آشنایی کامل با روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی - سازه برتر



آشنایی کامل با روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی، فضای داخلی ویلا یا خانه‌ی خود را تغییر دهید و تنوع خوبی ایجاد کنید، همچنین انجام این کار باعث می‌شود که فضای داخلی بزرگ‌تر نشان داده شود. برای تغییر دکوراسیون منزل قدیمی، احتیاجی به ایجاد تغییرات گران قیمت و اساسی نیست. در حقیقت افزودن چند بالش جدید، جا به جا کردن صحیح وسایل و سر‌و‌سامان دادن به قفسه کتاب‌ها، فضای داخلی خانه شما را تغییر می‌دهد.

به عنوان مثال، کافی است برای مدرن کردن دکوراسیون حمام، کمی متفاوت فکر کنید و با زدن الکل و لاک مشکی به در حمام، ظاهری جدید را در خانه ایجاد کنید و یا با تعویض حباب چراغ، یک تغییر بزرگ را به وجود آورید. همچنین تغییر دکوراسیون پذیرایی با آینه کاری، باعث زیبایی هر چه بیشتر آن خواهد شد. در ادامه ما را همراهی کنید تا روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

 

روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی

روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی

در این بخش از سازه برتر انواع ایده‌های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل را به شما معرفی می‌کنیم:

 

تغییر چیدمان داخلی منزل

کم‌هزینه‌ترین و شاید ساده‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون ویلا یا منزل، تغییر چیدمان اکسسوری‌ها و مبلمان است. این ایده به خصوص برای خانه‌هایی با پذیرایی به اندازه‌های متوسط یا بزرگ که بیشتر از یک دست مبلمان در آن‌ها وجود دارد و هم‌چنین در موقعی که قصد تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه را دارید، یک راهکار به صرفه و کاملا منطقی است.

جا به جایی مبلمان تکی با مبلمان دو یا سه نفره، گذاشتن میز غذاخوری در فاصله‌ای دورتر از آشپزخانه و استفاده از یک اکسسوری بزرگ برای پر کردن این فاصله، عوض کردن مکان تلویزیون و دیگر راهکارهای اینچنینی که کاملا بستگی به ابعاد پذیرایی و نوع مبلمان دارد، می‌تواند بدون هیچ گونه هزینه‌ای، حس و حال متفاوت و جدیدی را در فضای منزل‌تان ایجاد کند.

 

خالی کردن بخش‌هایی از فضای داخلی، راهکاری دیگر برای تغییر دکوراسیون

پیشنهاد می‌کنیم در قدم اول به فکر خالی کردن و رها شدن از شلوغی‌ها و انباشتگی‌هایی باشید که دیزاین محل زندگی شما را بهم ریخته‌اند. شاید این موثرترین و بزرگترین راه تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه باشد.

بیرون بردن بخشی از مبلمان و لوازم اصلی از فضای خانه و خالی کردن دکوراسیون ویلا یا منزل، فضایی را ایجاد می‌کند که به اصطلاح خانه نفس می‌کشد و رنگ و جلوه سایر لوازم بیشتر دیده می‌شوند. در واقع این راهکار، یکی از متداول‌ترین و جذاب‌ترین ایده‌هایی است که برای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی ویلاها یا خانه‌های ایرانی توصیه می‌شود.

 

استفاده از گیاهان و گل‌های تازه برای تغییر دکوراسیون داخلی

گل‌ها و گیاهان تازه، جزو بهترین عناصری می‌باشند که می‌توانید به دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود اضافه کنید. آنها چشم‌انداز بی نظیری را ایجاد می‌کنند و به اتاقتان روح تازه‌ای می‌بخشند. اگر تمایل دارید خانه خود را گران‌تر نشان بدهید، از دسته گل‌هایی با رنگ‌های جذاب و بزرگ استفاده کنید. یک دسته گل متنوع از انواع گل‌ها بر روی یک میز ناهارخوری و یا میز قهوه، چشم‌اندازی بی نظیر را ایجاد می‌کند.

 

ایجاد چشم‌اندازی جذاب در دکوراسیون داخلی ویلا

ایجاد چشم‌اندازی جذاب در دکوراسیون داخلی ویلا

در صورتی که عناصر مختلف را با فکر مرتب کنید، به طور قطع خانه‌تان ظاهر زیبایی به خود می‌گیرد. قسمت‌هایی که می‌توانید در آنها عکس‌های جذاب را به کار ببرید شامل میزهای قهوه، قفسه‌های کتاب، میزهای کنسول و طاقچه می‌باشند. سعی کنید کتاب‌ها را به صورت عمودی و افقی بچینید و از مجموعه‌ایاز اشیای تزیینی، قاب عکس‌ها و دسته گل‌های کوچک و غیره استفاده کنید، تا چشم‌اندازی خوشایند و زیبا خلق شود. این موارد احتمال دارد که کوچک به نظر بیایند، ولی از لحاظ بصری چشم‌اندازی جذاب را ایجاد می‌کنند.

