اصول کلی طراحی دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت - سازه برتر



اصول طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت و ریاست

طراحی دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت در هر شرکت و یا اداره ای از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اتاق مدیریت نقش اصلی را ایفا می کند و تمامی مدیران باید سعی کنند که برای ایجاد رونق در کار و رشد بهتر در کسب و کار خود، اقدام به طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت کنند تا یک تغییر اساسی در اداره یا شرکت ایجاد شود.

درست است که تمام بخش‌های یک شرکت احتیاج به یک دیزاین اصولی و شیک دارند، ولی دکوراسیون اتاق رئیس اهمیت بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر دارد، زیرا تمام جلسات و قرارهای کاری در این اتاق انجام می شود و در صورتی که چیدمان اتاق رئیس به خوبی انجام شود، نقش بسزایی بر روی موفقیت شرکت خواهد داشت.

در ادامه این مقاله از سازه برتر با اصول طراحی دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت آشنا می شوید، از این رو اگر به دنبال ایجاد تغییری چشمگیر در شرکت خود می باشید، حتما تا پایان همراه ما باشید.

 

اصول طراحی دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت 

اصول طراحی دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت

طراحی اتاق ریاست و مدیریت با طراحی دکوراسیون منزل تفاوت‌های زیادی دارد، زیرا در دکوراسیون اتاق رئیس قوانینی وجود دارد که این نوع طراحی باید بر اساس این قوانین انجام شود. لازم به ذکر است که اتاق مدیریت یک اتاق رسمی است، به همین دلیل طراحی دکوراسیون داخلی آن باید رسمی و ساده باشد و با دکوراسیون شرکت و هنجارهای اداره در تضاد نباشد.

در این بخش اصول مهمی که باید برای طراحی اتاق ریاست و مدیریت رعایت کرد را توضیح می دهیم:

 

رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

به طور معمول زمانی که وارد اتاق مدیریت می شوید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، رنگ‌هایی است که در این اتاق استفاده شده اند. رنگ‌ها همیشه می توانند تاثیر خیلی زیادی در ذهن مخاطب بگذارند، برای مثال در صورتی که در اتاق مدیریت رنگ‌های روشن را استفاده کنید، باعث می شوید که حس اعتماد به نفس در افرادی که به آنها رجوع می کنند بیشتر شود و علاوه بر این باعث ایجاد آرامش در جلسات مذاکره و تصمیم گیری‌ها می شود.

 

استفاده از کتابخانه ای زیبا در دکوراسیون اتاق ریاست

بهتر است که از یک کتابخانه جهت زیبایی اتاق مدیریت استفاده کنید. لزومی ندارد که کتابخانه بزرگی را ایجاد کنید، بلکه می توانید یک کتابخانه مناسب و کوچک برای فضای مورد نظر تهیه کنید. با انجام این کار دکوراسیون اتاق مدیریت زیباتر می شود و افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

گل‌ها و گیاهان طبیعی برای دیزاین اتاق مدیریت

برای اینکه اتاق مدیریت دارای حس و حال خوبی باشد، باید عناصر طبیعی را برای آن به کار ببرید تا فضا کمی زنده شود، سعی کنید تعدادی گل و گیاه طبیعی را در جای مناسبی قرار دهید و با تهیه کردن چند گلدان طبیعی، انرژی محیط را افزایش دهید و به زیبایی اتاق مدیریت کمک ویژه ای کنید.

 

کاغذ دیواری اتاق مدیریت

شما می توانید برای اتاق مدیریت از یک کاغذ دیواری زیبا، ساده و روشن استفاده کنید تا زمانی که وارد اتاق مدیریت می شوید فضای اطراف روشن باشد و افراد را مجذوب خود کند.

