15 ویژگی مهم دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک - سازه برتر



15 ویژگی مهم دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک

دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک یکی از انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب است که ظاهری ویژه و جذاب را ایجاد می‌کند. سبک روستیک حال و هوای طبیعت را در اتاق خواب ویلا زنده می‌کند و حسی نوستالژیک را در افراد ایجاد می‌کند.

اگر شما نیز دوست دارید با این سبک خاص آشنایی بیشتری داشته باشید و اطلاعات مفیدی در خصوص دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک به دست بیاورید، در ادامه این مقاله از سازه برتر با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک

این نوع سبک از دکوراسیون دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم:

 

1- ترکیب وسایل قدیمی و مدرن در اتاق خواب ویلا به سبک روستیک

اولین المانی که باعث می‌شود حال و هوای سبک روستیک را در اتاق خوابتان ایجاد کنید، استفاده از وسایل بسیار قدیمی و وینتیج است. صنایع دستی و اشیای عتیقه از عناصر مهم این نوع سبک می‌باشند و در اتاق خواب می‌توانید آن‌ها را به اشکال مختلف مانند دیوارکوب‌های تزیینی، میز پاتختی، درب‌های کشویی چوبی، فانوس‌های فلزی که می توانند نقش چراغ خواب را برای اتاق خواب شما ایفا کنند و …. استفاده کنید.

در واقع اکسسوری‌ها در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی نقش تاثیرگذاری دارند. در دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک، بهره بردن از عناصر طبیعی مثل شلف دیواری با چوب رنگ نشده که عطر طبیعی چوب را داراست، می تواند ایده خوبی جهت تزیین باشد. شما می توانید با استفاده از چوب‌های ساده و همچنین با خلاقیتی که دارید، فضای اتاق خواب خود را به فضای روستایی تبدیل کنید.

 

2- دیوارها در اتاق خواب روستیک ویلا

پنل‌های چوبی یکی از روش‌هایی است که برای طراحی دکوراسیون داخلی دیوارها به سبک روستیک استفاده می شود، این نوع پنل‌ها به علت چوبی بودن، بافت و حس طبیعی را به فضا منتقل می کنند و به طور معمول در رنگ‌هایی مانند خاکستری، سبز و سفید استفاده می‌شوند.

 

سرویس خواب در اتاق خواب ویلا به سبک روستیک

3- سرویس خواب در اتاق خواب ویلا به سبک روستیک

در سبک روستیک، مسلما سرویس خواب و پارچه‌ها نیز همان حس و حال روستایی را دارند. بهتر است در این نوع سبک پارچه‌های قدیمی را به کار ببرید و به سمت رنگ‌های گرم‌تر بروید. کوسن‌ها و پتوهای بافتنی انتخاب خوبی برای سبک روستیک می‌باشند. البته برای داشتن سبک روستیک اتاق خواب، بیشتر از توری‌های نازک یا پرده‌های حریر در بالای تخت خواب استفاده می‌شود.

 

4- استفاده از آویز در دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک

آویزها یکی از لوازم دکوری در اتاق خواب ویلا هستند که زیبایی اتاق خواب را چندین برابر می کنند. برای داشتن یک تزئینات جذاب، باید از آویزهایی مناسب برای اتاق خواب خود استفاده کنید. شما می توانید عکس‌های خانوادگی و خاطره انگیز خود را داخل این قاب‌ها قرار دهید. قاب‌ها در سبک روستیک بدون هیچ گونه اتصالی می‌باشند و به همین دلیل شما باید عکس های خود را با استفاده از طناب و سیم به قاب متصل کنید.

 

5- جاشمعی دست‌ساز در اتاق خواب روستیک

جا شمعی‌های دست ساز، یکی از عناصری هستند که می توانند به دکوراسیون اتاق خواب ویلای شما حال و هوایی شاعرانه بدهند. این نوع جا شمعی‌ها بسیار ساده می‌باشند و به همین دلیل شما نمی توانید آنها را در فروشگاه‌ها ببینید. برای درست کردن این گونه جا شمعی فقط کافیست که چند چوب را در کنار هم قرار دهید و بدون هیچ هزینه ای آنها را طراحی کنید. جا شمعی‌ها باعث ایجاد نمای جذابی در اتاق خواب ویلای شما می‌شوند.

 

6- شلف‌های جعبه ای یک المان جذاب دیگر برای اتاق خواب به سبک روستیک

شما می‌توانید بدون هیچ هزینه ای و با کمترین زحمت، شلف‌هایی بسیار زیبا و جذاب را برای اتاق خوابی به سبک روستیک استفاده کنید. شلف‌های این نوع سبک بیشتر از سبدهای میوه درست شده اند و هیچ گونه تغییری در آنها ایجاد نمی‌شود. این نوع جعبه‌ها را می توان بر روی زمین گذاشت و یا بر روی دیوار نصب کرد. رنگ طبیعی این جعبه‌ها، اتاق خواب شما را به سبک روستیک نزدیک‌تر می‌کند.