 

بهره بردن از هنر در مقیاس بزرگ

استفاده از هنر در مقیاس بزرگ، یکی دیگر از روش‌های تغییر دکوراسیون است که دارای تاثیر زیادی است. نقاشی‌های انتزاعی و بزرگ که در قسمت بالای تخت یا مبل و یا نزدیک به سقف نصب می‌شوند، نمای زیبایی را به دکوراسیون اتاقتان می‌بخشند.

گلدان‌های بزرگ و الگوهای هندسی برجسته، بهتر از صحنه‌های تصویری تاثیر می‌گذارند، ولی در نهایت تمام این موارد باید با توجه به سلیقه‌ی شما انجام گیرد.

 

استفاده از آویز سقفی برای تغییر دکوراسیون

آیا دوست دارید پرستیژ اتاقتان را بالا ببرید؟ برای رسیدن به این هدف، هیچ چیز بهتر از آویزهای تزئینی و سقفی نیست. آویزهای سقفی در دوره‌ی ویکتوریا بسیار محبوب بودند و به کار بردن آن‌ها در خانه‌های امروزی، می‌تواند ظرافت خاصی به اتاقتان ببخشد.

 

رعایت قانون سه گانه تغییر دکوراسیون ویلا یا منزل

قانون سه گانه می‌گوید که آیتم‌هایی که در دسته‌های سه تایی به کار می‌روند، موثرتر و رضایت بخش‌تر از چیزهای دیگر می‌باشند و نمای بیشتری دارند. زمانی که شما از آیتم‌های آویز مانند چندگانه استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که دسته‌های سه گانه چه حس خوبی را در شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از گروه‌های 5، 7 یا 9 تایی نیز استفاده کنید.

 

رعایت سادگی در تغییر دکوراسیون داخلی

رعایت سادگی در تغییر دکوراسیون داخلی

یک اشتباه رایج این است که افزودن المان‌های بیشتر به اتاق، باعث شیک‌تر و گران‌تر دیده شدن آن می‌شود. ولی برای اینکه فضای زندگیتان بتواند نفس بکشد، بهتر است از دکوراسیون و وسایل کمتر، ولی شیک‌تری در مکان زندگی خود استفاده کنید.

 

افزودن دیوار کاذب به دکوراسیون منزل

جهت ایجاد حسی شگفت انگیز و تغییراتی ظاهری در یک اتاق بدون صرف هزینه زیاد، می‌توانید از یک دیوار کاذب رنگ آمیزی شده استفاده کنید. تغییر رنگ، روشی خوب در دلپذیر کردن فضای یک اتاق، بدون صرف هزینه‌ی اضافی است. البته باید بدانید که در حقیقت هر دیواری را می‌توان به عنوان یک دیوار کاذب استفاده کرد، ولی این دیوار باید نقطه‌ی مرکزی را برجسته‌تر کند.

برای مثال در اتاق پذیرایی، دیوار اطراف قاب شومینه یا قفسه‌های دیواری مناسب است و در اتاق خواب، دیوار بالای تخت مکان خوبی است. استفاده از یک رنگ روشن برای دیوار کاذب نیز فوق‌العاده است، ولی رنگ‌های تیره‌تر و خنثی، مثل قهوه‌ای شکلاتی یا سیاه نیز به مقدار کافی جلب توجه می‌کنند. علاوه بر این استفاده از کاغذ دیواری بر روی زمینه‌ی چوبی و یا کاشی طرح‌دار، زیبایی فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند.

 

استفاده از سبک‌های آزاد برای سطوح

میزهای کنار تختی و عسلی و همچنین قفسه‌ها باید دارای سبک باشند. ایجاد تغییراتی کوچک با اعمال سبک‌ها، تفاوت‌های بزرگی را ایجاد می‌کند. از این نکات برای تغییر دکوراسیون استفاده کنید تا بتوانید با هزینه کم، زیباترین تغییرات را در فضای زندگی خود ایجاد کنید.

