ویژگی‌های مهم طراحی دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی - سازه برتر



ویژگی‌های مهم طراحی دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی، حسی عاشقانه، منحصر به فرد، ظریف و فضایی تجملاتی و لوکس را تداعی می کند. سبک معماری فرانسوی بدون شکوه و عظمت قلعه‌ها، زیبایی‌های جذاب و قهرمانان اصیل و شجاعش، هیچ گونه حس آرامش بخشی ندارد.

اگر زیبایی، ظرافت، کمال و اشرافیت جزو مواردی هستند که به آن‌ها علاقه دارید، اجرای دکوراسیون به سبک فرانسوی برای ساخت ویلا یا منزل شما گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. این نوع سبک در ایران نیز طرفدار زیادی ‌دارد و در گذشته نیز مورد توجه شاهان قاجار ‌بوده است.

به همین منظور در این مطلب به بارزترین ویژگی‌های ایجاد یک دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی می پردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

 

خصوصیات بارز طراحی دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی

خصوصیات بارز طراحی دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی

در این بخش از سازه برتر ویژگی‌های مهم دکوراسیون به سبک فرانسوی را معرفی می کنیم:

 

مبلمانی شیک و خاص در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک فرانسوی

در چیدمان فضای داخلی منزل یا ویلا به سبک فرانسوی، باید مبلمان ویژه ای را استفاده‌ کرد که شامل صندلی‌های فلزی و چوبی با پشتی‌ها و پایه‌های منحصر به فرد ‌باشد. صندلی راحتی و مبل‌هایی به شکل‌های گوناگون، میزهایی با پایه‌های گرد و باریک به همراه عناصر و المان‌های دکوراتیو فلزی و وسایلی که با پارچه‌های گران قیمت تزیین ‌شده‌اند، از ویژگی‌های مبلمان به سبک فرانسوی است.

ضرورتی ندارد که همه مبلمان را یکرنگ انتخاب کنید؛ نکته مهم داشتن هارمونی بین قطعات مبلمان با یکدیگر می باشد؛ همچنین در دکور به سبک فرانسوی از ارتباط اشیا با دیگر انواع سبک های دکوراسیون ویلا استقبال می شود.

 

پالت رنگی در دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی

قانون اصلی در زمان انتخاب رنگ برای طراحی یک اتاق به سبک فرانسوی محدودیت رنگ می باشد. در ویلا فرانسوی، استفاده از رنگ‌های پاستلی در اولویت است و از رنگ سفید عاجی نیز استفاده می شود. (رنگ‌های پاستلی رنگ‌هایی ملایم و روشن می باشند که به رنگ‌های خنثی نزدیکند، این نوع رنگ‌ها بسیار جذاب، ظریف، شیرین و لطیف هستند).

در دکوراسیون داخلی فرانسوی، رنگ‌های سبز زمردی، رنگ یاسی، آبی، آبی روشن، سبز، خاکستری و نقره ای گزینه‌ی مناسبی هستند. موقع انتخاب کردن سایه‌ها باید بدانید که سبک فرانسوی سبکی است که به ظرافت اهمیت زیادی می دهد و به هیچ وجه سبکی عوام پسند و مبتذل نیست.

 

لوستر و پنجره‌ها در دکوراسیون فرانسوی

پنجره‌هایی که در اتاق نشیمن هستند باید تا جایی که ممکن است باز باشند تا فضای داخلی نور فراوانی داشته باشد. همچنین پنجره‌ها باید به زیباترین شکل آراسته شوند. استفاده از پرده‌های زیبا باعث ایجاد زیبایی و جذابیت خاصی در فضای اتاق می شود، ولی طراحی پرده‌ها باید به شکلی باشد که بتوان به آسانی آن‌ها را باز کرد و از نور طبیعی خورشید نهایت بهره را برد.

روشنایی اتاق به سبک فرانسوی، باید به حدی باشد که در هنگام شب نیز مانند یک روز آفتابی، نور کافی وجود داشته باشد.

در سبک فرانسوی می توان اتاق نشیمن را با یک لوستر بزرگ کریستالی و زیبا که نورهای رنگین کمانی آن در تمام اتاق نشیمن بازتاب می کند، استفاده کرد. همچنین می توان شمعدان‌های عتیقه را روی شومینه یا دیوار استفاده کرد تا فضای زیباتری ایجاد شود.