 

7- بهره بردن از یک قالی کنفی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک

اگر قصد طراحی اتاق خواب به سبک روستیک را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از قالی‌های کنفی برای اتاق خواب ویلای خود استفاده کنید. این نوع قالی‌ها باعث ایجاد هارمونی زیبایی با عناصر چوبی موجود در ویلای شما می‌شوند و گرمای خوبی را به فضا می بخشند. همچنین قالی‌های کنفی باعث ایجاد نظم در اتاق خواب می‌شوند و شما می توانید از زیبایی این نوع قالی‌ها لذت ببرید.

 

8- استفاده از یک میز کار در اتاق خواب ویلا به سبک روستیک

در صورتی که بخشی از کارهای نیمه تمام خود را در منزل انجام می دهید، می‌توانید از یک میزکار برای اتاق خواب ویلای خود استفاده کنید. میز کار روستیک را می توانید با چیدن چند عدد جعبه میوه و بدون هیچ گونه هزینه ای طراحی کنید. این نوع جعبه‌ها به شکلی در کنار هم قرار داده می‌شوند که احتیاجی به هیچ گونه اتصال برای این نوع میزها نداشته باشید.

 

استفاده از یک شومینه زیبا در اتاق خواب سبک روستیک 

9- استفاده از یک شومینه زیبا در اتاق خواب سبک روستیک

جهت تامین گرما در اتاق خواب به سبک روستیک، می توانید شومینه‌های چوبی و یا سنگی را به کار ببرید. شومینه‌ها فضایی آرامش بخش را به اتاق خواب شما هدیه می‌دهند و شما نیز می‌توانید با نگاه کردن به شعله‌های آتش، از افکار منفی دوری کنید. اگر به شومینه دسترسی ندارید، می توانید برای تامین گرمای اتاق خواب ویلای خود از چراغ‌های قدیمی استفاده کنید.

 

10- مبلمان و تخت خواب در اتاق خواب به سبک روستیک

دو المان بسیار مهم که در اتاق خواب‌هایی به سبک روستیک استفاده می‌شود، یک صندلی چوبی یا یک مبل تکی و یک تخت خواب سایه بان دار است، به طوری که سایه بان تخت خواب به طور کامل بالا نمی رود و در کنار تخت چهار ستون را ایجاد می کند. این مدل تخت خواب برای سبک روستیک گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

تخت خواب‌های فلزی هم یکی از عناصر مهم در سبک روستیک به حساب می آیند. این نوع تخت خواب‌ها همراه با یک نیمکت چوبی و سبدهای حصیری در پایینشان طراحی شده اند و حتی ممکن است زیباتر از تخت خواب‌های چوبی باشند.

به یاد داشته باشید که یکی از نکات مهم در این نوع سبک، راحتی طرح آن است و نباید تزیینات زیادی را بر روی آن انجام داد.

 

11- پالت رنگی در سبک روستیک اتاق خواب

همان گونه که رنگ‌های بسیار زیادی در طبیعت وجود دارد، نمی‌توان برای اتاق خواب روستیک نیز رنگ مشخص و دقیقی را بیان کرد. ولی به صورت کلی چوب‌هایی با رنگ روشن، رنگ سفید و رنگ‌های گرم در این سبک کاربرد زیادی دارند. در کشورهای مختلف در صورت استفاده کردن از المان‌ها و عناصر محلی و بومی می‌توانیم شاهد رنگ‌های دیگری مانند آبی و قرمز نیز باشیم.

ولی باید به این نکته توجه کرد که در زمان چیدمان دکوراسیون روستیک یا همان روستایی تا حد امکان از رنگ‌های غیر از سفید، سبز، شیری و رنگ چوب استفاده نکنید.

 

مهمترین ویژگی اتاق خواب به سبک روستیک 

12- بهره بردن از المان‌های طبیعی مهمترین ویژگی اتاق خواب به سبک روستیک

سبک روستیک اتاق خواب، یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که به ساده‌ترین شکل اجرا می‌شود و به عنوان سبک روستایی نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل فضای دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک، ترکیبی از سادگی و آرامش را به همراه دارد. طراحان دکوراسیون در این سبک توصیه می‌ کنند تا از المان‌های طبیعی به مقدار فراوانی در آن استفاده شود.

 

13- از گیاهان و گل‌ها در فضای اتاق خواب Rustic استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین و مهمترین موارد که باعث می شود فضای اتاق خواب به سمت سبک روستیک نزدیک شود، استفاده فراوان از گل‌های آپارتمانی و گیاهان در فضای اتاق خواب می‌باشد. شما می توانید به آسانی با استفاده از یک گلدان ساده در ورودی اتاق خواب و در کنار صندلی میز آرایشی، حس و حال طبیعی را به فضا منتقل کنید.

 

14- روشن کردن عود در فضای اتاق خواب روستیک

در صورتی که علاقه زیادی به ویلاهای روستایی دارید، توصیه می کنیم برای کامل کردن فضای روستیک اتاق خواب خود، حتما عود مورد علاقه خود را در اتاق خواب روشن کنید.

عطر و بوی عود و پیچیده شدن بوی آن در فضا باعث می شود که شما بتوانید حس واقعی زندگی روستایی را در فضای اتاق خواب خود تجربه کنید.

