دکوراسیون مغازه جواهر فروشی با معرفی 14 ایده لوکس و جذاب - سازه برتر



چیدمان مغازه جواهر فروشی با معرفی 14 ایده لوکس و جذاب

طراحی دکوراسیون مغازه جواهر فروشی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در این مکان کالایی بسیار لوکس و گران‌قیمت به فروش می‌رسد. به همین دلیل بهتر است طراحی دکوراسیون آن نیز متناسب با این نوع محصول اجرا شود. از طرفی دیگر برای رسیدن به سود بیشتر، باید زیباترین ویترین طلا فروشی را تزیین کرد تا جذب کننده باشد و افراد بیشتری به خرید کردن ترغیب شوند. البته باید به نکته ای خاص توجه ویژه ای کنید، جواهر فروشی‌ها به دلیل اینکه از طلا نگهداری می‌کنند و آن را به فروش می‌رسانند، باید دارای امنیت بسیار بالایی باشند.

در این مقاله، چند ایده تزیین مغازه جواهر فروشی را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید و دکوراسیونی زیبا و ترغیب کننده را طراحی و اجرا کنید.

 

ایده چیدمان مغازه جواهر فروشی

ایده چیدمان مغازه جواهر فروشی

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه جواهرفروشی به شکل کلی اهمیت بسیار زیادی دارد. ولی بهتر است در ادامه سازه برتر به طور خاص چند ایده برای چیدمان طلا فروشی و دکوراسیون آن ارایه کنیم:

 

1- مکانی با آزادی عمل بیشتر برای رفت و آمد مشتریان ایجاد کنید

یکی از راهکار‌های افزایش تاثیر روی مشتریان و افزایش احتمال خرید این است که به مشتریان اجازه دهید محصول را لمس کنند. برای این منظور می‌توان گوشه ای از مغازه جواهر فروشی را به میز و صندلی مجلل و آینه ای شیک و بزرگ مجهز کرد تا مشتریان با خیال راحت جواهرات مورد نظر خود را تست و بررسی کنند.

 

2- بهره بردن از آینه در زیباترین ویترین طلافروشی

چه در طراحی داخلی و چه در طراحی ویترین جواهر فروشی‌ها، استفاده از یک آینه می‌تواند به زیباتر و براق‌تر دیده شدن جواهرات طلا کمک زیادی کند. سعی کنید آینه‌های نسبتا بزرگی را در چندین قسمت از جواهرفروشی خود نصب کنید. آینه احساس شکوه، اشرافیت، روشنایی و وسعت را منتقل می‌کند.

 

3- خلاقیت در طراحی قفسه‌ها و ویترین‌های طلایی

از به کار بردن خلاقیت در طراحی قفسه‌ها و ویترین جواهرفروشی خود نترسید! البته توجه کنید که این خلاقیت باید با طلا و ویژگی‌های آن همخوانی داشته باشد. یکی از این خلاقیت‌ها استفاده نمودن از ویترین‌های تعبیه شده در دیوار می‌باشد.

 

نورپردازی خلاقانه و متمرکز جواهر فروشی

4- نورپردازی خلاقانه و متمرکز جواهر فروشی

یکی از مسائل مهم در طراحی داخلی مغازه جواهر فروشی توجه به نور پردازی است. اگرچه بهتر است طلافروشی‌ها روشن و براق باشند، اما نور زیاد محیط ممکن است برای چشم اذیت کننده باشد و جذابیت طلا را در چشم مخاطب کاهش دهد. یک نورپردازی متعادل همراه با تمرکز بر روی طلا گزینه ای ایده آل است. استفاده نمودن از لوسترهای کریستالی درخشان و بزرگ و ترکیبی از نور زرد و سفید در جواهر فروشی به شدت توصیه می‌شود.

 

5- طرح دکوری چرم و رنگی ویترین طلا فروشی

برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی کنند، استفاده از طرح‌های ویترین چرم و رنگ برای دکوراسیون طلافروشی ایده آل است و بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

 

6- طراحی دکوراسیون داخلی ویترین مغازه با استفاده از لمینت

هنگام انتخاب یک طراحی زیبا برای ویترین طلافروشی، باید به نحوه ترکیب آن با بقیه تم دکوراسیون جواهرفروشی خود توجه زیادی کنید. برای مثال یکی از ایده‌ها جهت طراحی ویترین، استفاده از لمینت تیره و روشن در قفسه‌های چوبی است. در قسمت واحد بزرگ می‌توان یک مانکن بزرگ قرار داد و از تعداد زیادی واحد کوچکتر جهت نگهداری جواهرات و قطعات کوچکتر استفاده نمود.

