انواع آلاچیق روف گاردن و اجزای آن - سازه برتر



انواع آلاچیق روف گاردن و بخش های آن را بشناسید

استفاده از آلاچیق روف گاردن یکی از ایده‌های نوین و جدید برای طراحی پشت بام ویلا یا منازل مسکونی است. شما می توانید یک آلاچیق پشت بامی را نصب کنید و با این کار یک بام سبز را در اختیار داشته باشید.

طراحی و اجرای آلاچیق در روف گاردن، باعث می شود تا شما در آن، از دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود لذت ببرید. ایده‌های جذابی در این زمینه وجود دارد و افراد زیادی نیز در همین راستا تلاش کرده اند تا با بکارگیری جدیدترین خلاقیت‌ها و ایده‌ها، یک آلاچیق برای روف گاردن طراحی کنند و از فضای آن نهایت استفاده را ببرند.

ما هم در این مقاله تصمیم گرفته ایم به منظور آشنایی بیشتر شما با انواع آلاچیق روف گاردن و مزایای آن برای محوطه سازی ویلا یا ساختمان توضیحاتی را ارائه دهیم، پس در ادامه ما را همراهی کنید.

 

طراحی آلاچیق روف گاردن

آلاچیق، سازه ای با سقف (بسته - نیمه بسته) و فضای نیمه باز است که بر روی ستون‌های جانبی ساخته شده است. طراحی یک آلاچیق مناسب و با کیفیت برای جذاب و دلپذیر کردن روف گاردن شما گزینه خوبی است. آلاچیق‌های روف گاردن را می توان با گیاهان متنوع تزئین کرد و یک منطقه سایه ایجاد کرد. این نوع آلاچیق‌ها سقف دارند و به صورت مستقل هستند. با به کار بردن آلاچیق روف گاردن در ساخت ویلا، می توانید در فصول مختلف سال از خود در برابر برف، باران، نور مستقیم خورشید و بادهای شدید محافظت کنید. آلاچیق ها با استفاده از مواد مختلفی ساخته می شوند و از نظر اندازه، شکل و عملکرد متفاوت می باشند.

 

انواع آلاچیق روف گاردن

انواع آلاچیق روف گاردن

در این بخش از سازه برتر، شما را با انواع متریال مورد استفاده برای آلاچیق روف گاردن آشنا می کنیم:

 

آلاچیق چوبی روف گاردن

شکی نیست که چوب ماده بی انتهایی است که در فضاهای بیرونی و بام سبز، خیره کننده به نظر می آید و ساختار آن انعطاف پذیر می باشد. زیرا به آسانی می توان آن را اندازه گرفت و در کنار هم قرار داد. همچنین، به ایجاد یک فضای نشیمن دلنشین و آرامش بخش در پشت بام کمک می کند. بعد از ساخت، می توانید رنگ‌ها را برای بهبود ظاهر طبیعی چوب به کار ببرید. همچنین می توانید آن را طوری رنگ کنید که با سایر اجزای موجود در روف گاردن مطابقت داشته باشد. با این وجود، چوب در برابر عوامل جوی حساس است و نیاز به نگهداری زیادی دارد.

چوب در مقایسه با مواد دیگر، مقاومت کمتری در برابر آتش دارد. البته بعضی از چوب‌ها نسبت به سایر چوب‌های دیگر، در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارند. بنابراین اگر آلاچیق خود را در یک بخشی از روف گاردن که خطر آتش سوزی دارد نصب می کنید، با سازنده آلاچیق خود مشورت کنید تا بتوانند بهترین چوب را برای شرایط شما توصیه کنند.

 

آلاچیق شیشه ای روف گاردن

در آلاچیق شیشه ای بام سبز، با فضایی زیبا و شفاف روبرو هستیم. در ساخت این نوع آلاچیق‌ها از ترکیب شیشه و سایر مصالح استفاده شده است که متریال شیشه غالب است. این آلاچیق بسیار پرطرفدار است و مکانی عالی برای ارتباط با طبیعت در ماه‌های زمستان است. روش بستن و باز کردن درب‌های آلاچیق شیشه ای، به شکل ریلی یا شیشه آکاردئونی می باشد.

