ایده‌هایی جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق چوبی - سازه برتر



ایده‌های جذاب طراحی دکوراسیون اتاق چوبی

دکوراسیون اتاق چوبی از انواع دکوراسیون‌های باکلاس و زیبا است و شما می توانید برای طراحی داخلی اتاق‌های بزرگ و کوچک از این نوع متریال زیبا و بی نظیر استفاده کنید.

در واقع برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن و کلاسیک، بیشتر از چوب استفاده می شود و در صورتی که شما دوست دارید فضایی صمیمی و آرامش بخش را در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب خود ایجاد کنید، بهتر است که برای دکوراسیون آن از متریال چوب استفاده کنید. علاوه بر این چوب یک عنصر طبیعی است که تجدید پذیر است و به همین دلیل تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد.

در ادامه سازه برتر ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق چوبی را در اختیار شما همراهان گرامی و عزیز قرار می دهیم.

 

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق چوبی

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق چوبی

در این بخش یک سری از ایده‌هایی را که می توان برای دیزاین اتاق چوبی از آنها استفاده کرد را به شما معرفی می کنیم:

 

رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق چوبی

استفاده از رنگ‌های چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی همراه با رنگ‌هایی خنثی همچون : سفید، شیری، طوسی و کرمی، جلوه بیشتری خواهد داشت. مطمئنا هم‌خوانی میان رنگ‌ها در دکوراسیون چوبی اتاق اهمیت زیادی دارد؛ ولی گاهی بهره بردن از رنگ‌های متناقض برای دکوراسیون داخلی، فضا را شیک‌تر و خاص‌تر می کند.

 

استفاده از دیوار تاکیدی چوبی در طراحی اتاق چوبی

دیوار تاکیدی، دیواری متمایز است که در هر اتاق خانه ای وجود دارد و متریال چوب، انتخابی بسیار خوب برای نشان دادن یک تمایز خاص در انواع دکور چوبی منزل ایرانی‌هاست. مانند دیوار پشت تخت در اتاق خواب و یا دیوار پشت شومینه در نشیمن.

 

بهره بردن از باکس‌های چوبی در طراحی اتاق چوبی

خانه را می توان با استفاده از باکس‌های چوبی دیواری و یا زمینی در اندازه‌های گوناگون تزیین کرد که علاوه ‌بر داشتن کارایی، زیبایی خاصی دارند و به کمک آنها می توان استفاده بهینه‌ای از فضا کرد.

 

استفاده از دکوری‌ها و اکسسوری‌های چوبی

بهتر است که همراه با دکوراسیون چوبی اتاق، از دکوری‌های مختلف مانند گل‌های طبیعی آپارتمانی استفاده کرد. مجسمه‌ها و گلدان‌های چوبی، ظروف دکوری چوبی، قفسه، قاب عکس و دیگر اشیای تزئینی، از جمله رایج‌ترین لوازم دکوری منزل می باشند.

 

کتابخانه چوبی و یا قفسه‌هایی چوبی در دکوراسیون اتاق

استفاده کردن از چند کتابخانه چوبی و یا قفسه کتاب، علاوه‌ بر داشتن نظم، زیبایی و چیدمان برای کتاب‌ها؛ ایده بسیار عالی برای دکوراسیون داخلی اتاق چوبی به‌ خصوص اتاق نشیمن است.

 

در و پنجره چوبی

امروزه دکوراسیون‌های چوبی، طرفدار زیادی دارند. درب و پنجره نیز از ابزارهای چوبی هستند که اگر به شکل اصولی انتخاب شوند، نمای بی نظیری را به اتاق می بخشند. در حقیقت شما در زمان ورود به اتاق اولین چیزی که می بینید، درب ورودی است. از این رو انتخاب مدل و رنگ برای دکوراسیون چوبی منزل دارای اهمیت بسیاری است.

 

دیوارپوش چوبی؛ ایده جالب دیگر برای اتاق چوبی 

دیوارپوش چوبی؛ ایده جالب دیگر برای اتاق چوبی

انواع دیوارپوش‌های چوبی، از قسمت کف تا سقف و یا در نیمه پایین دیوار و یا تنها در دیوار اصلی اتاق پذیرایی، استفاده می شوند و زیبایی بی نظیری را ایجاد می کنند.

