سبک های دکوراسیون داخلی ویلا - سازه برتر



دکوراسیون داخلی ویلا و سبک های آن

آگاهی از نوع طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و سبک‌های مختلف آن، کمک می‌کند که شما بتوانید با توجه به بودجه ای که دراختیار دارید و علایق شخصی خود، یک سبک مناسب را در ساخت ویلا، انتخاب کنید و آن را به بهترین شکل اجرا کنید. یک انتخاب درست و اجرای صحیح برای دکوراسیون داخلی ویلا، باعث ایجاد فضایی دلنشین و مطلوب و لذت بردن از نتیجه نهایی می شود.

در این مقاله انواع دکوراسیون داخلی ویلا و سبک‌های مختلف آن را معرفی می کنیم، به شما نیز پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست یابید.

 

سبک های دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا و سبک‌های مختلف آن

در ابتدای این مقاله از سازه برتر، قبل از اینکه به توضیح نکات طراحی داخلی ویلا و انواع سبک‌های آن بپردازیم، انواع ویلاها را معرفی می کنیم:

 

ویلای حومه شهر

این نوع ویلا با استفاده از مصالح ساده مانند آهن و بتن درست می شود، ولی دارای تمامی عناصر راحتی برای یک ویلا می باشد. در برخی موارد، بسته به محل، سازه یا سقف می تواند از بامبو یا چوب ساخته شود.

 

ویلاهای شهری

این نوع ویلاها در فضاهای بزرگ قرار دارند و از خانه های مستقل بزرگتر هستند. ویلاهای شهری ممکن است معماری مدرن و گاهی سبک مدینترانه ای یا روستایی داشته باشند. فضای داخلی ویلاهای شهری اغلب برای سکونت کوتاه مدت مانند تعطیلات یا اقامت چند هفته ای طراحی می شود.

 

ویلاهای لوکس

این نوع ویلاها طراحی خاصی دارند و دارای امکاناتی همچون استخر آب گرم، سونا، جکوزی پانوراما، زمین تنیس، اتاق فیلم، اتاق بازی و ... می باشند. همچنین آن‌ها در برخی موارد حتی دارای سواحل یا بندرهای خصوصی هستند.

 

ویلاهای اکولوژیکی

این نوع ویلاها طبیعت دوست می باشند و به گونه ای طراحی شده اند که از نور خورشید بیشتر بهره ببرند و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. ویلاهای اکولوژیک، که از مواد تجدید پذیر و طبیعی درست شده اند، همچنین دارای طرح‌های یکپارچه و خلاقانه ای هستند که به راحتی با زندگی مدرن سازگار است. ولی با این حال سبک زندگی زیست محیطی را ترویج می کنند.

 

انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، با سبک‌های مختلفی انجام می گیرد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

طراحی داخلی دکوراسیون ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک عمدتا بر اساس سلیقه مردم است و بیشتر به اصول دکوراسیون کاخ لوئیس مربوط می شود و در انواع بدیع و اصیل همچنان اثری ستودنی است.

اما آنچه به چشم می خورد، عملی پرهزینه و گاه ارزان است که با افزودن عناصر تزئینی به عناصر ساختاری تبدیل می شود و تلاش زیادی برای پنهان کردن ایرادات اجرا و جزئیات انجام می شود.

در چنین طرح‌هایی نمادها تنها بار بصری دارند و به راحتی قابل درک و ارزیابی‌اند. از طرف دیگر می‌دانیم که این گونه طرح‌ها زمانی نشانه ثروتمندی و تعلق به لایه‌های روشنفکری و بالاتر جامعه بوده است.

شاید محبوبیت این طرح‌ها در بین مردم، به دلیل درک سریع آنها از فرم‌های شناخته شده ای است که در ذهن خود به آن عادت کرده اند.

در واقع در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک، سعی بر این است که از وسایل و لوازم تزیینی و گران قیمت استفاده شود.

 

طراحی داخلی دکوراسیون ویلا مدرن

در طراحی داخلی ویلاهای مدرن تنها آسایش فیزیکی ساکنان آن در نظر گرفته شده است.

