15 ایده دلنشین و جذاب برای دکوراسیون اطراف تخت خواب - سازه برتر



15 ایده دلنشین و جذاب برای دکوراسیون اطراف تخت خواب

تزیین دکوراسیون اطراف تخت خواب برای زیبایی بخشیدن به اتاق خوابی که در آخر یک روز شلوغ برای آرامش و استراحت به آن باز می‌گردید، اهمیت زیادی دارد. همان گونه که می‌دانید تخت خواب یکی از اجزا و المان‌های اصلی سرویس خواب است، بنا بر این نیاز است که بر اساس سلیقه خود و با بهره بردن از وسایل مختلف، دکوراسیونی زیبا را برای اطراف تخت ایجاد کنید. شما می‌توانید در تزئینات خود، طبق رنگ و دکوراسیون مورد علاقه‌تان از وسایل مختلف استفاده کنید.

در ادامه این مطلب، به معرفی ایده‌هایی جذاب و برخی از لوازم مختلف و اکسسوری‌هایی که برای تزئین دکوراسیون اطراف تخت خواب استفاده می‌شوند، اشاره شده است که در عین سادگی بسیار اثربخش می‌باشند.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اطراف تخت خواب 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اطراف تخت خواب

در این بخش از سازه برتر یک سری از المان‌هایی که در زیبایی دکوراسیون اطراف تخت خواب موثرند را معرفی می‌کنیم:

 

1- تزیین شیک و زیبای تخت خواب با شمع و گل‌های تزیینی

یکی از ایده‌های کاربردی و زیبا برای تزیین دکوراسیون اتاق خواب از جمله تخت خواب، استفاده از گل‌های رنگارنگ و گلبرگ‌ها و همچنین شمع‌های تزیینی و فانتزی است. شما می‌توانید با استفاده از گلبرگ‌های رنگارنگ روی تخت خواب، تصاویری فانتزی و خلاقانه مانند طرح قلب، حروف انگلیسی و … را ایجاد کنید که از این ایده بیشتر برای تزیین تخت خواب عروس استفاده می‌شود. به علاوه نور و آتش طبیعی برگرفته از شمع، حس زیبای طبیعت را به فضای اتاق خواب شما منتقل می‌کند و بدون ‌شک اثر مطلوبی بر خواب شما می‌گذارد.

 

2- نقاشی دیواری، موثر در زیبایی دکوراسیون اطراف تخت

نقاشی‌های دیواری روشی مناسب برای افزایش جذابیت فضا است و تزئین دیوار کنار تخت با نقاشی‌های دیواری روندی رو به افزایش است. یک نقاشی دیواری زیبا و شگفت‌انگیز برای اتاق خواب، همیشه محبوب بوده است و گزینه‌ی خوبی برای طراحی دکوراسیون دیوار کنار تخت به حساب می‌آید.

 

تزیین اطراف تخت خواب

3- هنر گیاه شناسی را با عناصر طبیعی ترکیب کنید

مطمئن باشید که بهره بردن از یک نقش گیاهی زیبا در اطراف تخت خواب، ظاهری زیبا را به آن می‌دهد. محبوبیت این نوع نقش‌های گیاهی به دوران ویکتوریایی برمی‌گردد و برای فضای روستایی و بالای تخت مناسب است. برای مثال، در صورتی که ویلا یا خانه‌ی شما در روستا است و از مواد طبیعی زیادی در فضای داخلی دکوراسیون خود استفاده کرده اید، ممکن است یک طرح از مناظر محلی و یا حیات وحش را انتخاب کنید.

 

4- استفاده از آینه های متعدد برای پرتاب نور در اطراف تخت اتاق خواب

وقتی این امکان را دارید که با آینه‌های متعدد، دکوراسیون دیوار بالای تخت خواب را روشن و آراسته نشان دهید، چرا باید فقط از یک آینه استفاده کنید؟ این ایده برای دیوار اتاق خواب، یک انتخاب مناسب برای فضاهای تاریک یا کوچک است.

