آشنایی کامل با نحوه طراحی دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی - سازه برتر



آشنایی کامل با نحوه طراحی دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی

دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی یکی از سبک‌های پر طرفدار در بین مردم است، زیرا بروزترین و مدرن‌ترین سبک زندگی را در خود جای داده است. مردمانی که در خانه‌های اروپایی شیک زندگی می کنند، بیشترشان فرهنگ‌هایی مشابه به هم دارند.

در واقع طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک اروپایی، از سبک‌های تجملاتی و مدرن است که خصوصیات منحصر به فردی دارد. فضاهایی مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و دیگر قسمت‌های جانبی مانند ورودی، از جمله بخش‌هایی می باشند که در هر نوع سبک دکوراسیونی قواعد و استانداردهای خاص خودشان را دارند. اجرای سبک اروپایی نیز برای ساخت ویلا یا منزل، باید با رعایت یک سری از نکات انجام گیرد تا فضایی نزدیک‌تر به واقعیت این نوع سبک‌ داشته باشید.

در این مقاله به بررسی چیدمان دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی پرداخته و نکاتی را که لازم است در زمان استفاده از این سبک برای دکوراسیون خانه‌های خارجی و یا ایرانی رعایت شود را گرد آورده ایم.

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید با این سبک جذاب بیشتر آشنا شوید در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

 

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی 

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی

آرامش و زیبایی موجود در سبک اروپایی باعث شده است که در ساخت ویلا برای طراحی دکوراسیون داخلی از این سبک استفاده زیادی شود تا جذابیت فضا دوچندان شود. برای اجرای چنین سبکی باید از وسایل و ابزار مدرن و به روز استفاده شود. این گونه لوازم شامل المان‌ها و اکسسوری‌هایی است که در سبک مدرن به کار می روند.

به طور معمول در طراحی دکوراسیون مدرن از وسایلی با رنگ‌های خنثی و روشن استفاده می شود که این کار باعث می شود فضای داخلی ویلا بزرگ‌تر دیده شود. فضاهای داخلی ویلای اروپایی به دلیل ارگانیک بودن این سبک، بسیار راحت، دنج و آرامبخش است. همچنین موارد غیر ضروری و جزئیات در سبک اروپایی به هیچ عنوان استفاده نمی شوند و فقط موارد اساسی و اصولی در نظر گرفته می شوند که این کار باعث می شود زیبایی خاصی در دل سادگی ایجاد شود.

دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی ویژگی‌های دیگری نیز دارد که در ادامه سازه برتر توضیحات بیشتری در خصوص آنها می دهیم:

 

نورپردازی در دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی

نورپردازی در طراحی ویلا به سبک اروپایی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید با طراحی پنجره‌هایی بلند بهره وری بالاتری از نور طبیعی در فضاهای داخلی داشته باشید. استفاده کردن از لامپ‌های ال ای دی و اجرای آن در سقف به شکل لامپ‌های کوچک، می تواند حس و حال خوبی را در فضای داخلی ویلا ایجاد کند.

در واقع زمانی که صحبت از نورپردازی و استفاده از وسایل روشنایی در ویلا می شود، ناخودآگاه لوستر و چراغ‌های تزیینی اولین چیزی می باشند که به ذهن خطور می کنند. شما می توانید برای داشتن فضایی شیک و رویایی، از لوسترهای سقفی تجملاتی و بلند استفاده کنید. همچنین وسایلی مانند چراغ دیواری و آباژور برای روشن کردن بخش‌هایی که نور لوستر به آن‌ها نمی رسد گزینه‌های مناسبی هستند. سعی کنید از آباژورها در کنار مبلمان استفاده کنید تا جلوه ای زیباتر و شیک‌تر داشته باشند.

 

طراحی مبلمان در دکوراسیون ویلا اروپایی 

طراحی مبلمان در دکوراسیون ویلا اروپایی

بهره بردن از طرح و رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا یکی از نکات مهم در سبک اروپایی است. برای انتخاب مبلمان باید به نکاتی مانند ظرافت، زیبایی، احساس راحتی در زمان استفاده از آن و همچنین انتخاب یک رنگ مناسب توجه زیادی داشته باشید.

