راهنمای انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی - سازه برتر



راهنمای انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی

چکیده : پروفیل ها دارای مشخصات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی هستند که برای ساخت درب، چارچوب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید درب و پنجره برای منزل، محل کار و... را دارید، شناخت بهترین پروفیل می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

 

به نظر شما در زمان انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ آیا می‌دانید پروفیل چه نقشی در ساخت درب و پنجره دارد؟ پروفیل، موادی بوده که دارای مشخصات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد است. این مواد در انواع متنوع در بازار موجود هستند و برای ساخت درب، چارچوب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد نصب درب و پنجره برای منزل، محل کار و... را دارید، شناخت بهترین پروفیل می‌تواند به شما کمک زیادی کند؛ از این رو از شما دعوت می‌شود در ادامة این مطلب همراه ما باشید!

نکات طلایی انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی

پروفیل درب و پنجره به علت مزیت‌ها و قابلیت تطبیق‌پذیری که داشته، به وفور در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول پروفیل‌ها از جنس فولاد، آلومینیوم، پی وی سی و یا چوب هستند و هر یک از آن‌ها سطح مشخصی از استحکام، دوام و امنیت را از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این، هر یک از پروفیل‌ها میزان مشخصی انعطاف‌پذیری داشته و با طرح‌های معماری مختلف سازگاری دارند. برای انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی لازم است که با هر یک از پروفیل‌های درب و پنجره به صورت مجزا آشنا شویم:

 

انواع پروفیل درب و پنجره از لحاظ جنس

پروفیل فولادی

پروفیل‌های فولادی برای ساخت درب از جمله مهم‌ترین اجزا در هر سازه‌ای محسوب می‌شوند. پروفیل فولادی می‌تواند ثبات و عملکرد درب و پنجره‌ها را تضمین کند. علاوه بر این، بر خلاف پروفیل‌های چوبی، استحکام، دوام و انعطاف‌پذیری بیش‌تری دارند. به طور معمول از مقاطع فولادی توخالی در قاب پنجره‌ها به ویژه ساختمان‌هایی با کاربری تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. قابل ذکر است که می‌توان پروفیل‌های فولادی را با استفاده از رنگ‌های ضدخوردگی پوشاند و از آن‌ها در فضای باز استفاده کرد.

پروفیل آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل بعدی که باید پیش از انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی بشناسید، آلومینیوم است. این دسته از پروفیل‌ها وزن سبکی داشته و در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی دارند؛ به همین علت برای قاب‌های مدرن و شیک گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آیند. از آن‌جایی که وزن پروفیل‌های ترمال بریک سبک است، برای درب‌های کشویی و بیرون‌ بازشو پیشنهاد می‌شوند و امکان نصب طیف گسترده‌ای از شیشه‌های عایق سبک و سنگین را نیز فراهم می‌کنند. همچنین، می‌توان فریم‌های آلومینیومی را با استفاده از طیف وسیعی از رنگ‌‌های پودری پوشاند و جلوه بصری آن‌ها را دوچندان نمود.

پروفیل‌های آلومینیومی توخالی در طرح‌های متنوع پنجره (مثل پنجره‌های روکش‌دار و سایبان) مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته توصیه می‌شود اول برای استعلام قیمت انواع پروفیل از شرکت‌های معتبر اقدام کنید و سپس باتوجه به بودجه خود برای خرید اقدام کنید. برای مثال استعلام قیمت پنجره آلومینیومی از سایت هلدینگ اخوان یکی از راه های آسان اطلاع از قیمت دقیق است.

پروفیل پی وی سی

پی وی سی پروفیل بعدی است که باید پیش از انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی بشناسید. به طور معمول، از پروفیل PVC برای ساخت درب و پنجره‌های داخلی استفاده می‌شود. این مدل از پروفیل‌ها گزینه‌ای مقرون به صرفه، عایق مطلوب در برابر دما و صوت بوده و نیاز کمی به تعمیرات دارند.

