مهمترین ویژگیهای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای - سازه برتر



مهمترین ویژگیهای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای دارای طراحی بسیار زیبایی است، در واقع نوع چیدمان در هر کشور و فرهنگی سبک خاص خودش را دارد و ترکیه ای ها در این زمینه مهارت خاصی دارند، به گونه ای که چیدمان و دکوراسیونی که انجام می دهند، در اغلب کشورهای دیگر استفاده می شود و یا این که از دکوراسیون اتاق خواب مدل ترکیه ایده می گیرند.

به طور معمول متریالی که برای ساخت مواد این نوع طراحی دکوراسیون‌ استفاده می شوند، منحصر به فرد و طبیعی هستند و از سبک معاصر و مدرن پیروی می کنند.همچنین در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای، المان‌هایی همچون تابلوهای هنری، مبلمانی با طرح‌های لوکس و کمدهای چوبی استفاده می شود.

در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری را در خصوص دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای به شما ارائه دهیم، همراه ما باشید.

 

ویژگیهای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای 

ویژگیهای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

در این بخش از سازه برتر ویژگی‌های مهم دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای را شرح می دهیم:

 

تخت خواب مناسب برای اتاق خواب ترکیه ای

مهمترین مرحله در طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب، استفاده از یک تخت خواب مناسب است، زیرا باعث ایجاد روح زندگی و فضایی دلنشین در اتاق خواب می شود. از خصوصیات تخت خواب در اتاق خواب ترکیه ای می توان موارد زیر را نام برد:

 

ذخیره سازی

افرادی که دوست دارند تخت خوابشان به گونه ای باشد که بتوانند لوازم اضافی را در داخل آن قرار دهند، باید یک فضای ذخیره سازی برای تخت خواب در نظر بگیرند. تخت خواب همراه با انبار به معنای داشتن یک جای خالی در زیر تخت برای گذاشتن لوازم مورد نیاز است.

 

سبک

برای داشتن ظاهری با شکوه و مجلل، می توانید از تخت‌ خواب‌های روکش‌دار استفاده کنید و برای داشتن ظاهری ظریف و برازنده می توانید تخت خواب‌های پوستری را به کار ببرید. یک تخت خواب معمولی نیز می تواند در کنار سادگی، نمای زیبایی را در اتاق خواب ترکیه ای ایجاد کند.

 

سبک دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

 

اندازه

با توجه به فضای اتاق خواب خود، می توانید اندازه تخت را نیز مشخص کنید و یک تخت خواب ترکی دو نفره، یک نفره، تخت دو طبقه و یا تخت‌هایی با ابعاد پادشاهی انتخاب کنید. این کار بستگی به سبک و اندازه اتاق شما دارد.

 

میز کنار تخت

انتخاب میز کنار تخت نیز عامل مهمی در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای است که باید با دقت انتخاب شود، زیرا در غیر این صورت ظاهر کلی اتاق خواب خراب و نامناسب می شود. به طور معمول همراه با سرویس‌های خواب، میز کنار تخت نیز وجود دارد. ولی اگر تصمیم گرفته اید که میزی جداگانه را بخرید، حتماً به نوع متریال و طرح آن توجه داشته باشید تا با مدل سرویس خواب ترکیه ای شما تناسب لازم را داشته باشد.

 

کمد لباس

استفاده از یک کمد لباس زیبا به دکوراسیون اتاق خواب شما جذابیت خاصی می دهد و این نوع المان در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ ای بسیار مهم است. کمد لباس را می توان به شکل 1 درب، 2 درب، 3 درب و یا درب کشویی که امروزه استفاده زیادی از آن می شود، استفاده کرد.

 

میز آرایش

میز آرایش همراه با یک آینه بلند، یکی از مواردی است که باید در هر اتاقی باشد تا افراد بتوانند دید کاملی از ظاهر خود داشته باشند، این نوع المان در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای نیز دارای اهمیت فراوانی است.

 

تزیین سقف اتاق خواب ترکیه ای

سقف، دیوار پنجم در هر اتاق خوابی است. سعی کنید یک رنگ ملایم و یا یک الگوی ظریف را به سقف اضافه کنید و رنگ آن را کمی ملایم‌تر و سبک‌تر‌ از رنگ دیوار انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا سقف بصری پایین بیاید و احساس صمیمیت و راحتی را به شما بدهد.

استفاده از کاغذ دیواری در سقف نیز یک راه حل دیگر است. همچنین برای سقف اتاق خواب‌های ترکیه ای و لوکس نیز می توان از یک والان یا سایبان تخت با مدل‌های پلیسه، منحنی، پله ای، رولی، بالنی، حلقه ای، بندری، جمع شده با قلاب و… استفاده کرد.

والان تخت می تواند با ایجاد بافت، رنگ و طرح به سقف، احساسات شما را برانگیزد. همچنین شما می توانید از یک لوستر با آویزهای کریستالی برای سقف استفاده کنید که باعث رنگ بخشیدن، بافت و الگو به “دیوار پنجم” بالای سر شما می شود. فرش‌های وینتیج و قدیمی نیز، ایده خوبی برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای هستند.

