11 ایده مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری - سازه برتر



11 ایده مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

دکوراسیون اتاق غذاخوری را می‌توان بسیار زیبا طراحی کرد. شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که بعد از بازگشت از یک مهمانی، از دلچسب بودن فضا و طعم لذیذ غذا و در نهایت خوش گذشتن آن روز صحبت کنید، با اینکه غذا هیچ تغییری نکرده و همان غذای همیشگی است، ولی دیزاین اتاق غذاخوری تغییر کرده و همین تغییر، باعث دلپذیر بودن غذا و فضای مورد نظر می‌شود.

در حقیقت طراحی دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در این مکان باید انرژی جریان داشته باشد، به همین دلیل شیوه‌ی چیدمان ویلا یا منزل، به ویژه آشپزخانه و اتاق غذاخوری که در رابطه با صرف غذا و پذیرایی می‌باشند، تاثیر زیادی بر داشتن آرامش، اشتها و در نتیجه سلامت افراد دارد.

در این مقاله ایده‌های جذاب و جالبی را برای طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری جمع آوری کرده ایم که ارائه می‌دهیم.

 

ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

در این بخش از سازه برتر به معرفی ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری می‌پردازیم:

 

1- انتخاب درست رنگ‌ها در اتاق غذاخوری

رنگ‌های سفید و زرد و ترکیب این دو رنگ با هم، برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری فوق العاده است که باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و خاص می‌شود، همچنین در صورتی که علاقه مند به فضاهای لوکس و شیک هستید، می‌توانید از رنگ‌های جذاب و زیبایی مانند مشکی، طلایی، نقره ای، سبز و بنفش استفاده کنید.

 

2- صندلی و میز در دکوراسیون اتاق غذاخوری

جهت داشتن یک اتاق غذاخوری شیک و زیبا، استفاده از صندلی‌ها و میزهای چوبی انتخابی خوب است. علاوه بر این انتخاب، باید به طراحی روی میز نیز اهمیت داد، شما می‌توانید با استفاده از گلدان‌ها و گل‌های زیبا، آراستگی همراه با احساس و زیبایی را بر سر میز ایجاد کنید و تاثیر آن را به خوبی در اتاق ببینید. میزهای غذاخوری دارای انواع مختلفی هستند مانند:

 

میزهای غذاخوری مستطیل شکل

میزهای غذاخوری به شکل مستطیل‌، جزو سنتی‌ترین نوع میزها می‌باشند. بعضی از این میزها، به شکلی طراحی شده اند که بتوان در زمان نیاز طول آن‌ها را افزایش داد که در این صورت تعداد بیشتری از افراد می‌توانند دور آن بنشینند.

 

میزهای غذاخوری به شکل مربع

امروزه میزهای غذاخوری مربعی شکل، طرفداران زیادی دارند و این نوع میزها بیشتر به کار می‌روند. شما می‌توانید میزهای مربعی را در بازار پیدا کنید که اندازه‌ی آن‌ها بزرگ است و برای تعداد افراد بیشتر مناسب هستند.

 

میزهای غذاخوری بیضی شکل

یکی دیگر از میزهای غذاخوری که هم نوع مدرن و هم نوع سنتی آن‌ها موجود است، میزهای ناهارخوری بیضی‌شکل هستند. این نوع میزها نیز بسیار زیبا و جذاب می‌باشند.

 

میزهای ناهارخوری گرد

یکی از انواع طراحی میزهای غذاخوری مدرن، میزهای گرد می‌باشند. کسانی که تمایل دارند به هنگام صرف وعده‌های غذایی فضای صمیمی‌تری داشته باشند و بتوانند با اعضای خانواده گفتگو کنند، می‌توانند از میزهای گرد غذاخوری استفاده کنند. با استفاده از این نوع میزها، افراد می‌توانند به آسانی، افراد دیگری که در دور میز حاضر هستند را ببینند و با آن‌ها به گفتگو بپردازند.

 

روشنایی و نورپردازی اتاق غذاخوری

3- روشنایی و نورپردازی

هر چقدر که دیزاین شما حرفه‌ای باشد، در صورت نبود نورپردازی مناسب جلوه و زیبایی خود را از دست می‌دهد، برای دکوراسیون اتاق غذاخوری نیز باید به این نکته توجه کرد، در صورتی که تمایل دارید دکوراسیون اتاق غذاخوری شما شیک به نظر بیاید، می‌توانید از انواع آویزها با قیمتی مناسب و ارتفاعی کم و زیاد و همچنین لوسترها استفاده کنید.

