20 نکته کلیدی و مهم در طراحی دکوراسیون آلاچیق - سازه برتر



20 نکته کلیدی و مهم در طراحی دکوراسیون آلاچیق

هنگامی که از فضای تکراری و بسته منزل خود خسته می شود و نیاز به ارتباط با محیط طبیعت و فضای باز دارید، می توانید از یک آلاچیق در محوطه سازی ویلا خود استفاده کنید. به همین منظور شما باید با نکات طراحی دکوراسیون آلاچیق آشنا باشید، تا بتوانید یک محیط باز و نیمه باز محبوبی را ایجاد کنید. در واقع برای این که با دوستان و خانواده خوددور هم جمع شوید، ضرورتی ندارد به دنبال پیدا کردن یک آلاچیق در پارک‌های شهری باشید و می توانید یک آلاچیق منحصر به فرد را در محوطه ویلا خود داشته باشید و چیدمان داخلی آلاچیق را به شکلی زیبا و شیک طراحی کنید.

برای آشنایی با نکات طراحی دکوراسیون آلاچیق، به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

طراحی دکوراسیون آلاچیق

20 نکته مهم در طراحی دکوراسیون آلاچیق

در این بخش از سازه برتر، شما را با نحوه چیدمان داخلی آلاچیق و نکات طراحی دکوراسیون آن آشنا می کنیم:

 

1- طراحی یک آلاچیق با یک سقف و چهار ستون، فضای نیمه بازی ایجاد می کند، که در ازای آن چشم انداز محیط پیرامون ویلا را می توانیم مشاهده کنیم. همچنین با کشیدن یک فضای سبز زیبا به داخل آلاچیق، فضای دلنشینی را می توان به وجود آورد.

 

2- در صورتی که تمایل دارید وقت خود را در فضای آزاد سپری کنید، می توانید یک ست مبلمان زیبا را برای دکوراسیون آلاچیق ویلای خود استفاده کنید و سعی کنید آن را به گونه ای بچینید که در آن احساس آرامش و راحتی کنید.

 

3- اگر فضای پیرامون ویلای شما آنقدر کوچک است که این امکان را ندارید یک آلاچیق بزرگ را برای آن طراحی و اجرا کنید، می توانید آلاچیق را با ساختمان ویلایی ترکیب کنید، به این صورت که یکی از دیواره‌های ساختمان به عنوان دیوار آلاچیق استفاده شود و قسمت‌های دیگر باز بمانند.

 

4- آلاچیق را می توانید به شکلی طراحی و اجرا کنید که مانند یک فضای نشیمن باشد. اگر دوست ندارید در فضای باز از مبلمان استفاده کنید، می توانید در زمان طراحی آلاچیق، فضای نشیمن را نیز بسازید. همچنین در صورت تمایل این امکان را دارید که از آبنما و شومینه نیز در کنار فضای نشیمن بهره ببرید.

 

5- برخی از انواع آلاچیق‌ها، به قدری بزرگ می باشند که می توان از آن‌ها به عنوان یک خانه کوچک استفاده کرد. در صورتی که زمان طولانی را در فضای باز می گذرانید، بهتر است شما نیز یک آلاچیق بزرگ را بسازید، تا بتوانید همراه با خانواده لحظات خوبی را در آن سپری کنید. چیدمان داخلی این آلاچیق را می توانید بر اساس دکوراسیون منزل تان انجام دهید. از مبلمان راحتی گرفته تا صندلی، میز، طلقچه، شومینه، گلدان، تابلو و هر چیز دیگری که به ذهنتان می رسد یا فکر می کنید که در این فضا به آن احتیاج دارید را می توانید به کار بگیرید. قطعا این نوع آلاچیق به محیطی مبدل می شود که به هیچ وجه دوست ندارید آن را ترک کنید.

 

دکوراسیون آلاچیق

6- آلاچیق‌های کوچکی نیز می باشند که تنها یک فضای نشیمن دارند و معمولا به یک کاناپه به شکل سر پناه در محیط آزاد شبیه هستند. درچیدمان داخلی این نوع آلاچیق می توانید از یک پرده برای ایجاد یک فضای خصوصی استفاده کنید و با بهره گیری از چند کوسن، فضا را به راحت‌ترین شکل ممکن در بیاورید.

 

7- در صورتی که تمایل دارید مهمانی‌های خود را در فضای باز برگزار کنید، می توانید از یک میز ناهار خوری در چیدمان داخلی آلاچیق استفاده کنید. این ایده می تواند برای ایجاد فضایی صمیمی و گرم همراه با دوستان بسیار جذاب باشد.

 

8- یک آلاچیق می تواند به عنوان یک کافه کوچک نیز استفاده شود و برای این منظور باید یک اپن را برای طراحی آلاچیق در نظر گرفت و همچنین صندلی‌هایی در فضای باز قرار داد.

