همه چیز در خصوص طراحی دکوراسیون اتاق اداری - سازه برتر



همه چیز در خصوص طراحی دکوراسیون اتاق اداری

طراحی دکوراسیون اتاق اداری در منزل و یا بیرون از خانه باید به گونه ‌ای باشد که خلاقیت و انرژی‌ شما را افزایش دهد؛ در حقیقت، دکور اتاق اداری شما باید آنقدر زیبا و دلنشین باشد که دوست داشته باشید تمام روز را در آن بنشینید و به انجام کارهای خود بپردازید. در زمینه دکوراسیون اتاق کار اداری، طراحان لوازم و مبلمان اداری و همچنین طراحان داخلی، با تزیین محل کار با وسایل ساده، خلاقیت‌ خود را اثبات کرده ‌اند. طراحی دکوراسیون اداری مناسب، باعث افزایش خلاقیت و بازدهی و بهبود خلق و خوی افراد می شود.

در این مطلب اطلاعاتی کامل را جهت طراحی مدل دکوراسیون اتاق اداری ساده و شیک، بیان خواهیم کرد، با سازه برتر همراه باشید.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق اداری

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق اداری

در این بخش ایده‌هایی را برای طراحی یک دکوراسیون اداری لاکچری و زیبا معرفی می کنیم:

 

نورپردازی در دکوراسیون اتاق اداری

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق اداری اهمیت زیادی دارد، زیرا جهت کار کردن به نور کافی احتیاج دارید. اجازه تابش نور طبیعی به داخل اتاق را بدهید، زیرا باعث می شود که فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر بیاید. البته هر چقدر هم که از نور آفتاب برای نوردهی به اتاق استفاده کنید، باز هم به نور مصنوعی نیاز دارید، چرا که در شب و روزهای ابری، نور آفتاب در دسترس نیست. از این رو شما می توانید برای اتاق کارتان از وسایل روشنایی که با دکوراسیون کلی اتاقتان متناسب هستند، استفاده کنید.

 

گیاهان و گل‌ها برای تزیین اتاق اداری

اگر زندگی و نشاط را وارد اتاق کارتان کنید، با انرژی بیشتری کارهای خود را انجام می دهید. شما می توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. این نوع گیاهان، هم هوا را پاکیزه می کنند و هم به اتاق اداری شما آرامش و زیبایی می بخشند. به یاد داشته باشید که وجود گیاهان در اتاق اداری، همانند روح در بدن است و باعث افزایش تمرکز و کاهش استرس می ‌شوند. گیاه کاکتوس یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای اتاق کار است، زیرا احتیاج زیادی به آبیاری و مراقبت ندارد. بامبو، بونسای و بنفشه آفریقایی نیز گزینه خوبی هستند.

 

استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون اداری

عناصر طبیعی همچون آب، چوب و سنگ نیز می توانند حس نشاط و آرامشی خاص را ایجاد کنند؛ برای مثال شما می توانید یک چشمه‌ی مصنوعی تهیه کنید و در گوشه ای از اتاق و یا میز کارتان بگذارید. این عناصر، آرامش را در دکوراسیون اتاق خواب ایجاد می کنند و باعث کاهش استرس می شوند. حتی در صورتی که علاقمند به داشتن آکواریومی زیبا در اتاق کارتان باشید، می توانید از آن استفاده کنید و از حس آرامش بخش آن بهره ‌مند شوید.

 

جایی برای لم دادن در دکوراسیون اتاق اداری

فراموش نکنید که راحت بودن در محل کار، در افزایش خلاقیت تاثیر بسزایی دارد. پس حتماً در فضای اتاق اداری، باید جایی برای استراحت کردن وجود داشته باشد تا افراد در این فضا با نوشیدن چای و استراحتی کوتاه، با انرژی بیشتری کارشان را ادامه دهند.

 

آثار هنری برای دکوراسیون اتاق اداری 

آثار هنری برای دکوراسیون اتاق اداری

دکوراسیون اتاق کار هنری حسی فوق العاده به افراد می دهد، هیچ تفاوتی ندارد که اتاق کار باشد یا اتاق خواب، در هر صورت باید حداقل یک اثر هنری در آن وجود داشته باشد. سعی کنید دکوراسیون اتاق اداری را با تصاویری که به آن علاقه دارید بیارایید. در صورتی که تمام طول روز را با اعداد و ارقام سر و کار دارید، وجود یک اثر هنری زیبا در اتاقتان، باعث تلطیف روحیه و شادی شما می شود.