 

مبلمان اتاق مدیریت 

نوع مبلمان اتاق مدیریت

یکی از اجزای مهمی که در اتاق‌های ریاست و مدیریت و دیگر بخش‌های فضای اداری وجود دارد، مبلمان آن است و در صورتی که شما برای تمام بخش‌ها از جمله اتاق مدیریت مبلمانی مناسب و کاربردی را استفاده کنید، متوجه تاثیر این انتخاب در روند کار می شوید. اگر اتاق شما دارای مساحت زیادی است، می توانید اتاق جلسات و اتاق مدیریت را با هم ترکیب کنید و از مبل‌هایی یک سره استفاده کنید، زیرا این کار ظاهر جذابی را ایجاد می کند و هزینه‌های طراحی دکوراسیون را پایین می آورد.

همچنین شما می توانید با استفاده از لوازمی که در فضا قرار می دهید، فضای اتاق را به دو بخش مساوی تقسیم کنید و یک بخش را به کارهای جدی و فضای اداری و بخش دیگر را به گفتگوهای دوستانه اختصاص دهید.

گاهی اوقات هم افراد سعی می کنند در دکوراسیون اتاق مدیریت برای نشستن ارباب رجوع از مبلمان راحتی استفاده کنند تا حس راحتی و آرامش را برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کنند، با انجام این کار فضای اتاق از حالت یکنواخت و رسمی خارج می شود و به زیباتر شدن آن کمک می کند.

 

کمدها و قفسه‌ها و فایل‌ها برای دکوراسیون داخلی اتاق ریاست و مدیریت

اگر تصمیم گرفته اید که اتاق مدیریت را طراحی کنید، باید از یک سری قفسه و فایل برای دیوار ها استفاده کنید تا بتوانید مدارک و اسناد و برگه‌ها را به طور منظم سازماندهی کنید و به گونه ای آنها را بچینید که به راحتی بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. بهتر است که این قفسه‌ها و فایل‌ها از جنس مبل‌ها و میزهای اداری باشند که در فضای اداری از آنها استفاده کرده اید.

علاوه بر این‌ها شما می توانید در اتاق مدیریت از کمدهایی استفاده کنید تا در طول شبانه روز اگر به پرونده‌ها و فایل‌های مختلف نیاز داشتید، بتوانید به آسانی‌ به آنها دسترسی داشته باشید. جای قرار گرفتن این نوع کمدها نیز خیلی مهم است و پیشنهاد ما به شما این است که کمدهای مخفی را به کار ببرید، زیرا امروزه از کمدهای بزرگ در گوشه اتاق‌ها خیلی کم استفاده می شود.

 

میزهای مدیریتی خاص برای چیدمان اتاق رئیس

میزهای مدیریتی و اداری دارای تنوع زیادی هستند و افراد با توجه به سبک و سلیقه و مقدار هزینه ای که می توانند پرداخت کنند، آنها را انتخاب می کنند و باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه میزی را بخرید که با اندازه و ابعاد اتاقی که دارید متناسب باشد و همخوانی کامل داشته باشد. بهتر است که میزهای مدیریتی در مقایسه با میزهای کارمندی دارای جزئیات بیشتری باشند و همچنین بزرگتر باشند، زیرا باید به گونه ای باشند که وسایل بیشتری در آنها جای گیرد.

اغلب میزهای مدیریتی به شکلی طراحی و ساخته شده‌اند که کشو ها و فایل‌های زیادی دارند و دارای قسمت‌هایی برای اسناد و آرشیو پرونده‌ها هستند و بیشتر شبیه کتابخانه می باشند. در نهایت شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود خرید کنید و یا در صورتی که مدل خاصی مد نظرتان هست، می توانید آن را سفارش دهید تا برای شما بسازند.

 

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

در هر فضایی، چه در دکوراسیون اتاق خواب یا اتاق نشیمن و چه در محیط‌های اداری، نور پردازی اصولی اهمیت زیادی دارد، چرا که نور پردازی می تواند تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. ولی این مورد در فضاهای اداری اهمیت بیشتری دارد، زیرا افراد اکثر وقت خودشان را در محیط کاری سپری می کنند، به همین دلیل لازم است که نورپردازی به شکلی باشد که چشم آنها خسته نشود و بر فعالیت‌های کاری آنها تاثیر بدی نگذارد.

