طراحی دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی چگونه است؟ - سازه برتر



طراحی دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی چگونه است؟

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی به دلیل ویژگی‌ها و جزئیات اجرایی که دارد از شهرت زیادی برخوردار است و در 50 سال گذشته توانسته کیفیت اجرایی خوبی را به نمایش بگذارد. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک آلمانی شباهت زیادی به بیشتر کشورهای اروپایی دارد. مدل خانه‌های آلمانی و یا ویلاهای آلمانی به یک خانه خلوت و تمیز، با رنگ‌های روشن و خطوط واضح اشاره می‌کند.

در داخل خانه‌های آلمانی و یا ویلاهایی به این سبک، از مصالحی همچون شیشه، فلز، چوب و یا فولاد برای تزیین استفاده می‌شود و مبلمان مانند یک اثر هنری ساده طراحی شده اند. همچنین در سبک آلمانی ویلا از چوب فشرده شده، سایه‌های رنگ سفید، کف‌پوش‌های پهن، پلاستیک روشن، الیاف طبیعی و یا خز استفاده می‌شود.

در این مقاله از سازه برتر به توضیحات بیشتری در خصوص ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی می‌پردازیم، همراه ما باشید.

 

تاریخچه دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی 

تاریخچه دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

پدر سبک طراحی آلمانی، بایدرمایر بود که به نام‌های دیگری مانند؛ ژرمنی باستان، نئو رنسانس و آلتدویچ نیز شناخته می‌شد. ازآنجایی که تجمل‌گرایی و شلوغی، دیگر در محیط‌های کوچکی که به گونه ای فعال جایگزین عمارت‌ها بودند نمی‌گنجید، نیاز بود کمی اصلاحات در طراحی دکوراسیون انجام شود. بیدرمایر بعضی از سبک‌های امپراتوری را حفظ کرد، ولی جزئیات گوتیک و عناصر ترابادور را اضافه کرد.

 

 

ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

در این بخش مهم‌ترین خصوصیات دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی را شرح می‌دهیم:

 

رنگ در سبک آلمانی ویلا

تن‌های قهوه‌ای و سفید، اساس پالت رنگی سبک آلمانی را تشکیل می‌دهند، زیرا تعداد زیادی از سطوح و لوازم چوبی، کامل ‌کننده تزئینات می‌باشند. معمولا فضای داخلی ویلا در سایه‌های مایل به قرمز، شکلات تلخ، قهوه‌ای، برنزی، وانیلی و سایه‌های قهوه ای است. همچنین، می‌توان ترکیب خاکستری و سیاه را نیز در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا آلمانی مشاهده کرد. آبی، زرد، بنفش سلطنتی، آبی پروسی و در موارد نادر شرابی و قرمز گیلاسی نیز می‌تواند به‌عنوان رنگ فرعی استفاده شود.

 

مواد و مصالح مورد استفاده در سبک آلمانی ویلا

برای سقف از گچ بدون بافت و ساده استفاده می‌شود. همچنین در فضای داخلی سبک کلاسیک آلمانی، می‌توان از تیرهای تزئینی چوبی با سازه‌های پیچیده که سقف‌های ویلا‌های باواریایی را تزئین می‌کنند، استفاده کرد. دیوارها نیز با روکش گچ یا کاغذدیواری در صنعت ساختمان پوشانده شده‌اند.

همچنین کف‌پوش نیز به ‌گونه ای سنتی از چوب سخت درست می‌شود. در صورتی که قبلاً از تخته‌های چوبی استفاده می‌شد، امروزه از ورقه، کاشی مدرن یا پارکت (در حمام و آشپزخانه) استفاده می‌شود.

 

مبلمان در ویلا به سبک آلمانی

در سبک آلمانی از مبلمان نرم، صندلی راحتی، میزهای کنار تخت، کمدهای کوچک، تخت‌ها، قفسه‌ها و میزهای قهوه با پایه‌های نازک استفاده می‌شود. در واقع معمولا نمای مبلمان دارای سطحی صاف، دستگیره‌های ساده و بدون تزئینات بیش‌ازحد است.

در آشپزخانه نیز، از یک میز مستطیل شکل از جنس چوب ماهون استفاده می‌شود که می‌تواند یک دورهمی عالی با صندلی‌هایی به شکل نیم دایره و پشت تراشیده شده را تشکیل بدهد.

