طراحی دکوراسیون اتاق هتل باید چگونه باشد؟ - سازه برتر



طراحی دکوراسیون اتاق هتل باید چگونه باشد؟

نوع طراحی دکوراسیون اتاق هتل برای افراد بسیاری در زمان انتخاب هتل از اهمیت زیادی برخوردار است. مسافران زیادی در سراسر جهان، جذابیت، زیبایی، لوکس بودن و دکور اتاق هتل را به عنوان بخش مهمی از سفر خود می دانند.

در واقع هتل مکانی است که در آن افرادی با سلیقه‌های مختلف به آنجا مراجعه می کنند و دوست دارند لحظات خوشی را در این مکان سپری کنند؛ زیرا در بیشتر اوقات، افراد در زمان سفر و تفریح در کشورهای گوناگون، جهت استراحت به هتل می روند، به همین دلیل دکوراسیون اتاق خواب هتل باید از طراحی بی نظیری برخوردار باشد تا بتواند مسافران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

در سراسر جهان، فقط تعداد کمی از هتل‌ها رویکرد طراحی داخلی موفقی دارند. در واقع نکات بسیاری وجود دارد که برنامه ریزان و طراحان داخلی به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های هتل باید در نظر بگیرند، ولی 8 نکته طلایی وجود دارد که رعایت آنها در زمان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل الزامی است.

توصیه ما این است که در صورتی که شما نیز تصمیم گرفته اید در زمینه دکوراسیون اتاق هتل اطلاعاتی کسب کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق هتل

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق هتل

دراین بخش از سازه برتر ویژگی‌های دکوراسیون اتاق هتل را توضیح خواهیم داد:

 

توجه به روانشناسی رنگ‌ها در طراحی دکور اتاق هتل

روانشناسی رنگ‌ها نقش زیادی در انتخاب رنگ اتاق خواب هتل دارد. انتخاب درست و هوشمندانه رنگ مبلمان، کاغذ دیواری و سرویس خواب می تواند حس راحتی، آرامش و صمیمیت را برای مهمانان شما ایجاد کند. از طرفی یک اشتباه کوچک در انتخاب رنگ می تواند برای ایجاد یک فضای خسته کننده، پر استرس و البته تکرار نشدنی برای آنها کافی باشد.

به طور کلی، رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی انتخاب‌های مطمئن‌تر و بهتری برای دکوراسیون اتاق خواب هتل هستند. ولی خوب است برای انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری به مهمانان و برند خود نیز توجه کنید. آیا اقامتگاه رسمی و تشریفاتی دارید؟ می توانید از رنگ‌های طلایی و بنفش زیبا استفاده کنید. آیا هتل شما میزبان شرکت کنندگان برای رویدادهای مختلف و قرارهای اداری است؟ از مخلوط رنگ سفید و زرد برای افزایش انگیزه آنها به صحبت کردن استفاده کنید.

وقتی صحبت از خرید سرویس خواب نیز می شود، رنگ‌های روشن و سرد و طرح‌های ساده همیشه بهترین گزینه هستند. فرقی نمی کند که یک اتاق خواب با یک تخت یک نفره طراحی می کنید یا در حال دیزاین یک اتاق بزرگتر هستید، سعی کنید از رنگ‌های خاکستری، سفید و کرم استفاده کنید تا مهمانانتان با آرامش بخوابند.

 

توجه به سادگی و کاربردی بودن دکوراسیون داخلی اتاق‌های هتل

یکی از اصول مهمی که در هنگام تجهیز اتاق خواب هتل باید رعایت شود، توجه به کاربردی بودن و سادگی آن است. بهتر است از همان ابتدا مطمئن باشید که افراد عملکردهای مختلف اتاق را درک می کنند. مسافران باید بتوانند به راحتی از همه چیز در اتاق استفاده کنند. از کلیدهای برق، دستگیره درها و حتی شیرآلات گرفته تا شیوه باز و بسته کردن کشوها. رعایت این اصل ساده به نظر می آید، اما به طرز شگفت انگیزی مستعد خطا است!

