طراحی دکوراسیون اتاق خواب فانتزی با 7 ایده جالب و کاربردی - سازه برتر



طراحی دکوراسیون فانتزی اتاق خواب با 7 ایده جالب و کاربردی

دکوراسیون فانتزی اتاق خواب مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد است و از این سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود استفاده می کنند. در حقیقت چیدمان اتاق خواب با ایده‌های فانتزی، یکی از روش‌های جالب و زیبا برای دیزاین آن بوده که بسیاری از دختران و پسران امروزی طرفدار آن هستند و می توانند برای دکور فانتزی اتاق خود از تزیینات و دکوری‌های جالب و منحصر به فردی استفاده کنند.

دکوراسیون فانتزی اتاق خواب، فراتر از چسباندن بریده‌های مجله به روی دیوار و یا پوستر است. منظور ما یک طراحی دکوراسیون درست و حسابی و کامل است که بتوان آن را یک اتاق خواب فانتزی نامید. در واقع کمتر کسی است که به دکور فانتزی اتاق خواب احساس خوبی پیدا نکند. یک اتاق خواب فانتزی، مکانی است که ملافه‌ها، دیوارها، وسایل روشنایی، سقف، مبلمان، سقف و بالش‌ها، با موضوع فانتزی در ذهن، ساخته شده اند.

در اینجا می توانید با ایده‌های زیبایی برای طراحی دکوراسیون فانتزی شیک و جدید برای اتاق خواب آشنا شوید. در ادامه شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماییم.

 

ایده‌هایی برای دکوراسیون فانتزی اتاق خواب

ایده‌هایی برای دکوراسیون فانتزی اتاق خواب

شما می توانید با استفاده از ایده‌هایی که در ادامه سازه برتر معرفی می کنیم، یک دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک و فانتزی را برای خود طراحی کنید:

 

1- تزیینات دیواری در دکوراسیون اتاق خواب فانتزی

در طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب فانتزی زیبا، کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های متفاوت و خاص استفاده می شود. تزیین دیوار پشت تخت‌خواب از ایده‌های جالب برای طراحی داخلی اتاق خواب فانتزی است. علاوه بر این جهت طراحی دکور فانتزی اتاق خواب خود می توانید سقف را به شکل کاربردی و خلاقانه تزیین کنید و از چراغ‌های جذاب و رنگی برای زیباکردن سقف استفاده کنید.

 

2- پرده‌های فانتزی در دکور فانتزی اتاق

پرده‌ها با انواع رنگ‌ها و مدل‌ها، نقش مهمی در آرامش‌بخش بودن و زیبایی فضای اتاق خواب دارند. امروزه پرده‌ها با مدل‌های مدرن و متنوع تولید می شوند و مدل پرده فانتزی یکی از مدل‌های شیک و پرطرفدار است که استفاده از آن برای دکوراسیون اتاق خواب، می تواند جذابیت و زیبایی اتاق را چندین برابر کند.

 

3- نورپردازی در دکوراسیون فانتزی اتاق خواب

با استفاده از چراغ‌های دیواری، آباژورها و همچنین ریسه‌های نور با طرح‌های فانتزی، می توانید انواع ایده‌های کاربردی و خلاقانه را برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب اجرا کنید و مکانی رویایی را برای خود ایجاد کنید.

 

4- انتخاب یک تم برای دکوراسیون اتاق خواب فانتزی

با فرزندان خود در مورد موضوعات تخیلی دکوراسیون اتاق خواب فانتزی، صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید. در خصوص شخصیت‌های کارتونی یا داستانی که فرزندتان به آنها علاقمند است، سرگرمی های مورد علاقه اش، کتاب‌های داستان یا ابرقهرمانان و.. بحث کنید.

شاهزاده خانم‌ها، دزدان دریایی، قلعه‌ها، پری دریایی‌ها، شوالیه‌ها، ملکه‌ها، پادشاهان، زیردریایی‌ها، جنگل‌ها، کشتی‌ها، فضای نجومی و ستاره‌های سنگی، تم‌های جالب و ایده آلی هستند.