 

7- طراحی ویترین دیواری شناور برای دکوراسیون جواهر فروشی

اگر سازه‌های دائمی روی دیوارهای مغازه را دوست ندارید، ایده قفسه‌های شناور را امتحان کنید. می‌توان از پانل‌های قفسه دیواری ام دی اف در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف جهت ایجاد یک طرح ساده برای مانکن‌ها استفاده کرد.

شما می‌توانید آنها را در هر طرح تصادفی که دوست دارید به دیوار مورد علاقه جواهرفروشی خود آویزان کنید. ولی بهترین قسمت کدام است؟ می‌توان موقعیت را جهت ایجاد الگوهای جدید متناسب با روحیه افراد تغییر داد، ولی معمولا به منظور محافظت بیشتر از طلاها، جایگاه قفسه‌های دیواری پشت سر فروشنده است.

 

8- طراحی دکوراسیون گوشه ویترین مغازه طلا فروشی

چرا گوشه‌های ویترین را بلااستفاده بگذارید؟ اتصالات شیشه‌های معمولی و جک هیدرولیکی گاوصندوق را مخفی کنید و با کف سازی چوبی این قسمت، این فضا را به یک گالری هنری تبدیل نمایید. شما می‌توانید یک واحد هندسه نیم دایره ای را در گوشه ای از دکور و ویترین خود قرار دهید تا بتوانید مصنوعات ارزشمند را روی عروسک‌ها و مانکن‌ها به نمایش بگذارید.

 

9- طراحی کف دکور مدولار برای ویترین جواهر فروشی

یکی از محبوبترین طرح‌های دکوری برای ویترین مغازه طلا فروشی را که دارای یک بافت خاص و یک الگوی مدولار است، متریال فیبر و چوب در ساخت آن است تا بتواند مانکن‌های سرویسی را بصورت پلکانی و مدولار در خود جای دهد. این مدل به هیچ وجه آشفته به نظر نمی‌آید و تنها دارای چند تکه پله منظم است که ظاهری پیچیده و تمیز به ویترین می‌دهد.

 

طراحی حداقل مانکن ویترین برای طلا فروشی

10- طراحی حداقل مانکن ویترین برای طلا فروشی

مدل‌های ویترین شبیه جزیره می‌تواند بسیار مدرن و پیچیده باشد. جزیره‌های شناور ظاهری ظریف و براق به دکوراسیون می‌دهند. انتخاب یک سطح صیقلی چوبی می‌تواند بافتی شبیه به یک اثر بر روی کف چین پس‌ زمینه خلوت و ساده اضافه کند. بزرگترین فایده این نوع طراحی این است که شما می‌توانید تعداد و مکان مانکن‌ها را سفارشی کنید.

 

11- طراحی ویترین آجری سنتی برای مغازه جواهر فروشی

در طراحی ویترین سنتی می‌توان از آجر استفاده نمود. فضاهای پشت ویترین را می‌توان با آجر هایی با وزن سبک که حس سنتی بودن را در طلا فروشی تداعی می‌کنند تزیین کرد.

 

طراحی دکوراسیون به رنگ مشکی برای ویترین طلا فروشی

12- طراحی دکوراسیون به رنگ مشکی برای ویترین طلا فروشی

طراحی دکوراسیون ویترین طلا فروشی به رنگ مشکی، راهی خوب برای نمایش جواهرات در زیر نور LED است. حتی شما می‌توانید از چند ماکت، مانکن‌های بلند، تندیس‌های هنری و غیره استفاده کنید. در عین حال، ویترینی با زمینه سفید که از پایه‌های رنگ مشکی درست شده است، بسیار زیبا خواهد بود.

