معرفی بهترین انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا - سازه برتر



معرفی بهترین انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا

استفاده از انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا برای طراحی آن، باعث می شود تا ویلایی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. در حقیقت همه ما به دنبال آرامش و آسایش واقعی در اتاق‌هایمان هستیم و هرچقدر که دورهمی های دوستانه و خانوادگی را دوست داشته باشیم، باز هم باید اعتراف کنیم گاهی به آرامشی محض و سکوتی مطلق نیاز داریم، چیزی که تنها می توان در اتاق خواب‌ به آن دست یافت.

از این رو در این مقاله بهترین انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا را به شما معرفی می کنیم، امیدواریم که با خواندن این مطلب اطلاعات کاملی را در این خصوص به دست آورید.

 

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا

در این بخش از سازه برتر انواع سبک‌هایی را که برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا به کار می روند را نام می بریم:

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک مدرن

سبک مدرن اتاق خواب در کنار خلوت بودن، حس آرامش و زیبایی را برای اتاق خواب ویلای شما به ارمغان می آورد. از این رو دو مورد مهم در این نوع سبک که حتما باید رعایت شوند، استفاده از رنگ‌های خنثی و لوازم ضروری می باشد.

سعی کنید در سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن کمدها، تخت خواب و میز آرایش را با هم هماهنگ کنید و برای انتخاب پرده پنجره‌ها، از طرح‌های شیک و ساده بهره ببرید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک روستیک

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک روستیک

سبک روستیک در ساخت ویلا دارای محبوبیت زیادی است و برای افرادی که در شهرهای مدرن زندگی می کنند، ولی دوست دارند طبیعت را به فضای زندگی خود بیاورند مناسب می باشد.

این نوع سبک از خانه‌های روستایی و مزارع الهام گرفته است. از خصوصیات مهم این سبک می توان به استفاده کردن از کاغذ دیواری دیوار و پنل‌های چوبی به جای رنگ در اتاق خواب، تخت خواب سایبان دار و فلزی، پارچه‌های قدیمی، رنگ سفید و به صورت کلی چوب‌هایی با رنگ‌های گرم و روشن نام برد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک گرمسیری

در صورتی که دوست دارید حس آسودگی و آرامش را در اتاق خواب ایجاد کنید، سبک گرمسیری مناسب شما خواهد بود.

می توان با نقاشی برگ‌های پهن بر روی دیوار و یا کاغذ دیواری، انتخاب پارچه‌ی روتختی و پرده با طرح‌هایی همچون برگ درخت نخل و نصب کردن قاب‌هایی از برگ خشک شده بر روی دیوار، سبک گرمسیری را در اتاق خواب ویلا به اجرا در آورد.

رنگ‌های مورد استفاده در این نوع سبک، معمولا رنگ‌های روشن و طبیعی مانند رنگ کرم، سفید و یا خاکستری هستند. همچنین برای ایجاد یک حس شادابی و پویایی در اتاق خواب ویلا می توان از رنگ‌های آبی، زرد و سبز نیز بهره برد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک ساحلی

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک ساحلی

اگر به ساحل دریا علاقه مندید، انتخاب سبک ساحلی برای اتاق خواب شما پیشنهاد می شود. رنگ‌های این نوع سبک، رنگ‌های ملیح و روشن می باشند. سبک ساحلی، سبکی با نشاط و سر زنده است که در آن از پارچه‌هایی با طرح دریا یا ساحل، لوسترهای شیشه ای شفاف و لوازم دکوری تزیین شده با صدف استفاده زیادی می شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک وسترن

طراحی سبک وسترن در اتاق خواب به آسانی انجام می شود. اکسسوری های مورد استفاده در این سبک پوست گاو، چرم، نعل اسب، کلاه‌های کابوی و حتی لوازمی می باشند که بافت چرم مانندی دارند، اما جنس آنها از چرم نیست.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک ویکتوریایی

در این سبک از اتاق خواب‌ها، از گلدان‌های قدیمی همراه با نقوش برگ درخت نخل، رومیزی گلدوزی شده، پرده‌های پرچین ربان‌دار و قیطان کاری شده برای میزهای کنار تخت استفاده می شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک معاصر

نکته با اهمیت سبک معاصر این است که همیشه در حال تغییر می باشد. نورپردازی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سبک اتاق خواب معاصر است و به همین علت پنجره‌های زیادی در این نوع سبک دیده می شود. پنجره‌های کف تا سقف، نورگیر سقفی و دیوارهای شیشه‌ای در صنعت ساختمان همگی از عناصر سبک طراحی معاصر می باشند.