در واقع مبلمان ساده و تک رنگ، زیبایی فضا را چندین برابر می کند و باعث ایجاد فضایی شیک و خاص می شود. استفاده از مبلمانی با رنگ‌های روشن مثل رنگ کرم، سفید، خاکستری و یا طوسی ساده به همراه کوسن‌های زیبا در این نوع سبک بسیار رایج است.

 

کفپوش و سقف در ویلا اروپایی

بلند بودن سقف، نشانه‌ی تجملاتی بودن و به نوعی لوکس بودن فضا است. استفاده از گچبری‌های شیک در ستون‌های فضای داخلی ویلا و سقف‌های بلند، جلوه خیلی زیبایی را به پوشش سقف و دیوار خواهد داد. همچنین برای پوشش کف ویلای اروپایی نیز بیشتر از پارکت در صنعت ساختمان استفاده می کنند. پارکت‌ها از نظر کاربردی فواید زیادی برای ویلا دارند، همچنین از لحاظ زیبایی نیز در سطح بالاتری نسبت به دیگر محصولات قرار گرفته اند.

 

سبک دکوراسیون کلاسیک ویلا اروپایی

سبک دکوراسیون کلاسیک ویلا اروپایی

در دکوراسیون ویلا اروپایی بیشتر اوقات از سبک کلاسیک نیز استفاده می شود، ولی این که چطور دکوراسیون ویلا کلاسیک اروپایی را چیدمان کنیم بستگی به رعایت یک سری نکات دارد که معمولا با توجه به آنها می توان این نوع سبک را اجرا کرد. در سبک کلاسیک اروپایی طرح‌ها شلوغ‌تر از سبک مدرن می باشند و نقش و نگار بیشتری دارند.

در واقع سبک کلاسیک یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون ویلا است که بیش از 2000 سال قدمت دارد و بیشتر در فضاهای سلطنتی و اشرافی استفاده می شود. نکاتی که برای اجرای سبک کلاسیک اروپایی در طراحی دکوراسیون داخلی باید رعایت شوند شامل گزینه‌هایی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

1- رنگ‌ها در دکوراسیون کلاسیک اروپایی

در این سبک از رنگ‌های تیره‌ مانند سبز تیره، عنابی، شرابی و… استفاده می شود و بیشتر رنگ‌های اشرافی برای سبک کلاسیک اروپایی مناسب‌ می باشند. برای این مورد طیف‌های رنگی سبز یا قرمز تیره نیز گزینه‌ی خوبی هستند.

 

2- طرح‌ها و نقش‌های کلاسیک اروپایی

نقش و نگار این سبک دارای طرح‌های متنوع و سنتی است که کمی شلوغ‌تر از مدل‌های دکوراسیون دیگر است. در واقع در بیشتر فضاهایی که به سبک کلاسیک چیده شده اند، فضای خالی کمتری مشاهده می شود. همچنین از چوب نیز استفاده‌ی زیادی می شود و بر روی آن کنده‌کاری‌های شکیل دیده می شود.

 

3- رعایت اصل تقارن در دکوراسیون ویلا کلاسیک اروپایی

در این نوع از سبک چیدمان تقارن چشمگیری وجود دارد. البته گاهی اوقات ممکن است که یک بخش ابزاری قرار گیرد که قسمت‌های دیگر شامل آن نباشند. با این وجود برای تم اصلی تقارن رعایت می شود.

 

4- استفاده از نماهای سنتی در ویلا اروپایی

نماهای ساختمان و یا کلیساهای یونان و رومیان باستان، نمونه‌ ای بارز از این نوع سبک به حساب می آیند. اغلب برای طرح‌ها و نقش و نگار روی دیوارها و یا حتی سقف، دکوری‌ها، گلدان‌ها و… از این نوع طرح‌ها استفاده می شود.

 

5- مبلمان مخصوص در دکوراسیون کلاسیک اروپایی

در مبلمان‌های استفاده شده برای این سبک، اغلب از قاب چوبی استفاده می شود. رنگ‌های تیره و قهوه‌ای نیز گزینه‌های مناسبی برای سبک اروپایی کلاسیک می باشند. استفاده از پارچه به رنگ‌های سبز، قرمز تیره، یشمی و یا حتی کرمی نیز بیشتر دیده می شود. البته در پارچه‌های طرح‌دار از طرح‌های گل‌دار یا طرح‌هایی مثل آدم و حوا و… نیز استفاده می شود.