 

کاغذ دیواری در ویلا به سبک فرانسوی

کاغذ دیواری در ویلا به سبک فرانسوی

در طراحی داخلی ویلا به سبک فرانسوی، باید کاغذ دیواری‌های مناسب را به کار برد. در صورتی که به تصاویر ویلاهای طراحی شده به سبک فرانسوی توجه کنید، متوجه خواهید شد که در بیشتر آنها از کاغذ دیواری‌های پر نقش و نگار استفاده شده است. برای نمونه کاغذ دیواری‌هایی با طرح گل، بهترین انتخاب برای این نوع سبک هستند. همچنین نوع رنگ کاغذ دیواری نیز اهمیت زیادی دارد و باید از پالت رنگی سبک فرانسوی استفاده شود.

 

اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی در سبک فرانسوی ویلا

استفاده از وسایل تزیینی و عناصر دکوراتیو در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای چیدمان ویلا به سبک فرانسوی، می توانید از مجسمه‌های چینی و شیشه ای، جعبه‌های فلزی کوچک و حکاکی شده جواهر، پارچه‌های دستبافت توری برای گذاشتن روی کمدها و میزها و پرده‌های کهنه استفاده کنید و سپس گلدان‌های کوچک با گل‌های خوشبو و زیبا را روی این میزها بگذارید.

در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی ویلا، قفسه‌هایی باز برای ظروف چینی تعبیه می شود، زیرا زیبایی ظروف در این نوع قفسه‌ها باید به خوبی دیده شود. کوسن‌هایی با گلدوزی دستی و مهره و روبان نیز عناصر تزئینی دیگری می باشند که می توانید با آن‌ها سایه‌های استفاده شده در فضا را با هم ترکیب کنید.

همچنین باید توجه کنید که دکوراسیون و عتیقه جات در سبک فرانسوی، دو بخش جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آیند و مکمل یکدیگر هستند، ولی هماهنگ کردن این دو به تجربه و دقت فراوانی نیاز دارد.

 

دیوارها در دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی

دیوارها در دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی مانند هر مکان دیگری، زیبایی منحصر به فردی به فضا می دهد. در این نوع سبک، دیوارها با رنگ مات و یا نیمه مات رنگ شده اند؛ ولی در بیشتر موارد از کاغذ دیواری استفاده می شود. اکثر طراحان قاب‌های بزرگی را بر روی دیوار ایجاد می کنند؛ جایی که آینه‌ها، لامپ‌ها و یا نقاشی‌ها را در آن قرار می دهند.

 

استفاده از کفپوش گران در سبک فرانسوی ویلا

استفاده از کفپوش گران در سبک فرانسوی ویلا

پارکت، لمینت، گرانیت سرامیکی براق در صنعت ساختمان و یا سنگ‌های صیقلی و صاف، انتخاب خوبی برای کف خواهند بود.

معمولا بر روی این نوع کفپوش‌ها از قالیچه‌های کوچک با الگوی گیاهان استفاده می شود. استفاده از یک کفپوش ارزان باعث می شود که تصویر کلی فضای داخلی ویلا به میزان قابل توجهی خراب شود.

 

استفاده از چوب در ویلا فرانسوی

از دیگر ویژگی‌های بارز دکوراسیون داخلی ویلا به سبک فرانسوی، استفاده فراوان از متریال چوب است. در این نوع سبک میزها مانند میز ناهارخوری، عسلی و جلومبلی، میز آرایش و… و همچنین مبلمان، صندلی‌ها و حتی تخت خواب‌ها نیز همراه با حکاکی‌های زیبا و وسایل تزئینی ساخته شده از چوب می باشند. چوب یکی از متریال‌های مهم مورد استفاده در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی است.

 

احترام به سبک و تاریخ زندگی فرانسه

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی، اهمیت دادن به تاریخ است. در حقیقت فرانسوی‌ها علاقه زیادی به وسایل و نقش‌های تاریخ در فضای مورد نظرشان دارند، به عنوان مثال ممکن است شما در ویلا یا منزل شخصی که در قرن ۲۱ زندگی می کند، تابلوهایی از قرون وسطی را ببینید و یا این که طرح مبل‌ها با توجه به طراحی‌های قرن 14 میلادی باشد، از این رو اهمیت به تاریخ در طراحی دکوراسیون ویلا بسیار پر رنگ است.

