انواع سبک های دکوراسیون ویلا (معرفی 20 سبک برتر) - سازه برتر



انواع سبک های دکوراسیون ویلا (معرفی 20 سبک برتر)

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد زیبایی و آرامش در ویلا یا منزل شما می شود، به کارگیری انواع سبک‌های دکوراسیون ویلا در آن می باشد. سبک‌های دکوراسیونی که در ساخت ویلا استفاده می شوند، انواع گوناگونی دارند و هر کدام از آنها، از طراحی کلاسیک گرفته تا سبک مدرن، برای فردی خوشایند هستند.

با توجه به این که سبک‌های دکوراسیون دارای تنوع بسیاری می باشند، بهتر است ویلای خود را به شکلی که با روحیات شما سازگاری داشته باشد بچینید و سبک طراحی داخلی ویلا را به گونه ای انتخاب کنید که از حضور در آن لذت بیشتری ببرید.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال طراحی یک دکوراسیون زیبا برای ویلای خود می باشید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع سبک‌های دکوراسیون ویلا آشنا کنیم.

 

انواع سبک های دکوراسیون داخلی ویلا

محبوب‌ترین انواع سبک های دکوراسیون داخلی ویلا

در این بخش از سازه برتر انواع سبک دکوراسیون داخلی ویلا را معرفی می کنیم:

 

1- سبک امروزی یا دکوراسیون معاصر

در سبک معاصر، ماهیت اکسسوری‌ها حرف اول را می‌زنند. این نوع سبک از قانون خاصی تبعیت نمی‌کند و انعطاف‌پذیری آن در مقایسه با سبک‌های دیگر بیشتر است.

در سبک امروزی یا معاصر، رنگ‌های خنثی بیشتر به کار می رود. به این معنا که شما می‌توانید به طور همزمان از ترکیب چند رنگ به شرط خنثی بودن در ویلایتان استفاده کنید. اکسسوری‌ها در این نوع سبک از جنس استیل، فلز و کروم می باشند و حس صمیمیت و آرامش را به محیط القا می کنند.

داشتن فضاهای باز، طراحی غیرمعمول و به کار بردن نور در طراحی، استفاده از رنگ خنثی، استفاده از نور طبیعی، استفاده از فلزات، پارچه و بافت‌های طبیعی و استفاده از طیف بسیار تیره و یا بسیار روشن چوب از ویژگی‌های اصلی سبک معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا می باشد.

 

دکوراسیون مدرن

2- سبک مدرن

سبک مدرن، یکی از پرطرفدارترین انواع سبک‌های دکوراسیون در ساخت ویلا می باشد. این سبک قاعده‌های بیشتری در مقایسه با سبک معاصر دارد و تنها در به کار بردن رنگ‌ها به یکدیگر نزدیک هستند. در سبک مدرن، اکسسوری‌های فاقد پیچیدگی و رنگ‌های خنثی استفاده می شود. محبوب‌ترین اکسسوری در این نوع سبک، تابلوهای مدرن سبک آبستره می باشند.

نبود زرق و برق و شلوغی در دکوراسیون مدرن داخلی

نبود تقارن عمودی

استفاده از رنگ‌های پایه و اصلی به عنوان زمینه

قالیچه‌هایی با طرح‌های ساده و هندسی

مبلمانی با اشکال پایه و ساده و استفاده از کروم، فلز و یا شیشه به عنوان قطعات لوازم داخلی

طراحی باز

از خصوصیات اصلی سبک مدرن به حساب می آید.

 

3- سبک کلاسیک

سبک کلاسیک، یکی از رایج‌ترین سبک‌ها در بین انواع سبک‌های دکوراسیون ویلا است، ولی برای ویلا‌هایی با متراژ بالا استفاده بیشتری می شود، زیرا مبلمان‌ در سبک کلاسیک بزرگ است، به همین دلیل احتیاج به فضای بیشتری دارند. المان‌های پرکاربرد در این نوع سبک، شامل ساعت‌ها و گلدان‌های بزرگ و لوازم دکوری آنتیک هستند. در سبک دکوراسیون کلاسیک، رنگ‌های بژ، طلایی، کرم و اکسسوری‌های سنگی و چوبی زیاد به چشم می‌خورد.