پروفیل یو پی وی سی

UPVC یک ماده همه‌کاره برای قاب پنجره به حساب می‌آید. این مدل از پروفیل‌ها از لحاظ انرژی کارآمد و بادوام بوده و به همین علت برای مصارف مسکونی و تجاری گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند. یو پی وی سی به وفور در ساخت پنجره‌های دو جداره و سه جداره به منظور عایق‌کاری بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزون بر این، پروفیل‌های یو پی وی سی وزن سبکی داشته و در برابر حریق نیز مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهند. در صورت تمایل می‌توانید با مطالعه مقاله‌ی پنجره‌های عایق صوتی اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب نمایید.

پروفیل چوبی

همان‌طور که گفته شد برای انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی لازم است اطلاعات کافی درباره انواع پروفیل‌ها داشته باشید. یکی دیگر از پروفیل‌های مذکور، پروفیل چوبی است. این دسته از پروفیل‌ها ظاهری سنتی داشته و از لحاظ زیبایی‌شناسی چشم‌نواز و کاربردی هستند. همچنین، با استفاده از آن‌ها می‌توان حس طبیعی بودن را به فضا القا کرد؛ اما آن چه که اهمیت دارد درباره این پروفیل بدانید، عدم کاربرد آن‌ها برای تمامی شرایط آب و هوایی است. در واقع، اگر پروفیل چوبی به درستی پوشش داده نشود، پوسیده شده و به مرور زمان از بین خواهد رفت. از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با پروفیل چوبی گفت، امکان استفاده از آن برای طراحی پنجره‌های تاریخی و سنتی است.

ناگفته نماند که در صنعت ساختمان‌سازی از پروفیل‌های دیگری هم‌چون فایبرگلاس، گالوانیزه و پروفیل‌های شیشه‌ای و... نیز استفاده می‌شود.

انواع پروفیل درب و پنجره از لحاظ کاربرد

درب و پنجره در سازه‌های مختلف متشکل از بخش‌های متعددی است. از جمله اجزاء مهم درب و پنجره می‌توان به ستون، لنگه و چارچوب اشاره داشت. اگر قصد انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی را دارید، پیشنهاد می‌شود با انواع پروفیل برای بخش‌های مختلف درب و پنجره نیز آشنا شوید:

  • پروفیل لنگه: این پروفیل برای باز و بسته شدن پنجره کارایی دارد.

  • پروفیل لنگه دری: لنگه درب‌ها یا پنجره‌های بزرگ بایستی با استفاده از پروفیل مخصوص با یک جنس مقاوم و مستحکم تولید شود.

  • پروفیل لنگه پنجره‌های کشویی: همان‌طور که از نام این پروفیل پیداست، برای ساخت درب و پنجره‌های کشویی کارایی دارد.

  • پروفیل فریم میانی: این پروفیل در ساخت ستون میانی پنجره‌ها و درب‌های بیرون از ساختمان کارایی دارد.

  • پروفیل نگه‌دارنده زهوار: پروفیل مذکور نگه‌دارنده شیشه‌های دوجداره یا تک جداره است.

  • پروفیل پانل: بخش پاخور درب یا پنجره‌های بزرگ به یک پروفیل مخصوص نیاز داشته که به آن پروفیل پانل می‌گویند.

  • پروفیل اتصال قاب به قاب: اگر بخواهید چندین پنجره را به صورت ردیفی در کنار هم‌دیگر قرار دهید، به یک نگه‌دارنده مرکزی نیاز خواهید داشت؛ پروفیل اتصال قاب به قاب به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی و استعلام قیمت

در انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی بایستی به قیمت پروفیل‌ها نیز توجه داشت. در واقع، قیمت پروفیل یکی از پُراهمیت‌ترین مواردی بوده که باید در نظر بگیرید تا بتوانید متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در حالت کلی، عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت نهایی پروفیل‌های مختلف موثر باشند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

