15 راز چیدمان زیبا برای دکوراسیون اتاق مهمان - سازه برتر



15 راز چیدمان زیبا برای دکوراسیون اتاق مهمان

طراحی دکوراسیون اتاق مهمان برای ما ایرانی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا معمولاً همیشه از آمدن میهمان خوشحال شده ایم و استقبال کرده ایم.

طراحی دکوراسیون اتاق مهمانی و انتخاب اجزای دکوراتیو برای فضای داخلی آن، مسئله ای چالش برانگیز است. هر میزبانی دوست دارد که مهمانانش احساس آرامش و راحتی کنند. علاوه بر این حفظ آبروی صاحب خانه نیز مهم است. تزیین اتاق مهمان و طراحی داخلی خلاقانه و بهینه برای آن، می تواند بر روحیه‌ی افراد تاثیر خوبی بگذارد و برای این کار لازم است که به تهیه وسایل مورد نیاز اتاق مهمان و ترکیب مناسب آنها با یکدیگر فکر کرد تا بتوان فضایی دلپذیر را برای مهمانان ایجاد کرد.

در این مقاله نحوه طراحی دکوراسیون اتاق مهمان ساده و شیک را در اختیارتان قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق مهمان

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق مهمان

در این بخش از سازه برتر نکاتی در خصوص دکور اتاق مهمان ارائه می دهیم:

 

1- تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب مهمان

تخت خواب یکی از وسایل ضروری برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان می باشد. سعی کنید در اتاق مهمان از کالای خواب اختصاصی مانند بالش، تشک، پتو، ملحفه اضافی و ... استفاده کنید تا مهمانتان آسایش بیشتری داشته باشد. شما می توانید از یک سری ملفحه‌های هماهنگ نیز استفاده کنید و با انجام این کار تحسین عزیزانتان را نسبت به هنر و سلیقه‌تان برانگیزید. علاوه بر این تبدیل تخت خواب به یک نقطه کانونی، باعث می شود اتاق مهمان شیک و ساده به نظر برسد.

 

2- ایجاد یک قسمت نشیمن و یا فضای کاری در دیزاین اتاق مهمان

در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید، با ایجاد کردن یک بخش نشیمن، به مهمان خود مکانی بدهید تا صندلی داشته باشد. از یک نیمکت دنج، یک صندلی تزئینی عالی، تا مجموعه ای کوچک از میز و صندلی استفاده کنید و به مهمان خود این امکان را بدهید که علاوه بر استراحت، مکانی برای خواندن یا پیمایش داشته باشد.

در واقع مهمانان ممکن است نیاز به انجام بعضی از کارها داشته باشند و شما باید یک منطقه اداری کوچک را در اتاق خواب مهمان خود فراهم کنید و از یک کمد کوچک یا میز تحریری مناسب برای آنها استفاده کنید. سعی کنید یک صندلی راحت و نوری فراوان را در اختیار مهمانان خود قرار دهید تا در هنگامی که در خانه شما هستند بتوانند کار خود را به پایان برسانند، انجام این کار باعث هدفمندتر شدن طراحی شما می شود.

 

3- پاتختی در دکور اتاق مهمان

سعی کنید چیدمان اتاق مهمان را به گونه ای بچینید که مهمان احساس کند در خانه خودش است، با گذاشتن یک میز ساده و یا پاتختی در کنار تختش، به راحتی فضایی را برای قرار دادن لوازم مورد نیاز ایجاد می کنید.

 

نورپردازی در دکوراسیون اتاق مهمان 

4- نورپردازی در دکوراسیون اتاق مهمان

دقت کنید که در اتاق مهمان، پریز برق و تلفن وجود داشته باشد و در صورتی که چنین نیست، حتما از یک سیم سیار و سه راهی استفاده کنید. همچنین ممکن است مهمانان شما آشنایی زیادی با خانه شما نداشته باشند، به همین دلیل بهتر است که از چراغ‎ها و آباژورهایی در کنار تخت خواب اتاق مهمانان استفاده کنید.