حجم‌ها و فرم‌ها، ساختار خود را به شکلی برهنه آشکار می‌کنند و به دنبال اهداف بزرگ و خیالی نیستند. به همین دلیل است که کار طراحان مدرن بسیار دشوارتر به نظر می رسد. یافتن نشانه‌های به یاد ماندنی در چنین محصولاتی پیچیده و دشوار است و نه تنها تحت تأثیر فرم‌ها و اشکال کلاسیک نیستند، بلکه دارای علایمی با ایده‌های جدید نیز هستند.

حسی که یک مبلمان مدرن به ارمغان می آورد متعلق به احساس روزمره زندگی ماشینی ما است، جایی که زمان زیادی را در ترافیک پر استرس سپری می کنیم. شاید بتوان طراحی مینیمالیستی را محصول طراحی مبلمان مدرن دانست.

اولین مدرنیست ها یک نوع معماری ناب را پیشنهاد کردند که امروزه مبنایی برای طراحان در تمام زمینه‌های هنرهای کاربردی شده است.

طراحی داخلی مدرن بر کیفیت بالای مواد، اتصالات با کیفیت بالا و مفاهیم هنری جذاب تاکید می کند.

در طراحی داخلی ویلا مدرن، مصالح و متریال، تحت نظارت و شرایط کارخانه ساخته می شود و ابعاد و اندازه‌ها باید کاملا با فضای ساختمان هماهنگی داشته باشد، به این معنی که دقت فوق العاده ای می طلبد و تمامی مراحل باید توسط افراد متخصص انجام شود.

همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن سعی بر این است که تمام عناصر به کار رفته در آن همراه با سادگی باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. بهره بردن از رنگ‌های ملایم، مات و خنثی، شکل‌های نامتقارن و هندسی، حداقل گچ بری، مبلمان ساده با ارتفاع کم و به شکل‌های هندسی از ویژگی‌های سبک مدرن می باشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک لاکچری و لوکس

طراحی داخلی به شکل لاکچری، ویلا را از یکنواختی خلاص کرده و آن را از حالت بی روح در می آورد، تا بازدیدکنندگان علاوه بر لذت بردن از حیاط و مناظر ویلا، در داخل خانه نیز احساس راحتی و آرامش کنند. مهم نیست ویلای شما چقدر بزرگ یا کوچک است، باید فضای داخلی را طوری طراحی کنید که از تمام ویژگی‌های داخلی به طور کامل استفاده شود.

یکی دیگر از سبک‌های طراحی داخلی، سبک لوکس می باشد که در ویلاهای بزرگ بیشتر به کار می رود و ارزش افزوده این ساختمان‌ها به شمار می رود. این نوع سبک از طراحی داخلی، توجه زیادی به جزئیات فضا دارد و بیشتر مصالح ساختمانی مورد استفاده در آن گران هستند و لوازم جانبی آن خاص و آنتیک هستند و ناخودآگاه حس تجمل در فضا موج می زند.

وقتی از سبک لوکس می گوییم، منظور ما تنها استفاده از جزئیات غنی و مبلمان آنتیک نیست، بلکه ویلاهای مدرن با داشتن پنجره‌های نورگیر و بزرگ و سقف‌های بلند نیز در گروه ویلاهای لوکس قرار می گیرند. طراحی داخلی زمانی لوکس است که طراحی در سطح بالایی انجام شود و طراح به تمام جزئیات توجه کند. این سبک طراحی بسیار چشم نواز است و درخشندگی آن مشهود است.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

سازه برتر امکان ثبت آگهی دائمی را برای طراحان دکوراسیون داخلی و ارائه دهندگان خدمات و پیمانکاری ساختمان فراهم کرده و به این ترتیب می توانید آگهی خود را با توضیحات کامل و تصاویر و فیلم های مربوطه در سایت سازه برتر ثبت کنید و از این طریق خدمات خود را به مخاطبان این سایت معرفی کنید.