 

4- به استفاده از فرش اهمیت دهید

در زمان طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری، به استفاده از فرش توجه کنید. شما می‌توانید فرش را به روش‌های گوناگون برگزینید. سعی کنید فرش خود را به طور مستقیم بین میز و کنسول و یا زیر میز ناهارخوری قرار دهید.

همچنین توجه کنید که میز ناهارخوری با برش فرش همخوانی داشته باشد. برای مثال از یک فرش گرد برای میز ناهارخوری گرد استفاده کنید و یک فرش مدل مستطیل یا مربع را برای میز ناهارخوری مستطیلی انتخاب کنید.

 

5- کاغذ دیواری در اتاق غذاخوری

کاغذ دیواری، یکی از ایده‌های خوب برای اتاق غذاخوری به ویژه به شکلی مدرن و شیک است، استفاده از کاغذ دیواری‌های کلاسیک طلایی رنگ و طرح‌دار و همچنین کاغذ دیواری‌هایی با اشکال و طرح‌های هندسی، شما را به این هدف خواهد رساند.

 

ظروف تزئینی زیبا در دکوراسیون اتاق غذاخوری

6- نمایشی از ظروف تزئینی زیبا در دکوراسیون اتاق غذاخوری

برای دکوراسیون اتاق ناهار خوری، از مجموعه‌ای از ظروف مورد علاقه خود استفاده کنید. این نوع اتاق غذاخوری، تجملاتی به نظر می‌رسد و در آن از ملزومات کلاسیکی و لوکس استفاده شده است که فضایی زیبا را ایجاد می‌کند. ظروف آبی رنگ لوکس، یک لوستر بلند که از سقف آویزان است، صندلی‌های چوبی و دسته گلی روی میز، از جمله لوازم مورد استفاده در این اتاق می‌باشند.

 

7- از آینه استفاده کنید

آینه‌ها یکی از وسایل مفیدی هستند که در ایجاد توهم به شما کمک می‌کنند. به خصوص آینه‌هایی که برای اتاق‌های کوچک غذاخوری جلوه‌ای زیبا را به وجود می‌آورند و فضا را بزرگ‌تر و وسیع‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهند. برای این کار به مدل‌های آینه کنسول نگاهی بیندازید و از قدرت خارق العاده آینه بهره‌مند شوید.

 

8- استفاده از نقاشی‌های شیک در اتاق ناهارخوری

سبک هنری که به آن علاقه دارید را به دیوارهای اتاق بکشانید و به دکوراسیون اتاق ناهارخوری خود سبک ببخشید. شما می‌توانید تابلویی را که دوست دارید به قسمت دیوار پشت کنسول آویزان کنید. ولی با این حال، پیشنهاد می‌کنیم میز را به گونه‌ای بگذارید که در مرکز کنسول قرار بگیرد. با انجام این کار یک نقطه کانونی دلپذیر را ایجاد می‌کنید و حس لوکس بودن خود را تقویت می‌کنید.

 

9- طراحی یک سقف خیره کننده در اتاق غذاخوری

استفاده از ایده‌های سنتی در سقف غذاخوری، مانند تیرهای چوبی همراه با طرح رنگی خطوط روی سقف، نمایی خیره کننده را ایجاد می‌کند. طراحی دکوراسیون این نوع اتاق غذاخوری، بسیار گرم و کلاسیک بوده و ترکیب سبک‌های سنتی و مدرن در آن قابل دیدن است.

 

10- افزودن عناصر و المان‌های طبیعی به دکوراسیون اتاق غذاخوری

یکی از المان‌هایی که دکوراسیون اتاق غذاخوری را شاداب و سرزنده می‌کند، استفاده از عناصر طبیعی می‌باشد. گل‌های تزئینی، گلدان‌های کوچک و گیاهان آپارتمانی، همگی می‌توانند انتخاب خوبی برای قرار دادن روی میز ناهارخوری باشند.

 

11- تزئینات و اکسسوری‌ها در اتاق ناهارخوری

لوازم تزیینی، همیشه یکی از عناصر اصلی برای زیبایی بخشیدن به هر فضایی می‌باشند که البته فلزات نقشی موثر در این عرصه دارند، شما می‌توانید از انواع اکسسوری‌های طلایی رنگ فلزی و یا استیل و رز گلد بهره‌مند شوید.