ظاهر و رنگ این گونه چراغ‌ها، بستگی به ظاهر کلی وسایل داخل اتاق خواب دارد. البته استفاده از چراغ‌هایی با یک کلید دیمردار و با قابلیت زیاد یا کم کردن نور آنها، برای مهمانانتان خوشایندتر می باشد.

علاوه بر این سعی کنید تا جایی که ممکن است بیشترین استفاده را از نور طبیعی در اتاق خواب مهمان داشته باشید. ولی این نور طبیعی نباید در هنگام صبح باعث اذیت مهمانان شود. برای این منظور باید از پرده‌هایی برای پنجره‌ها استفاده کنید که به راحتی قابل باز و بسته شدن باشند.

 

5- کمد در دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

هنگامی که مهمان شما از سفر می آید و ممکن است چند روزی مهمانتان باشد، نیاز به کمدها و کشوهایی دارد که تمام وسایل و لباس‌های خود را در آن قرار دهد. شاید اختصاص یک کمد به صورت کامل به مهمان امکان پذیر نباشد، ولی حداقل می توان از چند کشو دراور در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد تا مهمانان بتوانند به وسایل و لباس‌های خود نظم و ترتیب بدهند.

 

6- استفاده از یک رنگ تیره در اتاق مهمان

برای ایجاد یک طراحی زیبا و تغییری چشمگیر در اتاق خواب مهمان ساده، از رنگ‌هایی تیره استفاده کنید که اتاق را سبک و گرم می کنند. کاغذ دیواری یا دیوار برجسته‌هایی زیبا را نیز می توانید به کار ببرید. فقط باید مطمئن باشید که طرح‌ها و رنگ‌هایی را که استفاده می کنید به مهمانانتان اجازه می دهد در زمان پایان روز استراحت کنند.

 

7- ایجاد ظاهری تمیز در اتاق خواب مهمان

اجازه ندهید مهمان شما احساس کند که اتاق شما درهم و برهم و شلوغ به نظر می رسد. سعی کنید این اتاق خواب را مطبوع و ساده نگه دارید تا مهمانان شما احساس راحتی کنند و مجبور نباشید که قبل از آمدن مهمانان ساعت‌های طولانی را در اتاق خواب به نظافت بپردازید. استفاده از مبلمان و رنگ‌هایی روشن و تازه، دکوری‌های مناسب و ...، باعث ایجاد فضایی آرام در اتاق مهمان در خانه می شود.

 

8- ایجاد سرگرمی در فضای اتاق خواب

معمولا برای خیلی از افراد خوابیدن در یک فضای جدید و به دور از اتاق شخصی خودشان، کمی سخت و خسته کننده است. همین باعث می شود که افراد در شب دیرتر بخوابند و یا حتی ساعاتی طولانی از شب را کاملا بیدار باشند. در این گونه مواقع استفاده از وسایلی سرگرم کننده مانند تلویزیون، خیلی کارساز است و بدون این که آنها را به بیرون از تخت خواب بکشاند، باعث ایجاد سرگرمی برایشان می شود.

علاوه بر این می توان از تعدادی کتاب و مجله استفاده کرد. به خصوص مجلاتی که عامه پسند هستند و تصاویر زیبا و جذابی در آنها استفاده شده است. بدین ترتیب مهمانان هر موقع که دوست داشته باشند، می توانند همراه با نوشیدن یک فنجان قهوه، کمی مطالعه کنند و اوقات بی خوابی خودشان را به شکلی بهینه سپری کنند.