علاوه بر این در اتاق‌های کوچک ترکیبی نیز، می‌توان از مبلمان تاشو استفاده کرد، چرا که راحتی در فضای دکوراسیون داخلی آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین در این نوع سبک از مبلمان فلزی یا چوبی با روکش‌های مخملی یا چرم استفاده می‌شود تا با بقیه المان‌ها همخوانی خوبی داشته باشند.

 

توجه به سادگی در طراحی دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

سادگی در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک‌های مینیمال و مدرن، از اهمیت زیادی برخوردار است و سبک آلمانی نیز یکی از انواع سبک های دکوراسیون ویلا است که به همین گونه است. شاید در این نوع سبک از عناصر بیشتری در مقایسه با سبک مینیمال استفاده شود، اما همان ویژگی سادگی و شیکی را داراست.

 

استفاده از عناصر و المان‌های تزیینی در ویلا به سبک آلمانی

استفاده از عناصر و المان‌های تزیینی در ویلا به سبک آلمانی

در ساخت ویلا به سبک آلمانی از عناصر طبیعی زیادی استفاده نمی‌شود، ولی همان عناصر کمی که به کار می‌روند نیز، عناصری با اشکال خاص و اغراق شده می‌باشند که بسیار شیک هستند و جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به فضا می‌بخشند. برای مثال در این نوع سبک، می‌توان از چراغ‌های برنجی و آب طلا کاری شده و همچنین انواع قاب‌ها استفاده کرد.

هر چیزی که طرح خاص و گرمی داشته باشد را می‌توان در این سبک جای داد، ولی باید توجه کرد که در استفاده از المان‌های تزیینی اغراق نشود.

 

روشنایی و نورپردازی فضای داخلی ویلا به سبک آلمانی

منبع اصلی نور طبیعی در سبک آلمانی، پنجره‌هایی به شکل مستطیل هستند. معمولا این پنجره‌ها با پرده پوشیده می‌شوند و در طول شبانه روز، به طور کامل باز می‌باشند. استفاده از یک لوستر سقفی لاکونیک، نور مرکزی را ایجاد می‌کند. همچنین، منابع نوری در امتداد فضا قرار داده می‌شوند.

در فضای داخلی سبک آلمانی، از تعداد زیادی لوازم روشنایی کوچک در فضا استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها با یک قاب ساده تزئین می‌شوند. با این‌ وجود، آن‌ها تنها در جاهایی ظاهر می‌شوند که احتیاج به نور اضافی است مثل؛ نزدیک میز، کنار کتابخانه، در کنار آینه و غیره.

 

دکور و وسایل جانبی در دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

در دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی از مبلمان ساده و لاکونیک، گل‌ها و هر چیزی که با آن‌ها مرتبط است استفاده می‌شود. اتاق‌خوابی با یک دسته‌گل داوودی یا گل رز روی میز و گلدان‌های مینیاتوری، گزینه‌ی خوبی برای طراحی دکوراسیون ویلا آلمانی هستند. در واقع دکور آلمانی به مکان قرارگیری گروهی از گلدان‌ها که از لحاظ اندازه، شکل و رنگ شیشه متفاوت هستند، علاقه‌ی خاصی دارد.

طراحی دیوار نیز از یک ساعت و چند نقاشی با مضامین خنثی تشکیل‌ شده است. پارچه‌های طبیعی نیز در منسوجات استفاده‌ی زیادی می‌شوند و روکش مبلمان اغلب از مواد متراکم تشکیل شده است. پنجره‌ها نیز از قسمت کف تا سقف با پرده‌های یکدست و ساده پوشیده می‌شوند. همچنین، می‌توان یک ترکیب زیبا از بالشت‌های دورنگ را برای مبلمان اتاق خواب یا اتاق نشیمن استفاده کرد.

 

طراحی بخش‌های مختلف دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

طراحی بخش‌های مختلف دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

در این قسمت، نحوه‌ی طراحی فضاهای مختلف ویلا را توضیح می‌دهیم:

 

هال و اتاق نشیمن در دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

اتاق نشیمن ویلا به سبک آلمانی، از همه‌ی قوانین مینیمالیست تبعیت می‌کند. مبلمان اتاق نشیمن بهتر است پهن باشد و با روکش قهوه ای و چرم باشد و یک میز قهوه‌ای در جلوی آن گذاشته شود. فرش اتاق نشیمن نیز با طرح سایه شکلاتی کم رنگ، گزینه‌ی خوبی برای اتاق نشیمن است. همچنین استفاده از یک کابینت نزدیک دیوار رو به روی مبلمان، انتخاب خیلی خوبی است و نقش یک فضای ذخیره سازی را بازی می‌کند.