 

نحوه‌ی چیدمان اتاق غذاخوری به سبک مدرن

نحوه‌ی چیدمان اتاق غذاخوری به سبک مدرن

اتاق ناهارخوری مدرن، نباید آنقدر شیک باشد که بی روح و سرد به نظر بیاید. شما می‌توانید با استفاده از طراحی، رنگ، تزیینات و مبلمان زیبا، به آن جذابیت و شخصیت ببخشید. در زیر چند ایده برای طراحی دکوراسیون مدرن اتاق غذاخوری به شما معرفی می‌کنیم:

 

1- نحوه‌ی چیدمان اتاق غذاخوری اصیل و ساده باشد

سعی کنید محیطی آرام با بافت و شکلی ساده و سنجیده ایجاد کنید و از رنگ‌ها بیش از حد استفاده نکنید. برای اجرای یک طراحی زیبا و شیک که زود از مد نیفتد، باید به فراتر از مدهای فصلی و زودگذر نگاه کنید. برجسته کردن قسمت‌هایی از فضا با استفاده از رنگ مشکی، همیشه فرم و شکل را بهتر می‌کند و وضوح بیشتری دارد.

 

2- برای الگوسازی چیدمان اتاق ناهارخوری خلاقیت به خرج دهید

طرح‌های جدید اتاق ناهارخوری مدرن، طرح‌های هندسی و رنگ‌های زنده را بیشتر در مرکز توجه قرار می‌دهند. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی توجه زیادی به کفپوش ندارند، ولی در اتاق غذاخوری مدرن، طراحی کف کاملا به چشم می‌آید و مهم است، همچنین همان رنگ و طرح نیز باید در پرده و دیگر وسایل خانه به کار رود تا حسی مدرن و آرام را ایجاد کند.

 

3- از مبلمانی با پارچه گلدار زیبا و خیره کننده استفاده کنید

از مبلمانی نیم ست با طرح‌های شلوغ و رنگی استفاده کنید تا بتوانید یک زندگی راحت با فضایی ساده را به نمایش بگذارید. شاید استفاده از طرح‌های گلدار برای تزیینات داخلی، کمی دلهره آور باشد. نکته مهم برای نمایش دادن آن‌ها به بهترین شکل ممکن رعایت احتیاط است. برای مثال طرح روکش صندلی با گل‌های درشت، یک اتاق غذاخوری با نمایی چشمگیر را ایجاد می‌کند که با طراحی هماهنگ شده پس زمینه در تقابلند.

 

4- دیوار شاخص اتاق غذاخوری را با رنگ‌های مناسب بپوشانید

بهره بردن از رنگ‌های اصلی، راهی خوب برای اضافه کردن عنصری مدرن به فضای اتاق غذاخوری است. طراحان دکوراسیون با استفاده از رنگ‌های قوی و اصلی برای دیوار، مبلمان و کف، فضای غذاخوری سرزنده و شادی را ایجاد می‌کنند. این نمای زیبا و چشم نواز همراه با سرامیک کمرنگ کف به تعادل می‌رسد.

 

اتاق غذاخوری مدرن را به شکلی ساده تزیین کنید

5- اتاق غذاخوری مدرن را به شکلی ساده تزیین کنید

شما می‌توانید از طبیعت الهام بگیرید و با بهره بردن از رنگ‌های زیبا و پاییزی مانند، قرمز مایل به قهوه‌ای و فندقی، ویلا یا خانه‌تان را تزیین کنید. بر روی تزیینات چوبی و مبلمان نیز با جزییات شیک بافتنی و چرم سرمایه گذاری کنید. همچنین دیواری که با پانل تیره‌ی چوبی پوشیده شده است در فضای ناهارخوری حسی صمیمی را ایجاد می‌کند و علاوه بر این استفاده از سه چراغ شیشه‌ای آویز با طرح‌های مختلف، مانند مجسمه‌هایی زیبا به نظر می‌رسند. فرش‌هایی سفید و سیاه نیز انتخابی هوشمندانه از طراحی می‌باشند و نمای مدرنی به فضا می‌بخشد.