 

15- ساعت دیواری در اتاق خواب ویلا سبک روستیک

یکی دیگر از المان‌های زیبا برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک، نصب یک ساعت دیواری چوبی می‌باشد. این ساعت‌ها بسیار متنوع هستند و بنا بر این شما برای انتخاب یک مدل مناسب و زیبا گزینه‌های بسیاری را در پیش رو دارید. شما می توانید خودتان یک ساعت درست کنید، برای این کار می‌توانید چند قطعه چوبی را تهیه کنید و آنها به شکلی برش بزنید که در کنار هم فرم یک دایره را به خود بگیرند. در نهایت نیز می توانید فقط برای جایگذاری موتور و عقربه‌ها از یک ساعت ساز کمک بگیرید.

 

تلفیق سبک روستیک اتاق خواب با سبک‌های مختلف

تلفیق سبک روستیک اتاق خواب با سبک‌های مختلف

گاهی اوقات سبک روستیک را با سبک‌های مختلف دیگر نیز ترکیب می‌کنند و فضایی دلنشین و زیبا را در اتاق خواب ایجاد می‌کنند، در این بخش ترکیبات گوناگون سبک روستیک اتاق خواب را با انواع سبک‌ها شرح می دهیم:

 

ترکیب سبک روستیک با سبک بوهمین

معمولا در سبک روستیک جهت استفاده از طرح‌ها و نقوش مختلف باید حد اعتدال را رعایت کرد و این ذهنیت که می‌توان رنگ‌ها و طرح‌های زیادی را استفاده کرد کاملا اشتباه است. به طور معمول، الگوها به طور تکی و کم استفاده می‌شوند. به عنوان مثال پتوها و کوسن‌ها و یا حتی کاغذ دیواری به طور ساده انتخاب می شوند، زیرا نکته اصلی سادگی و آرامش در اتاق خواب می‌باشد.

اگر کمی در ساخت ویلا به سبک روستیک به چیدمان و وسایل مبلمان توجه کنید، متوجه می شوید که مرز بین سبک روستیک و بوهمین کمابیش از بین رفته است. استفاده کردن از رنگ‌های گرم، متریال‌های بافته شده، وسایل چوبی و حتی وانی که در گوشه‌ای از اتاق قرار می‌گیرد، همبستگی و انسجام خوبی را بین این دو سبک بوجود می آورد. در واقع باید بدانید که در بیشتر اوقات خیلی از سبک‌ها با هم ادغام می‌شوند تا زیبایی بیشتری را به وجود آورند و ما را به هدفمان نزدیکتر کنند، پس سعی کنید خودتان را محدود نکنید و دست‌تان را باز بگذارید.

 

ترکیب سبک روستیک با سبک اسکاندیناوی

ممکن است افرادی سبک روستیک را فقط از دور بپسندند و بیشتر دوست داشته باشند که اتاق خوابشان سبک اسکاندیناوی را در بر داشته باشد. این مورد به هیچ‌ عنوان مشکلی به وجود نمی آورد و شما می‌توانید با استفاده از چند قلم از آیتم‌های روستیک مانند بافت‌های طبیعی نظیر لینن، پارکت چوبی در صنعت ساختمان و تعدادی اکسسوری چوبی این کار را انجام دهید.

 

ترکیب سبک روستیک با سبک مدرن

از سبک مدرن و روستیک به زیبایی در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. فرش، روتختی چهل‌تکه، پاتختی چوبی و پرده‌های لینن حس و حال گرما و صمیمیت روستیک را دارند. ولی آباژور روی پاتختی و تاج تخت با اینکه در مقایسه با اجزای دیگر کوچکتر می‌باشند، نقش خود را برای ترکیب سبک روستیک با مدرن به خوبی ایفا می‌کنند.

 

ترکیب سبک روستیک با سبک ساحلی

با استفاده از چند آیتم مانند گلدان و آباژور با رنگ‌های ساحلی و همچنین چوب در اتاق خواب، فضا چند برابر منسجم‌تر از قبل می‌شود. طراحی چنین اتاقی برای افرادی مناسب است که به ساحل و گرمای آفتاب و همچنین چوب مورد استفاده در سبک روستیک علاقه مندند.

 

 

سخن پایانی

احساس زندگی در ویلایی که حال و هوای طبیعت را دارد، یادآور طراحی دکوراسیون به سبک روستیک می‌باشد که به فضای داخلی اتاق خواب حسی آرامش بخش می‌دهد. در واقع دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک، می‌تواند با ترکیب سبک‌های مختلف اجرا شود مانند: دکوراسیون صنعتی، مینیمالیسم، دکوراسیون وینتیج و انواع سبک‌های دیگر طراحی دکوراسیون. در نهایت هنگامی که دکوراسیون داخلی اتاق خواب بر اساس سبک روستیک طراحی می شود، راحتی و گرما در فضا به خوبی احساس می شود.

همان گونه که در این مقاله اشاره کردیم، به طور کلی دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک با استفاده از عناصر طبیعی و به سادگی طراحی و اجرا می‌شود.

امیدواریم که این مقاله مورد رضایت شما واقع شده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات با کارشناسان ما در میان بگذارید.