همه آنچه که باید در خصوص آلاچیق فایبرگلاس بدانید - سازه برتر



آلاچیق فایبرگلاس

همه آنچه که باید در خصوص آلاچیق فایبرگلاس بدانید

آلاچیق فضایی است که با بوته و گل احاطه شده است، استفاده از آلاچيق‌ها‌ی فایبرگلاس، با ستون و سرستون‌های پيش ساخته ‌بسيار زيبا، گزينه بسيار خوبی برای طراحی فضای سبز باغ و ویلای شما خواهد بود و فضای مفيد بيشتری‌ خواهيد داشت، همچنین شما می توانید با استفاده از این آلاچیق‌های زیبا در محوطه فضای سبز خود زیبایی منحصر به فردی به ویلای خود بدهید.

اگر برای ساخت آلاچیق و ‌پياده سازی آن، بيشتر كارایی و فضای داخلی مدنظر است (مثلا این که تعداد افراد بيشتری را در خود جای دهد) استفاده از آلاچیق فایبرگلاس یا همان رزین نشکن یک انتخاب درست است.

البته هیچ نقشه مشخصی برای شکل ظاهری آلاچیق فایبرگلاس وجود ندارد. چرا که آ‌ن‌ها می‌توانند در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته شوند.

 شاید کمتر در منابع، درباره طراحی ‌و اجرا دکوراسیون فضای آزاد اطراف ویلاها، حیاط، روف گاردن، عمارت، باغ آتليه، باغ و … با استفاده از انواع آلاچیق پيش ساخته (آلاچيق‌های فايبرگلاس) صحبت شده باشد.

در این مقاله از سازه برتر به شما کمک خواهیم کرد تا با شناخت آلاچیق فایبرگلاس و انواع مدل های آن، بتوانید از محوطه اطراف خود نهایت لذت و استفاده را ببرید.

 

 

آلاچیق از جنس فایبرگلاس

فایبرگلاس نوعی ماده ساخته شده از الیاف شیشه است، که در ساخت آن از از پلیمر به عنوان مواد زمینه و پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده استفاده می شود.

آلاچیق‌های فایبرگلاس طول عمر بالایی دارند و نیاز به نگهداری کمی دارند، کامپوزیت فایبرگلاس بدون توجه به محیطی که در آن قرار دارد زنگ نمی زند، سوراخ نمی شود یا خورده نمی شود. همچنین رطوبت را جذب نمی کنند و رنگ را به خوبی نگه می دارند.

تیرهای فایبرگلاس، می توانند مسافت‌های طولانی تری نسبت به وینیل یا چوب داشته باشند. نسبت قدرت آنها به وزن، آنها را از افتادگی تحت وزن خود باز می دارد. به علاوه، آلاچیق‌های فایبرگلاس بسیار شبیه به آلاچیق های وینیل هستند. تفاوت اساسی بین فایبرگلاس و وینیل این است که فایبرگلاس قوی‌تر است و می‌تواند بیش از وینیل و چوب دوام و استحکام داشته باشد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که باید به دوام و مقاومت آلاچيق‌ پيش ساخته هم اهمیت زیادی داد. اگر در ساخت ویلا از آلاچیق فایبرگلاس با مواد اوليه مرغوب و با کیفیت از جمله كورين (افزايش استقامت ) و الياف كربن كه در صنایع موشك سازی و در بدنه كشتی و هواپیما ( به دليل وزن سبك و مقاومت بالا‌) استفاده شود، ديگر جای هيچ بحثی در دوام و مقاومت آلاچيق های ‌پيش ساخته باقی نمی‌ماند.

 

مزایای آلاچیق فایبرگلاس

موارد مصرف فایبرگلاس

  • ساخت آلاچیق
  • نورگیر سالن‌های سوله سقف یا بدنه
  • گلخانه‌ها
  • پارکینگ
  • کابین و کفی عقب اتومبیل
  • ساخت استخر
  • سونا
  • مخازن سپتیک

 

 

مزايای استفاده از آلاچيق‌ فايبرگلاس (پيش ساخته)