 

6- با استفاده محدود از فرش و منسوجات، طراحی مدرن را در اتاق غذاخوری ایجاد کنید

اخیرا منسوجات در دکوراسیون و مبلمان اهمیت زیادی دارند. منسوجات به هر شکلی که باشند از سبدهایی با جنس مکرومه، ترکه و خیزران گرفته تا سبدهای تزیینی به شکل مجسمه، باعث می‌شوند در دکوراسیون فضایی تازه ایجاد شود. استفاده از فرش دستباف نیز ظاهری خوشایند را به نمایش می‌گذارد.

 

7- استفاده از رگه‌هایی از رنگ گرم در اتاق مدرن غذاخوری

رنگ قرمز با احساس سرزندگی که ایجاد می‌کند، برای طراحی اتاق غذاخوری مدرن گزینه‌ای مناسب است. بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی این رنگ را انتخابی جسورانه می‌دانند، ولی استفاده خلاقانه از آن زرق و برق و انرژی خوشایندی را ایجاد می‌کند. صندلی‌ها، کنسول و قاب نقاشی های قرمز آنتیک، رنگ خاکستری تیره دیوارها را برجسته نشان می‌دهد.

همچنین استفاده از رنگ‌های بنفش، مرجانی و ارغوانی برای لوازم اتاق و مبلمان به اتاق غذاخوری‌تان حس و حالی دل‌فریب، عاشقانه و با صفا می‌دهد. در طراحی مدرن، رنگ صورتی جیغ و لوازمی که با نگاه اول به فضای ناهارخوری دیده می‌شوند، در طول شبانه روز زنده و روشن هستند و در هنگام شب زیر نور شمع رویایی به نظر می‌آیند.

 

8- با بهره بردن از روشنایی و نور، روح تازه‌ای به اتاق غذاخوری مدرنتان بدمید

استفاده از چراغ‌های آویز خیره کننده، فضای اتاق ناهارخوری را جذاب می‌کند. نورپردازی کاربردی و زیبا، خصوصیت مهم و اصلی فضای غذاخوری مدرن است. امروزه چراغ‌های آویز ارزان قیمت و شکیل را می‌توان به گونه‌ای فراوان در فروشگاه‌ها پیدا کرد و به همین علت بهره بردن از این گونه چراغ‌ها بسیار رایج است. چراغ‌های مختلفی از لحاظ اندازه، طرح و نوع تکنیک ساخت، مانند مینا کاری قدیمی و مس کاری به سبک معاصر وجود دارند که برای نورپردازی مدرن مناسبند.

همچنین چراغ آویز چند شاخه یا تک شاخه، انتخابی خوب برای افزودن زیبایی و رنگ به فضا است. با آویزان کردن چراغ از پیشخوان آشپزخانه یا سقف بالای میز غذاخوری، نقطه‌ای کانونی ایجاد می‌شود و کلید کنترل نور می‌تواند حس و حال فضا را تغییر دهد.

 

9- مبلمانی با سبک قدیمی اتاق غذاخوری شما را زیباتر می‌کند

استفاده از میزی به سبک مدرن همراه با صندلی‌های غذاخوری کلاسیک، سبکی سنتی را به سبک مدرن تبدیل می‌کند. همچنین گذاشتن مبلمان در کنار پنجره ایده‌ای عالی است و سایه روشنی خیره کننده را ایجاد می‌کند.

 

دکوراسیون اتاق‌های غذاخوری سنتی

دکوراسیون اتاق‌های غذاخوری سنتی

معمولا اتاق‌های غذاخوری سنتی، از فضای کافی برخوردارند و می‌توان به خوبی وسایل را در آن‌ها چیدمان کرد. میزهای مستطیل‌شکل و دراز همراه با صندلی‌هایی قرار می‌گیرند که از لحاظ سبک طراحی با هم هماهنگ هستند. همراه با این مجموعه، میزهای کناری استفاده می‌شوند که فضای مناسبی برای نگهداری از ظروف پذیرایی، دستمال‌های سفره، لیوان‌ها و غیره ایجاد می‌کنند که به عنوان فضایی زیبا برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شوند.

 

 

سخن پایانی

اگر شما نیز از آن دسته بانوان سخت پسندی می‌باشید که به دنبال طراحی ویلا یا منزل خود به بهترین شکل ممکن هستند، طراحی اصولی و زیبای دکوراسیون اتاق غذاخوری، یکی از مهمترین دغدغه‌ها است که در طرح‌های گوناگونی صورت می‌گیرد، در این مقاله ایده‌های شیک و جالبی از طراحی اتاق غذاخوری به شما معرفی شد، که برای الگوبرداری می‌توانید از آن بهره ببرید. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.