نادیا مک کوان هیل، مشاور سبک رزیدنت Wayfair می‌گوید، یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب این است که چند آینه‌ را در قسمت بالای تخت قرار بدهید و نمایشگری چشم‌نواز را ایجاد کنید که نور را در فضای اطراف اتاق شما بتاباند. سعی کنید از طرح‌هایی که لبه‌های فلزی دارند استفاده کنید، تا بتوانید کمی درخشش بیشتری ایجاد کنید و آنها را با ارتفاع‌های کم و زیاد در امتداد دیوار قرار دهید تا یک جلوه بصری فوق العاده و خیره‌کننده ایجاد شود.

 

دکور اطراف تخت خواب

5- بهره بردن از هنرهای دستی برای ایجاد یک نقطه منحصر به فرد

استفاده از هنرهای دستی در بالای تخت خواب، گزینه ای محبوب است و بافت، رنگ و زندگی را به دکوراسیون داخلی فضای اتاق خواب می‌بخشد. در واقع صنایع دستی که با قلاب‌بافی و هنرهای دستی دیگر درست شده اند، زیبایی بی‌نظیری را در فضای اتاق ایجاد می‌کنند. یک گزینه‌ی خوب برای گنجاندن این روند در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما این است که، طرح‌های ماکرامه را در بالای تخت آویزان کنید، مواد طبیعی که حس و حال سبک بوهو را در اتاق زنده می‌کنند نیز، انتخاب خوبی می‌باشند. همچنین می‌توانید یک پارچه ملیله دوزی شده را بالای تخت آویزان کنید.

 در واقع دکوراسیون اتاق بیوفیلیک بسیار آرامش‌بخش است، ولی نمایش یا آویزان کردن گیاهان در بالای تخت انجام شدنی نیست، از این رو انتخاب آثار هنری یا پارچه‌هایی با موتیف گیاه‌شناسی، یک گزینه‌ی خوب است. یک پارچه با طرح زیبا و طول مناسب و یا یک فرش سبک با طرح سنتی، ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون فضای بالای تخت هستند.

 

6- از یک قفسه در بالای تخت استفاده کنید

سعی کنید از یک قفسه‌ در امتداد دیوار در پشت تختتان استفاده کنید، زیرا این کار باعث می‌شود که فضای ذخیره‌سازی شما به حداکثر برسد. شما می‌توانید از قفسه‌هایی با رنگ طبیعی استفاده کنید و گیاهان و اکسسوری‌ها را نیز اضافه کنید و همچنین چند قطعه از هنرهای دیواری را در امتداد فضای اتاق بگذارید تا ظاهری شیک و زیبا ایجاد شود.

علاوه بر این شما می‌توانید به جای کاغذ دیواری مجدد دیوار و یا خرید یک اثر هنری جدید و بزرگ برای دیوار، به راحتی کتاب‌ها، زیور آلات و آثار هنری را تازه کنید و قفسه را به گونه ای تغییر دهید که با حس و حال شما در هماهنگی کامل باشد.

 

7- به هنر قبیله ای برای تزیین بالای تخت روی آورید

تأثیرات قبیله ای در همه جا در تمام اتاق خواب‌ها ظاهر می‌شوند و هنر قبیله ای بالای تخت، یک راه شیک و موثر برای معرفی آن است. سام هود، مدیر ارشد خلاقیت در Amara.com، نظرش این است که: «تزیین اطراف تخت با استفاده از طرح‌های قبیله‌ای، جهت ایجاد فضایی خاص و ایجاد کردن جذابیت بصری در یک دکوراسیون خنثی، انتخابی عالی است. برای داشتن یک احساس قبیله ای آرام و منظم، از ترکیبی از رنگ‌ها و الگوهای مختلف استفاده کنید تا محدودیت‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد را به حداقل برسانید. در صورتی که این روند برای استایل اتاق خواب شما پر جنب و جوش است، می‌توانید از ترکیبی از بافت‌ها مثل حصیر استفاده کنید تا فضای داخلی را زنده نگه دارید.

 

8- استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار برای تزریق رنگ و الگو

در صورتی که یک قوس یا فرورفتگی در بالای تخت خود دارید، این فضا را با استفاده از یک کاغذ دیواری مدرن پر کنید. اگر این کار را انجام ندهید، می‌توانید یک دیوار پانل شده را به وجود آورید و یک مربع را با الگوهایی زیبا پر کنید. گل‌های جسورانه، پرندگان عجیب و غریب و گیاهان همگی مد هستند.