در حقیقت آثار هنری انرژی خاصی به اتاق می بخشند. سعی کنید اثر هنری را با توجه به دکوراسیون اتاق و سلیقه خودتان انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، در صورتی که بیشتر رنگ‌های استفاده شده در طراحی دکوراسیون اتاق، خنثی می باشند، می توانید از تابلوهایی رنگارنگ، مانند آثار پیکاسو بهره مند شوید و از آن لذت ببرید.

 

فرش در اتاق اداری

فرش‌های‌ رنگارنگ، انتخاب خوبی برای اتاق هستند و فضا را دلنشین و گرم می سازند. ترکیبِ رنگ‌های هلویی و سبز با رنگ‌هایی خنثی، برای اتاق اداری گزینه مناسبی می باشند.

 

هوگِه برای دکوراسیون اتاق اداری

هوگه، یک کلمه‌ی دانمارکی است و به معنی رضایت و آرامش است. هوگه را در اتاق کارتان به کار ببرید. برای انجام این کار، می توانید برای کف خانه و دیوارها رنگ‌هایی خنثی را استفاده کنید و در فضای اتاق از گیاهان، چوب، فرش و بافت‌‌های مختلف استفاده کنید؛ بدین صورت، اتاق کاری ساده و دنج خواهید داشت.

 

ترکیب مدرنیته و سنت در اتاق اداری

ترکیب سنت و مدرنیته باعث ایجاد فضایی شیک و دلنشین در اتاق اداری می شود؛ برای مثال می توانید برای اتاق اداری، از صندلی‌های مدرن قرمز و فرش‌های قدیمی استفاده کنید و همراه با آن، تابلوهای سیاه و سفید را انتخاب کنید تا اتاق بیش از حد شلوغ نشود.

 

رنگ برای دکوراسیون اتاق اداری

در زمان انتخاب رنگ، به سلیقه‌ی خودتان اهمیت دهید و به دنبال مُد روز نباشید. ثابت شده است که رنگ‌‌ها تاثیر زیادی بر روحیۀ انسان می گذارند و بسیاری از رفتارهای عاطفی و حتی فیزیکی افراد را تعیین می کنند.

برای مثال رنگ نارنجی، نشاط و انرژی زیادی را به شما می بخشد؛ چرا که پرتقال‌ خوش رنگ و خورشید تابستان را در ذهن شما تداعی می کند. رنگ قرمز نیز باعث افزایش انرژی می شود، ولی به یاد داشته باشید که در فضای اداری، نباید از آن زیاد استفاده کنید. رنگ آبی، حس آرامش را به انسان القا می کند و باعث خواب آلودگی شود؛ بنابراین برای اتاق کار اداری مناسب نیست.

رنگ‌های زرد و سبز نیز، از رنگ‌های پرکاربرد در دکوراسیون اداری مدرن می باشند. رنگ سبز، باعث افزایش انرژی و تمرکز می شود و کاهش استرس را به دنبال دارد. به طور معمول در فضاهای اداری، رنگ زرد را با رنگ سبز ترکیب می کنند. رنگ زرد، باعث جلب توجه می شود و دلیل محبوبیت ماژیک‌های زرد نیز همین مورد است.

علاوه بر این‌ها رنگ زرد، نشاط و شادی را به ارمغان می آورد و حس امید و خوش ‌بینی را در انسان زنده می کند؛ ولی باید بدانید که زرد براق، باعث حواس پرتی می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد اضطراب و استرس شود؛ بنابراین برای فضای اداری گزینه‌ی مناسبی نیست.

رنگ بنفش نیز خلاقیت را افزایش می دهد و در صورتی که کارتان به آرامش و تمرکز نیاز دارد، می توانید از این رنگ استفاده کنید.

 

رایحه درمانی در اتاق اداری

ایجاد بوی خوش در فضای اداری، تاثیرِ زیادی بر خلق و خوی شما دارد. شما می توانید شمع‌های عطری را برای فضای اتاقتان استفاده کنید. این نوع شمع‌ها علاوه بر خوشبو کردن فضا، در زیبایی اتاقتان نیز تاثیرگذارند. همچنین می توانید از دستگاه خوشبو کننده هوا و انواع اسپری نیز کمک بگیرید.