یک طراحی دکور به رنگ مشکی برای ویترین طلا فروشی کوچک نیز بسیار مناسب است. این مدل یک ویترین طلا فروشی یونیک و محبوب در بین مغازه‌های جواهر فروشی در ایران است و بخشی از فضاسازی داخلی جذاب آنها را تشکیل خواهد داد.

 

13- طراحی دکوراسیون ویترین رنگارنگ برای مغازه جواهر فروشی

یک طراحی دکور رنگارنگ برای ویترین طلا فروشی چیزی غیر از جذابیت و خیره کنندگی ندارد. در صورتی که ویترین بزرگی در مغازه خود دارید و به دنبال راهی جهت تزئین مانکن‌ها در ویترین اصلی می‌باشید، این نوع سبک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا بدین وسیله به ترکیب رنگ‌ها و قدرت و جذابیت آنها پی ببرید. اضافه نمودن چراغ‌های هالوژن در سقف نیز، حس و حال خوبی را در یک شب زیبا به وجود می‌آورد.

 

14-- طراحی دکوراسیون طلا فروشی به سبک کلاسیک

در مغازه طلا فروشی، هدف نشان دادن تجملاتی بودن و شیک بودن محیط کار می‌باشد. به همین خاطر از سبک‌های کلاسیک در طراحی داخلی آن بیشتر استفاده می‌شود. استفاده از سنگ‌های آنتیک در ویترین و دیگر بخش‌های مغازه و ویترین‌های چوبی، از خصوصیات طلا فروشی به سبک کلاسیک است.

 

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی

نمای بیرونی مغازه جواهر فروشی تشکیل شده از قسمت‌های مختلفی است. بخش‌های ساخته شده قاب بیرونی طلا فروشی شامل طراحی سر در مغازه، کادر ویترین اصلی، نام گالری و بخش زیرین ویترین که دیواره گاوصندوق را تشکیل می‌دهد، می‌باشد.

برای طراحی نمای بیرونی طلا فروشی، اغلب از متریال مختلفی همچون کناف و کامپوزیت استفاده می‌شود. در واقع، بخش‌های بیرونی طلا فروشی باید شرایط خاصی داشته باشند. به عنوان مثال، سر در مغازه جواهر فروشی باید واضح و خوانا طراحی و ساخته شده باشد.

همچنین، بخش بیرونی مغازه طلا فروشی باید دارای یک فضای خاص جهت ایجاد سیستم‌های امنیتی مانند دزدگیر و یا کرکره برقی باشد. علاوه بر این، معمولا برای ساخت دیوارهای نمای بیرونی مغازه طلا فروشی، از بعضی از سنگ‌ها مانند آنتیک یا گرانیت استفاده می‌کنند.

 

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مغازه طلا فروشی

برخی نکات مهم در طراحی دکوراسیون مغازه طلا فروشی

‫بهتر است کف‌چین ویترین جواهر فروشی‎ از سنگ‌ گرانیت باشد تا شیک و لوکس به نظر بیاید.

اگر چه گاهی اوقات از شیشه مات استفاده می‌شود تا طلا در مرکز توجه قرار بگیرد، ولی معمولا از شیشه شفاف برای درخشش بیشتر استفاده می‌شود.

اگر قصد دارید از آینه و شیشه برای طراحی دکوراسیون داخلی جواهر فروشی استفاده کنید، توجه نمایید که شیشه‌ها همیشه باید تمیز و شفاف باشند.

زیاده روی در استفاده از هر نوع متریال، رنگ و یا الگویی می‌تواند اثری عکس بر مخاطب ویترین طلا فروشی بگذارد.

در صورتی که تصمیم گرفته اید از سبک کلاسیک استفاده کنید، رنگ‌های مشکی، قهوه ای، طوسی و متریال‌های چرم و چوب را برای طراحی دکوراسیون طلا فروشی استفاده کنید.

بیشتر خریداران طلا زوج‌های جوان و یا بانوان هستند، بنا بر این با توجه به این مورد باید حتما به برخی نکات مهم و ظریف شخصیتی این قشر از جامعه در طراحی مغازه طلا فروشی توجه کنید.

امنیت، یکی از مهمترین فاکتورها در معماری داخلی طلا فروشی است. بنا بر این در ویترین طلا فروشی حتما از شیشه‌های لمینت یا سکوریت ضد سرقت استفاده نمایید.