 

6- استفاده از المان‌های مدرن در سبک کلاسیک اروپایی

امروزه از سبک کلاسیک در کنار المان‌های مدرن استفاده می شود. برای مثال برای نصب پرده از ابزارهای قدیمی استفاده نمی شود و ابزارآلات مدرن و به روز برای نصب آنها به کار می رود. درست است سبک اصلی کلاسیک می باشد، ولی باید از المان‌های مدرن در آن استفاده کرد تا بتوان دکوراسیونی ارزشمند و ماندگار را طراحی کرد.

 

7- انتخاب یک پرده مناسب برای سبک کلاسیک اروپایی

پرده‌های بلندتری در این سبک استفاده می شود که در آن از گیره‌های جمع کننده و منگوله‌هایی که جنبه تزیینی بالایی دارند استفاده می شود. علاوه بر این معمولا رنگ مناسب برای پرده‌ها رنگ طلایی است که بیشتر به کار می رود.

 

8- تزیین دیوارها با تابلوهای اصیل کلاسیک

در سبک کلاسیک اروپایی ویلا از تابلوهایی با شکل‌هایی از مناظر کلاسیک ساختمان‌های قدیمی و یا تصاویری از امپراطوری‌های قدیم استفاده می شود. معمولا این گونه تابلوها ابعاد بزرگی دارند و بر روی دیوارها نصب می شوند. شاید بتوان این طور گفت که استفاده از تابلوهای اصیل، یک عضو جدایی ناپذیر از سبک کلاسیک دکوراسیون است که طرح‌های روی آن نشان دهنده فرهنگی از اروپا است.

 

9- انتخاب فرش‌های مناسب در ویلا کلاسیک اروپایی

فرش‌های دست‌بافت ابریشمی که به شکل متقارن سطح کف را می پوشانند انتخاب بسیار خوبی به حساب می آیند. ولی باید توجه داشت که معمولا فرش را برای فضای وسط در نظر می گیرند و کمتر در گوشه کنار و زیر مبلمان می باشند.

 

به طور خلاصه برای دکوراسیون اروپایی کلاسیک باید از فرش‌های دستباف و سنتی استفاده کرد.

کفپوش‌های چوبی و طرح‌دار را برای این سبک به کار برد.

مبلمان‌هایی از جنس چوب با منبت کاری زیاد در کنار پارچه طرح‌دار استفاده کرد.

اصل تقارن برای قرار گیری وسایل و ابزارها از جمله مبل و فرش باید در نظر گرفته شود.

استفاده از کاغذ دیواری‌هایی زیبا با داشتن طرح‌های گل‌ برجسته و ریز در این سبک گزینه‌ی مناسبتری است.

برای طراحی کابینت آشپزخانه نیز باید سعی شود از کابینت‌های کلاسیک استفاده شود.

برای اتاق نشیمن ویلا به سبک کلاسیک اروپایی نیز، باید از پرده‌ها و تابلوهایی نفیس و زیبا استفاده کرد.

 

انواع سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی

انواع سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی

این نوع سبک به دلیل تفاوت فرهنگ در بخش‌های مختلف اروپا از چند نوع سبک دیگر تشکیل شده است که اگر بخواهیم به طور تخصصی‌تر آن را بررسی کنیم شامل گزینه‌های زیر می باشد:

 

سبک گوتیک

این سبک از سبک‌های مذهبی به حساب می آید که با کشیده شدن قوس و طرح‌های نوک تیز به سمت بالا، حرکت به سمت پروردگار را نشان می دهد و در آن از مشعل، جا شمعی و شومینه‌های سنگی استفاده می شود.

 

سبک ویکتوریایی

با شکوه‌ترین انواع سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی، سبک ویکتوریایی است که در آن از وسایل زینتی زیادی استفاده می شود و رنگ تیره‌تر با جداکردن دقیق سالن‌ها و اتاق‌ها دیده می شود.

 

سبک باروک

در این نوع سبک، بخش‌های منحنی و نامتقارن در ویلا نیز دیده می شوند و رنگ‌های ملایم‌تری مانند صورتی و آبی نیز استفاده می شوند.