  • وزن سبک
  • حمل آسان (قابیلت جداسازی و تکه تکه شدن(portable))
  • قیمت بسیار ارزان تر از نمونه های سنگی،چوبی و فلزی
  • جذابیت
  • لوکس بودن و زیبایی هرچه بیشتر
  • بدون نیاز به بنایی
  • نصب سریع و آسان
  • دوام و كارایی
  • نشکن بودن (مقاوم بودن در برابر ضربه)
  • قابل شست وشو
  • مقاوم در برابر نور مستقیم خورشید و گرما، سرما و برف و باران
  • توليد و ساخت متناسب يا نياز مشتری
  • رنگ پذيری(سفید، طلایی، کرم،...)
  • سازگار با تمامی اقلیم های آب و هوایی ایران
  • تنوع در سایز، رنگ، طرح
  • گزینه مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری
  • امکان جابجایی

 

عناصری که جلوه بیشتری به آلاچیق فایبرگلاس می دهد شامل مواردی همچون: استفاده از آباژور، گنبد و مجسمه هایی همچون طرح فرشته است. این مجسمه‌ها به عنوان پوسته کار استفاده می شود، ستون‌ها در قطرهای مختلف و ارتفاع‌های مختلف به صورت کامل و با سرستون و مجسمه های ایستاده که سرستون به سر دارند گزینه خوبی هستند که برای پایه آلاچیق و حتی ورودی‌ها استفاده می شود. جنس این مجسمه‌ها از رزین نشکن یا همان فایبرگلاس می باشد و نمای آلاچیق را بسیار زیبا می کنند.

 

آلاچیق باغی فایبرگلاس

یکی از بهترین انواع آلاچیق های مدرن باغی، آلاچیق باغی فایبرگلاس است. این نوع آلاچیق، ساخته شده از مواد پیش ساخته فایبرگلاس است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آلاچیق باغی فایبرگلاس، مقاومت بسیار بالای آن می باشد؛ این نوع از آلاچیق مدرن باغی در برابر تغییرات جوی، ضربه و فشار های سخت، نور شدید آفتاب، و … بسیار مقاوم می باشد. در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای محیط های باز به ویژه باغ، ویلا، پارک های شهری و … است. همچنین انواع آلاچیق پیش ساخته باغی(آلاچيق ویلایی) در رنگ‌های مختلف قابل طراحی و اجرا هستند.

 

آلاچیق فایبرگلاس روف گاردن

یک آلاچیق بزرگ ساخته شده از فایبرگلاس، یک انتخاب ایده آل و مناسب برای روف گاردن شما خواهد بود. برخلاف نمونه پلاستیکی، این نوع آلاچیق در مقابل دماهای مختلف نرم نمی‌شود. اما اگر در معرض فشار مکرر دمای شدید یا باد قرار بگیرد، ممکن است ترک بخورد.

فایبرگلاس اغلب دارای پنل‌های سبک و در اندازه‌های مختلف است که در صورت لزوم می‌توان آن‌ها را به راحتی اندازه‌گیری کرد و این ویژگی باعث شده تا گزینه مناسبی برای استفاده در پشت بام باشد. بیشتر مواد فایبرگلاس با استفاده از مواد بازیافتی درست می‌شوند که به کاهش میزان زباله در سیاره ما کمک می‌کنند.

 

آلاچیق رومی پیش ساخته

نوع دیگر آلاچیق، آلاچیق رومی فایبرگلاس یا پیش ساخته است. آلاچیق رومی پیش ساخته، در انواع رنگ، ابعاد و طرح تولید می شود. علاوه بر این آلاچیق رومی فایبرگلاس، استحکام بسیار زیادی دارد و در مقابل ضربه های شدید مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

 

ویژگی آلاچیق های رومی پیش ساخته چیست؟

امکان طراحی و تولید در طرح، رنگ و ابعاد مختلف

عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید

مقاوم در برابر فشار و ضربه های شدید

استحکام بسیار بالا در برابر تغییرات جوی

قیمت بسیار مناسب

نصب بسیار آسان

 

تبلیغ مصالح ساختمانی در سازه برتر

در صورتی که در زمینه صنعت ساختمان و بخصوص در بخش تولید و فروش تجهیزات آلاچیق فعالیت دارید، می توانید یک صفحه تبلیغاتی کامل و دائمی در سایت سازه برتر داشته باشید که خدمات و محصولات خود را بدون محدودیت در آن معرفی و تبلیغ کنید و مخاطبان سایت سازه برتر را با خدمات و محصولات خود آشنا کنید و به این ترتیب مشتریان جدیدی کسب کنید.