 

ارگونومی در دکوراسیون اتاق اداری

ارگونومی در دکوراسیون اتاق اداری

وسایل ارگونومیک با هدف ایجاد راحتی بیشتر اشخاص ساخته می شوند و به حفظ سلامت افراد کمک زیادی می کنند. تجهیزات اداری ارگونومیک، شامل موس، صفحه کلید، صندلی، میز ایستاده و زیرپایی هستند. سعی کنید برای دکوراسیون اتاق‌ اداری، حتماً از این نوع وسایل استفاده کنید تا با راحتی بیشتری کارتان را انجام دهید.

 

رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون اتاق اداری

فنگ شویی بر هارمونی و تعادل تاکید دارد و ریشه در سنت چین دارد و رعایت اصول آن انرژی مثبتی را در فضا ایجاد می کند.

فنگ شویی بر اساس پنج عنصر اصلی است، آب، زمین، آتش، فلز و چوب. بهتر است این عناصر در اتاق کار استفاده شوند تا باعث افزایش نشاط و انرژی شما ‌شوند. چیدمان وسایل اتاق کار نیز بر اساس اصول فنگ شویی راهکار خوبی است. به عنوان مثال شما می توانید میز کارتان را رو به‌ روی در ورودی بگذارید، این کار قدرت شما را بالا می برد و آسیب‌پذیری‌تان را کاهش می دهد.

همچنین سعی کنید که از رنگ‌های زرد و سبز که در زمین بیشتر دیده می شوند، استفاده کنید و از وجود گیاهان زیبا برای افزایش تمرکزتان بهره‌مند شوید.

در اطراف ‌تان چیزهایی را قرار دهید که به آنها علاقمندید و برایتان معنا و مفهوم خاصی دارند؛ مانند یادگاری از اشخاص عزیز و مهم زندگی‌تان.

 

کاغذ دیواری در اتاق اداری

کاغذ دیواری اداری باید دارای طرح‌هایی ساده و خلوت و با رنگ‌هایی ملایم باشد، تا بعد از مدتی برای افراد خسته کننده نشود.

در صورتی که اتاق شما کوچک باشد، باید از کاغذ دیواری‌های روشن استفاده کنید و اگر فضایی بزرگ داشته باشید، باید کاغذ دیواری‌های تیره را به کار ببرید.

 

کفپوش در طراحی دکوراسیون اداری 

کفپوش در طراحی دکوراسیون اداری

پارکت از محبوب‌ترین کفپوش‌هایی است که به دلیل مقاومت، زیبایی و تنوع در طرح و رنگی که دارد، در اتاق اداری استفاده زیادی می شود.

کفپوش اپوکسی نیز خیلی زود تمیز می شود و هزینه کمتری نسبت به دیگر کفپوش‌ها دارد و در نهایت کفپوش سنگی نیز زیبایی منحصر به فردی دارد و در صورتی که هزینه کفپوش برایتان اهمیتی ندارد، می توانید به سراغ کفپوش سنگی بروید.

 

کمد دیواری در اتاق اداری

وجود کمد دیواری، باعث نظم دهی و جلو گیری از شلوغی اتاق‌ها می شود و باید به شکلی طراحی شود که علاوه بر رعایت نکات ایمنی و داشتن زیبایی، جایی مناسب برای نگهداری اسناد و مدارک باشد و همچنین امکاناتی مانند مکانی برای نگهداری لباس، قفسه‌هایی برای کتاب و ... را داشته باشد. کمد دیواری‌ها تنوع رنگی بالایی دارند و شما می توانید بر اساس سلیقه‌ی خود از آنها استفاده کنید.

 

شلف در دکوراسیون اتاق اداری

شلف‌های اداری، یکی از المان‌های بسیار مهم در دکوراسیون اتاق اداری به حساب می آیند و علاوه بر داشتن زیبایی، باعث ایجاد نظم و طبقه بندی صیحح پرونده‌های اداری می شوند. شلف‌هایی که تم یکسان و ارتفاع کمی دارند، بسیار زیباتر هستند و فضای اتاق اداری شما را شکیل‌تر نشان می دهند. سعی کنید شلف‌ها را با توجه به سبک دکوراسیون، بودجه مالی، ابعاد و در نهایت سلیقه شخصی خود انتخاب و نصب کنید.

 

سقف در دکوراسیون اداری

دکوراسیون اتاق اداری، احتیاج به یک سقف زیبا و مدرن دارد، زیرا طراحی زیبای سقف همراه با نورپردازی شیک، باعث می شود که فضای اتاق کاملا به چشم بیاید.

طراحی سقف اداری بسته به سلیقه فرد انجام می شود، ولی محبوبترین نوع سقف مربوط به سقف کشسان و سقف کاذب است.