 

آلاچیق طرح چوب روف گاردن

مصالح مدرن مانند چوب پلاست در صنعت ساختمان، برای ساخت این نوع آلاچیق‌ها بسیار مناسب است، زیرا به هیچ وجه به طبیعت آسیب نمی رساند. چوب پلاست یک ماده جدید در گروه پانل‌های کامپوزیت است. اسکلت و ساختار این نوع آلاچیق از پروفیل‌های فلزی ساخته شده است و سپس با پانل‌های چوبی پلاستیکی پوشانده شده است. استحکام آلاچیق چوبی پلاستیکی ارتباط مستقیمی با ساختار فلزی دارد و چوب پلاستیکی تنها برای روکش استفاده شده است.

 

پرگولا در روف گاردن

پرگولا در روف گاردن

پرگولا یا آلاچیق مدرن، یکی از زیباترین و مجلل‌ترین طرح‌های آلاچیق است، که از ترکیب پروفیل های چوبی و پلاستیکی افقی و عمودی ساخته شده است. این آلاچیق‌ها محیط مناسبی برای رشد گیاهان رونده مانند انگور به وجود می آورند. ساختار پرگولا، به گونه ای است که فضا از چهار طرف باز است و مانعی برای جریان نسیم ایجاد نمی شود و همچنین جلوی تابش مستقیم نور خورشید را نیز می گیرد.

 

آلاچیق فلزی بام سبز

استفاده از فلز برای ساخت آلاچیق در روف گاردن، می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که خواهان آلاچیقی هستند که ظاهری روستیک و طبیعی نداشته باشد و مقاومت بالایی داشته باشد. در این مورد، یک آلاچیق فلزی انتخاب مناسبی می باشد. فلز متریال بسیار بادوامی است. در عین حال، اگر از فلز مراقبت نشود، ممکن است دچار زنگ زدگی شود. به همین جهت، اقدام مناسب برای محافظت از فلز را می توان آبکاری و نگهداری منظم با استفاده از درزگیر مناسب برای جلوگیری از زنگ زدگی نامید.

سقف‌ آلاچیق فلزی روی پشت بام، نیز بسیار بادوام هستد و جنس آن‌ها از بادوام‌ترین مواد محسوب می‌شود. در نتیجه، دوام بیشتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر مواد بام دارند. یکی از بهترین چیزها در مورد مواد بام فلزی این است که، قابلیت برش دارد و می توان اندازه آن را برای هر ابعاد یا شکل ساختاری برش داد.

 

آلاچیق فایبرگلاس روف گاردن

فایبرگلاس یک ماده پلاستیکی مشابه وینیل است. آلاچیق فایبرگلاس در رنگ‌های روشن مانند بژ یا سفید وجود دارد، تا ظاهری رسمی و تمیز به آن ببخشد. این آلاچیق در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و در شرایط جوی مختلف بسیار سازگار است. از آنجایی که فایبر گلاس غیر متخلخل است، در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی دارد و حتی اگر هر سال شسته شود، به آسانی خراب نمی شود.

به طور معمول آلاچیق فایبرگلاس، در پانل‌های سبک وزن با ابعاد گوناگون عرضه می شود، که در صورت لزوم می توان به راحتی آن‌ها را اندازه گرفت. پیدا کردن فایبرگلاس کمی سخت است، ولی یک گزینه بسیار سبز و دوستدار محیط زیست است. اکثر مواد فایبر گلاس با مواد بازیافتی تولید می شوند که به کاهش مقدار زباله روی کره زمین کمک می کنند.

 

‏آلاچیق از جنس PVC برای روف گاردن

پلی وینیل کلراید یا پی وی سی، یک ماده پلاستیکی است که برای انواع محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و خواص آن باعث می شود برای ساخت آلاچیق انتخاب خوبی باشد، زیرا در برابر شرایط جوی سخت مقاومت خوبی دارد و نیاز به نگهداری کمی دارد. پی وی سی در رنگ‌های مختلفی از جمله شبیه چوب موجود است. آلاچیق پی وی سی در برابر حشرات و موریانه‌ها مقاوم هستند و مقاومت بالایی در برابر آتش نشان می دهند. با این وجود، PVC احساس گرمای یک آلاچیق چوبی را ندارد.

در هر صورت، PVC یک ماده عالی برای آلاچیق است. بهره بردن از مواد ضخیم مانند PVC محصولی بادوام را فراهم می کند و از مشکلاتی که فلز و چوب در اثر شرایط بیرونی ایجاد می کنند جلوگیری می کند. همان گونه که گفتیم، بهترین ویژگی در مورد PVC این است که به نگهداری کمی احتیاج دارد.

