آشنایی کامل با دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت - سازه برتر



آشنایی کامل با دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت

طراحی دکوراسیون ورزشی و اسپرت در خانه باعث می شود که تمام افرادی که از زندگی شلوغ شهری خسته شده اند، جهت رفع استرس و خستگی و بعد از انجام فعالیت‌های روزانه، به این اتاق پناه ببرند. با وجود این که میزان مراجعه به باشگاه‌های ورزشی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، ولی امروزه جهت ایجاد فضایی کاربردی‌تر و جلوگیری کردن از اتلاف وقت یک اتاق ورزشی در خانه طراحی می شود.

در صورتی که ورزش کردن در زندگی شما نیز اهمیت زیادی داشته باشد، طراحی دکوراسیون اتاق ورزشی در خانه، راه حل خوبی به حساب می آید. در این مطلب به معرفی توضیحاتی در خصوص دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت می پردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت

طراحی دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت

برای طراحی دکور اتاق ورزشی لازم نیست که هزینه زیادی کنید، در واقع شما در طول سال هزینه زیادی را جهت ورزش در باشگاه‌های بدنسازی می پردازید، ولی با طراحی یک اتاق ورزشی در ویلا یا منزلتان، می توانید به طور همیشگی از امکانات ورزشی استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم دکوراسیون اتاق خواب ورزشی و اسپرت، جلوگیری از اتلاف وقت است، زیرا فاصله ای که بین سالن ورزش و خانه هست، بخش زیادی از زمان شما را تلف می کند، از این رو شما می توانید فقط با استفاده از بعضی از دستگاه‌ها مانند دوچرخه ثابت، تردمیل و غیره از این اتلاف وقت جلوگیری کنید.

جهت طراحی دکور اتاق ورزشی، می توانید یکی از اتاق‌های خانه را به شکل مدرن و دلباز طراحی کنید و یک فضای خوب جهت ورزش کردن ایجاد کنید، استفاده کردن از پارکت‌های چوبی و رنگ‌های روشن برای دیوارها، فضای فرح‌بخش‌تری را برای شما ایجاد می کند.

زیبایی و مقیاس نیز در طراحی دکوراسیون اتاق ورزشی، دارای اهمیت زیادی است و باید به آن توجه کنید، از این رو در صورتی که تصمیم گرفته‌اید یک اتاق ورزشی در ویلا یا منزل داشته باشید، ابتدا باید مکان و ابعاد را در نظر بگیرید و بر اساس آن چیدمانی مناسب را طراحی کنید.

 

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت در خانه

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت در خانه

در این بخش از سازه برتر ویژگی‌های دکور اتاق ورزشی در خانه را بیان می کنیم:

 

رنگ مناسب برای اتاق خواب ورزشی

انتخاب یک رنگ مناسب که باعث آرامش شما می شود و به شما انرژی می دهد دارای اهمیت زیادی است. با رنگ آمیزی مناسب دیوارها، می توانید فضایی راحت را برای اتاق خود ایجاد کنید. سعی کنید که رنگ‌های آبی روشن و یا سبز را استفاده کنید که به حرکات ورزشی شما کمک می کند و فضای اتاق خواب شما را شبیه به یک سالن مدرن ورزشی می کند.

 

پارکت و کفپوش در دکور اتاق ورزشی

بهترین انتخاب برای کفپوش اتاق ورزشی، پارکت لمینت است. شما می توانید با توجه به نوع لوازم ورزشی که در اتاق خواب خود دارید، کفپوش را انتخاب کنید. یک کفپوش خوب ظرفیت تحمل بار را دارد و همچنین راحتی کافی برای دراز کشیدن و ورزش کردن افراد را نیز دارد.

تشک‌های لاستیکی نیز انتخاب خوبی برای کف اتاق ورزش هستند، این ایده کفپوش برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ورزش، هم نصب آسانی دارد و هم ارزان است، همچنین انجام این کار به کاهش سر و صدای ناشی از دویدن روی تردمیل یا قرار دادن وزنه‌های سنگین نیز کمک زیادی می کند.

