، قاب عکس و وسایل ساده دیگر نیز استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی

بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی، بهره بردن از سرویس خواب چوبی می باشد. چوب دارای انرژی مثبت است، ولی محصولات چوبی گران هستند، به همین دلیل شما می توانید سرویس خواب‌هایی به رنگ چوب را به کار ببرید.

برای تزیین اتاق خواب دخترانه ایرانی، می توانید یک قالی ایرانی را در اتاق خواب استفاده کنید. همچنین بعضی از رنگ‌های اصیل ایرانی مانند رنگ‌های نیلی، فیروزه ای، آبی، قرمز و ... را نیز می توانید برای روتختی و وسایل دیگر استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره

ممکن است فرزندان از یک اتاق خواب مشترک استفاده کنند. به همین جهت شما می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دو نفره، از تخت خواب هایی با یک شکل استفاده کنید و یک میز تحریر و یا یک میز آرایش مشترک با قابلیت استفاده دو نفر را بخرید.

انتخاب تخت خواب دو طبقه برای طراحی اتاق خواب دخترانه دونفره، گزینه خوبی است. همچنین می توانید با مشورت با طراحان، تخت خواب‌های دو نفره را به گونه ای انتخاب کنید که بخش زیرین تخت، به طور کامل کمد با فضاهای تفکیک شده، برای گذاشتن لباس‌ها و لوازم مختلف باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کره ای

در واقع کره از درام، موسیقی و غیره آغاز می شود و بسیاری از افراد المان‌های کره ای را دوست دارند، به ویژه دختران و اخیراً بسیاری از این افراد، اتاق خواب خود را به شکل یک اتاق خواب کره ای تزیین می کنند. این نوع اتاق خواب دارای جذابیت خاصی است.

 

تزیین اتاق خواب دخترانه فانتزی

تزیین اتاق خواب دخترانه فانتزی

تزیین اتاق خواب دخترانه فانتزی، هیچ جهت کلیشه ای تعیین شده ای ندارد و می توان در این نوع دکوراسیون از رنگ صورتی تا هر رنگ دیگری همچون درام و تیره را استفاده کرد.

نکته مهم دیگر این است که در اتاق خواب فانتزی، باید فضای ذخیره‌سازی در دسترس و انعطاف‌پذیر باشد و یک یا دو ویژگی شاخص را به‌عنوان نقاط کانونی معرفی کرد.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سیاه و سفید

رنگ‌های سفید و مشکی، با انواع رنگ‌های مختلف روشن و تیره به خوبی ترکیب می شوند و هیچ وقت از مد نمی افتند. این دو رنگ علاوه بر این که باعث مدرن‌تر به نظر رسیدن فضای اتاق خواب دخترانه می شوند، فضایی رویایی و متفاوت را ایجاد می کنند.

همچنین رنگ‌های سفید و سیاه، جذابیت و کلاسی خاص دارند و برای اتاق خواب دخترانه بزرگسال انتخابی ایده آل هستند.

البته برای این که دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سفید مشکی خیلی یکنواخت نباشد، شما می توانید گیاهان و گل‌های خانگی را در فضای اتاق استفاده کنید و با اضافه کردن چند کوسن رنگی بی نظیر و شیک، زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه را کامل کنید.

 

 

سخن پایانی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به شکلی مناسب، باعث می شود تا فضایی راحت و امن برای دختران فراهم شود. بی شک اتاق خواب امن‌ترین پناهگاه هر انسانی است و کمترین حق هر انسانی، داشتن یک فضای شخصی است که در آن احساس راحتی و آرامش کند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، باید با توجه به نظر و سلیقه شخصی دختران انجام شود.

در این مطلب ایده‌هایی کاربردی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بیان کردیم، امیدواریم که این محتوا برای شما مفید بوده باشد. اگر شما نیز ایده ای به ذهن‌تان می رسد، از شما خواهشمندیم با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.