 

4- سبک کلاسیک مدرن

این سبک در دکوراسیون داخلی ویلا، حاصل ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن است. در این نوع سبک در صورتی که اشیای بزرگ و مبلمان در چیدمان، مدرن و ساده باشند، اکسسوری‌ها جزئیات بیشتری دارند و کلاسیک می باشند و یا برعکس. رنگ‌های سفید، مشکی، کرم، طوسی و بژ در این سبک، کاربرد بیشتری دارند. استفاده کم از وسایل جانبی، مبلمانی با خطوط صاف و منحنی، استفاده از نقطه کانونی موثر در طراحی، طیف‌های رنگی خنثی و به کار بردن عناصری مانند شیشه، چوب، فلز، پارچه و استیل در سبک کلاسیک مدرن به چشم می خورند.

 

دکوراسیون روستیک

5- سبک روستیک

مهم‌ترین معرف‌ سبک روستیک در دکوراسیون داخلی ویلا، استفاده از مصالحی همچون سنگ و چوب در صنعت ساختمان است. برای نمونه کف، سقف، دیوارها، مبلمان یا اکسسوری‌های اصلی می‌توانند از چوب یا سنگ باشند.

اغلب در ویلاهایی از این نوع سبک استفاده می‌شود که هدف ایجاد حال و هوای طبیعت و روستا می باشد. مبلمان‌ها به شکلی قدیمی هستند و استفاده از وسایل پشمی، چرم، حصیری و طرح پوست حیوانات در این نوع سبک کاربرد زیادی دارند.

 

6- سبک دکوراسیون میانه قرن

این نوع سبک طراحی از طراحی‌های خانه‌های دهه‌های ۱۹۵۰- ۱۹۶۰ میلادی الگو گرفته است. سبک میانه قرن برای افرادی مناسب است که ظاهری یکپارچه و یکدست را دوست دارند. شما می‌توانید از خطوط مینیمالیستی و منحنی‌های عجیب و غریب در این سبک استفاده کنید.

استفاده از مصالحی همچون چوب، همراه با آلومینیوم و حتی پلاستیک و طیف‌های رنگی قهوه‌ای و سفید، در سبک طراحی میانه قرن استفاده می‌شود. این نوع طراحی، حسی نوستالژیک را به شما القا می کند و در ویلاهای کوچک بیشتر استفاده می‌شود.

 

7- سبک دکوراسیون مینیمال

این سبک در واقع ساده شده سبک مدرن می باشد و در آن از مبلمان بسیار ساده استفاده می‌شود. همچنین رنگ‌ها به شکل گذرا به کار می روند و همه چیز دل‌نشین و ساده است. در سبک مینیمال به فضای خالی ارج داده می‌شود، به این معنا که هر آن چه که ضروری نیست حذف می‌شود. در سبک مینیمال از خطوط صاف و رنگ‌های سفید و سیاه استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید که کنتراستی ملایم را ایجاد کنید، می‌توانید از رنگ‌های اولیه و پایه نیز به صورت خیلی کم استفاده کنید.

 

8- سبک طراحی داخلی صنعتی

سبک صنعتی، از کارخانه‌ها و انبارهای قدیمی الگوبرداری کرده است. در این نوع سبک دیوارهای بلوکی یا آجری به کار می رود و لوله‌های ساختمان دیده می شوند و از تزییناتی از جنس بتن و فلز استفاده بیشتری می‌شود.

در سبک صنعتی، رنگ مواد اولیه هیچ تغییری نمی کند و لوازم به همان شکل طبیعی خود می باشند و اصولا رنگ‌ها تیره، مانند خاکستری هستند. در دهه ۱۹۹۰ در امریکای شمالی کارخانه‌های فرسوده را تبدیل به خانه‌های مسکونی می‌کردند و لوله‌ها و سیم‌های برق نیز دست‌نخورده باقی می ماندند تا فضا باز و گسترده باشد. در این نوع سبک کف‌پوش‌های بتنی و متریالی همچون چوب و فلز استفاده می شود.

 

9- سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی

این نوع سبک شلوغ و طرح‌دار است و در لوازم سبک شابی شیک، از تزیینات زیاد و مبلمان شلوغ استفاده می‌شود و اصولاً کف‌پوش‌های سفید و پارچه‌های گل دار، بخش اصلی طراحی این نوع سبک می باشند.

 

سبک اسکاندیناویی دکوراسیون ویلا

10- سبک اسکاندیناویی دکوراسیون ویلا

طراحی مبلمان در سبک اسکاندیناوی بسیار دقیق انجام می شود و یک اثر هنری از مبلمان خلق می‌شود، اگرچه طراحی مبلمان خیلی ساده است و رنگ‌بندی کمی دارد، ولی گاهی چوب‌بری‌های ظریفی در ساخت آن استفاده می شود و روی پایه مبلمان طرح‌های مجسمه ای نقش می بندد.

