اصول کلی و مهم طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک - سازه برتر



اصول کلی و مهم طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک

رعایت اصول طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک، از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا سبک کلاسیک، سبکی است که خودش را در ادبیات، هنر، موسیقی و معماری جای داده است و امروزه استفاده از آن در ساخت ویلا، بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد. این نوع سبک در طراحی دکوراسیون داخلی، بیشتر همراه با پیچیدگی، تناسب، تقارن و استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی شناخته می‎شود. ظاهر شاهانه‌ای که چنین سبکی در دکوراسیون داخلی به ویلا یا خانه‌ها می‌بخشد، باعث شده است اکثر افراد ثروتمند از این نوع سبک طراحی برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها و یا ویلاهای خود استفاده کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که دوست دارید ویلایتان را به سبک کلاسیک طراحی کنید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا اصول طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک را برایتان شرح دهیم.

 

اصول طراحی دکوراسیون کلاسیک

اصول طراحی دکوراسیون کلاسیک

در این بخش از سازه برتر، شما را با اصول مهمی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک کلاسیک رعایت شود آشنا می کنیم.

 

نوع رنگ آمیزی مورد استفاده برای طراحی داخلی کلاسیک

بر خلاف طراحی‌های مدرن که در آن‌ها از ترکیب رنگ‌های تند می شود، طراحان و معماران کلاسیک ترکیب رنگ‌های ساده را در دکوراسیون داخلی ویلا به کار می برند. نکته مهم در مورد رنگ خانه کلاسیک، این است که هرگز از مد نمی افتد. این نوع طرح و رنگ به هیچ عنوان خسته کننده نخواهد شد و احتیاجی به تغییر هر ساله ندارد.

بهتر است در سبک کلاسیک، رنگ‌هایی را به کار ببرید که به رنگ‌های طبیعی نزدیک هستند. آرامش، زیبایی و درخشندگی سه اصلی هستند که رنگ های کلاسیک باید از آنها پیروی کنند. رنگ‌هایی مانند قرمز، خاکستری، سبز، کرم و طلایی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای این نوع طراحی داخلی هستند. مراقب باشید رنگ‌های متضاد را کنار هم قرار ندهید. البته، شما می توانید از تم سفید و سیاه استفاده کنید، که این نوع تضاد می تواند جالب باشد. ولی برای مثال کنار هم قرار دادن قرمز و سبز انتخاب جالبی نیست.

راه دیگر، استفاده از انواع طیف‌های رنگی در کنار یکدیگر است. اگر می خواهید به بخشی از خانه تم سبز بدهید، طیف رنگ سبز را از یک طرف به طرف دیگر بکشید. مثلاً برای دیوارها سبز روشن، برای تزئینات، سبز معمولی و برای مبل، سبز تیره را به کار ببرید. این نوع طراحی باعث ایجاد نوعی آرامش در خانه می شود. همچنین شرایط جوی نیز عامل تاثیر گذاری در رنگ آمیزی خانه شما می باشد. در صورتی که در مناطق استوایی زندگی می کنید، استفاده از رنگ سردتری مانند آبی می تواند جالب‌تر باشد. در عوض، اگر ویلا یا خانه شما در کوهستان و شهر سرد است، از تمی با رنگ گرم استفاده کنید.

 

نورپردازی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

استفاده از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک، حرف اول را می زند و پس از آن نور مصنوعی در درجه دوم قرار می گیرد.

نورپردازی ویلا کلاسیک باید به شکلی اجرا شود که علاوه بر این که نور مورد نیاز ساکنان را فراهم کند، فضایی مجلل و زیبا را به وجود آورد. در طراحی داخلی کلاسیک از یک لوستر کریستالی و مجلل در مرکز اتاق استفاده می‌شود، در حالی که در بخش‌های دیگر چراغ‌های رومیزی و دیواری به ‌صورت موازی و نورپردازی جزئی پانلی به کار می رود.