آگهی ساختمانی شما در سازه برتر مانند یکی از مقالات سایت منتشر می شود و می تواند در نتایج برتر جستجوی گوگل نیز قرار گرفته و مشتریان زیادی از طریق گوگل آگهی شما را مشاهده نموده و با خدمات و محصولات شما آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر کلیک کنید

تبلیغات مصالح ساختمانی

 

سقف آلاچیق فایبرگلاس

سقف آلاچیق فایبرگلاس

یکی از مدل‌های سقف آلاچیق‌های فایبرگلاس، سقف گنبدی شكل (كه به نام آلاچيق گنبدی متداول است) هست، كه سازه‌های فايبرگلاس هستند و یک محل مناسب برای استراحت در فضای سبز فراهم می‌کنند؛ این مدل از آلاچیق‌ها می‌توانند به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر زيباسازی محوطه سازی ویلا، ویلا، باغ، عمارت، روف گاردن محسوب شوند.

سقف های آلاچیق پشم شیشه مواد بادوامی هستند که خرید آنها نسبتاً ارزان و در مقایسه با انواع دیگر دائمی تر است. این مواد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اجازه می‌دهند در معرض نور کامل قرار بگیرند، اما در جلوگیری از تابش اشعه‌های مضر UV و عبور باران کار بسیار خوبی انجام می‌دهند.

یکی دیگر از روش‌های اجرای سقف آلاچیق، نصب ایرانیت پلاستیکی است که با نام فایبرگلاس شناخته می شود. پلاستیک معمولاً در پانل های سبک وزن با ابعاد و اندازه‌های مختلف عرضه می شود که در صورت نیاز به راحتی می توان آنها را به اندازه کوچکتر کرد. این ورق‌ها علاوه بر حالت موجی شکل، در انواع سینوسی، ذوزنقه ای و... نیز تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین مزایای نصب ایرانیت فایبرگلاس، وزن سبک آن می باشد. همچنین این پوشش‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

ورق های ایرانیت فایبرگلاس ضمن قابلیت عبور نور، در مقابل تابش نور خورشید مقاومت بالایی دارند. در واقع بیش ترین محل‌های نصب ایرانیت پلاستیکی در مکان هایی همچون پاسیو، گلخانه، آلاچیق و... است که به پوشش همراه با عبور نور نیاز دارند. برای نصب ایرانیت فایبرگلاس، فریم زیرین آن باید شیب مناسبی داشته باشد و فاصله بین آهن کشی‌ها نیز مناسب باشد. عدم اجرای درست این مراحل در نصب ایرانیت پلاستیکی،باعث لق شدن جای پیچ ها و در نتیجه آبدهی سقف می شود. فاصله آهن کشی برای نصب ایرانیت پلاستیکی بیشتر از ۶۰ سانتی متر نباید باشد.

در معماری و ساخت سقف آلاچیق چوبی به سبک مدرن هم استفاده از مصالح و متریال جدید در صنعت ساختمان همچون فایبرگلاس، همیشه جذابیت خاصی داشته است که به گونه ای می توان این مصالح را معرف دوره خاصی از معماری دانست، عصر مدرنیسم. سقف فایبرگلاس برای ساخت سقف آلاچیق چوبی دارای ویژگی های ممتازی است از جمله این که ایمنی و زیبایی بالایی دارد. این متریال که نمایی مدرن به آلاچیق چوبی می دهد، خصوصیات و ویژگی های متفاوتی دارد که می تواند برتری آن را در برابر دیگر مصالح نشان دهد و یا این که معایبش شما را از استفاده آن منع کند.

پیدا کردن فایبرگلاس ممکن است کمی سخت تر باشد، اما جایگزین بسیار مناسبی برای طبیعت است. بیشتر مواد فایبرگلاس با استفاده از مواد بازیافتی ساخته می شوند که به کاهش میزان زباله در سیاره ما کمک می کند.

 

معایب آلاچیق چوبی با سقف فایبرگلاس موارد زیر هستند:

هزینه بالا: سقف‌های فایبرگلاس ‌علاوه بر نیاز به زیرکاری که هزینه را افزایش می دهد، به علت استفاده از مواد پلی اتیلنی قیمت تمام شده را افزایش می دهد و صرفه اقتصادی ندارد.