رنگ غالب در این نوع سبک سفید است و از عناصر طبیعی مانند آهن، آلومینیوم، چوب، پلاستیک‌های روشن و کف‌پوش‌هایی بزرگ استفاده می‌شود. در سبک اسکاندیناوی، وسایل تزیینی کم، نورپردازی گسترده، فضاهای وسیع و باز، آینه‌های بزرگ، مبلمان کاربردی و طرح‌های اسکاندیناوی به کار می رود و اصولا به مد روز توجه زیادی نمی شود.

 

11- سبک طراحی دکوراسیون مدیترانه‌ای

در این سبک قوس‌ها و ستون‌های زیادی را به کار می برند. اغلب از طیف رنگی زیادی استفاده می‌شود و این نوع رنگ‌ها الهام گرفته از رنگ‌های طبیعی خاک و زمین می باشند. دقت در تزیینات و جزئیات مبلمان، استفاده از کاشی و آجر، ساخت بالکن‌های داخلی، سقف‌های بلند و استفاده از خطوط منحنی از عناصر اصلی سبک مدینترانه ای می باشند.

 

12- سبک سنتی در دکوراسیون ویلا

در سبک سنتی دکوراسیون، به جزییات دقت زیادی می‌شود. مبلمان مجلل به کار می رود و وسایل غیرضروری زیادی در ویلا استفاده می شود. اصولا رنگ چوب‌ها، تند و تیره است. انواع بافت‌ها و خطوط منحنی در این نوع سبک استفاده می شود. برای مبلمان پارچه‌های ابریشمی، مخملی و گلدوزی‌شده را به کار می برند. همچنین اصولا پرده‌ها با طرح‌های عجیب و چند لایه هستند. کوسن‌ها و فرش‌ها، شمعدانی‌ها، گلدان‌ها و آینه‌های زیادی نیز در سبک سنتی استفاده می‌شود.

 

13- سبک دکوراسیون داخلی کرفتس‌من craftsman

در این نوع سبک دکوراسیون ویلا از سطوح گسترده و وسیع استفاده می‌شود و اصولاً در ویلاهای مدرن و امروزی، این طراحی انجام می‌شود.

به کار بردن لوازم چوبی مانند شومینه، کابینت آشپزخانه، قفسه کتاب، کمد و …

استفاده از صنایع‌دستی همانند طاق‌های چوبی

بهره بردن از مواد عادی و طبیعی مانند سنگ، آجر، چوب، شیشه و کاشی

پنجره‌های فراوان

به کار بردن رنگ‌هایی با تن زمین و مقدار زیادی چوب از ویژگی‌های بارز سبک کرفتس من می باشد.

 

14- سبک اکلکتیک

در این نوع سبک، عناصر متضاد زیادی را به کار می برند. رنگ‌های متنوع، مبلمان زیاد و تزیینات فراوان از خصوصیات سبک اکلکتیک است که در صورتی که به درستی چیدمان نشود و در طراحی استفاده نشود، احتمال دارد از زیبایی ویلا شما بکاهد، به همین علت استخدام یک طراح حرفه ای در این زمینه ضروری به نظر می رسد. یک طراح می‌تواند با ترکیب صحیح جنبه‌های متضاد، به طرحی زیبا و در عین حال جذاب و منسجم برسد.

 

15- سبک‌های دکوراسیون ساحلی و خانه باغ

این دو سبک دکوراسیون داخلی ویلا به خاطر شباهت زیادی که دارند، در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند و در ادامه به شرح مختصری از آنها می پردازیم:

 

دکوراسیون ساحلی

دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی ویلا، دارای ویژگی‌هایی همچون فضای باز، نور زیاد و طبیعی، استفاده از الیاف طبیعی، تم دریایی و رنگ سفید برای سطوح و دیوار، الهام‌گیری از رنگ‌های ماسه، شن و صدف‌ها، پنجره‌های بزرگ، مبلمان چوبی، توجه خاص به طراحی پرده‌ها و استفاده از چوب بلوط جهت ساخت تخت می باشد.

 

سبک دکوراسیون خانه باغ

استفاده فراوان از رنگ سفید، داشتن آشپزخانه و غذاخوری بزرگ و همچنین استفاده از شومینه از خصوصیات بارز سبک خانه باغ می باشد.

 

16- دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ترنزیشنال

سبک دکوراسیون داخلی ترنزیشنال، مبلمان سنتی و ویژگی‌های دکور را با سبک مدرن ترکیب می‌کند. کسانی که سبک کاملا سنتی را دوست ندارند، معمولا سبک ترنزیشنال را به کار می برند. معمولا سبک‌های ترنزیشنال تازگی و جذابیت خود را به مدت طولانی حفظ می‌کنند. در این سبک اغلب از خطوط به سبک سنتی استفاده می شود، ولی مبلمان و رنگ‌ها، معمولا دارای ظاهری مدرن هستند، طیف رنگی سبک ترنزیشنال نیز محدود می باشد.