 

پارتیشن در اتاق اداری

پارتیشن در دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک، کاربرد زیادی دارد و کارفرمایانی که سبک مدرن را انتخاب کرده اند، به جای استفاده از تیغه‌های دیواری برای ایجاد فضای جداگانه، از پارتیشنی زیبا استفاده می کنند. پارتیشن‌های اداری به دو شکل تک جداره و دوجداره می باشند.

 

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، به عنوان حساس‌ترین بخش یک سازمان یا یک شرکت اهمیت زیادی دارد. طراحی این بخش مهم از اداره، شامل طراحی صندلی و میز مدیریت، شلف دیواری، کتابخانه، مبلمان و چیدمان آن و … است که طراحی خاص هر کدام از این‌ها ضرورت دارد.

ساخت یک کتابخانه بستگی به نوع سبک دکوراسیون اتاق مدیریت (مدرن یا کلاسیک) و میزان فضایی که در اختیار می باشد دارد، به یاد داشته باشید که در صورتی که فضا بزرگ باشد، باید به اندازه نیاز بخشی از فضا را به کتابخانه اختصاص بدهید نه تمام فضا، زیرا خالی بودن کتابخانه ظاهر خوبی نخواهد داشت.

همچنین برای دفتر کار اتاق مدیریت با توجه به فضایی که موجود است، تزئیناتی را در اتاق به کار ببرید، برای مثال استفاده از یک آکواریوم دیواری انتخاب مناسب و زیبایی برای دکوراسیون اداری اتاق مدیریت می باشد و یا خرید تعدادی گلدان بزرگ و کوچک نیز، حس تازگی را در اتاق به وجود می آورد.

 

دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک

فضای دفتر کار باید الهام‌ بخش باشد و دکوراسیون آن بازتابِ شخصیت منحصر به‌ فرد شما باشد. دکوراسیون اتاق کار نباید به گونه ای باشد که از بودن در آن لذت نبرید. کاربردی بودن و به روز بودن، از خصوصیات اصلی اتاق اداری به حساب می آیند. شما می توانید در اتاق‌ کارتان از یک کنسول استفاده کنید، زیرا در عین سادگی هم اتاق را شیک و جذاب می کند و هم جای خوبی برای گذاشتن لوازم اضافه و خلوت کردنِ اتاق است.

 

دکوراسیون اتاق اداری کوچک

دکوراسیون اتاق اداری کوچک

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت کوچک، باعث می شود که از فضای کمی که دارید بهترین استفاده را کنید؛ چرا که طراحی‌های جدید باعث شده اند تا اتاق اداری کوچک کاربردی‌تر باشد و امکان استفاده از فضای کم آن بیشتر باشد.

اولین چیزی که برای طراحی دکوراسیون اتاق اداری کوچک باید در نظر داشته باشید، سبک آن است. سبک مدرن بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق اداری و مدیریت کوچک به حساب می آید که با استفاده از آن می توانید جلوه ای زیبا و خاص را به دکوراسیون اتاق ببخشید.

همچنین در اتاق اداری کوچک بهتر است که به جای استفاده از کتابخانه‌های شلوغ و قفسه‌های بزرگ، شلف‌های دیواری را به کار ببرید و از چند شلف کوچک برای قراردادن تجهیزات و وسایل استفاده کنید، با انجام این کار کوچک بودن فضا به هیچ وجه دیده نمی شود.

نورپردازی نیز عامل دیگری است که در اتاق مدیریت کوچک، دارای اهمیت زیادی است. سعی کنید که با مشورت با یک فرد حرفه ای و مجرب، اقدام به نورپردازی اتاق مدیریت کنید.

میز و صندلی نیز قسمت مهمی از دکوراسیون اتاق اداری کوچک را به خود اختصاص می دهند و باید به سراغ میز و صندلی‌های کوچک‌تر بروید.

 

 

سخن آخر

به احتمال زیاد اکنون آماده‌ی طراحی یک دکوراسیون زیبا برای اتاق اداری خود هستید. شما می توانید از ایده‌هایی که در این مقاله در خصوص طراحی دکوراسیون اتاق اداری گفتیم، الهام بگیرید و آنها را با خلاقیت خودتان درآمیزید و فضایی زیبا و دلچسب را برای محیط کاری خود ایجاد کنید.

از اینکه در ارائه ایده‌های متفاوت و جالب دکوراسیون اتاق اداری همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر شما هم ایده ای به ذهنتان می رسد، خوشحال می شویم با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.