هر آنچه که باید در خصوص دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی بدانید - سازه برتر



بررسی خصوصیات دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی یا التقاطی را نمی‌توان با اشکال هندسی و یا المان‌های خاصی تعریف کرد و با توجه به نامی‌ که دارد از ترکیب چند سبک حاصل می‌شود. در سبک تلفیقی ویلا، رسیدن به یک طراحی دلخواه و ایده آل با رعایت تمام استانداردها کمی سخت خواهد بود.

ترکیب المان‌های تلفیقی اگر چه می‌تواند خیلی خاص و زیبا باشد، ولی اگر توسط طراحان متخصص انجام نشود، ممکن است منجر به فاجعه بصری و اشتباهاتی بزرگ در کاربری صحیح و محاسبات استانداردی بنا شود.

در این نوع سبک برای شکوفایی خلاقیت و ایده پردازی آزادتر هستید و حتی می‌توانید با استفاده از این سبک دکوراسیون ویلا، سبک‌های جدیدی را خلق کنید و ویلایی شیک و متفاوت را دیزاین کنید.

در این مقاله از سازه برتر شما را با نحوه طراحی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی یا التقاطی آشنا می‌کنیم تا بتوانید با آزادی عمل در دکوراسیون و گلچین کردن ویژگی‌های دلخواه از هر نوع سبک طراحی، ویلایی منحصر به فرد و زیبایی داشته باشید.

 

تاریخچه دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی 

تاریخچه دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

دکوراسیون ویلا تلفیقی، از سبک هنری ریشه گرفته است که پیشگامان آن به پیروی کردن از سبک خاصی هیچ گونه اعتقادی نداشتند و طراحی دلخواه خود را به طور آزادانه انجام می‌دادند. نتیجه این نوع فلسفه در طراحی دکوراسیون، موفقیت بسیار چشم گیری داشت و همین باعث شد که به سبکی پر طرفدار تبدیل شود. البته باید بدانید که مدت زمان استفاده از سبک تلفیقی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلاها یا منازل زیاد طولانی نیست و استفاده از آن در فضای ویلاها به تازگی رواج یافته است.

 

سبک دکوراسیون تلفیقی ویلا برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی، برای کسانی مناسب است که برای انتخاب یک سبک خاص دکوراسیون مردد هستند و تمایل دارند از چندین عنصر مختلف از چند نوع سبک در دکوراسیون ویلا استفاده کنند. همچنین در صورتی که شما هماهنگی زیاد اثاثیه و وسایل ویلا یا خانه را دوست ندارید و می‌خواهید بدون پیروی کردن از قوانین سخت گیرانه از سلیقه و خلاقیت خود در دکوراسیون ویلا بهره ببرید، می‌توانید از این نوع سبک استفاده کنید.

در حقیقت این سبک زیبا و خاص برای کسانی مناسب است که هنوز هم طرفدار زندگی سنتی و المان‌های نوستالژی می‌باشند و در عین حال خواهان آن هستند که از مدرن‌ترین امکانات در دل ویلای شخصی خود لذت ببرند و بین دو مسیر مدرنیته و سنت دائما در رفت و آمد باشند.

 

ویژگی های دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی 

ویژگی های دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

قبل از بررسی ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین مراحلی که یک ویلای تلفیقی باید بگذراند، مرحله نقشه‌پردازی است. در حقیقت فقط یک مهندس متخصص و باتجربه می‌تواند با ترکیب سبک‌های گوناگون منظره‌ای زیبا را ایجاد کند.

به عنوان مثال تصور کنید که چندین مدل غذا پیش روی شماست که همه‌ی آن‎‌ها به تنهایی خوشمزه‌ و لذیذ می‌باشند و طعمی بسیار فوق‌العاده دارند، ولی فقط ترکیبات کمی از این نوع غذاها با یکدیگر باعث ایجاد طعمی دلپذیر می‌شود و مجموعه‌ی چند غذای لذیذ لزوما منجر به ترکیبی خوشمزه و خوش‌طعم نمی‌شود. طراحی دکوراسیون ویلا نیز به همین شکل است، شما باید بدانید که کدام بخش از کدام سبک‌ها را می‌توانید با هم ترکیب کنید تا نتیجه‌ای خوش‌منظره داشته باشید. علاوه بر این در طراحی دکوراسیون ویلا تلفیقی باید به تمام جوانب و ویژگی‌ها در سلیقه‌های گوناگون پاسخ داده ‌شود.