 

آلاچیق سنگ و آجر در روف گاردن

آلاچیق سنگ و آجر در روف گاردن

از سنگ و آجر می‌توانید برای ساختن آلاچیق‌ها برای ایجاد باغ‌های بام زیبا و خیره کننده استفاده کنید. ترکیبات و تنوع رنگ‌های مختلف می تواند به شما کمک کند، یک طرح آلاچیق منحصر به فرد برای روف گاردن خود ایجاد کنید. این نوع آلاچیق‌ها بسیار بادوام هستند و بعد از ساخت به آسانی نگهداری می شوند. آنها همچنین بسیار مقاوم در برابر آب و هوا و آتش هستند و با اکثر باغ‌ها و خانه‌ها ترکیب می شوند.

بزرگترین عیب استفاده از سنگ و آجر این است که، ساخت آن بسیار دشوار است و بهتر است به سازندگان حرفه ای آلاچیق واگذار شود. متریال مورد نیاز برای ساخت چنین آلاچیق‌هایی ممکن است گرانتر از سایرین باشد. همچنین باید به صورت حرفه ای نگهداری شود تا از ورود رطوبت جلوگیری شود.

با این حال، در صورتی که به دنبال آلاچیقی هستید که کاملاً با خانه شما مطابقت داشته باشد، ساختن آلاچیق با آجر یا سنگ انتخاب مناسبی است. این یک انتخاب عالی و ایده آل است. به خصوص اگر آلاچیق به دیوار روف گاردن ویلا وصل شده باشد.

 

آلاچیق آلومینیومی بام سبز

بزرگترین مزیت استفاده از آلومینیوم برای آلاچیق، مقاومت بالای آن در برابر عناصر طبیعی است. آلومینیوم نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارد. همچنین می توانید آن را به هر رنگی که مناسب باغ و روف گاردن شما باشد رنگ آمیزی کنید. ولی باید بدانید آلومینیوم یک ماده با انعطاف پذیری پایین برای طراحی آلاچیق می باشد. بنابراین، شما در انتخاب طراحی خود در مقایسه با استفاده از مواد دیگر محدود هستید.

 

آلاچیق ‏وینیلی بام سبز

متریال وینیل، به نگهداری کمی احتیاج دارد و مقاومت بالایی دارد. وینیل فقط گاهی به شستشو نیاز دارد. با وجود این که آلاچیق وینیل دوام خوبی دارد و به آسانی مراقبت می شود، ولی نکته منفی در مورد آن این است که نوع باکیفیت آن قیمت بسیار بالایی دارد.

 

آلاچیق ترکیبی

آلاچیق ترکیبی، نیز در روف گاردن استفاده زیادی می شود و با توجه به نیاز کاربران و صلاح دید کارشناسان مربوطه از ترکیب متریالی که در بالا ذکر شد ساخته می شوند.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

در صورتی که در زمینه صنعت ساختمان و بخصوص در بخش تولید و فروش انواع شومینه و وسایل گرمایشی دیگر فعالیت دارید، می توانید یک صفحه تبلیغاتی دائمی و کامل در سایت سازه برتر داشته باشید که محصولات و خدمات خود را بدون محدودیت در آن معرفی و تبلیغ کنید و مخاطبان سایت سازه برتر را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید و بدین ترتیب مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار خود سوق دهید.

در ضمن این نوع آگهی ساختمانی برای بالا رفتن رتبه سایت شرکت ساختمانی شما نیز موثر بوده و با ارجاع مخاطبان سازه برتر به سایت خودتان، می توانید بازدید از سایت خود را افزایش بدهید و با این کار اعتبار سایت شما هم در گوگل بیشتر خواهد شد و رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست خواهید آورد.

آگهی ساختمانی شما در سازه برتر مانند یکی از مقالات سایت منتشر خواهد شد و می تواند در نتایج برتر جستجوی گوگل نیز قرار بگیرد و مشتریان زیادی از طریق گوگل، آگهی شما را ببینند و با خدمات و محصولات شما آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات صنعت ساختمان

 

اجزای آلاچیق روف گاردن

اجزای آلاچیق روف گاردن

سقف آلاچیق

سقف آلاچیق با توجه به سبک طراحی آن می تواند بسته یا نیمه باز، گنبدی، مسطح و یا شیبدار باشد. نوع طراحی سقف در تمامی مدل‌های ذکر شده تفاوت دارد و اجرای هر کدام به سلیقه، بستر کلی روف گاردن و بودجه مورد نیاز بستگی دارد.