 

جداکردن فضاها با پارتیشن چوبی

از قطعات لوور یا پارتیشن چوبی که زیبا نیز هستند، برای جدا کردن دو فضا به‌ شکل عمودی و موازی در دکوراسیون راهروهای اتاق نشیمن استفاده می شود.

 

پارکت در دکوراسیون داخلی اتاق چوبی

پارکت چوبی با ضخامت‌های مختلف، یکی از لوکس‌ترین و زیباترین گزینه‌ها برای کف خانه است که دارای تنوع زیادی است و به هر سبک دکوراسیونی حس آرامش و گرما می دهد.

 

مبلمان و میزهای چوبی در طراحی اتاق چوبی

مبلمان، شامل انواع صندلی، مبل‌های راحتی، میزهای عسلی، میز ناهارخوری، کمد، کنسول و میز تلویزیون، نقشی بسیار مهم در دکوراسیون اتاق چوبی دارند.

 

طراحی دکوراسیون چوبی اتاق با شاخه و تنه درخت

در یک سری از سبک‌های دکوراسیون، استفاده از شاخه‌ها و تنه‌های درختان به‌ عنوان لوازمی تزئینی و یا حتی استفاده از عکس‌ آنها بر روی دیوار به منزل‌تان حس نشاط و سرزندگی می دهد. خانه‌هایی که به هنگام ساخت، درختان را قطع نمی کنند، خلاقیتی بی نظیر و زیبا در دکوراسیون اتاق نشیمن با درخت می باشند.

 

دکوراسیون چوبی اتاق با نیمکت چوبی

 با استفاده از چوب‌های ضایعات و بلوک‌های سیمانی؛ نیمکت‌های زیبایی را بسازید. حتی می توانید در گوشه تراس یا حیاط اتاق‌تان جهت زیبایی بیشتر، سنگ‌های رنگی را به آن بچسبانید.

 

کمد دیواری در دکوراسیون چوبی اتاق خواب

کمد دیواری نیز از المان‌های دیگری است که در دکوراسیون چوبی اتاق خواب استفاده می شود. سبک و رنگ این نوع کمد باید با سرویس خواب و دیگر عناصر موجود در اتاق هماهنگی لازم را داشته باشد.

کمد دیواری باعث نظم بخشیدن به اتاق خواب شما می شود و اتاقی زیبا و مرتب را ایجاد می کند. کمدها دارای مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار هستند و شما می توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود آنها را انتخاب کنید. برای انتخاب کمد دیواری باید به متراژ و ابعاد خانه نیز توجه داشته باشید.

 

کفپوش در دکوراسیون اتاق چوبی

کفپوش نیز از بخش‌های دیگر اتاق خواب است که به طور مستقیم بر روی جذابیت و زیبایی دکوراسیون اتاق شما تاثیر گذار است. پارکت و لمینت دو نوع کفپوش چوبی پرطرفدار می باشند که به طور کامل کف اتاق را می پوشانند. بنابراین برای انتخاب رنگ کفپوش باید دقت زیادی کنید. البته از آنجایی که کفپوش‌ها همواره در معرض تردد هستند، امکان آسیب دیدگی و خراش آن زیاد است، از این رو ساختار و کیفیت این نوع محصول اهمیت زیادی دارد.

 

نورپردازی در اتاق‌های چوبی

مقدار نور موجود در دکوراسیون چوبی دارای اهمیت زیادی است. اگر نور طبیعی در دسترستان هست، می توانید از آن استفاده کنید، ولی در صورتی که به نور طبیعی دسترسی ندارید، می توانید از نورهای مصنوعی استفاده کنید و زیبایی فضا را چند برابر کنید. نورهای زرد رنگ و گرم، برای دکوراسیون اتاق خواب تاثیر بیشتری دارند و زیبایی فوق العاده ای ایجاد می کنند.