پالت رنگی اتاق خواب‌های معاصر نیز بیشتر خنثی است. رنگ‌های سفید، کرم، بژ، قهوه‌ای و هر رنگ برنزه‌ای، گزینه مناسبی برای طراحی سبک معاصر می باشند. در این نوع سبک حد میانه ای وجود ندارد و رنگ‌های چوب یا خیلی روشن یا تیره هستند. کفپوش اتاق خواب ویلا نیز با طرح‌های چوبی تیره، می تواند تضاد خوبی با رنگ بژ روشن و کرم و وسایل دیگر اتاق داشته باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک آرت دکو

خصوصیت بارز این نوع سبک، استفاده کردن از طرح‌ها و وسایل پر زرق و برق در چیدمان اتاق خواب می باشد و علت این ویژگی این می باشد که سبک آرت دکو، در فاصله زمانی بین دو جنگ جهانی به وجود آمده است و طرح‌های پر زرق و برق آن، باعث شادابی روحیه افراد در زمان جنگ می شده است. در سبک آرت دکو رنگ‌های پر رنگ و درخشان، لوازم دکوری طلایی و فلزی و اشکال هندسی به کار می رود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک وینتیج

در سبک وینتیج، از وسایل قدیمی برای ایجاد ظاهری نوستالژیک و گرم استفاده می شود. این سبک تنها یک ظاهر روستایی ندارد، بلکه می توان عناصر و المان‌های جدید را با عناصر قدیمی ترکیب کرد. دکور و چینش این نوع سبک از قانون خاصی تبعیت نمی کند و برای طراحی دکوراسیون آن گزینه‌های زیادی را در پیش رو دارید. رنگ‌های پرکاربرد در سبک وینتیج، شامل رنگ‌های ملایم و بهاری مانند سبز روشن، سفید، شیری، صورتی ملایم و قهوه‌ای روشن می باشند.

سبک وینتیج برای کسانی مناسب است که شیفته مد امروزی نمی باشند و دوست دارند ساعاتی از شبانه روز را، با مرور خاطرات خوش گذشته و وسایل و عکس‌های خود سپری کنند.

لوازم پرکاربرد در این سبک، روتختی، کاغذ دیواری و لوازم طرح‌دار دیگر هستند که در کنار سرویس مبلمان و تخت قدیمی، نمایی جذاب را ایجاد می کنند. از زیر شاخه‌های سبک وینتیج می توان سبک وینتج مدرن، رمانتیک، فرانسوی و روستیک را نام برد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک فرانسوی

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی برای افرادی مناسب می باشد که به پارچه‌ها و فرش‌های ابریشمی، وسایل چوبی سفید و به صورت کلی به لوازم آنتیک و لوکس علاقه زیادی دارند. کم رنگ و سفید بودن این گونه اتاق خواب‌ها از عناصر مهم در طراحی است، همچنین در اتاق خواب به سبک فرانسوی از نورهای ملایم استفاده می شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک بوهو

سبک بوهو، سبکی برگرفته از سبک زندگی و فرهنگ افراد است. فرش‌های زینتی، مبلمانی با ارتفاع کم، رنگ‌های خنثی و روشن و لوازم هنری، بخش بزرگی از طراحی دکوراسیون بوهو می باشند. رنگ پایه همه دیوارهای اتاق، خاکی و یا خنثی است تا لوازم دکور شما نمای بیشتری داشته باشند و زیبایی فضای را چند برابر کنند.

از دلایل دیگر محبوبیت سبک بوهو این است که در انتخاب چیدمان وسایل اتاق خواب هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، پس در صورتی که دوست دارید که وسایل را طبق سلیقه خود خریداری کنید، می توانید از این نوع سبک استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک مینیمال

سبک مینیمال اتاق خواب دارای محبوبیت زیادی است و دلیل آن هم استفاده کردن از رنگ‌بندی آرامش بخش و محدود برای تخت‌های بدون تاج و مبلمان ساده می باشد. این فضای زیبا و ساده، ذهن شما را از هر فکری خالی می کند و حس آرامش را در شما ایجاد می کند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک صنعتی

این نوع طراحی اتاق خواب به خاطر نشان دادن عناصری که سبک‌های دیگر جهت پوشاندن آن تلاش می کنند، با انواع سبک‌های دیگر متفاوت می باشند. دکوراسیون اتاق خواب به سبک صنعتی، هم زیبایی و هم کاربردی بودن را با هم ترکیب می کند. البته این نوع سبک برای طراحی یک اتاق خواب مردانه مناسب‌تر می باشد.