 

رنگ‌ها در تغییر دکوراسیون داخلی جادو می‌کنند

میزان تغییر دکوراسیونی که می‌توان با استفاده از رنگ‌ها در فضای داخلی منزل انجام داد، بستگی به سیاست گذاری اولیه و هزینه‌هایی دارد که تصمیم گرفته اید برای تغییر دکوراسیون بپردازید. شما می‌توانید با هزینه‌ایکم، قسمت‌هایی از کاغذ دیواری شلوغ یا تیره منزل را با یک طرح روشن و شاد جایگزین کنید و یا این که رویه‌ی مبلمان اصلی را با رنگ‌های متفاوتی بپوشانید. سعی کنید از یک روفرشی ترک زیبا و یک فرش فانتزی رنگی برای تغییر رنگ کفپوش خانه استفاده کنید و یا یک پرده‌ی تیره را با یک تزیین روشن و ساده عوض کنید.

در صورتی که دکوراسیون خانه‌ی شما با مبلمان استیل چیدمان شده و به سبک کلاسیک است و فضایی که قصد تغییر دکوراسیون آن را دارید، دارای اندازه کوچکی است و سقف کوتاهی دارد، ضروری است که با بررسی و مطالعه‌ی دقیق رنگ‌های قابل قبول در یک فضا، به دنبال تغییر رنگ‌ها بروید.

همچنین در خانه‌هایی با نور کم، لازم است که از رنگ‌های روشن به عنوان رنگ پس زمینه و از رنگ‌های تیره فقط برای بخش‌های کوچک و محدود با در نظر گرفتن نورپردازی مناسب استفاده کنید.

 

نقش اکسسوری‌ها را در تغییر دکوراسیون داخلی دست کم نگیرید

یکی از محاسن انتخاب تغییر اکسسوری‌ها این است که می‌توانید از لوازم ارزان قیمت و رنگی رنگی متعددی که به لطف کشور دوست و همسایه! در بازار به راحتی یافت می‌شوند برای ایجاد تغییرات اساسی در فضای خانه استفاده کنید.

آینه‌های دکوراتیو، تابلوهای نقاشی کپی شده، کاغذ دیواری‌های متنوع، پرده‌های مدرن و رنگی، مجسمه‌های تزیینی و ده‌ها نوع خورده ریز دیگر که با هزینه‌ایاندک و با توجه به بودجه در دسترس می‌توانید از آن‌ها برای تغییر حس و حال خانه و ایجاد تنوع در دکوراسیون بهره بگیرید.

به این موضوع بسیار مهم دقت کنید که از دید یک طراح، اکسسوری‌ها اگرچه یک شیوه بسیار عالی برای ایجاد تغییرات است، اما می‌تواند به نحوی مخرب‌ترین و خطرناک‌ترین راه نیز باشد!

 

بهره بردن از سمساری‌های آفلاین و آنلاین برای تغییر دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید جهت تغییر دکوراسیون هزینه کمتری کنید، اگر وسواسی برای استفاده از لوازم نو در دکوراسیون منزل نداشته باشید. کافی است سری به مغازه‌ها و سمساری‌های خرید اثاثیه بزنید و یک اکسسوری زیبا، یک میز عسلی ساده و یا حتی یک دست مبلمان نو که با هزینه تعمیر خیلی کم ظاهر زیبایی به خود می‌گیرد، برای تغییر دکور منزل تان بخرید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود فروشگاه‌های آنلاین خرید و فروش لوازم دست دوم، مانند سایت شیپور، دیوار، دست دو و ایسام، شما می‌توانید وسایل و مبلمان دست دومی را که فکر می‌کنید برای تغییر دکوراسیون منزل تان مفید باشند را تهیه کنید و طراحی منزل را با هزینه کم از این رو به آن رو کنید.

 

استفاده از وسایل به شکلی جدید در دکوراسیون داخلی

استفاده از وسایل به شکلی جدید در دکوراسیون داخلی

این روش تا حدودی نیاز به درایت شما قبل از خرید اولیه لوازم و مبلمان دارد. یک میز جلومبلی کشیده را می‌توان با کمی تغییر به یک پاف زیبا در گوشه‌ایاز اتاق نشیمن تبدیل کرد، همچنین صندلی‌های پاتختی را می‌توان با گذاشتن یک شیشه ساده، به میزهای عسلی تبدیل کرد و یا میزهای عسلی مقاوم و محکم را با روکش کردن آستر ابری و رویه‌ی آن، تبدیل به صندلی‌های کوتاهی برای نشستن کرد.

علاوه بر این می‌توان یکی دو صندلی میزبان را با کوتاه کردن یا حذف پشتی صندلی، تبدیل به چهارپایه‌هایی برای قرار دادن در پای جزیره یا کانتر آشپزخانه کرد و ظرف‌های قدیمی را به عنوان تزیینات برای روی میز استفاده کرد.