همچنین دکوراسیون اتاق خواب فانتزی را می توان با توجه به شغل رویایی فرزندتان طراحی کنید، مانند سرباز، آتش‌نشان، خلبان، راننده ماشین مسابقه، پلیس، فضانورد یا یک مسئول باغ وحش.

 

رنگ در دکور فانتزی اتاق خواب

5- رنگ در دکور فانتزی اتاق خواب

شما می توانید یک طرح رنگی را برای دکوراسیون فانتزی اتاق خواب بر اساس تم انتخاب کنید. اکثر بچه‌ها رنگ‌های روشن و جسورانه و سایه‌های خمیری و نرم را به رنگ‌های بی جان و تیره ترجیح می دهند. برای مثال، اتاق خواب پری دریایی که پر از آبی اقیانوسی، سبزیجات دریایی، زرد خورشیدی و… باشد، یک پالت رنگی دلنشین و جذاب را ایجاد می کند.

سعی کنید از خلاقیت و تخیل خود استفاده کنید تا دکوراسیون اتاق خواب فانتزی فرزندتان واقع بینانه‌تر باشد. برای مثال، برای انتقال یک موضوع مثل جنگل، سقف را مانند آسمان آبی که ابرهای سفیدی در آن است، رنگ کنید و روی دیوارها درختان نخل را نقاشی کنید و با چمنزارهای جنگلی پر کنید تا فرزندتان احساس کند که در یک جنگل زندگی می کند. همچنین برای فانتزی شدن جنگل، می توانید حیواناتی را بر روی دیوارها نقاشی کنید.

 

6- مبلمان خلاق در اتاق خواب ساده و فانتزی

استفاده از مبلمان خلاقانه می تواند اتاق خواب فانتزی فرزندتان را به فضایی برای زندگی تبدیل کند. یک تختخواب که با تم اتاق هماهنگی دارد و به سبک فانتزی است، امکان یک خواب راحت را در یک جای غریب به وجود می آورد. تختخواب‌هایی که به شکل ماشین مسابقه، کشتی دزدان دریایی، قلعه، خانه عروسک، سفینه فضایی، کلبه و ... هستند، خواب را به یک تجربه لذت بخش تبدیل می کنند.

 

وسایل و لوازم دکوری در دکوراسیون فانتزی اتاق خواب

7- وسایل و لوازم دکوری در دکوراسیون فانتزی اتاق خواب

برای اینکه اکسسوری‌ها و لوازم دکوری منحصر به فرد و خاصی را بتوانید برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، از تابلوهایی استفاده کنید که حروف اسم خودتان، فرزندتان و یا همسرتان را نشان می دهد. ساخت این تابلوها مختص خود شماست و به راحتی با گل سفال، یونولیت، فوم، مقوا و خمیرهای گوناگون درست می شوند. تنها کافی است کمی خلاقیت به کار ببرید.

همچنین می توانید بخشی از فضای خالی اتاق خوابتان را به نصب تاب اختصاص بدهید. استفاده از این وسیله هم بسیار کم هزینه خواهد بود و هم وسیله ای برای تفریح و سرگرمی به حساب می آید. تاب را می توانید خودتان به صورت ننو و به راحتی بسازید.

علاوه بر این، برای اینکه هدف، برنامه و نوشته‌هایی که خیلی برایتان مهم هست را به یاد داشته باشید و همیشه جلوی چشمتان باشد، می توانید ریسمانی را روی دیوار نصب کنید و این نوشته‌ها را روی کاغذ بنویسید و با استفاده از گیره‌های کوچک از ریسمان دیواری اتاق خواب فانتزی آویزان کنید. این ایده را برای عکس‌های خانوادگی نیز می توانید به کار ببرید.

در صورتی که با نجاری و ساخت وسایل نیز آشنایی دارید، می توانید از شلف‌هایی با شکل‌های متنوع استفاده کنید. این شلف‌ها به عنوان یک وسیله دکوری بر روی دیوار به کار می روند و شکلی جدید و خاص را ایجاد می کنند.

همچنین گلدانی از گل‌های شاداب و تازه بهاری را بر روی سطحی از اتاق خواب بگذارید تا در معرض دیدتان باشند. گل‌ها عطر و رنگ زیبایی را به فضای اتاق خواب فانتزی‌تان اضافه می کنند.