 

سبک روکوکو

استفاده از آینه‌های متعدد، مجسمه‌های کوچک، پارچه‌های اشرافی و زیبا برای پرده‌ها در سبک روکوکو دیده می شوند. این سبک در ادامه سبک باروک به وجود آمده است.

 

سبک کلاسیک

در این نوع سبک غربی و سنتی، استفاده از لوازم چوبی همراه با ظروف گران قیمت و کریستال‌ها، پرده‌های لوکس و آینه‌های بزرگ دیده می شوند.

 

فضاهای مختلف دکوراسیون ویلا اروپایی

فضاهای مختلف دکوراسیون ویلا اروپایی

در فضاهای مختلف ویلا می توان سبک اروپایی را اجرا کرد که دراین خصوص اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم:

 

دکوراسیون اتاق پذیرایی در ویلا اروپایی

جهت ایجاد یک فضای مناسب و خوب برای اتاق پذیرایی و برگزاری دورهمی های خانوادگی در آن، نیازی نیست هزینه زیادی کنید. یکی از خصوصیات خوب سبک اروپایی این است که جهت چیدمان اتاق پذیرایی در این نوع سبک، اکسسوری‌ها و ملزومات زیادی به کار نمی رود. گذاشتن یک میز و یک دست مبلمان و نهایتا چند دکوری کوچک، می تواند فضایی بسیار شیک و جذاب را برای شما ایجاد کند. علاوه بر این باید بدانید که سبک دکوراسیون اروپایی یک سبک چشم نواز است.

به همین دلیل استفاده از رنگ‌هایی مانند طلایی در آن، می تواند جذابیتش را دو چندان کند. در واقع مبلمانی که به رنگ طلایی هستند و همچنین ملزوماتی که رگه‌هایی از این رنگ دارند، در دکوراسیون ویلا اروپایی استفاده می شوند.

 

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک اروپایی

ملزومات هر خانه یا ویلا، شخصیت ویژه ای را به آن می بخشند. معمولا در آشپزخانه‌های اروپایی از یک جزیره استفاده می شود. همچنین میز ناهارخوری نیز از وسایل دیگری است که در این سبک خیلی زیاد دیده می شود. یک ایده زیبا و خلاقانه که برای آشپزخانه اروپایی ویلا وجود دارد استفاده از لوستر طلایی در آن است.

 

دکوراسیون اتاق خواب اروپایی ویلا

اتاق خواب به سبک اروپایی، اتاق خوابی است که در آن از المان‌های جذاب و زیبا که می تواند نیازهای موردنیاز ساکنین آن را ارائه کند، استفاده می شود. همچنین نوع رنگ‌های مورد استفاده در اتاق خواب ویلا به سبک اروپایی با توجه به افرادی است که در آن زندگی می کنند. اولین چیزی که از اسم این سبک به ذهن هر فردی خطور می کند، این است که سبک اروپایی کمی با شکوه‌تر و مجلل‌تر از چیدمان‌های امروزی و مدرن است. البته نباید از کنار کلاسیک بودن، مدرن بودن را حذف کرد و بهتر است گزینه‌هایی برای ابزارهای به روز نیز در نظر گرفته شود.

 

 

سخن پایانی

بی شک طراحی دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی، یکی از جذاب‌ترین و چشم نوازترین سبک‌ها به حساب می آید. دکوراسیون ویلا اروپایی دکوراسیونی کاربردی و در عین حال زیبا است که در آن از الزامات مختلفی استفاده می شود و در گروه دکوراسیون‌های ساده، شیک و لوکس قرار دارد. علاوه بر این دکوراسیون ویلا یا خانه اروپایی را می توان یکی از ایده‌آل‌ترین و بی‌نقص‌ترین فضاهایی دانست که می توان در آن زندگی کرد.

امیدواریم با خواندن این مقاله به اطلاعات مفیدی در خصوص نحوه‌ی طراحی دکوراسیون ویلا به سبک اروپایی دست یافته باشید. همچنین اگر نظر یا انتقادی نسبت به این مطلب دارید، از طریق فرم نظرات به اطلاع ما برسانید.