طراحی نما ساختمان شیک و مدرن - سازه برتر



طراحی نما ساختمان شیک و مدرن

آیا ساختمان هایی با طراحی  نمای لوکس با قیمت بالاتری خرید وفروش می شوند؟

آنچه در اولین نگاه مشتریان خرید خانه توجهشان را جلب می کند نمای بیرونی ساختمان است.احساسی که از تماشای نمای بیرونی ساختمان در نگاه اول برای ناظرین شکل می گیرد در ایجاد حس علاقه و اشتیاق فرد نسبت به بنا تاثیرگزار است. طراحی نما ساختمان به کمک طراحان حرفه ای تاثیر به سزایی بر ساختمان دارد.

از این رو ساختمان ها و خانه هایی که یک طراحی نمای حرفه ای و متناسب دارند از دید ناظرین بیرونی دوست داشتنی تر هستند.

البته دقت داشته باشین که قیمت خانه طبق اصول خاصی تعیین می شود و یک نمای لاکچری و لوکس قیمت بنا را مشخص نمی کند بلکه صرفا مشتریان بیشتری را جلب می کند و بیشتر طرفدار دارد از این رو شما با قیمت مناسبتر و دست باز می توانید ساختمان خود را به فروش برسانید.

در واقع باید توجه داشته باشین که طراحی نمای ساختمان و اجرای نما در صنعت ساخت و ساز اهمیت بسیاری دارند.

 

سبک های مختلف طراحی نما

در اولین مرحله از طراحی نمای ساختمان، انتخاب سبک مناسب اولویت دارد. سبک های بسیاری برای طراحی نما وجود دارد و انتخاب سبک مناسب با بنا و ساختمان شما به نحوی که در حوزه بودجه گزاری کارفرما قرار بگیر حائز اهمیت است.

سبک های کلاسیک و رومی که معمولا با استفاده فراوان از سنگ طراحی می شوند برای ایجاد شکوه و عظمت در فرم کلی ساختمان بسیار متداول است اما امروزه سبک های مدرن و همچنین سنتی- مدرن طرفداران بیشتری یافته است.

اگر به دنبال یک نمای شیک و زیبا و ساده هستید، انتخاب سبک مینیمال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این سبک با استفاده از سطوح صاف و زوایای نود درجه به فرم ها و اشکال ساده ای در نما میرسیم و به کمک رنگ های خنثی ونود مینیمالیست را در طراحی نمای ساختمان تقویت می کنیم.

 

 

اصول طراحی نمای ساختمان

یک طراحی حرفه ای برای نمای ساختمان صرفا طراحی های لوکس و گران قیمت و استفاده از متریال های لوکس مانند سنگ نیست. بلکه بر خلاف تصور عامه ، طراحی نمای ساختمان علاوه بر زیبا بودن باید به نحوه ی باشد که پاسخگو بودجه تعیین شده باشد، همچنین از پرتی مصالح جلوگیری کند و هزینه های اجرا نما را کنترل کند.

مواردی که طراحان حرفه ای نما در نظر می گیرند شامل موارد زیر است:

1- آگاهی و دانش نسبت به سبک های مختلف طراحی نما و اصول زیبایی شناسی معمارانه

2-طراحی نمای ساختمان متناسب با کاربری بنا، اقلیمی که بنا در آن ساخته شده، فضای شهری و پیرامون بنا و...

3-آشنایی با اصول نورپردازی نما در شب

4- آگاهی کامل نسبت به قوانین و ضوابط ساخت و ساز شهرداری ها و شورای شهر

5- شناخت متریال و مصالح موجود در بازار و آشنایی با نوسانات قیمت ها و مصالح جدید و به روز

 

طراحی و اجرای نمای ساختمان چقدر هزینه دارد؟

هزینه های طراحی بستگی به وسعت بیرونی ساختمان (مساحت نما) و سبک طراحی نما و میزان پیچیدگی طرح دارد. طراحان نما مطابق با سلیقه و بودجه کارفرمایان بهینه ترین طراحی را برای ساختمان در نظر می گیرند.

هزینه های اجرا نما نیز علاوه بر وسعت نمای بیرونی به نوع و میزان مصرف مصالح بستگی دارد که در این مرحله نیز طراحان نمای ساختمان در بهینه سازی قیمت و هزینه نمای ساختمان مشاور کارفرمایان عزیز خواهند بود.

برای دریافت مشاوره رایگان پروژه های معماری با تیم زوم لایت در ارتباط باشین.

 

برای برآورد تقریبی هزینه طراحی و مشاوره رایگان با متخصصین طراحی نمای ساختمان و اجرای نمای ساختمان کلیک کنید.