در هر خانه ای پارچه‌های متنوع و رنگی نیز پیدا می شود. از آنها استفاده کنید و دیوارکوب‌های پارچه ای زیبایی را بسازید. البته توجه داشته باشید که ترکیب رنگی پارچه‌ها با رنگ و سبک دکوراسیون اتاق خوابتان هماهنگی داشته باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی دخترانه

تزیین اتاق خواب دخترانه، بر روی جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی آن تاثیر زیادی می گذارد، به همین دلیل بهتر است که شما بعد از طراحی داخلی اتاق خواب، با استفاده از ایده‌های خلاقانه به زیباکردن آن بپردازید.

جهت تزیین اتاق خواب دخترانه فانتزی با وسایل ساده، می توانید از باکس دیواری و شلف دیواری استفاده کنید و روی آن‌ها را با گلدان‌ها و مجسمه‌های کوچک، آثار هنری و وسایل دکوری دیگر پر کنید. دکور فانتزی اتاق کودک دختر نیز می تواند به کمک اسباب بازی‌های فانتزی و عروسک‌های زیبا تزیین شود.

تزیین کردن دیوار اتاق خواب نیز، یکی دیگر از انواع ایده‌های ساده و جالب است و شما می توانید با استفاده از کاغذ رنگی یا مقواهای رنگی پروانه و گل، طرح‌های جالب دیگر را بسازید و سپس آن‌ها را بر روی دیوار بچسبانید.

همچنین می توانید جهت تزیین دیوار اتاق خواب، از تابلوهای فانتزی و هنری استفاده کنید. نقاشی کردن بر روی دیوار نیز، یکی دیگر از انواع روش‌های کاربردی و جالب برای زیباسازی دیوار اتاق خواب فانتزی می باشد.

علاوه بر این برای تزیین اتاق خواب دخترانه، می توانید از گلبرگ‌های خشک و شمع‌های تزیینی و … استفاده کنید که انتخاب هر کدام از این روش‌ها برای تزیینات با توجه به سلیقه فرزند شما صورت می گیرد.

در صورتی که در فضای اتاق خواب دخترانه، جایی را برای اتاق مطالعه در نظر دارید، می توانید به کمک شلف و یا باکس، فضایی مناسب را برای گذاشتن سی دی و کتاب و … فراهم کنید.

برای جذابیت بخشیدن به میز مطالعه هم بهتر است که روی سطح میز، از یک گلدان کوچک و یا یک چراغ مطالعه فانتزی استفاده کنید و با این کار زیبایی دکوراسیون اتاق دخترانه را کامل کنید.

جهت نورپردازی اتاق دخترانه نیز، می توانید از ریسه‌های رنگی و یا آباژورهای تزیینی استفاده کنید، همچنین اگر دوست داشته باشید می توانید یک چراغ خواب تزیینی را روی پاتختی بگذارید و یا از چراغ خواب‌های فانتزی دیواری استفاده کنید.

پرده نیز یکی دیگر از انواع المان‌های تزیینی در دکور فانتزی اتاق دخترانه به حساب می آید، بنابراین بهتر است که در زمان انتخاب رنگ و طرح پرده اتاق خواب دقت کافی داشته باشید و اگر امکان داشت طرح و رنگ پرده را با طرح و رنگ روتختی و وسایل دیگر اتاق ست کنید.

برای تزیین تخت نیز می توانید از روتختی‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های بی نظیر و همچنین کوسن‌های رنگی زیبا استفاده کنید، همچنین دیوار پشت تخت خواب هم گزینه‌ی خوبی برای تزیین است، چرا که تخت خواب بیشتر از هر وسیله دیگری در فضای اتاق خواب مورد توجه است.