 

9- در بالای تخت خواب جهت ایجاد احساس رسمی‌تر لمسه قرار دهید

در صورتی که از طرفداران فضاهای رسمی و مجلل و اتاق خواب‌های هتلی هستید، لمسه‌ها را روی تاج و دیوار پشت تخت قرار دهید تا ظرافت را در دکوراسیون یک اتاق خواب نشان دهد. در اتاق‌هایی با ارتفاع کم سقف، لمسه هایی که تا سقف هستند، می‌توانند بلندتر به نظر بیایند.

 

10- از آویزها و چراغ‌های دیواری استفاده کنید

یک ایده‌ی شیک برای داشتن دکوراسیونی جذاب در بالای تخت این است که، نورپردازی را مشخص کنید. چراغ‌های دیواری می‌توانند بسیار زیبا و کاربردی باشند. استفاده از چند چراغ تزئینی جانبی جهت مطالعه در شب و تشریفات استراحت برای شما، یک ترکیب خوب برای داشتن یک دکوراسیون جذاب است، همچنین یک چراغ‌خواب دارای دیمر یا نور تنظیم شونده که نور آن کم و زیاد می‌شود، انتخاب خوبی برای کنار تخت شماست. شما می‌توانید هنگام خواب، در زمان مطالعه و در اوقات مختلف شبانه روز از نور تنظیم شونده استفاده کنید.

 

تزیین اطراف تخت خواب با ریسه

11- تزیین اطراف تخت خواب با ریسه

یکی از روش‌های زیبایی اتاق و هر فضایی دیگر نورپردازی است. ولی بعضی از افراد نور زیاد را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند که از یک منبع نور ملایم بهره مند شوند. بهترین انتخاب برای این گونه افراد، ریسه‌های نور می‌باشد که بتوانند از آن جهت تزئین استفاده کنند. این نوع ریسه‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های گوناگون موجود هستند و به دلیل داشتن ظرافت، می‌توانید از آن‌ها برای قسمت‌های زیرین تخت یا تاج تخت استفاده کنید و زیبایی منحصر فردی به تخت خواب خود ببخشید. از ریسه‌های نور در زمان خواب نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

12- تزیین تخت خواب ساده با لوازم ساده

با استفاده از لوازمی مانند روتختی، کوسن، شال تخت و دیگر اکسسوری‌ها، می‌توانید زیبایی تخت را تکمیل کنید. با بهره بردن از همین وسایل ساده، می‌توانید تزیین تخت خواب را به بهترین شکل انجام بدهید تا علاوه بر سادگی، بتوانید زیبایی آن را دو چندان کنید. همچنین می‌توانید تخت خواب کودکان و یا محیط اطراف آن را با استفاده از وسایلی که به آن علاقه دارند و یا کار دستی تزئین کنید.

 

تزیین فانتزی و جالب تخت خواب با تور

13- تزیین فانتزی و جالب تخت خواب با تور

تورهای رنگی، یکی از انواع ایده‌ها برای تزیین تخت خواب است و شما می‌توانید این تورهای رنگی را از سقف آویزان کنید، به شکلی که تورها پس از آویزان شدن در اطراف تخت خوابتان باشند. توجه کنید که انتخاب رنگ تور، یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد و بهتر است که برای داشتن تزییناتی جالب و زیبا برای تخت خواب، رنگ تور را با توجه به وسایل دیگر موجود در اتاق خواب و رنگ روتختی‌ انتخاب کنید.

 

14- استفاده از عصاره‌های خوشبو در اطراف تخت خواب

این روزها عصاره‌های آرامش بخش و خوش‌بوی زیادی در انواع مختلف در بازار هستند. در صورتی که به رایحه خاصی مثل بوی جنگل و نم دریا و یا رایحه گیاهان علاقه‌ دارید، حضور این رایحه به‌ شکل یک اسانس ملایم در کنار تخت شما، می‌تواند کیفیت خواب شما را بهبود دهد.