 

سیستم صوتی اتاق ورزشی

استفاده از یک سیستم صوتی برای اتاق ورزش ضروری است، برای این کار شما می توانید بلندگوهایی را در گوشه بالای اتاق خود نصب کنید و یا از یک بلندگوی بلوتوث که هم قابلیت حمل دارد و هم مقرون به صرفه است، استفاده کنید.

 

دیوار اتاق ورزشی و اسپرت

استفاده از برخی کاغذ دیواری‌های تزیین شده، ظاهر اتاق ورزشی شما زیباتر می کند و همچنین استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های هیجان آور، برای اتاق ورزشی گزینه مناسبی می باشند.

 

وسایل ساده در دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت

برای یک اتاق ورزشی در خانه خود، حتما نباید از وسایل سنگین و گران قیمت استفاده کنید، استفاده از ساده‌ترین وسایل ورزشی و بدنسازی و تشک‌های زیبا نیز، باعث مطلوب شدن هر چه بیشتر فضای اتاق می شوند. هرچقدر اتاق ورزشی شما به شکلی ساده‌تر باشد، فضای ورزش کردن خلوت‌تر و مناسب‌تر خواهد بود.

 

استفاده از فن سقفی در اتاق ورزشی

فن سقفی یک راهکار خوب و به صرفه برای خنک کردن فضای اتاق بدنسازی شما است که بدون نیاز به اجرای کامل AC قابلیت استفاده دارد. در صورتی که دمای اتاق تمرین خود را پایین نگه دارید، پنکه‌های گردان و ایستاده و همچنین فن‌های دیواری نیز انتخابی ایده آل هستند.

 

تلویزیون در دکوراسیون اتاق ورزشی 

تلویزیون در دکوراسیون اتاق ورزشی

اگر تمایل دارید که تمرینات ورزشی خود را به صورت آنلاین دنبال کنید و یا در زمان تمرین برنامه ای را که دوست دارید تماشا کنید، می توانید از یک تلویزیون استفاده کنید و در طی تمرین به جای نگاه کردن به ساعت، سرگرم تلویزیون شوید.

 

سیستم روشنایی در دکوراسیون اتاق ورزش

نورپردازی و سیستم روشنایی، یکی از المان‌های مهم در اجرای دکوراسیون داخلی به حساب می آید. در اتاق ورزشی خانه نیز اجرای درست سیستم روشنایی اهمیت زیادی دارد و با استفاده از سیستم روشنایی بخش مناسب، اتاق خواب ورزشی شما به فضایی کارآمدتر تبدیل می شود.

روشنایی ال ای دی در مقایسه با سایر سیستم‌های روشنایی دیگر، کم مصرف‌تر است و علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، یک اتاق پر نور و روشن را برای شما ایجاد می کند. شما می توانید علاوه بر استفاده از نورپردازی‌های نقطه ای، با استفاده از آینه‌هایی که بر روی دیوار نصب شده اند و یا پوشش‌های براق برای کف اتاق، شدت نور را افزایش دهید و اتاقی روشن‌تر و دلبازتر را طراحی کنید.

 

ایجاد فضایی برای نگهداری از وسایل ورزشی

برای نظم بخشیدن و سازماندهی و همچنین چیدمان لوازم ورزشی و اکسسوری‌هایی که در اتاق ورزشی مورد نیاز شما می باشند، می توانید از کمدها یا قفسه‌هایی برای نگهداری این نوع وسایل استفاده کنید.

برای وسایل ورزشی که کاربرد بیشتری دارند نیز، استفاده از قفسه‌های باز بهترین انتخاب است و شما می توانید اندازه آنها را با توجه به تعداد وسایل ورزشی مورد نیاز طراحی کنید و فضایی با بهره وری بالا را برای خود ایجاد کنید، در واقع فضای شلوغ و نا مرتب آزاردهنده است و باعث خستگی چشم می شود و همچنین برای ورزش کردن مناسب نیست.

 

بهره بردن از آینه در دکوراسیون اتاق ورزشی

آینه‌ها علاوه بر این که باعث افزایش انگیزه شما می شوند، فضای تمرین کوچک را بزرگ‌تر نشان می دهند. شما می توانید از چند آینه کوچک برای نصب بر روی دیوار اتاق بدنسازی خانه استفاده کنید و یا این که از یک آینه بزرگ برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا استفاده کنید. آینه‌های سفید و بزرگ و کف براق، هر کدام در ایجاد جلوه ای باشکوه در اتاق ورزشی در ویلا یا منزل تاثیر بسزایی دارند.

 

پوستر ورزشی در تزیین اتاق ورزشی

پوستر ورزشی بیشتر برای ساختمان‌ها و سالن‌های ورزشی استفاده می شود و علاوه بر آن می توان برای اتاق خواب جوانان و به ویژه اتاق پسران جوان از پوستر ورزشی استفاده کرد، با این حال نوجوانان استقبال زیادی از پترن های ورزشی می کنند.

بهترین جای ممکن برای استفاده از پوستر اسپرت، دیوار پشت مبلمان و یا پشت تخت خواب است. سعی کنید از نصب پوستر ورزشی و اسپرت بر روی دیوار راهروها، دیوار پشت تلویزیون و یا دیوارهای منتهی به آشپزخانه خودداری کنید.

در این مورد بهتر است که قبل از خرید پوستر دیواری اسپرت و ورزشی، با مشاوران حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید.

 

دکوراسیون اتاق خواب فوتبالی و اسپرت 

دکوراسیون اتاق خواب فوتبالی و اسپرت

معمولاً بیشتر بچه‌‌ها به ورزش فوتبال علاقه زیادی دارند، ولی طبیعت زندگی آپارتمانی بخشی از آزادی آن‌ها را می گیرد و فضایی دلگیر را برایشان ایجاد می کند. برای حل این مشکل می توان یک اتاق خواب ورزشی با طرح‌های فوتبالی را برای آنها طراحی کرد.

به عنوان مثال انتخاب یک رنگ و طرح مناسب که با علایق آن‌ها مطابقت داشته باشد، می تواند یک حس بسیار مطلوب را در ذهن آن‌ها ایجاد کند. شما می توانید یک رنگ سبز چمنی را برای طراحی سقف به کار ببرید که یادآور رنگ چمن فوتبال است.

همچنین در بعضی از مکان‌ها می توانید با استفاده از شکل‌های هندسی، دروازه و توپ را طراحی کنید. اگر قصد داشتید هزینه بیشتری کنید، می توانید از برچسب‌های مخصوص برای سقف استفاده کنید که دارای طرح‌های گرافیکی بسیار زیبا و متنوعی هستند.

عامل دیگری که در طراحی اتاق خواب فوتبالی بسیار جذاب است، انتخاب یک تم فوتبالی برای دکوراسیون اتاق خواب است که باعث ایجاد یک هارمونی زیبا در دکوراسیون اتاق می شود. جهت اجرای این نوع رنگ آمیزی می توانید از المان‌هایی مانند پرده پنجره و روتختی استفاده کنید و پارچه‌هایی با طرح‌های فوتبالی را برای آنها تهیه کنید؛ این نوع طرح‌ها می توانند تصاویر عکاسی شده و واقعی از فوتبالیست‌ها و یا تصاویر کودکانه و فانتزی داشته باشد.

حتماً برای انتخاب طرح پارچه‌ها، سن و سلیقه کودک خود را در نظر داشته باشید و با او در مورد طرح‌های مختلف مشورت کنید. این روش برای کودکانی که اختلال خواب دارند، می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و آن‌ها را تشویق کند که هر چه زودتر به رختخواب بروند، طبیعتاً زمانی که خواب کافی داشته باشند، نشاط و انرژی بیشتری نیز در طی روز خواهند داشت.

علاوه بر این شما می توانید از پوسترهای دیواری بزرگ استفاده کنید که به طور تمام قد دیوار را می ‌پوشانند و بدین ترتیب می توانید تصاویر جذاب و با کیفیتی را انتخاب کنید.

اگر هم قصد دارید که سنگ تمام بگذارید و طراحی دکوراسیون اتاق خواب فوتبالی کودک خود را کامل و بی نقص اجرا کنید، بعد از انجام دادن مراحل قبل می توانید از آپشن‌هایی متنوع و جذاب که در بازار موجود است، استفاده کنید. بهره بردن از وسایلی که به شکل توپ فوتبال باشند و یا بر روی آن‌ها طرح‌های خاصی مربوط به زمین بازی باشد، می تواند اتاق فرزندتان را بسیار زیبا کند؛ این نوع المان‌ها می توانند تختخواب‌هایی با طرح‌های فوتبالی باشند و یا یک میز تحریر باشند که به شکل توپ فوتبال طراحی شده است.

مورد دیگری که می تواند دکوراسیون اتاق فوتبالی فرزند شما را زیبا و متمایز کند، استفاده کردن از کف‌پوش‌هایی متنوع و جذاب با طرح‌های فوتبالی است که می تواند تصاویری با کیفیت و زیبا به شکل زمین فوتبال باشد که این آپشن تأثیر بسزایی در جذابیت و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب فوتبالی شما دارد.

 

مزایای دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت

مزایای دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت

طراحی دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت، دارای یک سری مزایا از قبیل موارد زیر می باشد:

 

افزایش تمرکز و انگیزه

دکوراسیون اتاق ورزشی خانگی، انگیزه و تمرکز شما را بالا می برد و عوامل زیادی همچون شدت نور، رنگ اتاق، تهویه مطبوع و کیفیت هوا در ایجاد این حس تاثیرگذارند، همچنین عوامل معماری مانند دکوراسیون داخلی و سقف‌های بلند نیز، تأثیر زیادی بر روال تمرین دارند.

 

راحتی

در صورتی که ورزش کردن در یک باشگاه شلوغ برایتان کمی سخت است و جذابیتی برای شما ندارد، ایجاد یک اتاق ورزشی خانگی، انتخابی بسیار مناسب برای شما خواهد بود. علاوه بر راحتی در این فضا، اختصاصی بودن وسایل ورزشی نیز، به این معنا است که شما می توانید نظافت را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید، به هر میزانی که دوست دارید بر روی تردمیل تمرین کنید و موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید.

 

صرفه اقتصادی

ممکن است هزینه اولیه ایجاد یک اتاق ورزشی و اسپرت در خانه زیاد باشد، ولی در بلند مدت در پرداخت هزینه‌ای که جهت عضویت در باشگاه تناسب اندام می پردازید، صرفه جویی می شود. همچنین در صورتی که برای ایجاد یک اتاق ورزشی خانگی، به دنبال لوازم جانبی و تجهیزات دسته دوم باشید که قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتری نیز داشته باشند، برایتان به صرفه‌تر خواهد بود.

 

ارزش بالای فروش مجدد

طراحی دکوراسیون اتاق تمرین در خانه، می تواند بیشتر از یک تناسب اندام برایتان مفید باشد. وسایل و تجهیزات خریداری شده را می توانید در آینده، دوباره بفروشید و تمام سرمایه ای را صرف این لوازم کرده اید را بازگردانید.

 

 

سخن پایانی

همه ما باید سالم باشیم تا بتوانیم اوقات خوبی را بگذرانیم. ورزش کردن عاملی مهم برای رسیدن به این هدف است و برای انجام این کار، پیشنهاد ما به شما این است که به دکوراسیون اتاق ورزش خود اهمیت دهید و وسایلی را که دوست دارید بخرید و از گذراندن وقتتان در این اتاق لذت ببرید.

در این مقاله ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق ورزشی و اسپرت بیان کردیم، اگر موارد فوق شما را تشویق به ایجاد یک اتاق ورزشی خانگی کرده است، پس از آنها برای طراحی مکانی سالم و پرنشاط کمک بگیرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.