فرانسوی‌ها بر این باورند که باید از تمام فضاها استفاده بهینه کرد؛ در واقع استفاده از لوازم مورد نیاز باید به شکلی باشد که حداکثر بهره‌وری را داشته باشد و همچنین ساده باشد و فضای کمی را اشغال کند.

خلاقیت در دکوراسیون ویلا فرانسوی اهمیت زیادی دارد، در واقع اگر کسی بخواهد اقدام به طراحی داخلی به سبک فرانسوی کند، باید از حداکثر خلاقیت خود استفاده کند تا بتواند طرح‌های کاربردی و نوین را پیاده سازی کند.

 

طراحی آشپزخانه ویلا به سبک فرانسوی

دکوراسیون فضاهای مختلف ویلا به سبک فرانسوی

در این بخش توضیحاتی را در خصوص طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف ویلا به سبک فرانسوی ارائه می دهیم:

 

طراحی آشپزخانه ویلا به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرانسوی در هر ویلا یا آپارتمانی امکان پذیر است، در این مکان وسایل باید خطوطی صاف داشته باشند و طلا کاری شده باشند.

قسمت اصلی این نوع سبک از آشپزخانه قطعات مصنوعی آن می باشد، که با درب‌های حک شده و شیشه‌های مختلف ترکیب شده اند. تمام پارچه‌ها نیز باید به طور خاصی طبیعی باشند.

این امر در مورد سفره‌ها، حوله‌ها و پرده نیز صدق می کند و شما باید به عنوان مواد کامل کننده، از کاشی، چوب، سنگ و یا مواد ساختگی با کیفیت بالا استفاده کنید.

فضای ناهار خوری آشپزخانه ویلا به سبک فرانسوی را می توان با یک میز سنتی گرد که با پایه‌های جالب ساخته شده است و همچنین صندلی‌های این نوع سبک تزئین کرد. برای تزئینات داخلی می توان از پارچه‌های گران قیمتی مانند کتان، مخمل و یا ابریشم گل برجسته بهره برد. همچنین مانند هر مکان دیگری تابلوهایی از جنس چوب، سنگ طبیعی و یا آجر قدیمی برای این مکان مناسب می باشند.

ظروف چینی نیز که در قفسه‌های آشپزخانه قرار داده می شوند، یک ایده نهایی و عالی برای آشپزخانه ویلا هستند.

 

طراحی اتاق نشیمن ویلا به سبک فرانسوی

طراحی اتاق نشیمن به سبک فرانسوی کاملا لوکس می باشد و شیک بودن و ظرافت از خصوصیات اصلی آن به حساب می آید.

لوازم اصلی در دکوراسیون این نوع اتاق باید یک مبل کوچک، صندلی، یک میز به شکل گرد و یا بیضی و در صورت امکان یک شومینه باشد که بر روی آن قاب عکس، شمعدان و عناصر دکوراتیو کوچک دیگر قرار می گیرند.

می توان در قسمت بالای شومینه یک آینه و یا یک تصویر همراه با قاب مربوط به سبک فرانسوی آویزان کرد. استفاده از یک میز کوچک شیشه ای در اتاق نشیمن ویلا که بر روی آن ظروف چینی گذاشته شده است نیز گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

 

طراحی اتاق خواب ویلا به سبک فرانسوی

طراحی اتاق خواب ویلا به سبک فرانسوی

اتاق خواب در ویلا به سبک فرانسوی، اتاقی جذاب و شیک و در عین حال اصیل و کم وسیله است. به طورمعمول یک تخت خواب فرانسوی، با پوششی پارچه ای و حتی سایبانی شیک طراحی می شود. پارچه‌ها شفاف می باشند و گلدوزی‌های طلایی، حاشیه دار و توری در اتاق خواب قرار داده می شوند.

معمولا چنین مجموعه ای دارای میزهای کنار تخت خواب با پایه‌های منحنی، میز آرایش با آینه و یا یک دراور است.