برای مثال می توان دو قاب دیواری در بخش پذیرایی در دو طرف مبل طراحی کرد و دو عدد چراغ دیواری قشنگ در داخل آن جای داد و یا دو عدد میز پاتختی در دو طرف تخت خواب گذاشت و دو عدد چراغ خواب کلاسیک زیبا روی آن قرار داد.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه در سبک کلاسیک

نوع طراحی دکوراسیون آشپزخانه در سبک کلاسیک

مانند تمام ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک، طراحی آشپزخانه کلاسیک همیشه کاربردی و جذاب است. اکثر ست‌های آشپزخانه کلاسیک چوبی می باشند و می توانند دارای دسته‌های کار شده باشند. ترکیب رنگ‌ها در این نوع فضا از کرم روشن تا قهوه ای تیره می باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کلاسیک، بیشتر از کابینت‌های چوبی در صنعت ساختمان، استفاده می شود. این کابینت‌ها دارای منبت کاری و پتینه کاری بسیار مجلل و زیبا می باشند. در واقع کابینت‌های چوبی جزو گران‌ترین کابینت‌های آشپزخانه هستند. برای کاهش هزینه کلی، می توانید از کابینت‌های طرح چوب نیز استفاده کنید. همچنین برای طراحی آشپزخانه کوچک پیشنهاد می کنیم از رنگ‌های روشن برای طراحی کابینت استفاده کنید.

 

انتخاب کفپوش مناسب برای سبک کلاسیک

در دکوراسیون داخلی منزل یا ویلای کلاسیک، می توان از انواع کفپوش‌های سنگی و چوبی استفاده کرد. استفاده از کفپوش‌های چوبی باعث ایجاد فضای بسیار زیبا و گرمی در ویلا می شود.

البته در دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل کوچک، پیشنهاد می کنیم برای دلبازتر شدن محیط، از کفپوش‌های رنگ روشن استفاده نمایید.

 

طراحی سقف به سبک کلاسیک

در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک، سقف نباید بی روح و ساده باشد، بلکه باید آن را به یک شاهکار هنری تبدیل کرد. برای رسیدن به چنین سقفی می توان از گچبری‌هایی با طرح کلاسیک زیبا بهره ببرید و در مرحله بعد آن را به شکلی منحصر به فرد و خاص رنگ آمیزی کنید. روش دیگر رنگ آمیزی سقف است، که بیشتر در بخش‌های پذیرایی برای ایجاد منظره ای بسیار جذاب استفاده می شود.

سقف در طراحی داخلی کلاسیک باید با ارتفاع بلند طراحی شود تا جلوه ای کاملا رسمی به خانه بدهد زیرا در صورتی که ارتفاع سقف کم باشد ظاهر نامناسبی ایجاد می کند و پرده‌ها، گچ بری‌ها، تزئینات و ... در دکوراسیون باعث ایجاد فضای شلوغ و نامناسبی می شود. ولی اگر اندازه خانه شما با سبک کلاسیک استاندارد متناسب نیست، می توانید از خطوط عمودی روی کاغذ دیواری، پارچه، پرده و ... برای ایجاد خطاهای دید و بلندتر نشان دادن سقف استفاده کنید.

 

تبلیغات معماری سازه برتر

یکی از خدمات سایت سازه برتر برای طراحان و مجریان دکوراسیون داخلی، امکان ثبت آگهی بدون تاریخ انقضاء است که با استفاده از آن می توانید آگهی محصول یا خدمت خود را در این سایت منتشر نمایید و آگهی شما برای همیشه در سایت نمایش داده شود.

