آشنایی کامل با انواع آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آنها - سازه برتر



انواع آلاچیق شیشه ای

آشنایی کامل با انواع آلاچیق شیشه ای و مزایا و معایب آنها

آلاچیق شیشه ای پرطرفدارترین نوع آلاچیق است که عمده متریال آن از شیشه است. امروزه آلاچیق شیشه ای از نوع شیک ترین و مدرن ترین آلاچیق‌ها می باشد که می توان در باغ‌ها، رستوران‌ها، روف گاردن، فضای بیرون ادارات و بیمارستان و کافه های سنتی مشاهده کرد.

با استفاده از این نوع از آلاچیق‌ها افراد می توانند به راحتی در هر شرایط آب و هوایی از محیط و فضای سبز بیرون، برای دورهمی‌ها و صرف غذا بهره ببرند.

 این سازه، فضایی دنج و راحت را برای استراحت و لذت بردن از چشم انداز اطراف باغ یا ویلا را به وجود می آورد. همچنین آلاچیق‌های شیشه ای را می توان به گونه ای ساخت که آب بند و هوابند باشد.

 در ادامه این مطلب از سازه برتر شما را با انواع آلاچیق شیشه ای و مزایا و کاربرد آن بیشترآشنا می کنیم.

 

 

طراحی آلاچیق شیشه ای

یکی از مزایای آلاچیق شیشه ای، تنوع در طراحی و متریال‌های مختلف است، که معمول ترین آنها را در این بخش به شما معرفی می کنیم:

آلاچیق شیشه ای با سقف چوبی

در این نوع طراحی، در دور تا دور آلاچیق از شیشه استفاده می شود و در سقف از چوب استفاده می شود. برای استفاده از این نوع آلاچیق باید به این نکته توجه داشته باشید که دیگر امکان مشاهده ی آسمان برایتان فراهم نیست.

 

آلاچیق تمام شیشه ای

در این نوع طراحی، در تمام آلاچیق از شیشه استفاده می شود هم در سقف و هم در اطراف، شما می توانید هم از آسمان زیبا لذت ببرید و هم از چشم انداز اطراف، البته هوابند و آب بند کردن این آلاچیق خیلی مهم است زیرا رطوبت و آب نباید بتواند به داخل آن نفوذ کند. در صورتی که می خواهید بر روی سقف آلاچیق راه بروید، باید از شیشه لمینت نشکن استفاده کنید.

در طراحی درب آلاچیق شیشه ای، می توان از درب شیشه ای ریلی ( به این صورت که از طرف راست یا چپ باز و بسته شوند ) یا درب شیشه ای لولایی استفاده کرد، همچنین نوع شیشه می تواند به صورت جمع شو یا تاشو استفاده شود.

 

 

نحوه نصب آلاچیق شیشه ای

نحوه نصب و اجرای آلاچیق شیشه ای خیلی راحت است. در هنگامی که می‌خواهید آلاچیق شیشه ای را نصب کنید، باید یک فرد ماهر و کارشناس را انتخاب کنید تا بتواند به راحتی آلاچیق شما را نصب کند.

نحوه نصب به این صورت است که ابتدا اسکلت و یا چهار چوب آلاچیق را در جای مورد نظر خود نصب کنید و سپس شیشه‌های سکوریت آن را به طور منظم بر روی این چهارچوب اسکلت قرار می دهید.

باید شیشه‌های سکوریت شما به صورت ریلی باشد، تا به آسانی بتوانید شیشه ها را باز و بسته کنید و از سکوریت بودن شیشه‌ها اطمینان خاطر داشته باشید تا در مقابل عوامل طبیعی مقاوم باشد و از شیشه های با کیفیت تولید شده باشد.

 

انواع آلاچیق شیشه ای

انواع آلاچیق شیشه ای

در ساخت آلاچیق شیشه ای، باید از شیشه‌هایی استفاده شود که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشند. برای مثال این شیشه‌ها باید نشکن باشند. بر همین اساس آلاچیق‌های شیشه ای دارای توان بالایی در برابر ضربات فیزیکی و فشار بوده و طول عمر بالایی دارند.