کیفیت جنس پروفیل

کیفیت و ردة جنس پروفیل از جمله عواملی بوده که به صورت مستقیم روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر پروفیل از نوع فولادی بوده و از فولادی با کیفیت، مقاوم و ماندگاری بیش‌تر تولید بشود، در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بهتری از خود نشان داده و به تبع قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

طراحی پروفیل

مورد بعدی که می‌تواند در انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی و قیمت آن موثر باشد، طراحی پروفیل است. به منظور تولید پروفیل‌هایی با طرح‌های خاص و سفارشی، فرایند تولید هزینه بیش‌تری خواهد داشت. در نهایت، هزینه تولید نیز افزایش پیدا کرده و روی قیمت نهایی پروفیل نیز موثر خواهد بود.

ابعاد و ضخامت پروفیل

زمانی که ابعاد پروفیل بیش‌تر می‌شود، به این معناست که در فرایند تولید آن از مقدار مواد اولیه بیش‌تری استفاده شده است. در نتیجه، هر اندازه ضخامت و ابعاد پروفیل افزایش پیدا کند، قیمت نهایی آن نیز بیش‌تر خواهد شد.

کیفیت سطحی و آبکاری

از دیگر فاکتورهایی که می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد، کیفیت سطحی پروفیل است؛ چرا که سطح پروفیل تعیین‌کننده جلوه و زیبایی پروفیل و همچنین تعیین‌کننده کیفیت آبکاری آن است. به طور معمول از پوشش‌های سطحی گوناگونی نظیر پودر، گالوانیزه و انواع آبکاری‌ها برای پروفیل‌های درب و پنجره استفاده می‌شود. تمامی پوشش‌های سطحی نامبرده به عنوان لایه‌های محافظ در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی عمل می‌کنند. چنانچه کیفیت سطحی پروفیل برای آبکاری استاندارد و مناسب نباشد، لایه آبکاری به درستی اعمال نشده و عملکرد مناسبی نیز نخواهد داشت.

تعداد محصول خریداری شده

این فاکتور برای کسانی اهمیت دارد که قصد خرید و انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی به صورت عمده دارند. اگر حجم پروفیل‌های خریداری شده زیاد باشد، شامل درصدی تخفیف خواهد شد.

شرایط کلی بازار

میزان عرضه و تقاضا از دیگر عوامل مهمی بوده که بر شرایط کلی بازار و قیمت‌ پروفیل موثر خواهد بود. گاهاً به علت وضع قوانین جدید و الزام رعایت برخی از استانداردها، میزان تقاضا افزایش پیدا کرده و به تبع آن، قیمت پروفیل نیز بیش‌تر خواهد شد. آن چه که اهمیت دارد، پیش رفتن با شرایط بازار و در نظر داشتن به‌روزرسانی قیمت‌هاست تا بتوان متناسب با بودجه بهترین پروفیل را انتخاب کرد.

مرکز خرید معتبر و انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی

انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره در ساختمان سازی از جهات مختلفی حائز اهمیت است. اولین دلیل این است که پروفیل‌ها در یکپارچگی ساختاری نقش مهمی دارند و می‌توانند استحکام طولانی مدت را تضمین کنند. همچنین، کیفیت بالای پروفیل تأثیر مستقیم در افزایش امنیت خانه یا ساختمان خواهد داشت. پروفیل‌ها انواع مختلفی داشته که مهم‌ترینِ آن‌ها فولاد، آلومینیوم، پی وی سی، یو پی وی سی و چوب است؛ هر یک از پروفیل‌های مذکور ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توان با مقایسه آن‌ها باهم‌دیگر، بهترین گزینه را برای درب و پنجره انتخاب کرد. هلدینگ اخوان به عنوان یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید پنجره‌های یو پی وی سی و ترمال بریک و... است که در بین تنوع محصولات موجود در این مجموعه می‌توانید بهترین پروفیل را برای درب و پنجره ساختمان خود انتخاب کنید.

 

برچسب ها : پروفیل درب و پنجره,قیمت پروفیل درب و پنجره,خرید پروفیل درب و پنجره