 

9- آلاچیق‌ها برای سپری کردن زمان در فضای باز بیرون و لذت بردن از مناظر طبیعی اطراف درست می شوند، به همین علت معمولا فضای دعوت کننده و بازی دارند، ولی در صورتی که حفظ حریم شخصی برایتان مهم باشد، می توانید یک آلاچیق درونگرا بسازید. هر چه قدر تعداد وجه‌های بسته آلاچیق بیشتر باشد، محیط خصوصی‌تر می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که باید حتما یک وجه را به شکل کامل باز نگه دارید؛ زیرا در غیر این صورت آلاچیق معنای واقعی خود را از دست می دهد.

 

10- در صورتی که در ساخت ویلا خود از باغچه یا باغ استفاده کرده اید، بهتر است که آلاچیق ویلای خود را در میان آن بسازید. گیاهان و درختان علاوه بر زیبایی، جلوی تابش مستقیم نور خورشید را می گیرند و باعث محدود شدن دید به فضا می شوند. بهره بردن از یک آلاچیق در فضای سبز ویلا می تواند بسیار فریبنده و رویایی باشد. بنابراین اگر امکان ساخت ان را دارید، هر چه زودتر دست به کار شوید و در دل سبز‌ترین بخش فضای محوطه ویلای خود، یک آلاچیق زیبا را بسازید.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

امروزه به دلیل افزایش روزافزون شرکت‌های ساختمانی، رقابت شدیدی بین آن‌ها شکل گرفته است. به همین علت، دیگر تنها ارائه خدمات با کیفیت برای جذب مشتریان کافی نیست و برای پیروزی در بازار، باید از روش‌های بهینه و نوین برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

در همین راستا در مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر می توانیم، تبلیغاتی هدفمند را برای خدمات و محصولات شما در سطح اینترنت انجام دهیم، در واقع در مجموعه سازه برتر، سعی بر این است که تبلیغات ساختمانی در نقاطی قرار داده شود که مشتریان با احتمال بیشتری با آنها رو به رو شوند و از این طریق بتوانند با شما در ارتباط باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

طراحی آلاچیق

11- اگر در محوطه ویلای خود به فضای سبز دسترسی ندارید، می توانید در چیدمان داخلی آلاچیق از گلدان‌هایی همراه با گیاهان و گل‌های زیبا بهره ببرید و فضای آن را سرشار از زندگی کنید.

 

12- در فضای آلاچیق می توانید از یک زیرانداز یا فرش زیبا نیز استفاده کنید، تا احساس آرامش و راحتی بیشتری کنید.

 

13- اگر در شرایط آب و هوایی منطقه ویلای شما مرطوب و بارانی است، باید در طراحی سقف آن از سقف‌های شیبدار استفاده کنید، تا بتوانید در زیر باران هم داخل آلاچیق بنشینید و از هوای دل انگیز لذت کافی را ببرید.

 

14- در صورتی که امکانات کافی در اختیار داشته باشید، می توانید در چیدمان داخلی آلاچیق از یک آشپزخانه استفاده کنید و چند صندلی و فضای اپن در آن ایجاد کنید. همچنین استفاده از یک تلویزیون نیز در فضای آلاچیق فکر خوبی می تواند باشد.

 

15- بهره بردن از یک تخت در دکوراسیون داخلی آلاچیق، که فضای وسیعی را برای نشیمن فراهم می کند نیز ایده خوبی است و شما می توانید با استفاده از لامپ و پرده یک فضای دلنشین برای دورهمی‌های خود ایجاد کنید.

 

16- صندلی داخل آلاچیق می تواند به شکل یک تاب باشد، در صورتی که علاقمند به خواندن کتاب در فضای باز هستید می توانید از این ایده بهره مند شوید.

 

17- فضاهایی که حریم شخصی مناسبی دارند، این امکان را برای شما به وجود می آورند، که در آن‌ها یک آلاچیق همراه با استخر و یا تخت خواب طراحی و اجرا کنید. البته این طرح برای ویلاهای خارج از شهر که وسعت زیادی دارند و از نظر حریم شخصی مشکلی ندارند مناسب‌تر به نظر می رسد.

 

اجرای دکوراسیون آلاچیق

18- آلاچیق بیشتر در شب استفاده می شود و باید در هنگام ساخت آلاچیق به نورپردازی آن اهمیت داد. در انتخاب وسایل نورپردازی باید دقت زیادی کرد و چراغ‌های مخصوصی که برای استفاده در فضای بیرون مناسب می باشند را استفاده کرد. نورپردازی آلاچیق باعث می شود که ظاهر آن زیباتر شود و کاربرد بیشتری داشته باشد. همچنین نورپردازی آلاچیق، می‌تواند اثرات مثبتی بر روحیه ساکنان آن بر جای گذارد. بهتر است هنگام اجرای نورپردازی آلاچیق از متخصصان حرفه ای کمک بگیرید.

 

19- انواع آلاچیق به سبک مدرن نیز وجود دارند، که به جای چوب که از مصالح اصلی ساخت این نوع فضاها در صنعت ساختمان می باشد، از متریال فلز درست شده اند. با بهره بردن از کف پوش سنگی و دیوار کوب چوبی می توان یک آلاچیق لوکس و شیک امروزی ساخت و با عناصری همچون شومینه و مبلمان، فضای نشیمن آن را تکمیل کرد.