شیشه‌هایی که برای این سازه‌ها استفاده می شوند، از نوع سکوریت تک جداره یا چند جداره هستند. با توجه به درخواست و نیاز مشتری، تولیدکنندگان از انواع شیشه‌های تک جداره یا دوجداره یا لمینت، سکوریت استفاده می‌کنند.

شیشه سکوریت ۴ برابر نسبت به شیشه خام مقاوم تراست. در صورت شکستگی، این نوع شیشه به قطعات کوچکی تبدیل می شود که لبه‌های آن تیز و برنده نیست و هیچ خطری ندارد. شیشه مورد استفاده در این آلاچیق‌ها معمولا ضخامت ۱۰ میل یا بیشتر دارد. با توجه به ویژگی‌ها و ضخامت هر کدام از این شیشه‌ها، طول عمر آلاچیق افزایش پیدا می کند.

این شیشه‌ها در رنگ‌های متنوعی چون برنزی، دودی،، شفاف، فوق شفاف و مات ارائه می‌شوند. شما می توانید با توجه به موقعیت جغرافیایی، نور گیری محل و زیبایی آلاچیق مدنظر، یکی از آن‌ها را برای نمای شیشه ای آلاچیق انتخاب کنید. مورد دیگری که در مورد شیشه‌های مورداستفاده در آلاچیق‌های شیشه ای وجود دارد، این است که می‌توانید این شیشه‌ها را به صورت فریم‌دار و بدون فریم استفاده کنید. انواع فریم‌دار دارای چارچوب هستند و شیشه‌های فریم لس به صورت تمام شیشه ای هستند و نمایی کامل از محیط بیرون را نمایش می دهند.

 

انواع مدل‌های آلاچیق شیشه ای

 آکاردئونی

 چهارگوش

گرد

آلاچیق شیشه ای تاشو

اتاقک شیشه ای آماده ( پیش ساخته)

 

آلاچیق شیشه ای آکاردئونی

این نوع آلاچیق، از شیشه‌هایی به صورت تاشو که روی هم جمع می شوند درست می شود. از این نوع آلاچیق در ساخت ویلا و یا باغ‌هایی با آب و هوای معتدل، برای زمانی که جریان هوای خنک وجود دارد استفاده می شود.

قیمت این آلاچیق با توجه به متریالی که در نصب آن استفاده می شود، از قبیل لولا، آهن و مقدار شیشه‌ها متغیر است. هر چه قدر ابعاد فضا بیشتر باشد، قیمت نهایی آن هم بیشتر می شود.

 

آلاچیق شیشه ای گرد

یکی از زیباترین مدل‌های آلاچیق‌ها، آلاچیق طرح شیشه ای گرد است. به دلیل ساخت دشوار شیشه و اسکلت گردی که برای این آلاچیق استفاده می شود، قیمت بالاتری دارد. این آلاچیق نمای زیبایی به فضای شما می بخشد.

 

آلاچیق شیشه ای چهارگوش

این آلاچیق به خاطر قیمت پایین و طراحی ساده پرطرفدار است. از این نوع آلاچیق معمولا در محوطه سازی ویلا، باغ و رستوران‌ها استفاده می شود. در بودجه شما کم است، می توانید دست دوم این محصول را هم خریداری کنید.

 

آلاچیق شیشه ای پیش ساخته

این آلاچیق در کارگاه درست می شود و به شکل آماده در محل نصب می شود. برای ساخت آلاچیق پیش ساخته، ابتدا ابعاد محل مورد نظر اندازه گیری می شود و بعد با نرم افزار مخصوص طراحی می شود و در کارگاه آماده می شود. سپس ارسال شده و در محل مورد نظر قرار داده می شود.

آلاچیق شیشه ای پیش ساخته، قیمت پایینی دارد، سریع و به راحتی نصب می شود و همچنین کیفیت خوبی دارد.

اما از معایب آلاچیق شیشه ای پیش ساخته این است که، تنها برای فضاهای کوچک قابل اجراست و نمی توان از آن در فضاهای بزرگ استفاده کرد.

 همچنین محدودیت در طراحی دارد و نمی توان طبق طرح دلخواه آن را ساخت.