جهت جلوگیری از برهنه بودن این منطقه، می‌توانید از دو قفسه چوبی باز در کنار آن‌ها استفاده کنید و داخل آن‌ را کتاب بگذارید و همچنین از پرده‌هایی دورنگ برای پنجره‌ها استفاده کنید. در صورتی که ابعاد اتاق نیز اجازه بدهد، می‌توانید یک شومینه را در نزدیکی دیوارها قرار بدهید.

اغلب طراحان فقط از یک یا دو نقاشی، یک ساعت دیواری، یک لوستر گرد کریستالی و گلدان‌هایی با گیاهان طبیعی آپارتمانی، به‌عنوان دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده می‌کنند.

 

طراحی آشپزخانه ویلا به سبک آلمانی

طراحی آشپزخانه ویلا به سبک آلمانی

آشپزخانه ویلا آلمانی، باید بسیار کاربردی و زیبا طراحی شود، زیرا آشپزخانه قلب تپنده هر ویلایی به حساب می‌آید و یکی از بخش‌های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد. استفاده از قفسه‌های باز در بخش بالایی جزیره کاشی کاری‌شده، به صورت کلی فضای آشپزخانه را تغییر می‌دهد. تعبیه این گونه قفسه‌ها برای نگهداری گیاهان و گل‌ها نیز راه حلی خوب و ایده آل برای آشپزخانه ویلا آلمانی است.

تم کلی چیدمان دکوراسیون و فضای داخلی، باید در آشپزخانه نیز رعایت‌ شود و از رنگ‌هایی که در بخش‌های دیگر ویلا استفاده ‌شده است، در فضای آشپزخانه نیز با همان سبک و سیاق اعمال شود. میز ناهار خوری، کابینت‌ها، لامپ‌های آویز، دیوارهای کاشی کاری شده و موارد دیگر، همگی باید طرحی متفاوت و جذاب، اما با یک تم رنگی داشته باشند.

 

سرویس بهداشتی و حمام به سبک آلمانی در ویلا

چیدمان دکوراسیون به سبک اروپایی و آلمانی خود نمایی می‌کند. سرویس بهداشتی و حمام می‌تواند به وسیله‌ی کاغذ دیواری‌هایی با طرح سرامیک طراحی شود و باید تا جایی که امکان دارد، خلوت و ظریف باشد تا ساده و شیک به نظر بیاید. استفاده درست و به جا از وسایل ضروری و مهم و پرهیز از شلوغ کاری در سرویس بهداشتی و حمام، همگی از خصوصیات درخشان و ظریف سبک آلمانی و اروپایی هستند.

 

اتاق خواب در ویلا به سبک آلمانی 

اتاق خواب در ویلا به سبک آلمانی

آلمانی‌ها معتقدند که اتاق خواب مکانی برای استراحت و آرامش است. آن‌ها دوست دارند که پس از یک روز طولانی و سخت در اتاق خوابشان استراحت کافی کنند تا برای روز آینده آمادگی خوبی داشته باشند. برای مثال آلمانی‌ها اصلا تمایل ندارند مبلمان بزرگ و یا تجهیزات ورزشی و تمرینی را در اتاق خواب خود جای دهند. در سبک آلمانی اتاق خواب، تمام المان‌هایی که در دکوراسیون استفاده می‌شوند با تعداد محدود و حداکثر عملکرد و قابلیت استفاده می‌شوند. در این سبک سعی می‌شود تخت خواب فرزند خانواده در کنار پنجره قرار داده شود تا بتواند از زیبایی آسمان بهره مند شود. در اتاق خواب افراد بزرگسال نیز از یک تراس استفاده می‌شود که با درب کشویی قابل دسترسی می‌باشد.

بازسازی اتاق خواب ویلا به سبک آلمانی، برای زیبایی بیشتر، با احترام به عناصر و المان‌های تاریخی انجام می‌گیرد و همان گونه که قبل از این گفته شد، این نوع سبک تاکید ویژه ای روی کاربرد متریال دارد. طیف‌های رنگی مورد استفاده در سبک آلمانی، فضای ظاهری خاصی را ایجاد می‌کنند. آلمانی ها زیاد طرفدار رنگ‌های تند نیستند و اغلب از رنگ‌های روشن و سنگین بهره می‌برند.