استفاده از عناصر فلزی خام مانند لوله‌های اکسپوز و کانال‌ها، مهمترین پایه‌های تشکیل دهنده یک سبک صنعتی می باشند. این لوله‌ها جزو تجهیزاتی هستند که به طور معمول به وسیله‌ی طراحان سبک‌های دیگر استفاده نمی شوند و کنار گذاشته می شوند، ولی در سبک صنعتی به عنوان یک اثر هنری به کار می روند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک میانه قرن

سبک میانه قرن، شباهت زیادی به سبک اسکاندیناوی دارد، البته این سبک در زمان مدرنیسم رواج پیدا کرده است و دارای آثار هنری همانند الگوها و چاپ انتزاعی است که در طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی هرگز از آنها استفاده نمی شود. سبک میانه‌ی قرن، دارای تناژ رنگی روشن‌تری است و ملایم‌تر از طرح‌های اسکاندیناوی می باشد. همچنین این نوع سبک شامل مبلمان کم ارتفاع و بلند همراه با پایه‌های نازک می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از قطعات هنری رنگارنگ بر روی دیوارها یک مورد ضروری است.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک اسکاندیناوی

نورپردازی فضا در سبک اسکاندیناوی دارای اهمیت زیادی است و بر ریتم شبانه‌روزی نیز تاثیر زیادی می گذارد و به تعادل داشتن زمانبندی بدن شما نیز کمک می کند. کفپوش اتاق خواب در این سبک بیشتر از جنس چوب است که رنگ طبیعی دارد و یا این که با تناژ رنگی سفید رنگ‌آمیزی شده است.

معمولا این نوع سبک برای مناطقی با آب و هوای سرد مناسب‌تر است، چرا که در آن از پتوهای خیلی کلفت استفاده می شود که برای روزهای فصل تابستان و بهار به هیچ وجه مناسب نیستند. سبک اسکاندیناوی، اتاق خواب شما را به محیطی دلنشین و گرم تبدیل می کند.

وجود گیاهان نیز برای سبک اسکاندیناوی مهم است. رنگ اصلی دکوراسیون اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی سفید می باشد و رنگ‌های دیگر مورد استفاده در این سبک شامل سفید، خاکستری و قهوه‌ای می باشند. از خصوصیات بارز این نوع سبک می توان به استفاده کردن از خطوط منحنی و اضافه کردن عناصری با تناژ رنگی گرم اشاره کرد. با اینکه این سبک دارای تنوع زیادی است، ولی ظاهری با نشاط و ساده دارد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک کلاسیک

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک کلاسیک

معمولا سبک کلاسیک برای اتاق خواب‌های بزرگ طراحی می شود، زیرا اندازه وسایل آن بزرگ می باشد و شامل خیلی از وسایل و خرده ریزهای کوچک در چیدمان اتاق خواب ویلا می شود. طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک، دارای جلوه زیبایی است و حس سلطنتی و اشرافی را القا می کند. این نوع سبک از بافت‌ها و رنگ‌های روشن در مبل کلاسیک، نقاشی خیره کننده و وسایل جانبی عجیب و غریب دیگر تشکیل شده است.

همچنین اتاق خواب‌های سبک کلاسیک، شامل چراغ‌های دیواری‌ای هستند که نورپردازی آن‌ها به گونه ای است که متمرکز بر آثار هنری روی دیوارها می باشند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک سنتی

سبک سنتی، سبکی قدیمی است که ریشه در گذشته دارد و هرگز از کاربرد و محبوبیت آن کم نشده است. شما به آسانی می توانید این نوع سبک را با اتاق خواب‌های امروزی مطابقت دهید، ولی حتما باید عواملی را در نظر داشته باشید، مانند این که در این سبک همه چیز به صورت جفتی قرار داده می شود. لامپ‌ها و میزهای همسان، هر صندلی و مبلی درست در برابر جفت دیگر خود قرار می گیرد. این روش جهت متعادل کردن فضای پیرامون یک نقطه کانونی(تخت) به کار می رود.

یکی دیگر از عناصر مهم و کلیدی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ویلا سنتی، استفاده کردن از رنگ‌های به مراتب چشمگیر و چوب‌های تیره می باشد. برای جفت شدن مبلمان اتاق و چوب تیره‌تر، معمولا رنگ‌ کاغذ دیواری‌ اتاق خواب متوسط و خنثی می باشد.

​کفپوش چوبی یک المان اصلی از طراحی سنتی است. رنگ‌ها از قهوه ای و قرمز تیره گرفته تا سبز و سایر رنگ‌های جواهری تغییر می کنند. الگوهای راه راه و چهارخانه هم برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده می شود، به ویژه روی پارچه‌های اتاق خواب و روتختی. همچنین سبک سنتی تاکید زیادی بر وجود مبلمان دارد و از لوازم و جزئیات سنگین در آن استفاده می شود.