ضمن اینکه این آگهی ها در گوگل نیز جایگاه مناسبی را کسب می کنند و می توانند مشتریان زیادی را بصورت مستقیم از گوگل برای شما به همراه داشته باشند و به این ترتیب دو منبع جدید جذب مشتری برای شما فراهم شده که می توانید از آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و سفارش آگهی در سایت سازه برتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدیترانه ای

سبک معماری مدیترانه ای ترکیبی از ایده‌های توسعه یافته در بسیاری از دوره‌ها و مناطق جهان است. تأثیرات سبک اسپانیایی، ایتالیایی و سایر سبک‌های کشورهای گوناگون، این سبک را از اوایل دهه 1900 محبوب کرده است. با این که سبک مدیترانه ای از کشورهای اروپایی در شمال دریای مدیترانه شکل گرفته است، امروزه اغلب به عنوان "سبک مدرن اسپانیایی" شناخته می شود. سقف‌هایی با کاشی کاری قرمز، دیوارهای روشن و بی تکلف همراه با تزئینات، دیوارهای گچ بری شده، کف‌های کاشی کاری شده، مبلمان بزرگ حکاکی شده با دست، بهره بردن از فرفورژه و رنگ‌های روشن مبلمان و آینه، از خصوصیات سبک مدیترانه ای است.

 

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک سنتی

سبک سنتی یکی از پر طرفدارترین نوع سبک‌ها برای طراحی داخلی است. این سبک بر فرهنگ‌ها، باورها، سنت‌ها، آداب و رسوم، شیوه‌های تفکر و زندگی مردمان گذشته تمرکز دارد. از خصوصیات این سبک می توان به بهره بردن از رنگ، چراغ‌های دیواری آنتیک، صندلی‌های خاتم کاری، مبلمان منبت، گلیم، قالیچه دستبافت، بشقاب مسی، نقاشی دیواری، سرامیک‌های طرح دار، صندوق‌های بزرگ، سماورهای آنتیک، پرده های ضخیم قدیمی، گلدان‌های شمعی، بالش‌های بزرگ، حوضچه‌های ماهی و ... از ویژگی‌های این سبک هستند.

 

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ییلاقی

سبک خانه ییلاقی، اشاره به زیبایی شناسی دارد و نمایانگر طراحی خانه های روستایی می باشد. این سبک از دکوراسیون ویلا به دلیل داشتن سادگی و کم هزینه بودن بسیار پرطرفدار است و در عین حال احساس آرامش از زندگی در آن به افراد القا می شود. هیچ سبک خانه ییلاقی بدون عناصر چوبی کامل نمی شود. مبلمان کلاسیک چوبی به سبک سنتی و کفپوش‌های چوبی از عناصر اصلی این نوع سبک می باشند. کابینت‌های چوبی، سبدهای حصیری، وسایل پارچه ای تولید شده از مواد ارگانیک برای دستیابی به تم طبیعی این سبک نیز ایده‌های خوبی هستند.

 

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک شهری

سبک شهری مناسب برای افرادی است که به زندگی شهری علاقه دارند. در صورتی که سبک‌های مدرن، صنعتی و مینیمالیستی را دوست دارید، سبک شهری برای شما مناسب است. این سبک اجازه می دهد تا فضاهای انعطاف پذیرتری نسبت به صنعتی یا مدرن داشته باشید و حس راحتی خاصی به خانه می دهد. رنگ‌های خنثی، پنجره های استیل یک تکه، مبلمان راحت، چو‌ب‌های ناهموار و دیوارهای آجری از خصوصیات مهم این سبک از فضای داخلی ویلا هستند.

 

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ترکیه ای

سبک ترکی یکی از خاص‌ترین و زیباترین سبک‌های طراحی داخلی می باشد. در این نوع سبک تلفیقی کلاسیک و مدرن، دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. کنده کاری‌های بسیار پیچیده روی نماها، بهره بردن از پرده‌های زیبا، زیورآلات و آثار هنری، پارتیشن‌های چوبی، مبلمان با طراحی مجلل و مدرن، راه پله‌های مارپیچ چوبی و هماهنگی کامل میان رنگ‌ها از ویژگی‌های سبک ترکی است.