 

آلاچیق شیشه ای تاشو

اگر می خواهید در چهار فصل آلاچیق داشته باشید، از شیشه های جمع شو یا تاشو استفاده کنید. می توانید در فصل تابستان شیشه‌های آلاچیق را باز کنید و از هوای تازه لذت ببرید.

 

ثبت آگهی ساختمانی در سازه برتر با اعتبار دائمی

اگر در حوزه صنعت ساختمان و معماری و بخصوص در زمینه طراحی و اجرای ویلا یا تولید و فروش تجهیزات ویلا فعالیت دارید، می توانید خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر تبلیغ کنید. آگهی ساختمانی شما در سازه برتر دائمی است و نیاز به پرداخت هزینه مجدد برای تمدید ندارد.

ضمن اینکه شما همکاران عزیز می توانید بدون محدودیت، در آگهی خود از توضیحات و تصاویر و فیلم های تبلیغاتی استفاده کنید و کسب و کار خودتان را بطور کامل معرفی کنید و با توجه به اینکه مخاطبان سایت سازه برتر شرکت ها و افراد مرتبط با ساختمان و معماری هستند، تبلیغات شما بصورت مستقیم به مخاطبان هدف شما نمایش داده می شود و افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و سفارش آگهی دائمی، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

کدام نوع آلاچیق شیشه ای بهتر است؟

کدام نوع آلاچیق شیشه ای بهتر است؟

با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید انواع مدل‌های آلاچیق شیشه ای را استفاده کنید:

برای فضاهای عمومی مانند مراکز تفریحی و رستوران، می توانید از آلاچیق چهارگوش استفاده کنید که ظرفیت بالایی دارد.

اگر فضای زیبا و دنجی برای گوشه ای از باغ یا ویلا خود می خواهید داشته باشید از آلاچیق گرد استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید از چشم انداز لذت ببرید، از آلاچیق تمام شیشه ای استفاده کنید.

اگر باغ شما فضای بزرگی دارد و از نظر معماری تناسب داشته باشد، از آلاچیق ترکیب چوب و شیشه استفاده کنید.

 

آلاچیق شیشه ای روی پشت بام

آلاچیق شیشه ای مزایای زیادی دارد که مهمترین آن چهار فصل بودن آن است. آلاچیق‌های چهار فصل بهترین مکان برای پذیرایی از دوستان در پشت بام هستند. متاسفانه امروزه به علت کاهش فضای سبز کافی، افراد به ساخت یک سازه ایده آل در پشت بام خود تمایل دارند که بتوانند اوقات فراغت خود را در این مکان‌ها سپری کنند.

زمانی که شما به جای استفاده از آلاچیق معمولی، از آلاچیق شیشه ای استفاده می کنید می توانید در هر ساعت از شبانه روز که دوست دارید به آن جا بروید، بدون آنکه تغییرات آب و هوایی یا سروصدای خیابان‌ها و شلوغی مزاحمتی برای شما ایجاد کند.

شما می توانید در هوای برفی یا بارانی از این آلاچیق در پشت بام استفاده کنید و در آن تفریح کنید و لذت ببرید.

همچنین می توانید حتی گیاهانی که نمی توانند در فضای آزاد رشد بکنند را درون این آلاچیق‌ها بیاورید و از آن‌ها محافظت کنید.

 

 

کاربرد آلاچیق شیشه ای

محوطه سبز باغ و رستوران عمومی

ویلاهای شخصی

تراس های بزرگ

روف گاردن

مناطق ساحلی

مناطق ییلاقی

مراکز آب درمانی

 

مزایای آلاچیق شیشه ای

مزایای آلاچیق شیشه ای

در همه فصول سال می توانید از آلاچیق شیشه ای استفاده کنید. در فصل گرما می توانید شیشه‌های آلاچیق را باز کنید (در صورتی که از نوع تاشو آن استفاده کنید).

مقاوم در برابر حرارت، ضربه و سرما می باشد و در حوادثی مانند طوفان و باد مقاومت دارد. در صورت شکستن نیز به قطعات بدون دندانه و ریز تبدیل می شود که آسیبی به کسی وارد نمی کند.