 

9- ایجاد دکوراسیونی زیبا در فضای اتاق کوچک مهمان

در صورتی که اتاق خواب مهمان شما کوچک است و فضای کمتری در اختیار دارید، استفاده از چند طرح و جزئیات دقیق می تواند اتاق را خیلی بزرگ‌تر نشان دهد و آن را به جایی مناسب برای مهمانان تبدیل کند. انتخاب مبلمانی کوچکتر، استفاده از طرح‌های رنگی روشن و ساده، کشیدن پرده‌ها تا سقف و اضافه کردن تعداد زیادی آینه، فضای اتاق خواب را وسیع‌تر به نمایش می گذارد.

 

10- آینه در اتاق مهمان

وجود یک آینه در دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، علاوه بر این که باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می شود، به دلبازتر شدن و روشن‌تر شدن فضا نیز کمک زیادی می کند. همچنین یک عنصر مهم و بسیار کاربردی برای مهمانان به حساب می آید تا در یک فضای شخصی با آرامش به آراستن خود بپردازند.

 

11- گیاهان و گل‌های زیبا برای تزیین اتاق مهمان

دیزاین اتاق مهمان با قرار دادن گل‌ها و گیاهان سبز در گوشه ای از اتاق خواب، همراه با رنگ قھوه ای سوخته صندلی و میز که بر روی آن کنده کاری‌های زیبایی شده است و همچنین رنگ چوبی روشن تختخواب و نقش و نگار زﯾبای رو تختی، سلیقه منحصر به فرد میزبان خانه را به نمایش می گذارد و حس قدردانی مھمانان را نسبت به عظمت و شکوه خانه و نعمت‌ھای خداوندی، زنده و بیدار می کند.

 

حمام در دکوراسیون اتاق خواب مهمان

12- دسترسی به حمام در دکوراسیون اتاق خواب مهمان

یکی از موارد ضروری پس از انتخاب یک کالای خواب مناسب، دسترسی داشتن به سرویس بهداشتی و حمام برای مهمانان است. خیلی کم پیش می آید که اتاق مهمان دارای حمام شخصی باشد، ولی شما می توانید نزدیکترین اتاق خواب به حمام و سرویس بهداشتی را به عنوان اتاق مهمان در نظر داشته باشید.

سعی کنید لوازم شوینده و نظافتی و همچنین حوله اختصاصی را برای مهمانان کنار بگذارید، البته درست است که افراد وسایل شخصی را با خود به همراه دارند، ولی محض احتیاط یک مسواک، یک دست حوله و وسایل شوینده اختصاصی مربوط به مهمان را فراهم کنید.

 

13- دادن کلید اضافه اتاق خواب به مهمان

برای مهمان‌هایی که قصد دارند چند روز اقامت داشته باشند، توصیه می کنیم یک کلید اضافه از اتاق خواب را در اختیار آنها قرار دهید. بدین ترتیب هم شما به عنوان میزبان راحت‌تر هستید و هم مهمان احساس آرامش بیشتری خواهد کرد.

 

14- جایی برای چمدان و ساک در اتاق خواب مهمان

برای اینکه مکانی برای چمدان‌های مهمانتان داشته باشید، می توانید از میزهای تاشو استفاده کنید. این میزها را می توان هر زمان که لازم داشت باز کرد و چمدان را روی آن قرار داد. در زمانی که نیازی نبود نیز، می توان آنها را تا کرد و در گوشه ای از کمد جایگذاری کرد.

 

وسایل مورد نیاز دیگر در اتاق مهمان

15- وسایل مورد نیاز دیگر در اتاق مهمان

وسایل دیگری که از ملزومات هر اتاق خوابی از جمله اتاق مهمان هستند شامل جعبه دستمال کاغذی و سطل زباله می باشند. توجه کنید که بهتر است به صورت روزانه سطل زباله اتاق خواب مهمان را خالی کنید، پس این مورد را به هیچ وجه فراموش نکنید.

یکی دیگر از وسایل ضروری که بهتر است به تعداد مهمانتان بخرید، دمپایی رو فرشی است. با انجام این کار به مهمان این حس را منتقل می کنید که در خانه‌ی خودش است و این اصل اول هر میزبانی است.