همچنین می‌توان با چیدمان گلدان‌ها بر روی چند شلف چوبی ساده در کنار هم، فضای زیبا و جدیدی برای دکوراسیون منزل مدرن ایجاد کرد. یک دراور دیواری و یا یک کمد قدیمی نیز، می‌تواند با یک رنگ مدرن و حذف درب‌ها، تبدیل به یک بوفه زیبا برای فضای پذیرایی شود و همچنین یک سه تار کوچک قدیمی و کهنه، می‌تواند بر روی یک صندلی قدیمی در گوشه‌ایاز پذیرایی، یک اکسسوری زیبا را به وجود آورد. تابلو فرشی زیبا نیز که برای مدتی بر روی دیوار پذیرایی بوده است را می‌توان با قرار دادن یک شیشه بر روی آن، به عنوان تزیین میز جلومبلی استفاده کرد.

 

خلاقیت‌های هنرمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی

تغییر دکوراسیون داخلی علاوه بر هزینه، نیازمند ذوق هنری و خلاقیت و همچنین اطلاع از علم طراحی و اصول دکوراسیون است.

ممکن است تغییر روکش کوسن‌ها، یک ایده مناسب برای تغییر دکوراسیون باشد، ولی زمانی که روکش‌ها را همراه با تزییناتی مثل طراحی‌های مدرن و و یا کلاسیک، برش‌های مولتی استایل یا منجوق بافی‌های زیبا زینت دهید، تبدیل به یک ایده جذاب و منحصر به فرد خواهد شد.

همچنین یک ظرف قدیمی ساده، به عنوان اکسسوری میز جلومبلی، ایده جالبی برای تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی می‌شود، ولی پوشش این نوع ظرف با کاشی کاری‌های دست‌ساز و با رنگ‌هایی که با رنگ تار و پود فرش و یا مبلمان ست شده‌اند، می‌تواند یک دکوراسیون خاص و بی نظیر را ایجاد کند.

برای پوشاندن یک شلف دیواری ساده نیز می‌توانید از چند ظرف لعابی ساده استفاده کنید و البته برای یک تغییر بی نظیر و خاص، می‌توانید از ایده‌ها و خلاقیتی که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند نیز استفاده کنید و شلف را با کمی چرم، گونی و یا صنایع دستی مانند سرمه دوزی، قلاب دوزی و پتینه کاری تزیین کنید.

جهت تغییر دکوراسیون آشپزخانه با هزینه‌ایکم، تغییر طرح و رنگ بین کابینتی‌ها، تغییر رنگ قسمت‌هایی از فریم پنجره با استفاده از یک اسپری رنگ و خلاقیت‌های این‌چنینی، می‌تواند ظاهر متفاوتی را به وجود آورد.

 

تغییر دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک

تغییر دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک

یکی از راه‌های تغییر دکوراسیون داخلی خانه‌هایی که فضای بزرگی ندارند، توجه نکردن به بعضی از استانداردهای چیدمان و اصول دکوراسیون منزل به طور موقتی و مقطعی است.

برای مثال، گرچه بهترین مکان قرارگرفتن میز غذاخوری در نزدیکی آشپزخانه می‌باشد، ولی در صورتی که در بخش‌هایی از سال، رفت و آمد زیادی به منزل شما نمی‌شود و دور کردن میز غذاخوری از آشپزخانه زیاد هم مشکل ایجاد نمی‌کند، می‌توانید جهت تغییر دکوراسیون با هزینه کم، میز را در جای دیگری از پذیرایی بگذارید و بخش کناری آشپزخانه را به فضای تماشای تلویزیون یا اتاق نشیمن اختصاص بدهید.

یک راه خیلی خوب و کاربردی دیگر، تغییر جای قرار دادن کفپوش و فرش‌هاست. خصوصا اگر فرش‌ها نیز تیره، بزرگ و یا دارای طرح و نقش شاخص هستند (مانند بیشتر فرش‌های کلاسیک) در ایجاد ست رنگی فضا نقش خیلی مهمی دارند. تعویض مکان فرش‌ها با هم و یا حتی جابجایی فرش‌هایی که در دکوراسیون اتاق خواب می‌باشند به داخل فضای پذیرایی، می‌تواند یک تغییر بزرگ را به وجود آورد.

 

 

سخن پایانی

تغییر دکوراسیون داخلی با استفاده از ایده‌های خلاقانه و جذاب، باعث می‌شود روحیه‌ی ساکنان خانه ارتقا یابد و فضایی منحصر به فرد ایجاد شود. امیدورایم از ایده‌هایی که در این مقاله بیان شد، برای تغییر دکوراسیون داخلی ویلا یا منزل خود استفاده کنید و فضایی دلنشین و زیبا برای خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنید.

شما نیز اگر پیشنهاد یا نکته‌ای برای تغییر دکوراسیون منزل می‌دانید، با ما و دیگر کاربران این سایت به اشتراک بگذارید.