نور را از خود عبور می دهد و باعث روشنایی فضای داخلی می شود.

انرژی گرمایش یا سرمایش را خارج نمی کند. در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

مقرون به صرفه هست و قیمت نهایی آن از سایر انواع آلاچیق پایین تر است.

چشم انداز زیبایی برای شما فراهم می کند و در فصل زمستان می توانید از بارش باران و برف لذت ببرید.

 

معایب آلاچیق از جنس شیشه

شکستن شیشه‌ها، یکی از مهمترین معایب آلاچیق‌های شیشه ای است. شیشه‌های مورد استفاده در ساخت این آلاچیق‌ها از هر جنسی که باشند و ویژگی‌های ممتاز داشته باشند، باز هم امکان شکستن آن ها در برابر عوامل مختلف محیطی وجود دارد. این مورد برای سلامت افراد به شدت تهدید کننده است.

همچنین امکان اجرای طرح‌های مورد نظر شما به طور کامل در این آلاچیق‌ها وجود ندارد. از مهمترین معایب آلاچیق‌های شیشه ای، می توان به عدم امکان اجرای آن‌ها در ابعاد بسیار بزرگ اشاره کرد. در حالی که بعضی از کاربران قصد ساخت این محصولات در متراژهای بزرگ تر را دارند.

 

نکات مهم استفاده از آلاچیق شیشه ای

نکات مهم استفاده از آلاچیق شیشه ای

استفاده از متریال مناسب

سعی کنید هیچ‌ وقت کیفیت را فدای کمیت و هزینه نکنید. در ساخت این آلاچیق‌ها باید از مواد باکیفیت و مرغوب استفاده کنید تا شاهد افزایش طول عمر و کارایی آن باشید.

 

کاربردی بودن آلاچیق

در طراحی این محصولات به کاربردی بودن آن باید توجه کنید. مثلا بتوان نور داخلی را تنظیم کرد و یا شیشه‌های آن را به صورت خودکار یا نیمه‌خودکار باز و بسته کرد و همچنین سقف را حرکت داد.

 

هزینه اجرای آلاچیق

شما باید بر اساس بودجه‌ای که دارید، طراحی آلاچیق شیشه ای را انجام دهید. این که نوع آلاچیق چه باشد و متریال استفاده شده در ساخت آن از چه نوعی باشد، تأثیر زیادی در هزینه ساخت و اجرای این محصولات دارد.

 

توجه به سبک آلاچیق

آلاچیق‌های شیشه ای در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. شما باید در طراحی این محصولات، به نمای بیرونی ساختمان و سبک خانه توجه کنید. با توجه به این نکته می‌توانید شاهد ایجاد هارمونی جذابی بوده و از زیبایی ظاهری آلاچیق، لذت ببرید.

 

 

قیمت اجرا و نصب آلاچیق شیشه ای

هزینه ساخت این آلاچیق‌ها می تواند به موارد زیر بستگی داشته باشد:

نوع طراحی آلاچیق (گرد، تاشو، چهارضلعی و ...)

آهن کشی

یراق آلات مصرفی

نوع شیشه و ضخامت آن

اطراف شیشه با فریم باشد یا بدون فریم

محل ساخت الاچیق (روی پشت بام، که در صورت هزینه بالا بردن شیشه به قیمت کل آن اضافه می شود)

 

 

سخن پایانی

آلاچیق شیشه ای از مدرن‌ترین انواع آلاچیق هست که در سال‌های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و تقاضا برای خرید آن‌ خیلی زیاد است. شما می‌توانید با استفاده از این آلاچیق‌ها، جلوه‌ای ویژه و خاص را در فضای باز ویلاها، باغ ها، رستوران‌ها، خانه ها، مراکز آب‌درمانی و … ایجاد کرده و فضایی زیبا و دنج برای استراحت و دورهمی داشته باشید.

امیدواریم مطالعه این مطلب به شما کمک کرده باشد که بهترین نوع آلاچیق شیشه ای را با توجه به مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب کنید و از زیبایی چشمگیر و جذاب آن لذت ببرید.