 

15- تزیین تخت خواب اتاق با عروسک

اگر در قسمت تاج تخت و یا در کنار آن فضایی خالی می‌باشد، می‌توانید از عروسک‌های جذاب و کوچک برای تزیین تخت استفاده کنید. شما می‌توانید از عروسک‌هایی که رنگی هماهنگ با چیدمان و دکور اتاق خواب دارند استفاده کنید. بهترین راه برای تزیین اتاق خواب کودکان، تخت خوابشان است که باعث سرگرمی آنها می‌شود و خطری برای آن‌ها ندارد. امروزه عروسک های پولیشی که معمولا نرم و ضد حساسیت هستند، مورد استفاده‌ی زیادی قرار می‌گیرند.

 

تزیین تخت خواب

تزیین تخت خواب

تزیین تخت خواب کودکان

برای کودکان، موارد مختلفی مثل شخصیت‌های کارتونی مورد توجه می‌باشد. شما می‌توانید جهت تزیین تخت خواب کودک، از بازی‌ها و شخصیت‌های مورد علاقه‌ی آن‌ها الهام بگیرید و تخت را با روتختی‌های مشابه آن‌ها تزیین کنید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید بالشت‌های عروسکی و نرم را برای روی تخت به کار ببرید. علاوه بر این از نقش‌های زیبا و آباژورهای دیواری برای تزیین دیوار پشت تخت که تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد استفاده کنید و فضا را زیباتر کنید. استفاده از ریسه برای تخت خواب نوزاد نیز، یکی از گزینه‌های خوب برای تزیین است که دکوراسیون اتاق خواب را کاملا رویایی و خاص می‌کند.

 

تزیین تخت خواب یک نفره

بهتر است برای تزیین تخت یک نفره، از چیزهای مورد علاقه خود و یا فرزندتان استفاده کنید. برای مثال روتختی و کوسن‌های زیبا علاوه بر کاربردی بودن، در زیبایی تخت نیز بسیار تأثیرگذار می‌باشند. همچنین در صورتی که تاج تخت خواب یک نفره شما دارای فضای خالی است، می‌توانید از مجسمه‌های کوچک، کتاب و یا وسایل دکوری مورد علاقه خود در آن‌جا استفاده کنید و آن را تزیین کنید. برای تخت یک نفره نیز با توجه به رنگ و سبک دکوراسیون، می‌توان از تورهای زیبا و ساده در بالای تخت استفاده کرد.

 

تزیین تخت خواب دو نفره

تخت دو نفره را می‌توان با روش‌های گوناگون تزیین کرد. جهت تزیین تخت خواب دو نفره خود، می‌توانید از گل‌های مصنوعی و طبیعی و همچنین شمع‌های زیبا استفاده کنید. علاوه براین می‌توانید از تورهای خیمه ای در بالای تخت خواب استفاده کنید تا روی تخت کشیده شود. یکی از راه‌های دیگر، استفاده از کوسن‌هایی با طرح‌های متناسب با طرح و رنگ دکوراسیون اتاق و همچنین شال تخت است که تخت خواب را بسیار زیبا و شیک نشان می‌دهد.

 

تزیین تخت خواب عروس و داماد

زیباترین و بهترین راه برای تزیین تخت خواب عروس و داماد، استفاده از شمع‌های کوچک و گلبرگ‌های طبیعی است. شما می‌توانید طرح‌هایی زیبا را با استفاده از گل‌های زیبا بر روی تخت اجرا کنید و یا این که می‌توانید شاخه گل ها را از قسمت سقف به سمت زمین با استفاده از طناب‌های رنگی و بادکنک‌های هلیومی و زیبا آویزان کنید. یک راه دیگر برای تزیین اطراف تخت، گذاشتن گل‌های ایستاده و طبیعی در کنار تخت می‌باشد، همچنین بهره بردن از تاج گل‌های زیبا برای تاج تخت و گل آرایی تخت نیز، گزینه ای خوب است.

 

 

کلام آخر

طراحی زیبای دکوراسیون اطراف تخت خواب، در ایجاد حس آرامش و خوابی راحت در افراد کمک زیادی می‌کند. در این مقاله با انواع ایده‌های کاربردی و خلاقانه برای تزیین اطراف تخت خواب آشنا شدید، که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید و با استفاده از این ایده‌ها بتوانید تزیینات خاص و زیبایی را برای تخت خواب خود داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم و خرسند می‌شویم نظراتتان را درخصوص این مطلب بدانیم.