درواقع یک ویلای مدرن مکانی است ساده می‌باشد که اکازیون و فول امکانات است و ویلای سنتی نیز به گونه ای است که بعد از مدتی بودن در آن به آرامشی باورنکردنی می‌رسید. حال در صورتی که هر دوی این مزایا را داشته باشید، شما یک ویلای تلفیقی از هردوی این دو نوع سبک‌ جذاب را خواهید داشت.

دراین بخش با دانستن این نکته به بررسی ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی می‌پردازیم:

 

بهره بردن از رنگ‌های خنثی به عنوان رنگی غالب در ویلا تلفیقی

عناصر چشمگیر و برجسته در سبک دکوراسیون تلفیقی ویلا کاربرد زیادی دارند. به همین دلیل بهترین زمینه برای نشان دادن آن‌ها، استفاده از رنگ هایی خنثی همچون رنگ خاکستری، سفید، قهوه ای و سیاه است.

علاوه بر این بهتر است در این سبک از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده نکنید، زیرا وسایل و اکسسوری‌ها در دیوارهایی که رنگ خنثی دارند به خوبی مشاهده می‌شوند.

 

استفاده از چندین رنگ مشترک در دکوراسیون ویلا تلفیقی

سعی کنید در فضاهای مختلف ویلا در سبک دکوراسیون تلفیقی، هماهنگی ایجاد کنید. برای انجام این کار، بهترین انتخاب استفاده از چند رنگ مشترک در بخش‌های مختلف ویلا است. شما می‌توانید از رنگ‌های مشترک برای تابلوهای هنری، پارچه‌ها و دکوریجات استفاده کنید و یا تا جای ممکن از الگوها و طرح‌های مختلف برای آن‌ها استفاده کنید.

از این رو سعی کنید از رنگ غالب استفاده کنید و سایر رنگ‌ها را به عنوان رنگ فرعی در دکوریجات و وسایل اتاق‌های ویلا استفاده کنید تا تناسب و هماهنگی در دکوراسیون ویلا ایجاد شود.

 

نورپردازی در ویلا تلفیقی

برای نورپردازی در دکوراسیون ویلا تلفیقی، می‌توانید دو روش را به کار ببرید. یک روش استفاده از حباب لامپ است، این حباب‌ها بیشتر در نشیمن و آشپزخانه به کار می‌ٌروند. از لحاظ ظاهری حباب‌ها نسبت به لوسترها ساده‌تر می‌باشند. یک روش دیگر بهره بردن از نورپردازی کنفی است. در صورتی که در ساخت ویلا تلفیقی خود سبک سنتی را در قالب فرعی انتخاب کرده اید، می‌توانید از ترکیب لامپ، طناب کنفی و چوب استفاده کنید تا جلوه ای بسیار زیبا و آرامش دهنده داشته باشید. البته باید به یاد داشته باشید که در صورتی که برای دیوارها از رنگ خنثی استفاده کرده اید، فضای ویلا خشک و بی روح به نظر می‌رسد، به همین دلیل بهتر است برای از بین بردن این گونه فضا از روش‌های گوناگون استفاده کنید.

 

بافت مصالح طبیعی در دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

بافت مصالح طبیعی در دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

استفاده از مصالح طبیعی همچون فلز و چوب در صنعت ساختمان یک روش دیگر است که بافت موجود در آن باعث ایجاد جلوه ای گرم و زیبا در فضا می‌شود و شما می‌توانید از این نوع مصالح برای کفپوش ویلا، پیشخوان آشپزخانه و دکوری جات و وسایل مختلف استفاده کنید.