 

راهرو و تالار ورودی دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی

برای طراحی راهرو ویلا به سبک آلمانی، یک ست مبلمان شامل؛ آویز، نیمکت، کمد لباس و مکانی برای تعویض کفش، بهترین راه‌حل است و در بین تمام این مواد، اولویت با متریال چوب است. برای کف راهرو نیز استفاده از فرشی کوچک که برای شستشوی دوره‌ای مناسب باشد، گزینه‌ی خوبی است. همچنین یکی از دیوارها را می‌توان با یک آینه به شکل مستطیل با یک قاب چوبی ساده یا بدون قاب‌بندی تزئین کرد که در اطراف آن قلاب‌هایی آویزان شده است. در صورتی که راهرو به‌ مقدار کافی وسیع باشد، در زیر آن از یک کابینت با کشوهایی برای ذخیره کردن چیزهای کوچک استفاده می‌شود. نمای مبلمان نیز صاف، ساده و بدون دکوراسیون اضافی است. مجموعه ای از گلدان‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف نیز، به‌ عنوان تزئینات به کار می‌روند.

 

سبک سنتی و مینیمالیستی آلمانی در طراحی دکوراسیون ویلا 

سبک سنتی و مینیمالیستی آلمانی در طراحی دکوراسیون ویلا

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا آلمانی به سبک مینیمالیستی، از رنگ‌های مطبوع و خنثی برای رنگ آمیزی ویلا، مبلمان راحتی و ساده، آشپزخانه ساده، لوازم جانبی و خطوط کاربردی‌تر استفاده می‌شود.

سبک طراحی سنتی نیز، جزئیات کلاسیک را نشان می‌دهد و فراوانی وسایل جانبی جزو حساسیت‌های سبک اروپایی است و بر عکس طراحی داخلی مدرن آلمان می‌باشد.

با وجود این که در زمان طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آلمانی، گزینه های فراوانی در دسترس افراد است، ولی انتخاب بهترین‌ها از بین آن‌ها بسیار سخت است.

 

خانه من قلعه من است، شعار همیشگی آلمانی‌ها

در نهایت اگر مایلید سبک آلمانی را برای دکوراسیون ویلای خود اجرا کنید، باید بدانید که از نظر محققین، چهاردیواری ویلا یا خانه برای آلمانی‌ها بیشتر از چیزهای دیگر اهمیت دارد و حتی از برنامه ریزی برای اوقات فراغت هم مهمتر شده است. آلمانی‌ها از نحوه زندگی خود آگاهی کاملی دارند و تمایل ندارند که فرد دیگری به آن‌ها بگوید که چطور زندگی کنند. در شرایطی که خیلی از آلمانی‌ها در ساعات طولانی و بسیار سخت کار می‌کنند، اهمیت احساس آرامش و راحتی در فضای ویلا یا منزل برای آن‌ها افزایش پیدا کرده است. آلمانی‌ها به پناهگاهی راحت و امن احتیاج دارند که بتوانند در آن استراحت کنند و به هیچ عنوان مکانی که تنها ایده‌های بعضی از طراحان در آن‌جا دیکته می‌شود را نمی‌پسندند، به همین جهت در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک آلمانی، باید به این نکته توجه داشته باشید.

 

 

سخن پایانی

در سبک دکوراسیون آلمانی ویلا، سادگی و طبیعی بودن، مردم را به سمت خود جلب می‌کند که گاهی با ابتدایی بودن هم مرز می‌باشد. بیشتر طراحان دوست دارند که طراحی چنین فضاهایی را انجام دهند، زیرا این نوع سبک همه‌کاره است و به‌ آسانی هم با اتاق‌های بزرگ و هم با اتاق‌های کوچک سازگاری دارد.

البته سبک طراحی دکوراسیون آلمانی ویلا برای همه مناسب نیست. طراحی ویلا به سبک آلمانی گران است. گرچه از مبلمانی اندک در آن استفاده می‌شود، ولی تأکید بر استفاده از مواد طبیعی و کیفیت خواهد بود. همچنین باید در آن از گل‌ها و گیاهان استفاده کرد، چرا که گیاهان طبیعی بدون استثنا، عنصری مهم از فضای داخلی ویلا را تشکیل می‌دهند.

در این مطلب شما را با نحوه‌ی طراحی دکوراسیون ویلا به سبک آلمانی آشنا کردیم، امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی در ذهنتان مانده و یا پیشنهادی دارید، در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.