بهره بردن از شمع‌های معطر به ویژه شمع‌هایی که رایحه‌ی ملایمی دارند، می تواند آرامش زیادی را برای مهمان شما ایجاد کند، ولی باید دقت کنید که مهمان شما به بوی عطرهای مختلف حساسیت نداشته باشد.

گذاشتن پارچ و لیوان آب در کنار تخت خواب مهمانان نیز یکی از رسوم قدیمی ایرانیان است که باید به آن توجه شود. دقت کنید که حتما پارچ‌ها و یا بطری‌های درب دار را استفاده کنید تا آب آشامیدنی آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نکند.

یک ساعت زنگ دار نیز یکی دیگر از وسایلی است که می توانید در اختیار مهمان‌تان قرار دهید، به ویژه اگر مهمان شما مسن است، با این کار به او این امکان را می دهید که برای قرارهای مهم، ساعت دارو و یا فعالیت‌های طول روز خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مهمان

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مهمان بدون تخت

برخی افراد دوست دارند روی زمین به استراحت بپردازند و خوابیدن روی زمین برای آنها حسی نوستالژیک را ایجاد می کند و یادآور زمان‌های کودکی آنهاست. در صورتی که اکثر مهمانان شما نیز روی زمین می خوابند، بهتر است با گذاشتن تخت در قسمتی از اتاق خواب فضای آن را محدود نکنید.

در صورتی که بودجه کافی برای خرید تخت خواب ندارید، می توانید با گذاشتن خوش خواب بر روی زمین، فضای مناسبی را فراهم کنید. همچنین سعی کنید روی فضای خوش خواب را با المان‌هایی همچون بالش، روتختی و کوسن تزیین کنید که با این کار خواهید دید که تختی بدون پایه ممکن است از مدل‌های پایه دار زیباتر نیز باشد.

علاوه بر این بهتر است در فضای اتاق مهمان بدون تخت، از یک پارتیشین استفاده کنید تا فضای مورد نیاز برای خواب را مشخص کنید. شما می توانید پارتیشن را از میان طرح‌های کشو دار انتخاب کنید و وسایل و کتاب‌ها را در داخل کشوها بچینید تا فضای اتاق خواب مهمان مرتب‌تر و منظم‌تر به نظر بیاید.

نکته: حتما خودتان یک بار اتاق خواب مهمان را امتحان کنید. شما می توانید تشک را آزمایش کنید و ببینید که آیا راحت است یا نه، متوجه شوید که آیا احتیاج به افزودن سایه‌های خاموش برای آفتاب صبح زود دارید یا نه و همچنین از نزدیک بدانید که آیا اتاق خواب در شب دمای متعادلی دارد یا خیر. زمانی که شرایط اتاق را دانستید، می توانید هر نوع تغییری را که لازم است به وجود آورید تا مهمانان شما نهایت آرامش را در خانه شما داشته باشند.

 

 

سخن پایانی

فراهم کردن فضایی آرامش بخش در اتاق خواب برای مهمانان، ممکن است سختی‌های خاص خودش را داشته باشد. ولی اگر همه چیز را به خوبی آماده کنید و مهمانانتان با آرامش و راحتی اوقات خوبی را در خانه شما بگذرانند، احساس لذت خوشایندی را به همراه خواهند داشت. همه چیز بستگی به سلیقه و قدرت پیش بینی شما از نیازهای مهمانانتان در چیدمان دکوراسیون اتاق دارد تا اعضای خانواده و دوستانتان بتوانند خاطرات خوشی را در خانه تان تجربه کنند.

در این نوشته شما را با شیوه طراحی دکوراسیون اتاق مهمان آشنا کردیم که امیدواریم با ایده گرفتن از آن‌ها توانسته باشید اتاقی با فضای کاربردی و شیک را برای استقبال از مهمان‌هایتان دیزاین کنید. خوشحال می شویم اگر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.