در این گونه فضا‌ها، وجود نور طبیعی اهمیت زیادی دارد و همچنین باید همیشه از روشنایی‌ها و چراغ‌های دیواری در این محیط ها استفاده کرد و نور اتاق مدیریت را به شکلی تنظیم کرد تا همه موارد گفته شده در آن رعایت شود.

 

لوازم دکوری و اکسسوری اتاق مدیریت

لوازم دکوری و اکسسوری اتاق مدیریت

شاید فکر کنید که به دلیل این که اتاق مدیریت جزو فضاهای اداری است، باید به شکل کاملا خشک و رسمی باشد و فقط وسایلی مانند کمد و میز و صندلی در آن قرار داده شود، ولی لازم است بدانید که در اتاق ریاست و مدیریت نیز می توانید از لوازم و وسایل دکوری و همچنین تابلوهای هنری استفاده کنید و دکوراسیون اتاق مدیریت را به بهترین شکل طراحی و اجرا کنید.

 

طرح کناف سقف اتاق مدیریت

سقف‌های کناف کاذب، در حقیقت یک سری پنل‌های گچی هستند که به صورت آماده جهت نصب برای سقف اداره استفاده می شوند. این نوع پنل‌های گچی بر روی زیرسازی‌های فولادی که دارای وزن کمی هستند نصب می شوند. البته این خصوصیت مربوط به سقف کناف کاذب یکپارچه است.

سقف کناف مشبک که از لحاظ شکل ظاهری کمی متفاوت از نوع قبلی است، به شکل شبکه‌ای بر روی سازه‌ای که به عنوان سپر استفاده می شود نصب می شود، این نوع از کناف یکپارچه قیمت ارزانتری نیز دارد.

 

دکوراسیون اتاق مدیریت مدرن

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

دکوراسیون اتاق مدیریت مدرن

امروزه دکوراسیون اتاق مدیریت به سبک مدرن طرفدار زیادی دارد، چرا که هدف از اجرای این نوع سبک، رسیدن به المان‌های لوکس و جدید است که برای افراد راحتی را به ارمغان می آورد. به همین دلیل در صورتی که به دنبال یک طراحی لوکس و مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما سبک مدرن را انتخاب کنید.

سبک مدرن اتاق مدیریت، احتیاج به المان‌های راحت و لوکس دارد، ولی یکی از خصوصیات اصلی و محبوب سبک مدرن خلوتی است، یعنی در عین زیبایی و داشتن المان‌های لوکس باید کاملا ساده و خلوت باشد. به همین دلیل نباید هیچ وقت به فکر شلوغ کردن فضای مدرن باشید، بلکه باید تنها چند المان کارآمد و راحت را تهیه کنید.

در سبک مدرن اتاق مدیریت دارای پنجره است و در صورتی که این امکان وجود نداشت، باید اقدام به نورپردازی اتاق کنید و فضایی پر نور را ایجاد کنید.

در نهایت اگر به دنبال یک سبک ساده و خلوت هستید، پیشنهاد ما به شما این است که سبک زیبا و شیک مدرن را برگزینید تا شاهد یک دیزاین راحت و زیبا در اتاق مدیریت باشید.

 

طراحی اتاق مدیریت کلاسیک

طراحی اتاق مدیریت کلاسیک

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت با سبک کلاسیک از جمله سبک‌های پرطرفدار و محبوب برای ایرانیان است، زیرا این نوع سبک از قدیم در ایران رایج بوده است و بسیاری از مدیران سعی می کنند تا سبک کلاسیک را در اتاق خود اجرا کنند.