استحکام کم در برابر طوفان و باد

مقاومت کم در برابر ضربه

نیاز به متخصص نصاب

 

خرید آلاچیق فایبرگلاس

ویژگی پارچه‌های فایبرگلاس برای استفاده در آلاچیق

تحمل بالای حرارتی: از جمله مهمترین ویژگی‌های پارچه فایبرگلاس، مقاومتی است که در برابر گرما و حرارت از خود به نمایش می گذارند.

نوع بافت: پارچه فایبرگلاس در انواع بافت ها مانند تارو پود، ساتین، تی اس سی و مورب تولید می شود.

کارایی بالا در محیط های شیمیایی: نوع سی گلس از این پارچه های نسوز این ویژگی را دارد که در محیط های قلیایی و اسیدی، عملکرد مطلوبی داشته باشد.

مقاومت مکانیکی بالا: که شامل پایداری عالی در برابر کشش است.

پارچه فایبرگلاس از استحکام ایده آل و خاصیت ضد زنگ برخوردار است.

 شکل پذیری بی نظیری برای تهیه انواع منسوجات نسوز را دارد.

ساختار و کارایی پارچه در دمای پایین و منفی 50 درجه حفظ می شود.

انواع پارچه های فایبرگلاس با محیط زیست سازگار هستند.

 

قیمت آلاچیق پیش ساخته

قیمت آلاچیق پیش ساخته به جنس، اندازه ونوع آن بستگی دارد. عوامل دیگری که ممکن است در قیمت آلاچیق شما موثر باشندعبارتند از:

قیمت آلاچیق ها بسته به نوع متریال به کار رفته متفاوت می باشد.

در عین حال آلاچیق‌های فایبرگلاس استحکام خوبی دارند و تعمیر و نگهداری آنها آسان است. معمولا آلاچیق‌ فایبرگلاس نسبت به سایر انواع آلاچیق قیمت بالاتری دارد. توجه کنید که از فایبرگلاس بیشتر برای ساخت پرگولا استفاده می‌شود.

 

قیمت آلاچیق فایبرگلاس

مروری بر قدمت و تاریخچه آلاچیق

آلاچیق که امروزه ساخت آن در ایران و خیلی از کشورها رواج پیدا کرده، واژه ای ترکمنی است که در گذشته و در عمارت‌های لوکس و خانه‌های گران قیمت ثروتمندان استفاده می شده است. خاستگاه اولیه آلاچیق به درستی مشخص نیست ولی در کشورهای اروپایی از قرن 19 به بعد بیشتر در باغ های ثروتمندان به کار برده می شد.

در برخی منابع خاستگاه اولیه آلاچیق را قرن یازدهم میلادی و به قوم ترکمن نسبت می دهند، با این حال امروزه با ورود انواع مدل‌ها و متریال جدید از جمله فایبرگلاس، تنوع و زیبایی آلاچیق‌ها بسیار زیاد شده و محیط دلنشینی را برای افراد به وجود می آورد.

 

 

سخن پایانی

آلاچیق همان فضایی است که انسان‌های پرمشغله امروزی شهرنشین، برای تجدید روحیه و راحتی و استراحت به آن نیاز دارند. زیبایی محیط پیرامون مان تاثیر بسیار زیادی بر انرژی روزانه و روح و روان ما و اطرافیانمان دارد، که این محیط محدود به خانه و داخل آن نمی شود و زیبایی حیاط و راهروهای ورودی و حتی پشت بام را هم در بر می گیرد.

از طرفی در زندگی پرهیاهو امروزی شهر، افراد ترجیح می دهند برای بدست آوردن انرژی و آرامش خود، آخر هفته‌ها و یا در ایام تعطیل به مکان های دنج، همچون آلاچیق که سرسبز و زیبا هستند بروند.

در این مقاله از سازه برتر به مطالبی در خصوص آلاچیق فایبرگلاس و مزایا و کاربرد آن اشاره کردیم، امیدواریم با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی در خصوص آلاچیق پیش ساخته دست یافته باشید و در صورت اینکه سوال یا ابهامی دارید می توانید در همین صفحه از سازه برتر با ما در میان بگذارید.