 

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون داخلی ویلا را انجام دهید، باید برخی نکات را رعایت کنید، در اینجا به این نکات اشاره می کنیم:

 

حفظ ایمنی در طراحی داخلی ویلا

قبل از انجام هر طراحی، ابتدا باید به امنیت فکر کنید. زیرا امنیت اعضای خانواده از جمله کودکان اهمیت فراوانی دارد. یکی از ضروری‌ترین اقدامات ایمنی، پوشاندن استخر می باشد، همچنین باید مطمئن باشید که هیچ چیز آسیب زننده ای در استخر برای کودکان وجود ندارد.

 

به شرایط آب و هوایی توجه کنید

هنگام کار بر روی طراحی داخلی، باید شرایط آب و هوایی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، در آب و هوای بیابانی و گرمسیری، خانه شما در تمام طول سال مستعد رطوبت و گرما است. بنابراین طراحی داخلی باید آسایش و راحتی را برای ساکنین ویلا فراهم کند و گرما و سرمای محیط خانه را کنترل کند.

 

یک طراح داخلی استخدام کنید

یکی از ساده‌ترین چیزهایی که باید در نظر گرفت، استخدام یک طراح داخلی حرفه ای است. اغلب، خطر انجام کاری فراتر از مهارت‌ها و توانایی‌های ما زیاد است. از این رو، شما احتیاج به خدمات یک طراح داخلی دارید تا دراین خصوص به شما کمک کند. هزینه استخدام یک طراح می تواند گزاف باشد، اما نتایج می تواند در طراحی ویلا بسیار تاثیرگذار باشد.

 

مطابقت طرح جدید با قدیمی

هنگام طراحی ویلا، باید تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید چیزهای قدیمی را حفظ کنید و آن را در طراحی جدید خود به کار ببرید یا این که تصمیم بگیرید که از نو شروع کنید. همچنین، شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع ساخت و ساز جدید باید با قدیمی‌ها تطابق داشته باشد و ترکیب شود.

 

یک محیط راحت ایجاد کنید

دلیل بزرگی که مردم ویلاها را دوست دارند، لذت بردن از حریم خصوصی و راحتی آنهاست. اصلی‌ترین مکان ویلا اتاق نشیمن است که در آن تلویزیون و کنسول‌های بازی کودک وجود دارد. این بخش‌ها باید رنگارنگ طراحی شوند تا مهمانان بتوانند بنشینند و چت کنند یا حتی دراز بکشند و استراحت کنند. استفاده از مبلمان بزرگ در اطراف به نظر جالب می رسد، اما واقعیت این است که ممکن است احساس خفگی کنید.

 

دکوراسیون داخلی ویلا باید بازتاب دهنده سبک ویلا باشد

طراحی و فضای داخلی ویلا از مواردی است که سبک ویلا را نشان می دهد. در صورتی که شما از طرفداران طرح‌های عجیب یا بزرگ می باشید و چیزی متفاوت و اغراق آمیز از تم‌های معمولی یا مدرن را دوست دارید، می توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید و انتخاب خود را بکنید، شما می توانید انواع تم‌های طراحی داخلی را متناسب با سلیقه و سبک خود انتخاب کنید.

 

متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ویلا

متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون داخلی ویلا می توان از طیف وسیعی از مصالح در صنعت ساختمان از جمله: چوب، آجرهای تزئینی، انواع سنگ، کاشی و سرامیک، بتن، گچ و ... استفاده کرد.

از آنجایی که چوب یکی از متریال‌های طبیعی است، در دکوراسیون ویلا فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند و حس زندگی هماهنگ با محیط را به انسان القا می کند.

آجر ماده ای با اصالت از مصالح سنتی ایران قدیم است که ترکیب آن با چوب در دکوراسیون ویلا بسیار زیباست.

استفاده از متریال کناف بسیار زیاد است، زیرا می توان آن را به سرعت نصب کرد و به هر فرم و شکلی که بخواهید طراحی و اجرا می شود و تزیینات نورپردازی مختلفی روی آن نصب می شود.

 

 

جمع بندی

در این مطلب به معرفی انواع سبک‌هایی که در دکوراسیون داخلی ویلا، به کار می رود پرداختیم، امیدواریم اطلاعاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید با ایده گرفتن از آن‌ها فضایی مناسب را در بخش‌های مختلف ویلای خود خلق کنید و از آن لذت ببرید.

اگر نظر یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید.