بازاریابی صنعت ساختمان و استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی - سازه برتر



آنچه در این مقاله می خوانید: (برای مشاهده توضیحات هر کدام، روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.)

 

بازاریابی صنعت ساختمان و استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

بازاریابی را مفهومی همانند ساختمان سازی می‌دانند. یک بازاریابی حرفه ای قطعا پایه و شالوده حساب شده دارد و همانطور که برای اجرای اصولی ساختمان به طراحی نقشه نیاز است، برای اجرای اصولی بازاریابی نیز باید استراتژی مشخصی طراحی کرد.

شرکت های ساختمانی و عمرانی بسیاری هستند که با وجود توانایی و تخصص در حوزه ساختمان، نمی توانند در بازار جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد کنند و به تناسب آن کسب و کار خود را رونق بخشند، که مهمترین دلیل این موضوع می تواند نداشتن استراتژی و سیستم بازاریابی مناسب باشد.

با توجه به رقابت شدیدی که در بازار صنعت ساختمان بوجود آمده، بسیاری از شرکت ها با مشکل جدی در جذب مشتری مواجه شده اند و این در حالی است که در همین زمان شرکت های ساختمانی بسیاری هم هستند که مشتریان زیادی دارند و روز به روز به مشتریان آنها افزوده می شود.

با نگاهی به روند جذب مشتری در این شرکت ها می توان تفاوت بزرگی را در نوع و سیستم بازاریابی آنها مشاهده کرد. به این ترتیب که شرکت هایی که مشتری چندانی ندارند و در حال حذف شدن هستند، عموما یا بطور کلی هیچ برنامه ای برای بازاریابی خود ندارند و یا اینکه روش های بازاریابی منسوخ شده و غیرکاربردی را اجرا می کنند. در سمت مقابل هم شرکت هایی هستند که با استراتژی اصولی و بازاریابی هدفمند، توانسته اند بخش بزرگی از بازار را از آنِ خود کرده و مشتریان سایر شرکت ها را نیز جذب کنند.

در این بخش از سایت سازه برتر بنا داریم نکات کلیدی و مهمی را در خصوص بازاریابی صنعت ساختمان و تدوین یک استراتژی بازاریابی حرفه ای برای شرکت های ساختمانی ارائه کنیم و خوشحال خواهیم شد که شما نیز تجربیات خود را از قسمت نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

 

اهمیت بازاریابی در صنعت ساختمان

اهمیت بازاریابی در صنعت ساختمان

امروزه تمامی مشتریان بخصوص افرادی که از شرایط مالی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند، بسیار دقیق و هوشمندانه تصمیم می‌گیرند و سعی می کنند مصالح یا ساختمان هایی را خریداری کنند که تولید کننده آنها اعتبار بالایی داشته باشد و همین موضوع باعث شده که بازاریابی در صنعت ساختمان به قسمتی از فرایند فروش ساختمان و مصالح ساختمانی تبدیل شود.

روش هایی مانند بازاریابی و تبلیغات، روانشناسی رفتار مشتری، داشتن استراتژیک ، برندینگ، روابط عمومی اثربخش، تکنیکهای فروش موثر و تحقیقات بازار، تنها گوشه ای از مواردی هستند که با ورود شرکت های ساختمانی به دنیای بازاریابی مطرح می شوند.

در حالت  کلی می توان گفت که فروش موفق و افزایش رضایت در بازار صنعت ساختمان مبتنی بر 3 اصل استوار است: بازاریابی داخلی، بازاریابی خارجی و بازاریابی مبتنی بر رابطه.

بازاریابی داخلی با هدف ایجاد اعتماد و وفاداری بین کارمندان شرکت و همچنین ایجاد وفاداری به محصولات و خدمات شرکت.

بازاریابی خارجی در راستای استفاده از روش های مناسب بازاریابی مانند روابط عمومی بالا، تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ با هدف بالا بردن شناخت مشتری از محصول و خدمات ارائه شده.

و بازاریابی مبتنی بر رابطه در راستای حفظ رابطه بازاریاب با مشتریان با هدف افزایش اعتماد مشتریان برای استفاده از محصولات شرکت.

 

 

مراحل بازاریابی صنعت ساختمان

مراحل بازاریابی در صنعت ساختمان

به عنوان مدیر یک شرکت ساختمانی که هدفش رشد کسب و کار خود است و به دنبال کسب موفقیت های بزرگ در رقابت با سایر شرکت هاست، حتما باید استراتژی بازاریابی دقیقی را با کمک کارشناسان برای موفقیت شرکت خود تدوین کرده باشید. برای اینکه بتوانید دید روشنی از تدوین استراتژی بازاریابی داشته باشید، در ادامه این مقاله از سازه برتر چند مرحله مهم که تاثیر زیادی در بازاریابی صنعت ساختمان دارند را بررسی خواهیم کرد.

 

اهداف شرکت خود را مشخص کنید

بدون هدف مشخص نمی توانید برنامه دقیقی را برای موفقیت شرکت خود طراحی کنید. هدف دقیق و مشخص این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید آینده شرکت ساختمانی خود را مجسم کنید و سپس با توجه به جایگاه فعلی شرکت و جایگاهی که برای آن هدف گذاری کرده اید، برنامه مشخصی را برای پیمودن این مسیر طراحی کنید و همچنین می توانید چالش های احتمالی در طول مسیر را پیش بینی کرده و برای عبور از آنها راه حل های از پیش تعیین شده ای را مشخص کنید تا روند بازاریابی شما با سرعت و دقت بیشتری طی شود و مشکلات پیش بینی نشده، باعث اتلاف وقت و هزینه شرکت شما نشود.

 

یک برنامه دقیق برای رسیدن به هدف طراحی کنید

پس از مشخص کردن هدف، کار شما برای برنامه ریزی راحتتر خواهد بود، زیرا می دانید که شرکت ساختمانی شما از چه جایگاهی به چه جایگاه جدیدی برسد. حال کافیست این مسیر را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید و برای رشد پله پله شرکت خود برنامه ریزی کنید. زمان بندی درست و همچنین تقسیم هدف بزرگ اصلی به اهداف کوچکتر به شما این امکان را خواهد داد که کارهای بازاریابی خود را در مقیاس کوچکتری انجام دهید و در صورتی که در بخشی از این فرایند با چالش جدیدی روبرو شدید، با صرف کمترین هزینه و انرژی این چالش را پشت سر بگذارید و همچنین این امکان را خواهید داشت که برنامه خود را برای رسیدن به اهداف بعدی ویرایش کنید تا با اطمینان بیشتری مسیرهای بعدی را طی کنید.

 

بودجه متناسب با هدف خود را تعیین کنید

با مشخص کردن هدف اصلی و اهداف میانه ای که در راستای رسیدن به هدف اصلی هستند، این فرصت را داشتید که یک برنامه ریزی دقیق را طراحی کنید و در مرحله سوم لازم است که بودجه متناسب با هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری به اهداف خود برسید.

البته باید حتما به این موضوع دقت داشته باشید که شاید لازم باشد حدود 10 تا 15 درصد بیشتر از بودجه ای که برآورد کرده اید را برای فرایند بازاریابی شرکت خود صرف کنید که این موضوع می تواند برآیند دلایل متفاوتی باشد. بعنوان مثال یکی از این دلایل می تواند رشد سریع رقبای شما باشد که در برنامه ریزی خود رشد کمتری را برای آنها در نظر گرفته اید.

 

طراحی لوگو و برندسازی را در اولویت قرار دهید

برند سازی در صنعت ساختمان و ایجاد یک برند قوی، تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت بازاریابی در صنعت ساختمان دارد. به گونه ای که مخاطبین و مشتریان، به پیام های بازاریابی شرکت های برند توجه بیشتری نشان می دهند، در حالی که بسیاری از پیام های بازاریابی شرکت های ناشناخته را نادیده می گیرند. در واقع شما می توانید با برند سازی حرفه ای، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و با استفاده از بازاریابی هوشمندانه، این مخاطبین را به مشتریان شرکت خود تبدیل کنید.

زمانی که به یک برند معتبر در صنعت ساختمان تبدیل شوید، مخاطبان زیادی آدرس یا نام مستقیم سایت شرکت شما را در گوگل جستجو می کنند و مستقیما به سایت شما مراجعه می کنند که این موضوع باعث می شود که رقبای شما توسط مخاطبان شما دیده نشوند و از گردونه رقابت با شما کنار زده شوند.

در صورتی که مایلید در خصوص برند سازی برای شرکت های ساختمانی اطلاعات بیشتری دریافت کنید، روی عنوان زیر کلیک کنید و مقاله جامع مربوط به برندگینگ صنعت ساختمان را مطالعه نمایید:

برند سازی در صنعت ساختمان

 

در دسترس باشید و از مخاطبان خود پشتیبانی کنید

از روش های مختلف برای پشتیبانی از مخاطبان شرکت خود استفاده کنید. فقط به تلفن شرکت اکتفا نکنید و حتما از روش های نوین ارتباطی مانند ایمیل، واتساپ، تلگرام و حتی پشتیبانی آنلاین سایت استفاده کنید و بیشتر از بقیه شرکت ها در دسترس مخاطبان خود باشید.

شرکت های ساختمانی زیادی هستند که مشتریان زیادی را از دست داده اند، فقط به دلیل اینکه در زمان لازم در دسترس مخاطب نبوده اند و نتوانسته اند به سوالات و ابهامات او پاسخ بدهند و این مشتریان به سراغ رقبای این شرکت ها رفته و در زمان کوتاهی راهنمایی لازم را از شرکت های رقیب دریافت کرده و محصولات آنها را خریداری کرده است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما در زمان طراحی سایت ساختمانی خود امکان پشتیبانی آنلاین را به آن اضافه کنید تا بتوانید در هر لحظه در دسترس مخاطبا خود باشید.

 

از سئوی محلی یا تبلیغات محلی گوگل استفاده کنید

یکی از روش های کاربردی در بازاریابی صنعت ساختمان استفاده از سئوی محلی یا تبلیغات محلی گوگل است که شرکت های ساختمانی زیادی از آن استفاده نمی کنند و شما می توانید با استفاده از این روش، مشتریان محدوده مورد نظرتان را جذب کنید.

تبلیغات محلی گوگل یا سئوی محلی باعث می شود، وقتی کسی در محدوده شرکت شما، خدمات یا محصولات مرتبط با شما را در گوگل جستجو کرد، سایت شما در نتایج بالاتر گوگل به او نمایش داده شود و همچنین شماره تلفن و آدرس شرکت شما به او نمایش داده شود.

 

سایت شرکت خود را راه اندازی کنید

البته در بخش های قبلی هم به اهمیت طراحی سایت شرکت ساختمانی برای موفقیت در فرایند بازاریابی اشاره کردیم، اما لازم بود که در یک بخش مجزا در مورد این موضوع صحبت کنیم زیرا سایت شرکت شما یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی شماست که می توانید با کمک آن، از رقبای بسیار بزرگی پیش بیفتید و بخش زیادی از بازار را به دست بیاورید.

در واقع با توجه به این موضوع که تقریبا همه مشتریان شما به اینترنت دسترسی دارند و از آن برای انجام امور خود استفاده می کنند، شما می توانید با تولید محتوای هدفمند برای سایتتان و بهینه سازی سایت خود، بسیاری از این مشتریان را به سایت خود جذب کنید و محصولات شرکت خود را به آنها بفروشید.

نکته بسیار مهم این است که به کمک سایت خود می توانید حتی با شرکت های ساختمانی بسیار بزرگ رقابت کنید و در صورتی که بهتر از آنها عمل کرده باشید، می توانید با صرف هزینه بسیار کمتر، جایگاه بهتری نسبت به آنها در گوگل کسب کنید و مشتریان جدید زیادی را از طریق گوگل جذب کنید.

 

بازاریابی صنعت ساختمان

 

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

شبکه های اجتماعی امکان ارتباط نزدیک و سریع بین شرکت ها و مخاطبانشان را فراهم کرده اند و این فرصت خوبی است که از این شبکه های اجتماعی برای بهبود فرایند بازاریابی شرکت ساختمانی خود استفاده کنید و با مشتریان خود ارتباط صمیمی تری برقرار کنید.

البته شبکه های اجتماعی فقط به اینستاگرام محدود نمی شود و شرکت های ساختمانی می توانند از شبکه های اشتراک گذاری ویدیو مانند آپارات و یوتیوب برای ارتباط بیشتر و اطلاع رسانی و حتی تبلیغات خود استفاده کنند و همچنین می توانید از سایر شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و فیسبوک هم استفاده کنید.

 

به مشتریان قبلی خود خدمات ویژه ارائه کنید

همانطور که می دانید، جذب مشتری جدید چندین برابر حفظ مشتری قبلی هزینه دارد و این در حالی است که فروش به مشتریان قبلی بسیار آسانتر از افراد یا شرکت های جدید است و این موضوع بخاطر این است که مشتریانی که قبلا حداقل یک بار به شما اعتماد کرده اند و از خدمات و محصولات شما استفاده کرده اند، برای خریدهای بعدی خیلی راحتتر به شما اعتماد می کنند. همکاری با مشتریان قبلی یک استراتژی موفق در بازاریابی صنعت ساختمان است.

شما علاوه بر اینکه با مشتریان قبلی خود ارتباط برقرار می کنید و در مورد نحوه ارائه خدمات و کیفیت محصولات خود از آنها نظرسنجی می کنید، باید پیگیری های لازم را داشته باشید و بررسی کنید که چطور می توانید در پروژه های جدید به آنها کمک کنید. ضمن اینکه می توانید به مشتریان قبلی خدمات ویژه ای ارائه کنید که آنها را به خریدهای بعدی تشویق کنید.

 

بازاریابی ویدیویی را در برنامه خود بگنجانید

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی در تمام کسب و کارها یکی از موثرترین روش ها برای رساندن پیام بازاریابی به مخاطبان هدف به شمار می رود و این موضوع در بازاریابی صنعت ساختمان نیز صدق می کند. در همین راستا لازم است تولید ویدیوهای معرفی شرکت، معرفی محصول و خدمات، نظرات مشتریان، نمونه کارهای انجام شده و سایر ویدیوهای مرتبط با شرکت خود را در برنامه بازاریابی خود قرار دهید و ویدیوهای باکیفیت و بابرنامه ای را تولید کرده و منتشر نمایید.

ویدیوهای تولید شده شرکت خود را می توانید در سایت شرکت منتشر نمایید و همچنین می توانید در آپارات و یوتیوب هم یک کانال به اسم شرکت ساختمانی خود ایجاد کنید و این ویدیوها را در آپارات و یوتیوب هم منتشر نمایید. همچنین می توانید ویدیوهای خود را در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه ویدیوهای تبلیغاتی، باید ویدیوهای برندسازی و همچنین ویدیوهای آموزشی نیز تولید کنید و حداقل در سایت شرکت ساختمانی خود منتشر نمایید. طبیعتا زمانی که ویدیوهای آموزشی بیشتری به مخاطبان خود ارائه کنید، اثربخشی بازاریابی ویدیویی شرکت شما چندین برابر خواهد شد، زیرا ویدیوهای آموزشی و آگاهی دهنده، توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کنند و به این ترتیب افراد بیشتری با شرکت شما آشنا خواهند شد.

 

وبلاگ آموزشی سایت خود را فعال نگه دارید

در بخش قبل در خصوص اهمیت ویدیوهای آموزشی برای افزایش اثربخشی بازاریابی ویدیویی صحبت کردیم. البته شما می توانید در کنار آنها از آموزش های متن نیز استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را از گوگل به سایت خود هدایت کنید.

برای این کار کافیست که یک بخش آموزشی (وبلاگ آموزشی) به سایت خود اضافه کنید و مطالب آموزشی و همچنین ویدیوهای آموزشی شرکت خود را در این بخش منتشر نمایید. حتی بهتر است که برای ویدیوهایی که در سایت خود منتشر می کنید، یک متن مرتبط نیز در صفحه همان ویدیو قرار دهید تا درک محتوای ویدیوی خود را برای گوگل ساده تر کنید.

 

بازاریابی آفلاین را فراموش نکنید

با وجود اینکه بیشتر مخاطبان شرکت های ساختمانی، از اینترنت برای یافتن و مقایسه سریع محصولات مورد نظر خود استفاده می کنند؛ اما همچنان روش های سنتی مانند روزنامه ها، مجلات و بیلبوردها، می توانند نقش موثری در برندسازی و بازاریابی شرکت های ساختمانی ایفا کنند.

البته با توجه به اهداف بازاریابی شرکت و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، می توانید از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی نیز استفاده کنید. بطور کلی شاید لازم باشد که برای موفقیت هرچه بیشتر فرایند بازاریابی صنعت ساختمان از تمام روش ها استفاده کنید که این موضوع کاملا با اهداف شرکت و بودجه بازاریابی شما ارتباط مستقیم دارد.

 

با شرکت هایی که در راستای فعالیت شما هستند همکاری کنید

صنعت ساختمان مشاغل بسیار زیادی را در بر می گیرد و قطعا شرکت هایی هستند که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می کنند و می توانند در راستای فعالیت شما قرار بگیرند و مشتریان مشترکی با شما داشته باشند.

در ساخت یک ساختمان از مصالح ساختمانی متنوع و همچنین نیروهای اجرایی و پیمانکاری مختلف استفاده می شود که می توانید شرکت های مرتبط را شناسایی کنید و مشتریان خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به این ترتیب در یک همکاری متقابل، مشتریان بیشتری نیز جذب کنید.

 

 

ابزارهای بازاریابی صنعت ساختمان

مهمترین ابزارهای بازاریابی صنعت ساختمان

طبیعی است که برای موفقیت در هر کاری باید مورد نیاز آن کار را در اختیار داشت. بازاریابی صنعت ساختمان هم ابزارهای خاص خود را می طلبد که به کمک آنها می توانید استراتژی بازاریابی شرکت ساختمانی خود را با قدرت پیاده سازی کنید و به هدف دلخواه برسید. در ادامه مهمترین ابزارهای بازاریابی صنعت ساختمان را معرفی می کنیم و در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 

طراحی سایت شرکت ساختمانی و فروشگاه اینترنتی

با طراحی سایت ساختمانی یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین را خواهید داشت. سایتی که می تواند مرکز فعالیت های بازاریابی شرکت شما باشد و سایر فعالیت های بازاریابی شما حول آن اجرا شود.

با راه اندازی سایت شرکت خود می توانید بصورت 24 ساعته در دسترس مخاطبان خود باشید و مطالب آموزشی، برندسازی و تبلیغاتی خود را به آنها ارائه کنید و همچنین این امکان را خواهید داشت که در تمام ساعات شبانه روز و بدون تعطیلی مشتریان جدیدی را از طریق سایت جذب کنید. حتی دفتر کار حضوری با وجود تمام هزینه هایی که دارد، باز هم نمی تواند در همه زمان ها به مخاطبان شما خدمات ارائه کند و فرایند بازاریابی شرکت شما را بدون توقف دنبال کند.

علاوه بر این، سایت شرکتی به شما این امکان را می دهد که بسیاری از امور بازاریابی را سیستم سازی کنید و کارهای تکرارپذیر را بدون خستگی و افت کیفیت، برای شما انجام خواهد داد.

 

تولید محتوای ساختمانی

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی و مهم در بازاریابی صنعت ساختمان، تولید محتوای ساختمانی باکیفیت و برنامه ریزی شده است و همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، می تواند بدون تعطیلی به مخاطبین شما آموزش های مورد نظر شما را ارائه کند و پیام های تبلیغاتی شما را به مشتریان هدف شما برساند.

ضمن اینکه تولید محتوای اصولی در سایت، به بهبود جایگاه سایت شما در گوگل نیز کمک می کند و بدین ترتیب می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، از گوگل به عنوان یک بازاریاب حرفه ای و البته رایگان استفاده کنید و گوگل روزانه مشتریان جدیدی را به سایت شما هدایت خواهد کرد.

البته تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی هم بسیار اثربخش خواهد بود که در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

 

طراحی سایت ساختمانی و معماری

کتاب های چاپی و کتاب های الکترونیکی

استفاده از کتاب های چاپی و حتی کتاب های الکترونیکی نیز می تواند برای بهبود فرایند بازاریابی شرکت شما بسیار کاربردی باشد. کتاب های چاپی معمولا حس رسمیت بیشتری ایجاد می کنند و مخاطبان سطح بالا مانند مدیران سایر شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهند و می توانید با انتشار کتاب هایی که در راستای اهداف بازاریابی شرکت هستند، مشتریان بزرگتری را جذب کنید و یا حتی شرکت های زیادی را برای مشارکت در فرایند بازاریابی خود جذب کنید.

همچنین کتاب های الکترونیکی نیز بسیار کاربردی هستند و با توجه به اینکه هزینه کمتری برای شرکت ایجاد می کنند و مهمتر از آن، به دلیل اینکه دسترسی به آنها بسیار ساده است و می توانید در زمان کمی این فایل ها را به دست تعداد زیادی از مخاطبان خود برسانید؛ برای رسیدن به اهداف بازاریابی شرکت کمک بزرگی به شما می کنند.

پیشنهاد ما این است که هم کتاب های چاپی و هم کتاب های الکترونیکی را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید و مشتریان بزرگتری را هدف قرار دهید. ضمن اینکه می توانید کتاب های الکترونیکی خود را در سایت سازه برتر منتشر کنید و مخاطبین این سایت را از محصولات و خدمات شرکت ساختمانی خود مطلع کنید. انتشار کتاب های آموزشی مرتبط با صنعت ساختمان و ساخت و ساز در سایت سازه برتر بدون هزینه و بصورت رایگان انجام می شود و می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتشار کتاب های خود در این سایت، از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

 

ایمیل مارکتینگ

اما روش کاربردی دیگری که قصد معرفی آن را به شما داریم، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ این قابلیت را به سایت شما اضافه می کند که بصورت مداوم و برنامه ریزی شده و البته سیستماتیک، پیام های مختلفی را به هر سطح از مخاطبین خود ارسال کنید.

در واقع شما یک بار برنامه ایمیل مارکتینگ سایت خود را طراحی می کنید و محتوای ایمیل ها را آماده می کنید و پس از آن، این سیستم ایمیل های آماده شما را به مخاطبان ارسال می کند و می توانید تعیین کنید که فردی که ایمیل خود را در سایت شما ثبت کرده و وارد سیستم بازاریابی ایمیلی شما شده، در روز اول یک محتوای ایمیلی دریافت کند و در روز بعدی یک ایمیل جدید با محتوای جدید برای او ارسال شود و همینطور در زمان های بعدی، ایمیل های برنامه ریزی شده دیگری برای او ارسال شود و به این ترتیب در مدت بسیار کمی، تمام خدمات و محصولات خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید و فرایند برندسازی شرکت ساختمانی خود را تقویت کنید.

 

شبکه های اجتماعی

پنجمین موضوعی که قرار است در بخش بازاریابی صنعت ساخت و ساز به آن بپردازیم به شبکه های اجتماعی مربوط می شود. شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه بیشتر از هر ابزار دیگری در دسترس مخاطبان شما قرار دارد، می تواند مسیر جذب مشتریان جدید را برای شرکت شما کوتاه تر کند. در واقع با توجه به اینکه استفاده روزانه از شبکه های اجتماعی به یک امر عادی تبدیل شده است، می توانید با تولید محتوای اختصاصی و انتشار آن در این شبکه ها، محصولات و خدمات شرکت خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید و آنها را به استفاده از محصولات خود ترغیب کنید.

البته باید در خصوص جنس مخاطبین هر کدام از شبکه های اجتماعی، بررسی های لازم را انجام داده باشید و بدانید که با توجه به نوع کسب و کار شما، فعالیت در کدام شبکه اجتماعی در اولویت قرار دارد و محتوایی که باید در هر کدام از این رسانه های اجتماعی منتشر می کنید، چه ویژگی هایی داشته باشد.

 

روزنامه ها و مجله های تخصصی صنعت ساختمان

همانطور که در بخش های قبلی هم گفته شد، فرایند بازاریابی صنعت ساخت و ساز هم به ابزارهای آفلاین نیاز دارد و هم به ابزارهای آنلاین. اما با توجه به اینکه بیشتر برروی ابزارهای آنلاین مانور داده ایم، شاید این احساس ایجاد شده باشد که ابزارهای سنتی و آفلاین، کارایی لازم را ندارند.

البته قطعا ابزارهای آنلاین هزینه بسیار کمتری را به همراه دارند و حتی می توانند بازدهی بیشتری را داشته باشند، اما بعضی از روش های آفلاین مانند کتاب های چاپی که در بخش های قبلی در مورد آن توضیح دادیم و یا حتی روزنامه ها و مجلات تخصصی صنعت ساختمان هم می توانند کارایی بسیار خوبی برای ما داشته باشند.

هر چقدر موضوع این روزنامه ها و مجلات تخصصی تر باشد و با کسب و کار ساختمانی شما ارتباط بیشتری داشته باشد، می تواند بازدهی بیشتری را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. پس پیشنهاد می کنیم که از این ابزارها نیز به بهترین شکل استفاده کنید و جایگاه بهتری در ذهن مخاطبان برای خود ایجاد کنید.