 

استفاده از طرح‌ها و پارچه‌های هندسی در ویلا تلفیقی

سبک تلفیقی به بهره بردن از سبک‌های کلاسیک شرقی، پارچه‌های طبیعی و همچنین اشکال هندسی تمایل زیادی دارد. شما می‌توانید از پارچه‌های ساده و بدون طرح برای ملحفه و پرده استفاده کنید. همچنین در صورتی که دوست دارید حس زندگی در فضای داخلی ویلای شما جریان داشته باشد و در عین حال از سبک دکوراسیون تلفیقی نیز بهره مند شوید، می‌توانید از چند پرده زیبا، کوسن‌های روشن، یک پارچه مبلی شطرنجی و یک فرش اصیل در دکوراسیون ویلا استفاده کنید. با انجام این کار هم دکوراسیون ویلای شما از سبک تلفیقی تبعیت می‌کند و هم از لحاظ ظاهری بسیار پرانرژی و شاد خواهد بود.

 

رعایت اصل تقارن و تعادل در سبک تلفیقی ویلا

ایجاد تعادل و تقارن در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا تلفیقی، اهمیت بسیار زیادی دارد و با توجه به این مورد که الگوها و طرح‌های متنوعی در این نوع سبک طراحی داخلی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد یک فضای بهم ریخته ‌شوند، بنابراین بهتر است که با رعایت کردن اصل تقارن در چیدمان وسایل این مشکل را تا حدودی حل کرد، همچنین علاوه بر تقارن باید تعادل را هم در انتخاب المان‌های مختلف رعایت کرد تا جذابیت و زیبایی فضای داخلی ویلا بیشتر شود. بنابراین شما باید تعادل و تقارن را در چیدمان اثاثیه و وسایل رعایت کنید تا فضایی آرام داشته باشید و همچنین بتوانید زیبایی آن‌ها را به خوبی درک کنید.

 

ایجاد نقطه کانونی با انتخاب یک وسیله برای ویلا تلفیقی

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا تلفیقی، می‌توانید از یک وسیله زیبا و بزرگ مانند دکوری جات و مبلمان … با رنگ و طرح منحصر به فرد به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید تا بتوانید توجه تمام افراد را به سمت خود جلب کنید، سپس بقیه اثاثیه و وسایل را به شکل زاویه دار به دور آن بچینید، احتیاجی نیست که نقطه کانونی با بخش‌های دیگر از لحاظ رنگ و طرح همخوانی و مطابقت داشته باشد.

 

اکسسوری‌ها در سبک تلفیقی ویلا

هر نوع المانی که باعث خاص شدن دکوراسیون ویلای شما می‌شود، در سبک تلفیقی قابل استفاده می‌باشد. وسایل دکوری مانند جاجیم و گلیم، قاب‌های خوشنویسی شده، وسایل قدیمی دارای اصالت و شمعدانی‌های زیبا، انتخاب خوبی برای تزیین دکوراسیون داخلی ویلا هستند. سبک تلفیقی دکوراسیون ویلا این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید حتی از محیط‌های کوچک نیز نهایت لذت را ببرید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک تلفیقی

دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک تلفیقی

شاید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌های مستر، یکی از سخت ترین سبک ها سبک تلفیقی میان عناصر معاصر و کلاسیک است. در صورتی که در این نوع سبک از اتاق خواب تعادل را رعایت نکنید، فضا به آسانی می‌تواند به یک مکان عجیب و غریب تبدیل شود، ولی می‌توان این مشکل را با مراقبت و دقت در انتخاب‌ها به سادگی حل کرد.

اتاق خواب‌های ویلا به سبک تلفیقی، می‌توانند خصوصیات هر دوره ای را جذاب تر به نمایش بگذارند، چرا که تفاوت در کنار هم قرارگرفتن انواع سبک‌ها می‌تواند ویژگی‌ها را برجسته‌تر نشان دهد، ولی چطور این ویژگی‌ها به عنوان یک سبک قابل تشخیص و منسجم ظاهر می‌شوند؟ ویژگی‌های مشخصی که از فضاهای تلفیقی می‌توان انتظار داشت، عبارتند از: وجود انحنا و قوس‌های ظریف در پروفیل‌های مورد استفاده در مبلمان اتاق، جزئیات معماری کلاسیک، پالت‌های رنگی خنثی و گاهی استفاده کمی از رنگ طلایی در فضای اتاق خواب.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی ویلا به سبک تلفیقی