همچنین این امکان را داریم که آگهی شما را بهینه سازی کنیم تا در نتایج برتر گوگل نمایش داده شود و مخاطبینی که خدمات یا محصولات مرتبط با آن را جستجو می کنند، از گوگل به صفحه آگهی شما وارد شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید و توضیحات کامل آن را مطالعه نمایید:

تبلیغات معماری

 

طراحی شومینه در دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی شومینه در دکوراسیون داخلی کلاسیک

بهره بردن از شومینه در طراحی داخلی کلاسیک رواج زیادی دارد و بیشتر در اتاق نشیمن استفاده می شود، شومینه اوج زیبایی، ظرافت و تجمل در این سبک می باشد و فضایی صمیمی و گرم در اتاق نشیمن به وجود می آورد. مبلمان نیز دور شومینه چیده می شود. شومینه‌ها می توانند با متریال آجر یا سنگ درست شوند.

 

طراحی اتاق خواب در دکوراسیون داخلی کلاسیک

المان اصلی در دکوراسیون اتاق خواب، تخت است. در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب‌ها، از تخت‌های چوبی بزرگ که بیشتر حکاکی شده یا مستطیلی و زاویه دار می باشند استفاده می شود. علاوه بر این، طراحی برخی لوازم دیگر مانند کشو و کمد نیز هماهنگ با تخت خواب است و از یک لوستر کلاسیک که کمی کوچکتر از لوستر اتاق نشیمن است برای نورپردازی اتاق استفاده می شود.

 

دکوراسیون داخلی حمام به سبک کلاسیک

در یک حمام کلاسیک، بیشتر از رنگ‌هایی روشن و ترکیبی مانند سفید و بژ استفاده می شود. اغلب برای تاکید بر شکوه و جلال این فضا، کفپوش سنگ مرمر نیز استفاده می‌شود. نقش آینه در این نوع دکوراسیون اهمیت زیادی دارد و بیشتر یک آینه بزرگ برنزی برای دکوراسیون داخلی حمام کلاسیک به کار می رود.

 

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

اجرای یک دکوراسیون به سبک کلاسیک برای اتاق نشیمن، به طور معمول از اتاق‌های دیگر ساده‌تر می باشد. زیرا اتاق پذیرایی بزرگترین اتاق خانه است که فضای کافی و خوبی برای تزیین شدن با استفاده از وسایل مجلل و بزرگ دارد. در این اتاق می‌توانید به راحتی یک لوستر زیبا و مجلل از سقف آویزان کنید و تاکید بیشتری را برای این اتاق به وجود آورید.

 

مطلب پیشنهادی: سبک های دکوراسیون داخلی ویلا

 

دکوراسیون داخلی کتابخانه به سبک کلاسیک

تقریباً تمام خانه‌هایی که به سبک کلاسیک تزئین شده‌اند، دارای قفسه‌ها و کمد‌های چوبی می باشند که معمولاً پر از کتاب هستند. کتابخانه یکی از عناصر اصلی ساختمان‌های کلاسیک است. جدا کردن آنها از این سبک غیرممکن است. البته باید توجه داشت که در این چیدمان فقط کتاب‌ها قابل مشاهده نیستند، بلکه لوازم تزئینی نیز مانند کتاب همیشه قفسه مخصوص به خود را دارند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی به سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی به سبک کلاسیک

بعضی از خانه‌ها علاوه بر فضای نشیمن، فضای دیگری نیز دارند که مختص پذیرایی از مهمانان می باشد. اگر شما هم چنین فضایی در خانه یا ویلای خود دارید، برای چیدمان شکیل آن باید اصول ذکر شده برای دکوراسیون داخلی نشیمن را دوباره تکرار کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار به سبک کلاسیک

اگر شما هم در خانه اتاق مطالعه دارید و می‌خواهید از سبک کلاسیک در این فضا استفاده کنید، می‌توانید از صندلی‌های چوبی لهستانی، کتابخانه‌های بزرگ، فرش‌های گران قیمت، میزهای چوبی نفیس با پایه‌ها و بدنه‌های حکاکی شده، مبل‌های راحت و لوستر همسان استفاده کنید.

 

سرویس بهداشتی کلاسیک

سرویس بهداشتی‌های کلاسیک، اغلب دارای کابینت‌های چوبی قهوه ای و کرم هستند. در سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک، باید سینک کابینتی را انتخاب کنید و انواع دیگر را کنار بگذارید. همچنین اگر قسمت پایین کابینت ترجیحاً منحنی یا تزئین شده باشد بهتر است.