سعی کنید رنگ‌ها، ایده‌ها و الگو ها در یک هماهنگی و نظم خاصی در کنار هم قرار گیرند و و در تضاد با هم نباشند.

بهره بردن از برخی گیاهان زیبا و تزئینی ساده و البته محدود، مانند سانسوریا، کاکتوس و… با گلدانی از جنس سنگ در فضای داخلی جواهر فروشی پیشنهاد می‌شود.

استفاده از چراغ‌های ال ای دی کوچک در نورپردازی نیز به جذابیت مغازه و ویترین طلا فروشی کمک شایانی می‌کند.

استفاده از پوسترهای زیبایی از جواهرات همراه با یک موسیقی آرامش بخش، از نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی یک طلا فروشی جذاب می‌باشد.

ابعاد و ارتفاع ویترین جواهر فروشی نیز از جمله مواردی است که باید در دکوراسیون به آن توجه نمود. در واقع اندازه ویترین باید تا اندازه ای باشد که هیچ نوع محصولی از دید مخاطبان مخفی نماند و ارتفاع آن به گونه ای باشد که باعث خم شدن مشتری نشود. با توجه به این نکات بلندی ویترین باید نه خیلی کوتاه و نه خیلی مرتفع طراحی شود. ارتفاع استاندارد آن بین ۸۰ – ۹۰ سانت از کف پیاده رو است.

بهتر است قبل از ساخت و طراحی داخلی طلا فروشی به قسمت‌های گوناگون این فروشگاه دقت شود. بدین صورت که دکور این مغازه به شکلی باشد که مسیر حرکت خریداران با بخش قرار گیری طلاها جدا شود. برای رسیدن به این هدف شما می‌توانید از وسایلی مانند پیشخوان طلا فروشی، پارتیشن‌ها و غیره استفاده کنید. با این کار بر مدرن بودن فضای مغازه طلا و جواهر فروشی تاکید بیشتری می‌شود.

در مغازه‌ها به ویژه مغازه طلا فروشی، توجه زیاد به کفپوش آن ضروری است. لازم است برای انتخاب کفپوش به فاکتورها و معیارهای گوناگونی مانند سبک انتخابی و اجرایی طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی، مقدار هزینه‌ی در نظر گرفته شده و سلیقه خودتان دقت کنید. گزینه‌های انتخابی برای کفپوش‌های خانه با کفپوش‌های مغازه تفاوت دارد که بر عکس مناسب بودن فرش، قالیچه و …. برای آپارتمان‌های مسکونی، برای مکان‌های تجاری باید از کفپوش‌هایی مثل سرامیک، سنگ و غیره استفاده کنید.

علاوه بر این که رنگ اهمیت دارد، متریال نیز خیلی مهم است. استفاده نمودن از متریال‌های مختلف در‫ دکوراسیون طلا فروشی مدرن یا کلاسیک‎ حس خوبی را در مشتریان ایجاد می‌کند. شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون طلا فروشی از متریال‌هایی مانند چوب، فلزات، چرم، شیشه و سنگ‌های قیمتی استفاده نمایید.

فلزاتی مانند برنج، نقره و استیل تناسب خوبی با فلزاتی مانند طلا دارند و در زیبایی طلا فروشی بسیار موثرند.

 

 

سخن پایانی

طراحی درست دکوراسیون مغازه جواهرفروشی با توجه به نوع داد و ستدی که در آن انجام می‌گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته ای که بسیار مهم هست این است که هر چه قدر دکوراسیون دلرباتر و جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری به حضور در مغازه طلا فروشی و خرید ترغیب می‌شوند. به همین دلیل، رعایت نکات بسیار کوچک و ظریف می‌تواند باعث تغییرات اساسی و چشمگیر در دکوراسیون مغازه جواهر فروشی شود.

در این مقاله به این موارد پاسخ دادیم که چه نوع دکوراسیونی برای طلا فروشی مناسب‌تر است؟ چه نکاتی در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی باید مورد توجه قرار گیرد؟ بهترین رنگ برای ویترین طلا فروشی چه رنگی می‌باشد و اصول مهم در طراحی دکوراسیون طلا فروشی به سبک کلاسیک چیست؟

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.