بنابراین سعی کنید از خرید لوازم جانبی بیهوده، مبلمان شلوغ و پیچیده و وسایل بی مصرف خودداری کنید. گاهی اوقات استفاده از یک میز ناهار خوری ارزان از یک میز چند منظوره که می تواند به یک شلف، نیمکت، قفسه و تخت تبدیل شود، کاربردی‌تر است.

 

دیزاین با کیفیت و ماندگار برای دکور اتاق هتل

اهمیت به یک دیزاین با کیفیت و ماندگار برای دکور اتاق هتل

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب هتل، باید به ماندگاری لوازم توجه زیادی کرد. سعی کنید نکات زیر را در خرید تخت، کمد لباس و مبلمان دیگر اتاق در نظر داشته باشید تا هزینه‌های کمتری کنید، برای مثال:

  • در فضاهای پر رفت و آمد از کف‌پوش‌های با کیفیت و مقاوم‌تر استفاده کنید.
  • از متریال‌های ماندگار همچون لمینت یا چوب استفاده کنید.
  • به میزان مقاومت وسایل در برابر شست‌وشو توجه داشته باشید.

این نکات ساده می تواند اقامتگاه یا هتل شما را به فضایی دلپذیر، اقتصادی و البته ماندگار تبدیل کند.

 

طراحی داخلی حمام در دکوراسیون اتاق‌های هتل

توجه به جزئیات در طراحی داخلی بسیار مهم است و افراد آن را به خوبی می شناسد. رعایت این جزئیات در حمام نیز مهم است. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تعداد قلاب‌های حمام است. شاید بی اهمیت به نظر برسد، اما داشتن قلاب‌های کافی برای روپوش و حوله در حمام یکی از آن چیزهای کوچکی است که نباید نادیده گرفته شود. سر دوش‌ها در حمام نیز باید به راحتی قابل استفاده باشند.

انتظار می رود هتل‌های چند ستاره از بهترین امکانات در طراحی داخلی استفاده کنند. اما توجه به این نکته مهم است که اگرچه طراحی زیبا عالی است، ولی نمی توان عملکرد را نادیده گرفت. درواقع از یک هتل پنج ستاره انتظار می رود، لوازم بهداشتی با بوی شیرین را در حمام استفاده کنند، ولی برای هتل‌های ارزان‌تر، استفاده از وسایل ساده در اولویت قرار دارد.

 

توجه به موقعیت سوکت‌ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل

در برخی مواقع در هتل‌ها موقعیت سوکت‌ها خیلی ضعیف است و همین طراحی نا کار آمد در دکوراسیون اتاق هتل باعث نارضایتی مسافران زیادی می شود. برای ‌مثال اکثر بانوان دوست دارند در جلوی آینه با نوری مناسب بنشینند و از وسایلی مانند سشوار استفاده کنند و چنین کاری زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که سوکت در نزدیک میز و آینه باشد.

در دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل باید به محل پریز برق توجه زیادی کرد. امروزه تمام مردم حداقل به یک سوکت پریز برق و یک پورت USB برای شارژ تلفن همراه خود در کنار تخت نیاز دارند. آنتن‌دهی خوب و مناسب وای‌فای رایگان نیز در اتاق‌های هتل موردی ضروری است.

 

نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق هتل

ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق هتل

سعی کنید از چیزهایی به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کنید که حتی بعد از تمام شدن اقامت، مسافران باز هم بتوانند شما را به یاد بیاورند. انتخاب این نقطه کانونی بستگی به سلیقه شما دارد و می تواند هر چیزی باشد. برای نمونه یک قالی یا یک فرش، سبک مبلمان و یا حتی مجسمه‌ای با طراحی منحصر به فرد، می توانند به‌عنوان یک نقطه کانونی در اتاق‌ هتل شما استفاده شوند.

مورد مهمی که در مورد نقطه کانونی وجود دارد این است که باید دارای همخوانی کاملی با المان‌های دیگر دکوراسیون اتاق باشد. بدین ‌ترتیب خیلی آسان‌تر قابل پذیرش می شود و گردشگران در آینده اتاق‌های هتل شما را با همین نوع المان به خاطر می آورند.