به طور معمول مبلمان سنتی از چوب‌هایی مانند چوب افرا، ماهون یا گیلاس درست شده‌اند و پارچه‌های مورد استفاده نیز همگی با کیفیت، ضخیم و درجه یک می باشند، مانند چرم، مخمل و یا ابریشم. همین طور در این نوع سبک از آینه، چینی، چراغ دیوارکوب و لوستر استفاده زیادی می شود و باید بدانید که اضافه کردن نقره یا طلا روشی است که برای ظرافت بخشیدن و کمی پیچیدگی به‌ خصوص برای پرده‌های سنگین، ضروری به نظر می رسد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک قدیمی

همان گونه که از نامش پیداست، این نوع سبک شباهت زیادی به سبک سنتی دارد، با این تفاوت که در آن از رنگ‌های تندتری مانند: کرم، سرمه ای، شرابی، سبز جنگلی و چوب‌های تیره استفاده می شود و در دکوراسیون داخلی آن، از قطعات سنگین استفاده شده است. خصوصیات بارز دیگری که در این سبک می بینید عبارتند از مخمل‌ها، قالیچه‌ها و گلیم‌هایی با نقش و نگار‌های گلدار.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک رمانتیک

سبک رمانتیک ویلا، یکی از سبک‌های محبوب دکوراسیون اتاق خواب برای زوج‌های جوان است. یک اتاق خواب به سبک رمانتیک می تواند فضایی دنج، گرم و آرامش‌بخش را برای افراد ایجاد کند. اتاق خواب‌های رمانتیک سبک مشخص و خاصی ندارند و می توان آن‌ها را ساده و یا حتی مدرن نیز طراحی کرد.

برای مثال استفاده کردن از ملحفه‌های راحت و نرم و بالشتک‌ها، همراه با پرده‌های روشن و سفید و گل‌های طبیعی در این سبک زیاد استفاده می شوند. همچنین توجه کنید که برای نورپردازی اتاق خواب رمانتیک، استفاده کردن از ریسه و شمع‌های تزئینی ال ای دی، اهمیت زیادی دارد و می توانند محیط اتاق را عاشقانه‌تر و رمانتیک‌‌تر کنند.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ویلا

نکاتی در خصوص طراحی دکوراسیون اتاق خواب ویلا

اگر دوست دارید که در اتاق خواب خود آرامش داشته باشید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

تخت را در رو به روی در اتاق خواب نگذارید، زیرا تخت نباید در معرض دید مستقیم از بیرون باشد.

سعی کنید تخت خواب را در قسمت زیر پنجره قرار ندهید.

به هیچ عنوان لوستر را در بالای تخت خواب نصب نکنید.

نباید ارتفاع تخت خواب زیاد کوتاه یا بلند باشد، ارتفاع مناسب برای تخت بزرگسالان بین 35 تا 40 سانتی‌متر و برای تخت کودکان بین 20 تا 30 سانتی‌متر می باشد.

تخت را در محل مناسبی بگذارید تا بتوانید به راحتی عبور کنید و در گوشه قرار ندهید.

آینه را در جایی قرار ندهید که دید داشته باشد.

توصیه می کنیم در اتاق خواب ویلا، از رنگ‌های جیغ و تند و همچنین نورهای شلوغ استفاده نکنید و از رنگ‌های ملایم و نورآفتاب بهره ببرید.

استفاده کردن از شلف و تابلو در بالای تخت توصیه نمی شود.

در فضای اتاق خواب از گیاهان و گل‌ها استفاده نکنید.

بالش‌های کهنه و تکنولوژی قدیمی را از اتاق خواب حذف کنید.

کتابخانه را در اتاق خواب طراحی نکنید، زیرا باعث شلوغی و بهم ریختگی اتاق خواب می شود و باعث عدم خواب راحت و آرامش می شود.

از استفاده از تخت خواب‌های بزرگ که جای زیادی را اشغال می کنند پرهیز کنید.

 

 

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ویلا، شاید آخرین چیزی باشد که بعد از شنیدن نام ویلا به ذهنتان می رسد، ولی باید بپذیریم اهمیت آن اگر از اتاق نشیمن و آشپزخانه بیشتر نباشد کمتر هم نیست، زیرا مکانی برای استراحت و ایجاد آرامش برای اعضای خانواده است.

به همین منظور در این مقاله شما را با انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب ویلا آشنا کردیم، تا بتوانید دیزاینی متفاوت و زیبا را برای اتاق خواب خود طراحی کنید. اگر نکته یا سوالی باقی مانده است با ما در میان بگذارید.