 

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی پسرانه

توجه به روحیه و سلیقه پسران کودک و نوجوان، یکی از اولویت‌های مهم در زمان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه می باشد و در صورتی که فرزندتان به سنی رسیده است که می تواند تم و رنگ اتاقش را خودش انتخاب کند، بهتر است طراحی دکوراسیون داخلی اتاقش را با سلیقه خودش انجام دهید تا در هنگام استفاده از اتاق خواب، احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد. کودکان بیشتر زمان خود را برای نوشتن تکالیف و بازی در اتاق خواب خود می گذرانند، بنابراین بهتر است که فضایی زیبا و کاربردی را در اتاق کودکان پسر ایجاد کنید.

انتخاب رنگ نیز برای اتاق خواب فانتزی پسرانه اهمیت زیادی دارد، زیرا رنگ تاثیر خیلی زیادی بر روی دکوراسیون اتاق پسرانه خواهد داشت. برای طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه کودک، بهتر است که از رنگ‌های روشن و شاد مانند نارنجی، آبی، قرمز، زرد و … استفاده کنید، همچنین می توانید دیوار اتاق پسران کوچک را با استفاده از کاغذهای دیواری که تصاویر کودکانه و استیکر دارند تزیین کنید.

همچنین در صورتی که دوست دارید حس و حالی خوب را در اتاق کودکان پسر به وجود آورید، بهتر است که جهت پوشاندن پنجره‌ها از پرده‌هایی با طرح‌های کودکانه و فانتزی استفاده کنید.

اگر هم تمایل ندارید که از رنگ‌هایی متنوع برای طراحی فانتزی اتاق خواب پسرانه استفاده کنید و اتاق خوابی تک رنگ را می پسندید، می توانید برای بیرون آوردن فضای اتاق خواب از حالت یکنواخت و کسل کننده، بافت‌ها و طرح‌هایی را در دکوراسیون استفاده کنید.

جهت تزیین دیوار اتاق خواب پسرانه نیز می توانید از قاب عکس‌ها و آثار هنری فرزندتان استفاده کنید، همچنین می توانید نقاشی‌های زیبا و کودکانه را بر روی قسمتی از دیوار بکشید و با این کار فضایی بی نظیر را در اتاق خواب ایجاد کنید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه نوجوان نیز می توانید از دکوراسیونی با سبک مدرن و کلاسیک استفاده کنید. در صورتی که فرزند شما تیم ورزشی خاصی را دوست دارد، می توانید اتاق او را با پوسترهای ورزشی مثل تیم فوتبال و یا تم‌های قدیمی مورد علاقه اش تزیین کنید.

پسران در سن نوجوانی به نگه داشتن وسایل مختلف علاقه زیادی نشان می دهند، به همین دلیل بهتر است در فضای اتاق فرزندتان از یک کمد دیواری استفاده کنید و لوازم مورد نیاز فرزند خود را در قفسه‌های کمد بگذارید.

علاوه بر ایجاد کردن فضایی مناسب جهت خواب و استراحت نیز، بهتر است که در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه فضایی را برای اتاق مطالعه در نظر بگیرید و در این قسمت از خانه، میز مطالعه و صندلی و چراغ مطالعه مناسبی را بگذارید تا پسرتان بتواند در نهایت آرامش فعالیت‌های روزانه اش را انجام دهد، همچنین می توانید در قسمتی از دیوار فضای اتاق مطالعه، یک کتابخانه دیواری را برای لوازم ضروری از جمله کتاب و سی دی قرار دهید.

 

 

سخن پایانی

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی، سبکی از دکوراسیون است که هر کودک یا نوجوانی عاشق آن است. فانتزی، در واقع به فضایی گفته می شود که در آن تخیل نقش زیادی دارد. طراحی دکوراسیون اتاق خواب فانتزی برای افرادی تبدیل به یک فضای جالب می شود که آرزوی داشتن یک اتاق خواب تم دار را دارند و جزوی از رویای آن‌ها است.

در نهایت ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان، امیدواریم این بخش از سایت سازه برتر، در مورد دکوراسیون اتاق خواب فانتزی مورد توجه‌تان واقع شده باشد و بتوانید با الگوگرفتن از این ایده‌ها، دکوراسیون زیبا و آرامش بخشی در فضای اتاق خواب‌تان ایجاد کنید. اگر شما نیز ایده ای جالب برای دکوراسیون اتاق خواب فانتزی به ذهنتان می رسد، با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.