با تطبیق رنگ دسته‌های کابینت با قاب دور شیر آب و آینه، می توانید زیبایی بیشتری را به آن اضافه کنید. باید این نکته را در نظر گرفت که آینه‌های قاب دار برای این فضاها مناسب‌تر می باشند.

 

تزئین دیوارها در سبک کلاسیک

برای تزیین دیوارهای کلاسیک از گچ، کیت‌های تزئینی پیش ساخته، دیوارپوش چوبی و کاغذ دیواری استفاده کنید. اما نکته مهم در مورد کاغذ دیواری این است که باید دارای نقش‌های با کیفیت و کلاسیک باشد. برای نزدیکتر شدن به سبک کلاسیک اصیل، کاغذ دیواری پارچه ای یا ابریشمی گزینه مناسب‌تری می باشند. تخته‌ها نیز باید از چوب گرانبها باشد و گچبری‌ها از ظرافت زیادی برخوردار باشد.

 

استفاده از مواد طبیعی در طراحی کلاسیک

در طراحی کلاسیک، به جای استفاده از مواد مصنوعی، ارزان و نامرغوب، تاکید زیادی بر کیفیت و بافت بالای مصالح می‌شود. دوام و استحکام مواد به کار رفته در این سبک بسیار مهم است. سنگ، آجر، بتن و چوب از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در این سبک هستند.

چوب طبیعی یکی از اصیل‌ترین و محبوب‌ترین مواد طبیعی برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک است.

از پانل‌های چوبی نیز برای دکوراسیون دیوار و سقف چوبی در طرح‌های کلاسیک برای فضاهای کوچک استفاده می شود.

 

استفاده از پارچه و پرده‌های زیبا در دکوراسیون داخلی کلاسیک

استفاده از پارچه و پرده‌های زیبا و گران قیمت در دکوراسیون داخلی کلاسیک

مبلمان، پرده و روکش صندلی و به صورت کلی پارچه‌های بی کیفیت و ارزان در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک جایی ندارند.

پارچه های مخملی، ساتن و ژاکارد و غیره معمولاً در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع در طراحی کلاسیک اغلب از دکوراسیون سنگین و پرده‌های گران قیمت استفاده می شود، در انتخاب پرده دقت کنید که پرده‌های با تزیینات سنگین برای فضاهای کوچک مناسب نیستند و بهتر است از پرده‌های تزئینی خلوت‌تر استفاده کنید.

 

دکوراسیون داخلی منزل کوچک به سبک کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک خانه کوچک باید بر اساس قواعد و اصول طراحی و اجرا شود تا فضای خوبی ایجاد شود. وسایلی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند، حس نوستالژیکی به شما می دهند. در واقع سبک کلاسیک برای فضاهای بزرگ مناسب است. اما اگر به شکل حرفه ای چیده شود، ممکن است برای فضاهای کوچک انتخاب مناسبی باشد. در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک کلاسیک، هیچ آشفتگی و بی نظمی دیده نمی شود.

 

 

جمع بندی

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک کلاسیک، یکی از سبک‌های محبوب و پر طرفدار معماری داخلی خانه است، که ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. این نوع دکوراسیون که بیشتر از وسایل گرانقیمت تشکیل شده است، می‌تواند خانه شما را به قرن ۱۷ بازگرداند و حس زندگی در یک کاخ مجلل را به شما القا کند. البته بسیار مهم است که شما خودتان به این سبک هنر علاقه داشته باشید، تا به خوبی بتوانید یک دکوراسیون به سبک کلاسیک در خانه خود ایجاد کنید.

در این مطلب شما را با ویژگی‌های سبک کلاسیک در طراحی داخلی منزل آشنا کردیم، امیدواریم از مطالعه این نوشته رضایت کافی داشته باشید.