 

20- اهمیتی ندارد که شما چه مقدار فضا را دراختیار دارید و در چه نوع اقلیمی زندگی می کنید و یا این که چقدر بودجه دارید، می توانید یک آلاچیق با چیدمان داخلی زیبا و شیک را حتی در کمترین فضاها نیز طراحی کنید. تنها چیزی که به آن احتیاج دارید این است که، طراحی آلاچیق را با توجه شرایط مکانی که در آن قرار دارید انجام دهید. در حقیقت این شما هستید که می خواهید در آلاچیق خود وقتتان را سپری کنید، پس آن را بر اساس معیارها و سلیقه شخصی خودتان طراحی کنید.

 

طراحی و ساخت آلاچیق

در طراحی و ساخت آلاچیق به چه نکاتی باید توجه نمود؟

برای این که بتوانیم یک دکوراسیون زیبا برای آلاچیق خود طراحی کنیم، باید در طراحی و ساخت آلاچیق عوامل زیادی را در نظر بگیریم. در این بخش سعی می کنیم به بیان هشت نکته کلیدی در این زمینه بپردازیم.

قبل از در نظر گرفتن یک آلاچیق، مکان دقیق آن را مشخص کنید. زیرا قبل از طراحی باید محل آن را بدانید و اندازه آن را در نظر بگیرید.

جنس آلاچیق نه تنها به سلیقه افراد مربوط می شود، بلکه به عوامل دیگری نیز وابسته است. به عنوان مثال، اگر در منطقه ای با باران زیاد زندگی می کنید، یک آلاچیق باز یا یک آلاچیق با سقف پوشیده از پارچه گزینه خوبی نیست.

قبل از طراحی، باید بودجه مورد نیاز خود را معین کنید.

آلاچیق‌ها می توانند بسته یا سرپوشیده یا باز باشند. برای این کار لازم است هدف آن مشخص شود تا بتوانید ساختار مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

برخی از سازه ها قابلیت باز شدن، بسته شدن و حرکت را دارند. قبل از طراحی آلاچیق خود باید این مورد را در نظر داشته باشید.

مراقبت از آلاچیق بسته به مواد مورد استفاده متفاوت است. بنابراین باید از همان ابتدا به فکر نگهداری و نظافت آلاچیق بود تا بعداً با مشکل مواجه نشوید.

هنگام طراحی چیدمان داخلی آلاچیق، بهتر است به نما و سبک معماری خانه توجه کنید. یکی از با اهمیت‌ترین اصولی که همیشه در طراحی دکوراسیون حرف اول را می زند، هماهنگی عناصر به کار رفته در محیط است.

در طراحی آلاچیق‌ها به این سوال توجه کنید که به طور معمول چند نفر از این سازه استفاده می کنند؟ اگر جمعیت شما کم است، نیازی به طراحی یک آلاچیق بزرگ ندارید، زیرا بخش بزرگی از آن غیرقابل می شود.

اگر شخصی قصد داشته باشد در برخی فصول از آلاچیق به صورت بسته و در فصول دیگر به صورت باز استفاده کند، دیوار آکاردئونی برای آلاچیق او مناسب‌تر خواهد بود.

جهت صرفه جویی در هزینه‌های ساخت باید به تعداد اضلاع توجه نمود، زیرا آلاچیق‌های چند ضلعی قیمت بیشتری نسبت به آلاچیق‌های چهار گوش و دایره دارند.

اگر کسی یک آلاچیق با دید باز اما محصور می خواهد، دیوارهای شیشه ای انتخاب مناسبی برای او می باشند.

در صورتی که آلاچیق فلزی انتخاب کردید، باید به رنگ آمیزی آن و جلوگیری از زنگ زدگی آن اهمیت دهید.

اگر تمایل دارید آلاچیق شما قابلیت جا به جایی داشته باشد، این نکته را در محل کف سازی آن اجرا کنید، تا قابلیت حرکت را داشته باشد.

 

 

جمع بندی

زیباسازی دکوراسیون داخلی آلاچیق‌ها، ایده‌ای بسیار عالی است و تنها با کمی مطالعه و دقت می‌توانید بهترین آن را طراحی کنید و بسازید. آلاچیق‌ها علاوه بر زیبایی، باعث می شوند تا شما بتوانید با اعضای خانواده یا دوستان خود از فضای بیرونی لذت ببرید و دور هم جمع شوید. در واقع هدف از ساخت آلاچیق همراه با چیدمان داخلی زیبا، داشتن سر پناهی برای رسیدن به آرامش و ارتباط با طبیعت است.

همان طور که این مقاله را مطالعه کردید، طراحی دکوراسیون داخلی آلاچیق، نیاز به رعایت کردن نکاتی داشت که انجام آن باعث ایجاد فضایی دلنشین در داخل آلاچیق خواهد شد.

امیدواریم از این مطلب فایده کافی را برده باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.