 

17- سبک مونوکروم در دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مونوکروم، به معنی استفاده از تنها یک رنگ و طیف‌های متنوع آن در اجزا و اشیای مختلف فضای داخلی می باشد. اگر که اصول و ظرافت‌های سبک دکوراسیون داخلی مونوکروم به طور کامل رعایت شود،‌ این نوع سبک می‌تواند دارای جذابیت‌ بصری زیادی باشد. یکی از اصلی‌ترین مزایای سبک مونوکروم، یکپارچه و یکدست بودن تمام وسایل و اجزا است که باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای داخلی می شود. با توجه به یک رنگی اجزای دکوراسیون، تنوع بافتی آنها اهمیت زیادی دارد. در واقع بافت وسایل و اشیاء به عمق فضای داخلی و جذابیت آن می‌افزاید.

 

18- سبک محلی فرانسوی

سبک محلی فرانسوی، ترکیبی تغییر یافته از سبک شابی شیک، آنتیک فرانسوی و عوامل فریبنده و عناصر طراحی داخلی خانه‌های روستایی می باشد. در سبک فرانسوی می توانید از یک کاناپه بدون محدودیت زمانی، ترکیبی دستچین از قطعات هنری و صندلی‌های مشابه به دوره لویی پنجم استفاده کنید، زیرا این نوع سبک ترکیبی متنوع و در عین حال متناسب، از قرار دادن اجزا در کنار یکدیگر است.

 

دکوراسیون ویکتوریایی

19- سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی دکوراسیون داخلی ویلا، خوش طرح، قابل دستیابی و درجه یک است. در این سبک از رنگ‌های ملایم و برای نقاط برجسته از رنگ برنزی استفاده می شود. استفاده از پارچه های مخملی و یک لوستر شیک در سبک ویکتوریایی توصیه می شود.

 

20- سبک بوهمیایی

یکی از معروف‌ترین سبک‌های طراحی داخلی، دکوراسیون بوهمیایی است که نوعی بی پروایی و آزادی را ارائه می دهد و سرمست کننده و بسیار جسورانه می باشد.

این نوع سبک جهانی، تلفیقی از یافته‌های عجیب و غریب و مبلمان قدیمی و آنتیک از منابعی مانند عرضه‌ی کالاهای ارزان و سفرها می باشد.

سبک بوهمیایی، نشانی از درخشش روزانه از طریق ابزار مهره دار، لوازم کریستال، جواهرات و حس و حال کلی آرامش در خود دارد.

در صورتی که ایده‌های چیدمان زیبا و مبلمان متنوع را در نظر داشته باشید، این نوع سبک طراحی داخلی، برای اتاق پذیرایی شما مناسب می باشد.

به نظر می آید سبک بوهو، در حال از بین رفتن است، اما به دلیل اتفاقاتی حتی مشهورتر از قبل نیز شده است.

با توجه به اصول بوهمیایی از جمله عشق، زیبایی، آزادی و درستی

چیدمان یک دکوراسیون داخلی ویلا به سبک بوهو، می تواند بسیار پرارزش باشد و به اتاق انرژی و ارتعاشی عالی بدهد. اولین موردی که باید در نظر گرفت، ترکیب درست الگوها و رنگ‌ها است.

سبک بوهو، به خود بیانگری بسیار وابسته است، از این رو احتمالا بخواهید یک کار دستی را به آن اضافه کنید، مانند یک رو رختخوابی بافته شده یا قالیچه دستباف بافته شده. در این نوع سبک، اغلب از رنگ‌های خاکی مانند نارنجی و قرمز استفاده می شود.

 

 

جمع بندی

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی ویلا، یکی از با اهمیت‌ترین نکاتی می باشد که افراد با ذوق و خوش‌سلیقه باید به آن توجه ویژه ای کنند. انتخاب درست و مناسب سبک دکوراسیون ویلا باعث می‌شود که شما هر بار که به ویلای خود می‌روید احساس لذت کنید و برای رسیدن به ویلا لحظه ‌شماری کنید.

در این مطلب انواع سبک‌های دکوراسیون ویلا را به طور کامل به شما معرفی کردیم تا بتوانید با توجه به سلیقه خود یکی از این سبک‌ها را برای دکوراسیون ویلای خود به کارببرید و از زیبایی آن لذت ببرید. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.