 

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

به کار بردن چوب در فضای اتاق خواب، یکی از ایده‌های متفاوت و جالب است. در صورتی که شما نیز دوست دارید اتاق خوابی با فضایی گرم و صمیمی داشته باشید، می توانید جهت پوشاندن دیوارها، سقف و کفپوش اتاق خواب از چوب استفاده کنید، همچنین وسایل تزئینی و سرویس خواب اتاق خواب نیز می توانند با طرح‌های چوبی انتخاب شوند. علاوه بر این می توانید در بخشی از اتاق خواب، یک قفسه کتابی چوبی را استفاده کنید و بر روی قفسه‌ها، وسایل تزیینی و کتاب‌ها را بچینید.

سرویس خواب نیز از مهمترین لوازم و ابزار موجود در اتاق خواب است. سرویس‌های چوبی دارای تنوع بسیاری هستند و شما باید نوع آن را با توجه به لوازم دیگر موجود در اتاق خواب و همچنین متراژ آن انتخاب کنید. برای مثال اگر دکوراسیون اتاق خواب شما از نوع کلاسیک می باشد، باید سرویس خواب را نیز به سبک کلاسیک بخرید.

متراژ خانه هم در انتخاب نوع سرویس خواب موثر است. شما باید اتاق چوبی کوچک را به سبک مدرن بچینید تا فضای کمتری را اشغال کند و باید توجه داشته باشید که تخت، استاندارد و طبی باشد تا در طولانی مدت باعث ایجاد کمر درد نشود.

همچنین رنگی که برای دیوار اتاق خواب استفاده می کنید، باید با عناصر چوبی دیگر خانه همخوانی داشته باشد تا زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کند. رنگ‌های گرم با دکوراسیون چوبی اتاق سازگارتر هستند و صمیمیت و گرمای اتاق را بیشتر می کنند. رنگ‌هایی مانند کرم، سفید، قهوه ای، بنفش و … برای دیوارهای اتاق خواب چوبی مناسبند.

 

دکوراسیون چوبی اتاق کودک

دکوراسیون چوبی اتاق کودک

چوب یکی از اجزای معماری سبز است که هیچ گونه ضرری به محیط زیست نمی زند و کاملا تجدید پذیر است. به همین خاطر، دکور چوبی اتاق کودک به خوبی با فنگ شویی اتاق کودک تناسب دارد. در این بخش توضیحات بیشتری در خصوص ویژگی‌های دکوراسیون چوبی اتاق کودک می دهیم:

 

استفاده از کفپوش و دیوارپوش چوبی در اتاق کودک

چوب به علت این که دارای منافذی از هوا در بافت خود می باشد، به عنوان عایق دمایی عمل می کند و مانع از تبادل هوای گرم و سرد با فضای بیرون می شود. از این رو شما می توانید کفپوش و دیوار پوش اتاق کودک را چوبی انتخاب کنید.

 

لوازم و اکسسوری‌های چوبی در اتاق کودک

وسایل کمک آموزشی و همچنین لوازم چوبی، می توانند گزینه‌ی خوبی برای تزیین اتاق چوبی کودک باشند. وسایل آموزش جدول ضرب و شمارش، تخته سیاه‌های کوچک، عروسک‌های چوبی و غیره را می توان برای اتاق بچه‌ها استفاده کرد.

البته همیشه احتیاجی به استفاده از چوب در همه قسمت‌های اتاق نیست و با چند اکسسوری ارزان و کوچک نیز می توانید از مزایای چوب در فضای رشد فرزندتان بهره مند شوید. در واقع استفاده از لوازم چوبی به شما کمک می کند تا طراحی دکوراسیون اتاق کودک را با هزینه کمی اجرا کنید و خلاقیت و هوش آنها را نیز افزایش بدهید.

 

کمد، تخت و درهای چوبی برای دکور چوبی اتاق کودک

در زمان استفاده از وسایل چوبی باید توجه کنید که از چوب‌هایی استفاده کنید که دارای مقاومت و استحکام زیادی در برابر حشرات و فرسودگی باشند. تخت و کمد های چوبی دارای تنوع زیادی برای اتاق بچه‌ها می باشند و می توانند با رنگ‌های گوناگونی انتخاب شوند و با وسایل دیگر موجود در اتاق نیز ست شوند.

 

بهره بردن از پارتیشن چوبی در دکور اتاق مشترک کودکان

در صورتی که اتاق کودکان مشترک است، جهت ایجاد یک حریم خصوصی می توانید از پارتیش چوبی استفاده کنید و اتاق را به چند بخش تقسیم کنید و جهت اینکه بتوانید فضا را زیباتر کنید، توصیه می کنیم از پارتیشن‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید.