 

استفاده از تکنولوژی‌های روز در طراحی دکوراسیون هتل

یک استفاده هوشمندانه از تجهیزات و وسایل می تواند هتل شما را به‌عنوان یک هتل پیشرو به افراد بشناساند. امروزه همه راحتی بیش‌تری را می خواهند. شما می توانید جهت رفع این نیاز به دنبال فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید بروید که باعث آسان‌تر شدن کارهایتان می شوند. برای نمونه شما می توانید اتاق‌ خواب‌های هتل خود را هوشمندسازی کنید. انجام این کار برای مسافران و مهمانان جذابیت زیادی دارد.

 

توجه به جزئیات در دکوراسیون داخلی اتاق هتل

جزئیات اتاق می تواند از دید کسانی که برای اولین بار وارد هتل شما می شوند، جذابیت داشته باشد. از این رو سعی کنید از خلاقیت خود استفاده کنید و به دنبال تغییر کوچک‌ترین المان‌هایی باشید که می تواند برای مسافران جالب به نظر برسد. این کار را می توانید با انتخاب دورنگ متفاوت برای بالش‌ها و یا استفاده از لوازم دکوراتیو خاص در اتاق انجام دهید.

 

اشیا دکوراتیو و لوازم جانبی اتاق هتل 

اشیا دکوراتیو و لوازم جانبی

اشیا دکوراتیو و لوازم جانبی در زیبا کردن دکوراسیون اتاق هتل دارای نقش مهمی هستند و نباید آنها را از یاد ببرید. وجود آخرین نسخه‌های مجلات و کتاب‌ها همراه با میز قهوه‌خوری فرصتی را برای گفتگو ایجاد می کند.

علاوه بر این استفاده از یک قفسه نوشیدنی، دکوراسیون اتاق هتل را خیلی زیباتر می کند. همچنین شما می توانید از یک نقشه جغرافیایی برای منطقه‌ی خود استفاده کنید و آن را به دیوار آویزان کنید تا مهمانان به ‌راحتی در سفر مسیر خود را پیدا کنند.

 

استند چمدان در دکور اتاق هتل

استند چمدان یکی از امکاناتی است که اکثر هتل‌داران به آن توجه نمی کنند. مطمئنا بازکردن چمدان بر روی استند خیلی منظم‌تر و راحت‌تر است و جهت راحتی مسافران باید حتما به آن توجه شود.

 

تخت خواب و پنجره در دکوراسیون داخلی اتاق هتل

اتاق هتل باید به گونه ای باشد که به خواب راحت مسافران کمک کند. برای مثال یک تختخواب با تشک و سایز مناسب، همراه با یک ملحفه نخی تمیز و یک بالشت نرم می تواند خواب راحتی را برای مسافران ایجاد کند. ولی راحتی فقط به تخت‌خواب بستگی ندارد، در طراحی دکوراسیون اتاق هتل باید به تهویهٔ مناسب هوا و سر و صدا نیز توجه زیادی کرد.

برای مثال انتخاب درست پرده‌ها و پنجره‌های دوجداره نقش مهمی در راحتی و آسایش مسافران دارد. همچنین استفاده از پنجره‌هایی بلند، انتخابی درست و عالی برای اتاق خواب کوچک هتل می باشد. زیرا فضای داخل و خارج را در هم آمیخته می کند و اتاق را بزرگ‌تر از آنچه که هست به نمایش می گذارد.

 

طراحی اتاق هتل

از مکان قرارگرفتن اقامتگاه خود برای طراحی اتاق هتل الهام بگیرید

اگر هتل شما در مکان خاصی می باشد، باید از این فرصت نهایت بهره را ببرید. در واقع یکی از جذاب‌ترین و ساده‌ترین نکاتی که باعث جلب توجه مسافران شما می شود، ایجاد یک هارمونی مناسب بین تزئیینات هتل با فضای اطراف هتل است. اجازه بدهید این مورد را با یک مثال خوب برای شما روشن‌تر کنیم.

هتل Ambiente هتلی خوش‌نام و بی‌نظیر در جنگل‌های حفاظت‌شده آریزونا می باشد. این هتل با شعار «با احترام عمیق به محیط زیست» تلاش کرده است بیشترین تاثیر را از فضای زیبای جنگل بگیرد و حداقل ضرر را به محیط زیست وارد کند. این هتل زیبا با داشتن شیشه‌های برنزی‌ از کف تا سقف پوشانده شده است تا با غروب آفتاب، فضایی فراموش نشدنی و وهم‌انگیز را در سراسر هتل ایجاد کند. از این رو، توصیه می کنیم برای طراحی اتاق خواب هتل، از پنجره‌های بزرگ مشرف به بیرون، تزئینات و اکسسوری‌های محلی که شخصیت محلی منطقه را نشان می دهد، غافل نشوید.

 

نورپردازی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب هتل

نورپردازی اتاق هتل، یکی دیگر از عناصری است که اکثر اوقات نادیده گرفته می شود. ولی یکی از عوامل لذت‌بخش‌ اقامت مسافران در هتل، بهره بردن از یک نورپردازی هوشمندانه است. نور مناسب باعث می شود که مهمانان احساس طراوت و شادی کنند و اتاق خواب هتل، کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر دیده شود.

توصیه می کنیم در صورتی که در منطقه‌ای می باشید که نورگیری مناسبی دارد، از پنجره‌هایی بزرگ استفاده کنید. ولی اگر خورشید آنگونه که می خواهید به یاری شما نمی آید، می توانید از ترکیب آینه‌های بزرگ و نور مصنوعی در اتاق استفاده کنید. علاوه بر این باید بدانید که نزدیک‌ترین نور به نور طبیعی خورشید، ترکیب لامپ‌های زرد و سفید به مقدار مساوی است.

 

طراحی دکوراسیون اتاق هتل 

نیامیختن سبک‌های گوناگون در طراحی دکوراسیون اتاق هتل

هرچه قدر طراحی داخلی اتاق هتل مینیمال و ساده‌تر باشد، مسافران و کاربران هتل راحت‌تر و آرام‌تر خواهند بود. استفاده از طرح‌های ساده و شیک برای دکوراسیون اتاق هتل باعث می شود که فضای بصری برای مسافران هتل مناسب و سبک باشد.

 

نکته: در آخر و به عنوان یک نکته مهم، باید به این مورد توجه داشته باشید که طراحی زیبای دکوراسیون داخلی هتل‌ها، همراه با اخلاق مناسب کارکنان، کیفیت خدمات و مشتری مداری و…می تواند باعث افزایش بیشتر درآمد و برندینگ هتل شود.

 

 

سخن پایانی

یک هتل با کیفیت و زیبا، باید به بهترین شکل طراحی شده باشد و حالت متوازنی داشته باشد. به این معنا که طرح و رنگ‌ها، چیدمان وسائل، عناصر استفاده شده و غیره، باید به طورکامل با یکدیگر توازن داشته باشند و رابطه‌ی متعادلی بین آنها باشد. بنابراین به هیچ وجه با تصور این که طراحی یک دکوراسیون تخصصی و حرفه ای بهتر است، به سمت کم کاری یا زیاده روی (افراط و تفریط) نروید.

در نتیجه و با بیان تمام نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، باید گفت که هدف مهم و اصلی در طراحی دکوراسیون هتل، احساس آرامش و رضایتمندی مسافران و مهمانان در مدت زمان اقامت خود است. در واقع باید به این نکته توجه داشت که هر فردی به هر دلیلی که وارد هتل می شود، تصویر ذهنی انحصاری و ویژه ای را از طراحی دکور هتلتان، به همراه خودش می برد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در این زمینه با افراد کارشناس و متخصص مشورت کنید.

از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید متشکریم، خوشحال می شویم نظراتتان را با ما در میان بگذارید.