 

رنگ‌های ظریف در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

انتخاب رنگ‌های ظریف در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

به ‌جای استفاده از رنگ‌های اصلی پررنگ، یک پالت آرام از رنگ‌های تک رنگ و سایه‌هایی آرامش بخش را انتخاب کنید.

رنگ‌های ملایم مانند اسطو خودوس یا سبز آرام و یا آبی به عنوان رنگ ‌های ملایم شناخته می شوند. رنگ‌های غنی به تنظیم روحیه دنج و راحت افراد کمک می کنند. این نوع رنگ‌ها می توانند شامل قهوه ‌ای خوش ‌رنگ و یا رنگ انار باشند.

سعی کنید رنگ‌هایی را استفاده کنید که به شما حس خوبی انتقال می دهند. امروزه در دکوراسیون اتاق خواب‌های ترکیه ‌ای، مدل سرویس خواب ترکیه سفید و ملایم بیشتر استفاده می شود تا علاوه بر ایجاد حس پاکی و آرامش در اتاق خواب، یک حس مینیمالیست را به اتاق القا ‌کند.

 

سادگی در اتاق خواب ترکیه ای

دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر این که باید سبک تزئینی خاصی داشته باشد، باید ساده و دنج نیز به نظر بیاید. در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای برای حرکت آسان‌تر، حداقل سه فوت بین تخت با دیوارها و یا حداقل دو فوت بین تخت با کمد و یا میز، فاصله بگذارید.

همچنین سعی کنید در اتاق خواب ترکیه ای تنها لوازم مورد نیاز را استفاده کنید. یک یا دو میز کنار تخت، یک تخت، صندلی و کمد جزو ملزومات هستند. در صورتی که مکان کافی در اختیار داشتید، می توانید یک مبل یک نفره، دو نفره و یا سه نفره را برای ایجاد یک گوشه خلوت استفاده کنید.

ولی استفاده از هر چیز دیگری در دکوراسیون اتاق خواب بی ‌نظمی ایجاد می کند. وسایل جانبی در اتاق خواب باید حداقل باشند. سعی کنید یک اثر هنری زیبا را انتخاب کنید، عکس‌های خانوادگی را قاب کنید، شمع و گل به آن اضافه کنید و آن‌ها را در اتاق قرار دهید.

توجه کنید که قبل از خرید هرکدام از وسایل اتاق خواب، حتما در ابتدا ابعاد و اندازه اتاق مورد نظر را بدانید، سپس با توجه به میزان فضایی که دراختیار دارید، وسایل لازم را بخرید و با یک خرید درست، یک فضای پر از حس خوب و آرامش برای اتاق خواب خود ایجاد کنید.

 

ایجاد یک فضای ذخیره سازی در اتاق خواب

برای ایجاد حس آرامش در اتاق خواب ترکیه ای، باید وسایل جانبی را در جایی قرار دهید که دور از چشم باشند. این اتاق‌ها جادارتر و آرام‌تر به نظر می آیند.

یک میز جادار با درها یا کشوهایی را انتخاب کنید که در پشت آن بتوانید لوسیون، کتاب، لیوان‌های خود و… را بگذارید.

همچنین برای نگهداری پتو، ملحفه و بالش اضافی از یک نیمکت یا جعبه نگهداری در کنار تخت استفاده کنید. در واقع نیمکت، نشیمنگاه‌هایی مانند جعبه هستند که می ‌توان وسایل را در داخل آنها جای داد.

برای وسایل جانبی و کتاب‌هایی که خیلی استفاده می شوند و دوست دارید که به آسانی قابل دسترس باشند، می توانید از قفسه‌های داخلی، شلف و یا صفحه ‌های کشویی استفاده کنید.

توجه کنید که جعبه‌هایی را که در زیر تخت گذاشته اید را با استفاده از دامن روتختی تخت پنهان کنید تا ظاهر اتاقتان به هم نریزد و زیبایی خود را حفظ کند.

 

استفاده از مبلمان مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

استفاده از مبلمان مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

زمانی ‌که تصمیم گرفته اید برای اتاق خواب مبل بخرید، باید شناخت کاملی از فضایی که در اختیار دارید داشته باشید. در واقع مبلمان باید با اتاقی که در آن زندگی می کنید متناسب باشد و رعایت این مورد در خصوص مبلمان اتاق خواب نیز ضروری است. سعی کنید یک کمد و تخت بزرگ و سنگین را برای یک اتاق خواب کوچک به کار نبرید و در صورتی که اتاق خواب شما بزرگ است، باید از مبلمان متناسب با آن استفاده کنید.

 

افزودن یک گوشه خصوصی به اتاق خواب

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ‌ای، در قسمت انتهای تخت یا در گوشه ‌ای از اتاق، یک فضای دلنشین و صمیمی برای خواندن و نشستن ایجاد می شود و شما می توانید با ایجاد یک محل آرام در اتاق خواب، یک هدیه ویژه به خود دهید.

در صورتی که اتاق خواب شما پنجره دارد، در زیر پنجره اتاق خواب خود یک مبل و یا یک صندلی بگذارید و از نور طبیعی و منظره زیبا در زمان استراحت و مطالعه لذت ببرید.

 

طراحی فضای اتاق خواب ترکیه ای

از روتختی‌ها و ملحفه‌های زیبا استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب خود را با روتختی‌های لوکس و زیبا تزئین کنید. هیچ چیزی مثل روتختی‌های تمیز و ملحفه‌های زیبا به فضای اتاق خواب شما جان نمی بخشد و این مورد در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ ای، بسیار حائز اهمیت است. برای والان و سایبان تخت خود نیز از پارچه‌های بافت‌دار و ابریشمی استفاده کنید، تا در زمان خواب احساس خوبی داشته باشید.

 

کاغذ دیواری در اتاق خواب ترکیه ای

برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای، استفاده از کاغذ دیواری‌های فانتزی و مدرن را که دارای طرح‌های متنوعی هستند را می توان استفاده کرد. طرح‌های هندسی با داشتن خطوطی ساده، انتخاب مناسبی هستند، همچنین گل‌های بهاری همراه با رنگ‌هایی روشن نیز، یکی دیگر از طرح‌های پر طرفدار است.

 

پنجره در اتاق خواب

پنجره در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ‌ای، دارای اهمیت زیادی است و یک دریچه بین دنیای درون و بیرون شما است. در هنگام روز، احتیاج به نور احساس می شود. شما می توانید از پرده‌های لطیف و نرم استفاده کنید که به ‌آسانی نور را از خود عبور می دهند.

 

از وسایل روشنایی استفاده کنید

شما می توانید در دکوراسیون اتاق خواب خود، از لامپ‌های کوچک برای زمان مطالعه و یا دیگر فعالیت‌ها استفاده کنید، همچنین برای ایجاد تمرکز می توانید یک چراغ مطالعه را به کار ببرید.

 

طرح‌های سرویس خواب ترکیه ای به سبک مدرن

سرویس خواب ترکیه ای، از یک تخت خواب و دو پاتختی و یک میز و صندلی آرایش و همچنین یک دراور تشکیل شده است و تعداد این لوازم در یک ست سرویس خواب تا حدودی زیاد می باشد، به همین دلیل بهتر است که شما در زمان انتخاب کیفیت و سبک سرویس خواب‌ها، دقت زیادی به خرج دهید.

جهت ساخت سرویس خواب‌های ترکیه ای مدرن، از متریال‌های گوناگونی مانند چوب و فلز و ام دی اف و … استفاده می شود و در صورتی که اتاق خواب شما سبکی امروزی و ساده داشته باشد، بهتر است که از این نوع طرح سرویس خواب استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

در این بخش ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ترکیه ای را بیان می کنیم:

معمولا برای اتاق خواب پسرانه، از رنگ‌هایی سرد مثل سبز، آبی یا بنفش استفاده می شود، ولی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه، فرصت خوبی برای سنت شکنی است و شما می توانید رنگ‌هایی پر انرژی و گرم مانند نارنجی، کرم، هلویی و یا رنگ‌هایی خنثی مثل سفید، خاکستری و مشکی را به کار ببرید تا یک اتاق خواب ترکیه ای مدرن و یا سنتی با پالت رنگی جذاب و متفاوت داشته باشید. سرویس خواب چوبی و مدرن و اسپرت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب ترکیه ای پسرانه است.

در صورتی که رنگ‌های خنثی را برای اتاق خواب استفاده کرده اید، می توانید سرویس خوابی به رنگ مشکی، سفید و یا خاکستری را به کار ببرید و اگر از رنگ‌های گرم استفاده کرده اید، رنگ قهوه ای یا کرم انتخاب مناسبی برای ست تخت خواب شماست.

علاوه بر این بر اساس سلیقه پسرتان، می توانید یک یا چند گیاه خانگی را انتخاب کنید و به طراحی اتاق خواب ترکیه ای فرزندتان اضافه کنید تا شاهد تفاوت‌های چشمگیری باشید.

یکی دیگر از خصوصیات دکوراسیون ترکیه ای، استفاده زیاد از نور طبیعی برای تامین روشنایی آن است، تا جایی که در بیشتر خانه‌ها شاهد استفاده از پنجره‌های بدون پرده و تمام شیشه ای هستیم. در این راستا با توجه به معماری فضا، یا از هیچ گونه پرده ای استفاده نکنید و یا این که از انواع رنگ‌های روشن و نازک آن کمک بگیرید تا بتوانید بیشترین استفاده را از نور طبیعی فضا بکنید.

 

 

سخن پایانی

در این محتوا با طراحی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای آشنا شدید و دانستید که اگر به دنبال دکوراسیونی شیک و در عین حال ساده برای اتاق خواب خود هستید، می توانید از این نوع سبک دکوراسیون استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید با ایده گرفتن از آن، دکوراسیون متفاوت و شیکی را برای اتاق خواب خود طراحی کنید. نظرات و یا پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.