 

شلف‌های چوبی برای ایجاد نظم در اتاق کودک

شلف‌های چوبی، علاوه بر داشتن زیبایی، برای نظم بخشیدن به فضای اتاق کودک استفاده می شوند. شما می توانید از فضای کف زمین و روی دیوار با استفاده از چند قفسه و شلف برای چیدن وسایل استفاده کنید. همچنین جهت زیبایی بخشیدن به محیط توصیه می کنیم از شلف‌های چوبی که دارای رنگ‌های متنوعی هستند استفاده کنید تا با روحیات بچه‌ها سازگارتر باشند.

 

استفاده از لوستر و آباژور چوبی در دکور اتاق چوبی کودک

دیوار کوب‌ها و لوسترهای چوبی، می توانند همراه با داشتن گرما و نور، زیبایی را به فضای اتاق کودک القا کنند. فقط کافیست کمی برای انتخاب این وسایل خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید تاثیر فوق العاده آنها را مشاهده کنید.

 

کتابخانه ای زیبا برای دکوراسیون چوبی اتاق کودک

با بهره بردن از قطعات چوب، می توان کتابخانه‌ی کوچکی را برای اتاق کودک طراحی کرد. شما می توانید با چند قطعه چوب برای اتاق کودکانتان، کتابخانه ای دوست داشتنی و جذاب و متناسب با روحیه او بسازید.

 

دکوراسیون چوبی اتاق سنتی

دکوراسیون چوبی اتاق سنتی

برای دکوراسیون چوبی سنتی اتاق، بیشتر از چوب‌هایی با رنگ‌های مختلف و به خصوص، رنگ تیره استفاده می کنند. همچنین جالب توجه است که پنجره‌ها و یا درهای اطراف این نوع فضاها نیز، سنتی و با شیشه‌های رنگی می باشد. استفاده از تشکچه سنتی، تخت سنتی و میز طراحی‌شده سنتی، می توانند به عنوان اکسسوری‌های زیبا برای دکوراسیون چوبی اتاق سنتی به کار برده شوند.

رنگ‌های استفاده شده در سبک دکوراسیون سنتی چوبی، بیشتر فیروزه ای، زرشکی و سبز یشمی هستند که فضایی منحصر به فرد را ایجاد می کنند. ترکیب دو متریال طبیعی سنگ و چوب در اتاق‌های سنتی، جذابیت خاصی به این نوع دکوراسیون می بخشند.

 

دکوراسیون چوبی اتاق مدرن

معمولا برای داشتن یک چیدمان دکوراسیون مدرن و اصولی، می توان لوازم چوبی را با رعایت علم فنگ‌شویی، مانند استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون مدرن به کار برد. علاوه بر این در دکوراسیون مدرن، متریال چوب می تواند گرما را به فضای کم‌انرژی و سرد خانه اضافه کند و این باعث شده است که در بیشتر دکوراسیون‌های سبک مدرن، از چوب استفاده شود.

 

دکوراسیون چوبی اتاق به سبک روستیک

سبک روستیک در واقع همان سبک روستایی می باشد که به اتاق جلوه‌ای از طبیعت را هدیه می دهد و بیشترین عنصری که می تواند یک خانه به سبک روستایی را در ذهن ما تداعی کند، استفاده از دکوری‌های چوبی است.

 

 

سخن پایانی

متریال چوب، عنصری قوی از طبیعت است که با رشد در ارتباط می باشد و در هر فضایی که قرار داده شود باعث ایجاد انرژی مثبت و کاهش استرس و ایجاد آرامش می شود. در واقع لمس چوب، باعث ایجاد حس امنیت می شود و متریالی پر کاربرد و پرطرفدار در صنعت معماری است که دارای تنوع زیادی در بافت و رنگ است، به همین علت کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است.

در این مطلب اطلاعاتی را در خصوص ویژگی‌های دکوراسیون اتاق چوبی ارائه دادیم، امیدواریم که این محتوا مورد رضایت شما واقع شده باشد و اگر نظر یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید.