بهترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان - سازه برتر



ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

اگر قصد طراحی یک دکوراسیون اتاق نوجوان شیک را دارید، باید حتما در مورد علایق نوجوان خود فکر کنید و سعی کنید اتاق خواب را از دیدگاه آنها ببینید. اتاق خواب به عنوان مکانی است که یک نوجوان از خواسته‌ها و قوانین حاکم بر خود فرار می کند و به آن پناه می برد.

مواردی که مورد علاقه نوجوانان می باشد، ممکن است که بسیار غیر معمول و یا متنوع باشد، ولی می توان با یک برنامه ریزی منظم و دقیق، با زیبایی هر چه تمام‌تر آنها را در یک اتاق خواب به کار برد و به آن‌ها کمک کرد تا از دوره حساس زندگی خود به خوبی عبور کنند.

در این مقاله قصد داریم در مورد ایده‌هایی که می توان در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان دخترانه و پسرانه به کار برد صحبت کنیم، خوشحال می شویم تا انتهای این مطلب ما را دنبال کنید.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

در این بخش از سازه برتر در مورد ایده‌هایی صحبت خواهیم کرد که استفاده از آنها یک دکوراسیون اتاق نوجوان شیک و ساده را ایجاد می کند:

 

استفاده از ترکیب‌های پررنگ در دکوراسیون اتاق نوجوان

سعی کنید از یک ترکیب رنگی جسورانه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان خود استفاده کنید تا روحیه مستقل او را به نمایش بگذارید. رنگ سفید، قرمز و سیاه ترکیب رنگ‌هایی مناسب و کلاسیک هستند. اجازه بدهید بخشی از اتاق رنگ تندی داشته باشد و در صورتی که از مبلمان استفاده می کنید، از رنگ‌هایی شاد برای آنها استفاده کنید و اجازه ندهید که شما را از ایجاد یک فضای الهام بخش دلسرد کند. همچنین رنگ‌های روشن و رنگارنگ، انرژی شاد و مثبتی را به دکوراسیون اتاق نوجوان دخترانه و پسرانه القا می کنند و باعث نشاط و شادابی نوجوان می شوند.

 

 ایجاد قفسه بندی زیاد در اتاق نوجوان

معمولا زندگی یک نوجوان پر از مشغله است و بهتر است که قفسه‌های زیادی در اتاق خواب در دسترس باشند تا به ایجاد نظم در اتاق کمک کنند و در عین حال دارای ظاهر خوبی نیز باشند.

 

طراحی رو بالشی‌های خاص در اتاق خواب نوجوان

طراحی رو بالشی‌های خاص در اتاق خواب نوجوان

یکی از ایده‌های جذاب برای دکوراسیون اتاق نوجوان دخترانه و پسرانه، طراحی روبالشی‌هاست. شما می توانید روبالشی‌هایی استفاده کنید که طراحی خاص و مدرنی دارند. برای مثال حرف اول اسم‌تان را روی بالش بکشید. شکل‌های هندسی، چاپ کردن تصویر شخصیت ورزشی یا هنری مورد علاقه‌تان و همچنین بهره بردن از طرح‌های موجود در طبیعت مانند گل، از انواع ایده‌های امروزی و جذاب هستند.

 

دیوارهای خالی را تزیین کنید

می توانید بر روی دیوار خالی اتاق نوجوان خود، از طرح‌های گرافیکی استفاده کنید و این طرح را با طرح روبالشی و روتختی هماهنگ کنید. استفاده کردن از شلف‌های چوبی روستیک یا کلاسیک نیز، یک ایده عالی برای تزیین دیوارهای خالی است.

 

یک منطقه شخصی در دکوراسیون اتاق نوجوان دخترانه و یا پسرانه ایجاد کنید

اتاق خواب نشان دهنده شخصیت و علایق افراد است، چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ انتخاب وسایل و رنگ، پس بهتر است که در اتاق نوجوان یک منطقه شخصی درست کنید که از بودن در آن احساس آرامش کند و با روحیاتش سازگار باشد.

 

در نظر گرفتن یک نقطه کانونی در اتاق نوجوان

شما می توانید از یک صندلی و یا یک کاناپه زیبا در یک گوشه از اتاق استفاده کنید و آن گوشه را به نقطه کانونی تبدیل کنید و برای اینکه فضای کافی جهت این کار در اختیار داشته باشید، بهتر است که تختخواب را در وسط اتاق قرار ندهید و گوشه‌هایی از اتاق را برای آن در نظر داشته باشید.

 

رعایت اصل تناسب در دکوراسیون اتاق نوجوان 

رعایت اصل تناسب در دکوراسیون اتاق نوجوان

در صورتی که قصد دارید برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان خود، آباژور یا لامپ بخرید، باید حتما ابعاد تخت و اتاق را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر ابعاد اتاق و تخت کوچک است، بهتر است از آباژورها و لامپ‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

 

چاپ‌های هندسی پررنگ در دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه و یا دخترانه

اشکال هندسی نه تنها جذاب و سرگرم کننده می باشند، بلکه سازمان یافته و ساختار یافته نیز هستند. به همین دلیل چاپ‌های هندسی، یک ترکیب عالی برای اتاق خواب نوجوانی است که به سرگرمی احتیاج دارد.

 

ساده سازی در دکوراسیون اتاق نوجوان

سعی کنید فضای دکوراسیون اتاق نوجوان را به شکلی ساده تزئین کنید و از رنگ آمیزی بیش از حد اتاق پرهیز کنید تا با او فضای تنفس و آزادی بدهید.

 

استفاده از کاغذ دیواری در اتاق نوجوان

کاغذ دیواری‌های متنوعی هستند، از الگوها گرفته تا رنگ‌ها، تصاویر تا چاپ‌ها، بنابراین پیدا کردن موردی که نوجوانتان آن را بپسندد کار سختی نیست. این کار برای زیباسازی و پر کردن دیوارهای سفید بسیار مفید است.

 

در دکوراسیون اتاق نوجوان از “دیوار پنجم” استفاده کنید

طراحی سقف می تواند برای نوجوان شما جالب باشد، بعضی از پوسترها، رنگ‌های انتزاعی و یا حتی ستاره‌های درخشان و تاریک، همگی انتخابی عالی هستند که سقف را به یک مورد جالب در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان تبدیل می کنند.

 

ایجاد فضایی برای دورهمی های دوستانه نوجوان در اتاق خواب

نوجوان شما ممکن است زمان زیادی در اتاق خواب باشد و دوست داشته باشد اوقاتی را با دوستانش در آن بگذراند، پس اگر فضای کافی در اختیار دارید، می توانید از یک جفت صندلی مبلی روکش دار استفاده کنید.

 

فضایی برای دورهمی های دوستانه نوجوان در اتاق خواب 

یک فضای مطالعه ایجاد کنید

اگر دوست دارید نوجوان شما در درس و مدرسه موفق باشد، می توانید در اتاق خواب او فضایی برای مطالعه ایجاد کنید. این کار به تمرکز نوجوان در انجام وظایفش کمک زیادی می کند.

 

یک روشنایی استراتژیک در اتاق نوجوان ایجاد کنید

علاوه بر نور کلی اتاق خواب، می توانید از یک آباژور و یا یک چراغ مطالعه بر روی میز و در نزدیک تخت، برای اتاق نوجوانانی استفاده کنید که عاشق مطالعه قبل از خوابیدن هستند.

 

استفاده از پارچه‌های لوکس در دکوراسیون اتاق نوجوان

استفاده از پارچه‌های لوکس در اتاق خواب، مخصوصا دکوراسیون اتاق نوجوان دختر به او حس فوق العاده خاصی می دهد، پارچه‌های مخملی با بافتی نرم و راحت، گزینه خوبی برای اتاق خواب نوجوان است.

 

تزئین دکوراسیون اتاق خواب نوجوان با استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان، راهی ساده برای ترکیب عناصر طبیعت در فضای دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان می باشد و حس و حال آرامش بخشی را در نوجوانان ایجاد کند.

 

مطابق با علایق نوجوان اتاق را تزئین کنید

برای مثال، می توانید در دکوراسیون اتاق نوجوان پسر، از جنبه‌های اتومبیل مانند چند صندلی که با وینیل روکش شده اند و دیوار نقاشی شده از گاراژ استفاده کنید و یا در دکوراسیون اتاق نوجوان دختر، از مواردی که بیشتر به آنها علاقمند است استفاده کنید. در واقع یک کاغذ دیواری بزرگ، یک گیتار، یک لحاف با بافت و موارد دیگر، نمونه‌هایی هستند که فضای زیبایی را برای نوجوان شما ایجاد می کنند. با انجام این کار به نوجوان خود کمک می کنید تا فردیت خود را ابراز کند.

 

استفاده از یک سرویس خواب مناسب در اتاق نوجوان

نوجوانان زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند و به فضایی دنج و راحت برای استراحت احتیاج دارند. برای انتخاب سرویس خواب باید به مدل، رنگ، ابعاد و جنس آن توجه کنید و همچنین سرویس خواب را وسایل دیگر اتاق نوجوان خود هماهنگ کنید.

 

توجه به سبک دکوراسیون اتاق نوجوان

در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دخترانه و یا پسرانه، باید سبک کلی اتاق را مشخص کنید. سبک اتاق نوجوان می تواند مدرن، کلاسیک، بوهمی و … باشد که باید مورد پسند نوجوان باشد. با انتخاب یک سبک کلی برای اتاق خواب، راحت‌تر می توانید وسایل و لوازم مورد نیاز اتاق را بخرید.

 

فرش مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

یکی از مهمترین اقدامات برای دکوراسیون اتاق نوجوان، خرید یک فرش مناسب می باشد. فرش‌ها تنوع زیادی دارند و باید قبل از خرید آنها به جنسیت فرزند، سبک اتاق خواب، ابعاد اتاق خواب، رنگ دکوراسیون و … توجه کنید تا بتوانید فضایی مملو از آرامش را به وجود آورید.

 

یک اتاق چند منظوره را طراحی کنید

یک اتاق چند منظوره را طراحی کنید

اتاق خواب برای نوجوان، فقط فضایی برای خواب نیست و باید برای کارهای دیگری همچون مطالعه، معاشرت با دوستان، فضایی برای نمایش علایق و … مناسب باشد. اگر اتاق خواب نوجوان کوچک و کم جا است، می توانید با استفاده از یک سری ایده‌های خلاقانه برای اتاق خواب نوجوان، این فضاهای کاربردی را ایجاد کنید.

 

وسایل حیاتی و ضروری برای اتاق خواب نوجوان

نوجوانان برای داشتن احساس آرامش و راحتی، به وسایلی نیاز دارند که باید در اتاقشان باشد. این وسایل می توانند کمد، سرویس خواب، طاقچه‌ها و قفسه بندی‌ها، میزهای کشودار، نیمکت، کمدها و کشوهای تعبیه شده در زیر تخت و … باشند.

 

ایده‌های جذاب دیگر برای ایجاد یک فضای صمیمی در دکوراسیون اتاق نوجوان

تخت خواب آویزان از سقف اتاق

صندلی معلق در هوا (به شکل تاب)

تخت خواب به شکلی گرد

آکواریوم دیواری

استفاده از تخته سیاه به عنوان یک دیوار برای نوشتن و نقاشی کردن

 

دکوراسیون اتاق نوجوان دو نفره

دکوراسیون اتاق نوجوان دو نفره

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دو نفره، ممکن است اختلافاتی ایجاد شود. به همین دلیل قبل از هر چیز باید نظر هر دو نوجوان را در خصوص مواردی همچون رنگ دکوراسیون، جنس و نوع کمد و تخت خواب، نوع میز مطالعه و کتابخانه، رنگ و طرح پرده و کوسن و روبالشی و ... پرسید، زیرا تعیین کردن این موارد، قدم خوبی برای همزیستی مسالمت آمیز با هم در یک اتاق مشترک می باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان دو نفره کوچک، کمی سخت به نظر می رسد، ولی ایده‌های زیادی برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان کمجا وجود دارد. بهترین کار برای یک اتاق خواب کوچک، بهره بردن از تخت خواب دو طبقه است. البته یک تخت خواب دو طبقه، در اتاق خواب بزرگ نیز فضایی مدرن و شیک را ایجاد می کند.

بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که علاوه بر تخت خواب، دارای کمد و کتابخانه نیز باشند. با انجام این کار مجموعه مدرن و منسجمی از کمد و تخت را در اتاق خواب نوجوان به وجود می آورید. سعی کنید حتما در زمان خرید به امنیت تخت بالایی توجه زیادی کنید و بهتر است که تخت بالایی را برای فرزند بزرگتر و تخت پایینی را به فرزند کوچک‌تر اختصاص بدهید.

همچنین استفاده از دو تخت خواب تاشو نیز، انتخاب خوبی برای اتاق نوجوان دو نفره است. این نوع تخت‌ها در طی روز جمع می شوند و فضای اشغال شده توسط آنها، قابل استفاده در روز می باشد.

البته ممکن است به هر دلیلی از تخت خواب دو طبقه استفاده نکنید و قصد داشته باشید از دو تخت جدا برای اتاق خواب نوجوان دو نفره استفاده کنید. در این گونه موارد، باید بین دو تخت تقارن ایجاد کنید. شما می توانید این کار را با انتخاب آینه، تابلو، میز کنار تخت و آباژور انجام دهید. این لوازم را شبیه به هم بخرید و مانند هم در اطراف دو تخت بچینید.

یک راهکار دیگر برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مشترک، تقسیم کامل اتاق به دو بخش است و باید از هر چیزی دو عدد تهیه کنید و در اطراف هر دو تخت بچینید. حتی می توانید از یک پارتیشن برای مجزا کردن دو بخش استفاده کنید، این کار به هر دو نوجوان حس استقلال بیشتری می دهد.

در صورتی که دو نوجوان شما در انتخاب رنگ سلیقه یکسانی ندارند، می توانید برای هر کدام به سلیقه خود، تابلو، مدل روتختی، آباژور و وسایل تزیینی دیگر را انتخاب کنید. ولی باید توجه کنید که به صورت کلی اتاق خواب دارای یک تم هماهنگ و مشخص باشد، چرا که استفاده از رنگ‌های متضاد، حس در هم ریختگی و شلوغی را ایجاد می کند و در چنین فضایی، نوجوان آسودگی خیال نخواهد داشت. بهترین کار این است که رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب در نظر گرفت و اجزای دیگر دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دو نفره را از رنگ‌های جسورانه و شاد استفاده کرد.

همچنین در اتاق دو نفره باید به محل در ورودی و پنجره اتاق خواب توجه کنید و اگر امکانش هست هر دو تخت خواب را به دو دیواری که روبروی هم هستند بچسبانید. ولی باید دقت کنید که پایین تخت خواب رو به سمت در ورودی نباشد و پنجره‌ها در بالای تخت نباشند.

توصیه بعدی استفاده درست از گوشه‌های اتاق است. می توانید دو تخت خواب را به شکل ال و عمود به هم، در یک گوشه از دیوار اتاق خواب قرار دهید.

همچنین برای صرفه جویی در فضای اتاق خواب، می توانید از یک میز مطالعه دو نفره استفاده کنید. این نوع میزها به شکلی طراحی شده اند که امکان قراردادن دو صندلی در پشت آنها وجود دارد و معمولا دو بخش با یک یا چند کشو از هم جدا شده اند.

با نکاتی که برای بهتر شدن دکوراسیون اتاق نوجوان دو نفره بیان کردیم، در نهایت باید بدانید که اتاق خواب به هر دو فرزند شما تعلق دارد و ممکن است این دو نفر سلیقه شان با هم متفاوت باشد و یا این که خواسته‌های متفاوتی از اتاق خود داشته باشند. به همین منظور باید تمام این موارد را در نظر داشته باشید و علاوه بر این که آنها را راهنمایی می کنید، در آخر تصمیم را به عهده خودشان بگذارید و اجازه دهید که خودشان در مورد طرح و هارمونی رنگ دکوراسیون اتاق خواب با هم به توافق برسند.

 

 

سخن پایانی

هر فردی دوست دارد که اتاق خوابی شیک با سلیقه و سبک خودش داشته باشد، ولی این تمایل در نوجوانان بیشتر وجود دارد. اتاق خواب نوجوانان فقط فضایی برای استراحت و خواب نیست، بلکه آن‌ها در اتاق شخصی شان مدت طولانی را صرف مطالعه، دیدن دوستان و دورهمی های صمیمی، چت کردن و فیلم دیدن می کنند، بنابراین باید دارای اتاق خوابی باشند که بتواند پاسخگوی تمام نیازهایشان باشد.

ایده‌های هیجان انگیز و زیادی برای جذاب‌ کردن اتاق نوجوانان وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم، امیدواریم که از ایده‌های پیشنهاد شده در این مطلب راضی بوده باشید و بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.