همچنین آباژورها با رنگ‌های زیبا و لامپ‌های کناری تخت می توانند یک زیبایی منحصر به فرد به اتاق خواب ویلای فرانسوی بدهند.

قفسه‌ها و کمدها در اتاق خواب ویلا می توانند همزمان شیک، عتیقه و یا مد روز باشند که با درب‌های طراحی شده با گل که از طرح پرده‌ها، رو تختی‌ها، و یا تخت خواب تقلید شده است، تزیین شده اند.

در اتاق خواب ویلا فرانسوی باید سعی شود که از گچ بری‌های سنگین استفاده نشود. داشتن یک قرنیز ساده در سقف مناسب‌ترین گزینه برای اتاق خواب ویلا خواهد بود.

در واقع طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی‌ها، به صورت کلی در دو سبک مدرن و کلاسیک انجام می شود. اتاق خوابی که به سبک فرانسوی طراحی شده است بسیار لوکس و باشکوه به نظر می آید و در جزئیات بسیار دقیق است، چرا که دقیق بودن از خصوصیات اصلی فرانسوی‌ها می باشد.

یکی از اکسسوری‌هایی که در اتاق خواب فرانسوی استفاده می شود، عروسک های تزئین شده با روبان، توری و مهره است که بسیار ارگانیک به نظر می آید.

فرانسوی‌ها سعی می کنند با استفاده از روکش‌هایی از پارچه‌های شیک و براق، یک حس شیرین و به خصوص در دکوراسیون تخت خواب خود ایجاد کنند؛ تعداد زیادی از کوسن‌های تزئینی با سایه‌ها و رنگ‌های مختلف در اتاق خواب وجود دارد، رنگ‌هایی که با تم اصلی اتاق خواب هماهنگ هستند.

به عنوان یک قانون کلی، پنجره‌ها باید با یک پرده زیبا پوشانده شوند. پرده های اتاق خواب فرانسوی، سنگین هستند و حتی آستر دوزی نیز می شوند؛ رنگ پرده‌ها نیز باید با یکی از بالشت‌های روی تخت همخوانی داشته باشد.

روشنایی نیز در اتاق خواب ویلا باید بر روی دیوارها تمرکز داشته باشد. لوسترهای کریستالی در فضای اتاق خواب گزینه‌ی مناسبی نیستند، زیرا نور باید مناسب و کم باشد تا فضا صمیمی و دنج جلوه کند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مدرن بودن در این نوع سبک از طراحی نکته خیلی مهمی است. مدرنیته بخش مهم سبک فرانسوی می باشد چه آن را در روش دکوراسیون ویلا و چه در تزئینات استفاده کنیم. در مدرن سازی اتاق خواب باید به ویژگی‌های سبک فرانسوی که محتاطانه و ظریف است فکر کرد.

 

طراحی حمام ویلا به سبک فرانسوی

پنجره‌هایی بزرگ، وان سفید و یا عاجی رنگ، یک قفسه جادار و آینه ای بزرگ با قاب طلایی، از جمله عناصری است که باید حتما در یک حمام به سبک فرانسوی وجود داشته‌ باشد. نورپردازی ملایم با قابلیت تنظیم شدت نور و به طور کلی لوازم روشنایی نیز در این نوع سبک از اهمیت زیادی برخوردار است.

وان در سبک فرانسوی در قسمت وسط قرار داده می شود نه در کنار دیوار. در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، می توانید در حمام فرانسوی میزهایی با پایه گرد قرار دهید. نوع کفپوش نیز باید مناسب با محیط مرطوب حمام باشد.

 

 

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک فرانسوی، یکی از سبک‌های بسیار با شکوه و لوکس است که پیاده سازی آن مستلزم هزینه زیادی است. در این نوع سبک، روحیه اشرافی و تجملاتی و فرهنگ فرانسه، به خوبی مشهود است. تمام آیتم‌های این سبک از جمله مبلمان و اکسسوری‌ها، باید با هم تطابق داشته باشند و از رنگ‌بندی مناسب در طراحی دکوراسیون به سبک فرانسوی تبعیت کنند. از سبک فرانسوی می توان در دکوراسیون ویلاها استفاده کرد و به آنها جلوه و زیبایی بیشتری بخشید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.