 

دیوارهای آلاچیق

گاهی اوقات یک آلاچیق ممکن است بدون دیوار باشد و میزان کمی سازه برای مرزبندی و استحکام استفاده شود. علاوه بر این، اغلب اوقات برای ساخت آلاچیق از معماری سبز و دیوارهای گیاهی استفاده می شود و مصالحی مانند فلز، چوب، چوب پلاستیک و شیشه روی دیوار دیده می شود.

 

کفپوش آلاچیق

کف، یکی دیگر از عوامل مهم در ساخت آلاچیق روف گاردن است و نقش عمده ای در استحکام این سازه دارد و باید از متریال بادوامی برای آن استفاده شود.

 

مزایای آلاچیق روف گاردن

مزایای آلاچیق روف گاردن

استفاده از آلاچیق در هر زمانی از روز در نزدیک‌ترین محل زندگی

ایجاد لحظات به یاد ماندنی در کنار دوستان و خانواده خود

نشستن در آلاچیق و لذت بردن از چشم انداز زیبا در روف گاردن

بالا بردن ارزش ساختمان یا ویلا

کسب روحیه بالا و ایجاد آرامش برای ساکنین

بهترین تفریح خانوادگی بدون احتیاج به صرف وقت و انرژی برای رفتن به خارج از منزل یا ویلا

 و…

 

نکات مهمی که در استفاده و خرید آلاچیق پشت بامی باید رعایت شوند

اگر به فکر خرید این نوع آلاچیق برای بام سبز ویلا یا منزل خود هستید؛ بهتر است قبل از خرید به یک سری نکات توجه کنید تا در نهایت بتوانید از آنها برای استفاده از بهترین آلاچیق روف گاردن در پشت بام ویلا یا منزل خود بهره ببرید. این نکات شامل موارد زیر می باشند:

به محیط در دسترس و مکان قرارگیری توجه کنید و با توجه به آن، یک آلاچیق مستطیلی، مربعی و یا چند ضلعی با اندازه و ابعاد خاص سفارش دهید.

آلاچیق‌های روف گاردن از نظر قیمت متفاوت هستند، بنابراین باید قیمت هر کدام را در نظر بگیرید و قبل از خرید، مزایا و معایب استفاده از هر کدام را مقایسه کنید.

می توانید آلاچیق با سقف یا بدون سقف را به کار ببرید. ولی پیشنهاد می کنیم، برای ایمنی بیشتر و محافظت در برابر باران و برف از یک آلاچیق با سقف استفاده کنید. البته، برای دیدن آسمان بالای سر خود می توانید از سقف شیشه ای یا شیشه سکوریت در آلاچیق خود استفاده کنید. همچنین بهتر است به دوام و کیفیت آلاچیق‌ها در کنار زیبایی آن‌ها نیز توجه کنید.

 

کاربرد آلاچیق

به صورت کلی آلاچیق‌ها را می توان در پارک‌های شهری، باغ ویلا، روف گاردن‌ها، حیاط خلوت، مکان‌های گردشگری، شرکت‌ها و ادارات جهت انجام جلسات کاری و… به کار برد.

 

هزینه ساخت آلاچیق روف گاردن

در ساخت آلاچیق روف گاردن، موارد زیادی مانند ابعاد، نوع دیزاین، نوع متریال، مبلمان انتخابی، سقف مورد نظر و مدت زمان تحویل، در قیمت آن موثر می باشند.

 

 

جمع بندی

عوامل موثری که در زمان انتخاب آلاچیق باید به آن توجه شود، سبک کلی، نوع نگهداری، طول عمر مواد و شکل ظاهری و مزایای محصول می باشد. به هر حال هر کدام از انواع آلاچیق‌ها را که برای روف گاردن برمی گزینید، به یک وسیله دائمی در محیط روف گاردن و یا منزل شما تبدیل می‌شود و بنا براین باید در برابر شرایط آب و هوایی سخت دوام بالایی داشته باشد. به همین دلیل قبل از نصب آلاچیق در روف گاردن، باید از انتخاب نوع آلاچیق خود مطمئن باشید.

امیدواریم با خواندن این مطلب توانسته باشید، یک آلاچیق مناسب و زیبا را برای روف گاردن ویلا یا منزل خود انتخاب کنید و از استراحت در آن لذت ببرید. اگر به نظر شما هنوز هم موضوعی باقی مانده است یا سوالی در ذهن دارید، حتماً آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.