ضمن اینکه توصیه می کنیم، حتما از مجله های آنلاین صنعت ساختمان نیز استفاده کنید تا برندسازی و بازاریابی قویتری داشته باشید. ناگفته نماند که در مجموعه سازه برتر در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک مجله آنلاین صنعت ساختمان هستیم و قصد داریم مطالب مفید و آموزشی مرتبط با ساخت و ساز را در این مجله منتشر کنیم و برای دانلود هرچه بیشتر این مجله از سایر سایت های همکار نیز کمک بگیریم تا بتوانیم این مجله را در دسترس افراد بیشتری قرار دهیم. در همین راستا از شما دعوت می کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما سایت سازه برتر و یا از طریق واتساپ به شماره 09192682620 برای ما ارسال کنید و همچنین در صورتی که به تبلیغ یا اسپانسری این مجله تمایل دارید، پیشنهادات خود را ارائه نمایید.

 

سایت های تخصصی صنعت ساختمان

در بخش آخر از معرفی مهمترین ابزارهای بازاریابی صنعت ساخت و سازه به نحوه تبلیغات و جذب مشتری از طریق سایت های تخصصی صنعت ساختمان می پردازیم. یکی از روش هایی که شما را سریعتر به مشتریان جدید می رساند، تبلیغ در سایت های بزرگ و پربازدید صنعت ساختمان است. زیرا مخاطبین این سایت ها دقیقا همان افرادی هستند که می توانند از محصولات و خدمات شرکت شما استفاده کنند و به مشتریان شرکت ساختمانی شما تبدیل شوند.

روش های مختلفی برای تبلیغات در سایت های ساختمانی وجود دارد و پیشنهاد ما استفاده از روش تبلیغات محتوایی است. منظور از تبلیغات محتوایی، انتشار رپورتاژ آگهی در سایر سایت هاست. در واقع در این روش، شما یک مطلب و محتوای تبلیغاتی همراه با چند تصویر و چند لینک به سایت خودتان آماده می کنید و از مدیران سایت های دیگر می خواهید که این مطلب را در سایتشان منتشر کنند. نکته بسیار مهم اینجاست که این مطلب برای همیشه در این سایت ها نمایش داده می شود و به مروز زمان، حتی مشتریان بیشتری را به سایت شما هدایت می کنند.

هزینه انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف بسیار پایین است و حتی در بیشتر سایت ها به 500,000 تومان هم نمی رسد و می توانید با مبلغی کمتر از 500,000 تومان، تبلیغ محتوای خود را در این سایت ها بصورت دائمی منتشر کنید. ضمن اینکه شما می توانید تبلیغات محتوایی خود را همراه با تصویر و ویدیو، در سایت سازه برتر منتشر کنید و از اعتبار این سایت برای افزایش اعتبار سایت خود و همچنین برای برندسازی و افزایش مشتریان شرکت خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، روی عبارت تبلیغات صنعت ساختمان کلیک کنید.

 

 

جمع بندی

بازاریابی در صنعت ساختمان یک فرایند بلندمدت است که نیاز به هدفگذاری اصولی و برنامه ریزی دقیق دارد و همچنین برای کسب نتیجه مطلوب باید از ابزارهای مختلف بصورت بهینه استفاده نمایید. ابزارها و روش های متنوعی برای بازاریابی شرکت های ساختمانی وجود دارند که ما در مقالات بازاریابی اینترنتی صنعت ساختمان و تبلیغات آفلاین صنعت ساختمان به مهمترین و کارآمدترین روش ها اشاره کرده ایم و مطالعه این مقالات می تواند برای ایده برداری و کسب نتیجه مطلوبتر، مفید باشد. 

تعیین اهداف میانی و بودجه بندی درست می تواند مسیر شما را برای کسب نتیجه دلخواه کوتاه تر کرده و همچنین چالش های کمتری را برای شما به همراه داشته باشد.

پیشنهاد می شود که برای تدوین استراتژی بازاریابی شرکت ساختمانی خود از مشاوره افراد متخصص استفاده کنید تا از هدر رفتن انرژی و منابع مالی شرکت جلوگیری کنید.

و نکته پایانی اینکه در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی را به شما ارائه کنیم و تلاش می کنیم که به مرور زمان این مقاله را بروزرسانی کرده و اطلاعات جدید و کاملتری را به آن اضافه کنیم و خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم محتوای باکیفیت تری را ارائه کنیم.