در صورتی که سبک کلاسیک را برای اتاق ریاست خود انتخاب کرده اید، باید از المان‌های چوبی استفاده کنید، زیرا یکی از خصوصیات سبک کلاسیک این است که باید از المان‌های چوبی زیادی برای آن استفاده کنید؛ برای مثال صندلی و میز چوبی در این نوع سبک استفاده زیادی می شود و باعث افزایش جذابیت در طراحی دکوراسیون داخلی می شود.

سبک کلاسیک برای اتاق ریاست و مدیریت احتیاج به المان‌های زیادی دارد و بر عکس سبک مدرن، در سبک کلاسیک باید فضا را پرتر کرد، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که میز کنفرانس را از میز خود جدا کنید. با انجام این کار فضای رسمی از فضای دوستانه جدا می شود، همچنین برای این نوع طراحی باید از یک فرش نیز استفاده کنید.

تابلو ها و دیوارکوب‌ها برای اتاق مدیریت در فضای کلاسیک، یکی از المان‌هایی است که نقش پررنگی در فضا دارد؛ در صورتی که نگاهی به سبک دکوراسیون کلاسیک شرکت‌های مختلف داشته باشید، متوجه خواهید شد که چقدر بر روی دیوارها تابلو وجود دارد و باعث زیبایی هر چه بیشتر فضا می شود.

 

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت کوچک

زمانی که تصمیم گرفتید اتاق مدیریتی را طراحی کنید، باید به تعداد مبلمان و وسایلی که قرار است در این نوع اتاق‌ جای گیرد توجه کنید، چرا که گاهی اوقات ممکن است که شخص دومی نیز همراه با مدیر در اتاق حضور داشته باشد تا برخی از کارها را انجام بدهد، بنابراین بهتر است که فضا را به گونه ای طراحی کنید که فضای کافی برای فرد دوم و وسایل و میز او وجود داشته باشد و در صورتی که فضای شما به مقدار کافی بزرگ نیست، باید از یک میز مدیریت کوچک‌تر استفاده کنید تا فرد دیگری نیز بتواند میز خود را کنار آن بگذارد و یا می توانید میز را آنقدر بزرگ انتخاب کنید که به طور همزمان دو نفر بتوانند از آن استفاده کنند، ولی باید توجه کنید که مدل میز باید به شکلی باشد که بتوان دو صندلی را در کنار آن گذاشت و جای حرکت برای آنها وجود داشته باشد.

 

نکات دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت

به طور خلاصه باید برای طراحی دکوراسیون اتاق ریاست و مدیریت، یک سری نکات را رعایت کرد و سعی کرد که در زمان طراحی به این نکات توجه کرد؛ یکی از نکات مهم در طراحی داخلی دفتر این است که نوع طراحی نباید مانع از رفت و آمد افراد باشد، چرا که یکی از هدف‌های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت همین است که فضا باید خلوت باشد.

همچنین طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت باید بر اساس سلیقه کارکنان و مدیران باشد.

علاوه بر این، طراحی اتاق احتیاج به یک نورپردازی اصولی دارد.

از خرید صندلی و میز های لوکس ولی نامناسب نیز باید خودداری کرد.

این نوع طراحی نباید مانع رفت و آمد باشد.

یک طراحی حوصله سر بر و شلوغ نداشته نباشد.

حس خوب طبیعت را با استفاده از گیاهان در فضا ایجاد کنید.

و…

 

 

سخن پایانی

اتاق مدیریت و ریاست، یکی از بخش‌های مهم یک فضای اداری است که باید طراحی دکوراسیون متفاوت و خاصی داشته باشد تا بتواند بر روی کسب و کار شرکت و پیشرفت آن تاثیرگذار باشد.

در این مقاله با اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ریاست و مدیریت با انواع ایده‌های مدرن و کاربردی آشنا شدید که امیدواریم با الگوبرداری کردن از این نوع دکوراسیون‌ها، بتوانید طراحی داخلی جذاب و شیکی را برای اتاق ریاست داشته باشید. پیشنهادات و انتقادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.