سبک تلفیقی ویلا، یکی از انواع سبک های دکوراسیون ویلا است که در آن دایره وسیعی برای انتخاب رنگ دارید. از این رو با کمی بازی با رنگ‌ها و استفاده از خلاقیت خود، توانایی ایجاد طرح‌های متفاوت و متنوعی را خواهید داشت. در واقع می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متضاد، ترکیب زیبایی را ایجاد کنید. بنابراین حتما از دو یا سه رنگ متضاد برای طراحی دکوراسیون تلفیقی سرویس بهداشتی استفاده کنید.

علاوه بر این به عناصری که قرار است سبک تلفیقی شما را شکل دهند توجه کنید. آیا دوست دارید یکی از المان‌های سرویس مثل کابین روشویی بیشتر از المان‌های دیگر دیده شود؟ پس رنگ این نوع المان را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سعی کنید که دیگر اجزای سرویس بهداشتی ویلای خود را با آن هماهنگ کنید.

 

خلاصه نکات اجرایی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

خلاصه نکات اجرایی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی

به طور خلاصه جهت ایجاد یک فضای چشم‌نواز و اصولی در طراحی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی باید نکات زیر را رعایت کنید:

به صورت کلی سبک تلفیقی را افرادی می‌توانند برگزینند که دوست دارند در ویلای خود هم از المان‌های سبک مدرن و هم از نقش و نگار طرح‌های ایرانی استفاده کنند و همان گونه که در بالا گفتیم تعیین یک سبک غالب نکته بسیار مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

همچنین برای دکوراسیون ویلا تلفیقی باید مشخص کنید که تمایل دارید از رنگ‌های هماهنگ با هم استفاده کنید و یا متضاد، که می‌توانید با توجه به سلیقه خود از ۳ رنگ اصلی استفاده کنید. علاوه بر این‌ها موارد زیر را نیز باید رعایت کنید:

هماهنگی سبک تلفیقی ویلا با مصالح و متریال مصرفی

استفاده از رنگ‌های متناسب با عناصر مختلف ویلا

در نظر داشتن آیتم‌های اقلیمی مختلف همچون بادهای غالب، شرایط جوی، زاویه نور آفتاب، عقب‌نشینی‌های لازم و ...

وجود سازگاری و تناسب محوطه بیرونی با سبک تلفیقی دکوراسیون داخلی ویلا

دانستن میزان رطوبت محیطی و طراحی دکوراسیون ویلا بر اساس میزان و جهت نورگیری ویلا

رعایت و توجه کامل به مقررات شهرداری

در نظر داشتن سلیقه مشتری و نظر کسانی که قرار است در ویلا زندگی کنند

 استفاده از دو تا چهار سبک گوناگون و تلفیق آنها با یکدیگر در سبک تلفیقی ویلا

استفاده از ترکیب چوب، سنگ، آهن، پارچه و شیشه در دکوراسیون ویلا تلفیقی

 

 

جمع بندی

افراد زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود، طراحی‌هایی فراتر از طراحی کاملا کلاسیک و یا کاملا مدرن را می‌پسندند. در حقیقت به‌دنبال دکوراسیونی متفاوت و منحصر به فرد هستند. این سلیقه مهندس معمار است که چگونه با ترکیب سبک‌های مختلف، چیدمانی را طراحی کند که توی ذوق نزند و برعکس، دیدن آن باعث شود ذوق هنرمندانه و ماهر بودن طراح تحسین شود.

در صورتی که شما نیز به‌دنبال یک طراحی دکوراسیون متمایز، خلاقانه و تازه می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم از اطلاعاتی که در این مقاله در خصوص ویژگی‌های طراحی دکوراسیون ویلا به سبک تلفیقی در اختیارتان گذاشتیم نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید ویلایی خاص و زیبا داشته باشید. اگر شما نیز ایده ای به ذهنتان می‌رسد، در پایین همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.