10 ایده مهم و کاربردی برای ساخت ویلا ارزان - سازه برتر



10 ایده مهم و کاربردی برای ساخت ویلا ارزان

ممکن است همه ما سرمایه مورد نیاز برای خرید یا ساخت ویلا از نوع بزرگ با امکانات لوکس و گران‌قیمت را نداشته باشیم، ولی می توانیم با ساخت ویلا ارزان و کوچکتر، همان فضای دنج و راحت شخصیمان را در دل طبیعت دوست داشتنی داشته باشیم.

در واقع همانقدر که فکر خرید ویلا در شمال و یا در هرجای دیگر، تصمیمی جذاب و وسوسه انگیز می باشد، به همان اندازه نیز تصمیمی گران و پُرهزینه است. اما نمیشود با تصور یک رویای بزرگ، رویاهای کوچکی که تحققشان در زندگی میسرتر و آسانتر است را هم از خودمان دریغ کنیم.

به همین جهت به شما پیشنهاد می کنیم اگر سرمایهتان برای خرید و یا ساخت ویلا در شمال محدود است، با ما همراه باشید تا نکاتی را برای ساخت ویلا ارزان به شما معرفی کنیم، تا بتوانید امکان داشتن یک ویلای زیبا با قیمت مناسب، در یک طبیعت خوش آب و هوا را داشته باشید.

 

نکاتی برای ساخت ویلای ارزان

نکاتی برای ساخت ویلای ارزان

چه به دنبال ساخت ویلا در شمال باشیم و چه سرمایه گذاری و خرید دیگری انجام دهیم، بهتر است با هزینه کمتر به هدفمان برسیم. حال برای جلوگیری از هزینه‌های جانبی و اضافی ویلا در شمال چه باید کرد؟

اگر می خواهید یک ویلای ارزان در شمال یا هر شهر دیگری بسازید، در اولین قدم توصیه می کنیم که بنشینید و با حوصله هزینه پروژه را از اول کار تا آخر در نظر بگیرید و آن را روی کاغذ بنویسید. هزینه‌هایی که از فاز اول ساخت ویلا همراه شماست مانند: برآورد هزینه تملک زمین، هزینه متریال مورد نیاز برای ساخت، هزینه مهندسان و صنعتگران در پروژه ویلاسازی.

در ادامه این بخش از سازه برتر به شما پیشنهاداتی می دهیم که بتوانید تا حد قابل توجهی هزینه‌های ساخت یک ویلا را کاهش دهید و یک ویلای ارزان، ولی زیبا و شخصی را بسازید.

 

1- زمین ویلا

برای ساخت ویلا در اولین قدم باید یک زمین خرید. شما می توانید زمین کوچکتری بخرید که این کار به شما کمک می کند در مرحله اول قسمت زیادی از پول خود را با خرید یک زمین بزرگ از دست ندهید. هنگام خرید زمین، سعی کنید زمینی را انتخاب کنید که هزینه‌های ساخت و ساز باعث نشود که در نیمه راه ساخت ویلا، دچار مشکل شوید.

در واقع باید به این نکته توجه داشته باشید که زمین های بزرگ جهت محوطه سازی یا حتی ساختن نمای دیوار آنها هزینه بیشتری خواهند داشت. به عبارت ساده‌تر، هر چه اندازه زمین شما بزرگتر باشد، به متریال بیشتری برای پوشش دیوارهای اطراف آن نیاز دارید و سپس برای ساخت نمای دیوارها و حتی رنگ آمیزی آنها نیز باید پول بیشتری خرج کنید.

 

10 ایده کاربردی برای ساخت ویلا ارزان

2- اندازه ساختمان ویلا

اگر سرمایه کمی دارید و می خواهید یک ویلای ارزان بسازید، بهتر است هزینه‌های اضافی را کاهش دهید. یعنی پول و سرمایه ای را که دارید صرف نیازهای خود کنید نه تجملات. در صورتی که از ابتدا در یک پروژه ساختمانی به این موارد توجه نکنید، در وسط پروژه متوجه می شوید که هزینه زیادی کرده اید.

بنابراین سعی کنید یک ویلای زیبا و راحت با اندازه و امکانات مناسب را، به ساختن یک ویلای بزرگ که تعداد اتاقها و سرویسهای بهداشتی آن بیشتر از نیازهای شما باشد ترجیح دهید و از این طریق هزینه های خود را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید که برای مثال تعداد اتاق خواب بیشتر هزینه‌های شما را در ساخت و ساز و خرید مبلمان و تجهیزات افزایش می دهد یا به طور مثال ساخت دو حمام و دو سرویس بهداشتی در یک ویلا، هزینه زیادی برای خرید کاشی، شیرآلات، لوله کشی، روشویی و غیره برای شما خواهد داشت. بنابراین برای ساخت ویلا ارزان که هزینه کمتری برای شما به همراه داشته باشد، باید هر چیزی که در محدوده نیازتان باشد را در نظر بگیرید.

 

محوطه سازی ویلا ارزان

3- محوطه سازی ساده‌تر

از دیگر هزینه‌هایی که هنگام ساخت ویلا در شمال و یا در هرجای دیگر با آن مواجه خواهید شد، هزینه‌های محوطه سازی ویلا می باشد. اما شما یک ویلای ارزان می خواهید! اکنون می دانیم که یکی از مواردی که می تواند ویلای شما را (مخصوصاً در شمال کشور) جذاب‌تر کند، محوطه سازی حیاط ویلا است که به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را در خارج از ویلا سپری کنید و زمانی را برای لذت بردن از هوا و زیباییهای اطراف ویلا اختصاص دهید. اما از نظر منطقی و واقع بینانه باید این نکته را نیز در نظر داشت که هزینه‌های مربوط به محوطه سازی ویلا بسیار زیاد است.

ولی فراموش نکنید که سرمایه محدود شما، ممکن است شما را از داشتن یک ویلای زیبا و مطلوب باز دارد. هدف ما آموزش ساخت یک ویلای ارزان و زیبا و مطلوب است که در زمان تعطیلات، برای خانواده و مجالس دوستانه، آرامش و آسایش را به شما هدیه دهد.

شما می توانید شکل ساده‌تری از محوطه سازی ویلا را اجرا کنید. پس نگران نباشید! نیازی به افزودن پروژه‌های بزرگ و پرهزینه مانند ساخت استخرهای بزرگ یا آلاچیق ها و گیاهان آنچنانی نیست. با کمی وقت و سلیقه و با کمک باغبان ماهر به راحتی می توانید گل آرایی های زیبایی را در محوطه‌های بیرونی ویلای خود انجام دهید و از زیبایی محوطه لذت ببرید. ایده‌های زیادی برای محوطه سازی ارزان و کم هزینه وجود دارد.

برای مثال، مسیر دروازه ویلا تا ساختمان ویلا را می توان به صورت یک مسیر مارپیچ، با گلدانهای رنگارنگ یا گیاهان کوتاه در حاشیه آن تزیین کرد و خط افقی را در وسط آن با سنگهای کوچک پر کرد. کافی است یک سایه بان رنگارنگ نیز در وسط حیاط ویلا قرار دهید و دور آن چند میز و صندلی بچینید، تا به راحتی جای آلاچیق های بزرگ و گران قیمت را بگیرند. پس به جای اینکه پول بیشتری خرج کنید، کمی خلاق باشید و حوصله به خرج دهید.

اگر قصد ساخت ویلا را دارید و هدف شما ساخت ویلاهای ارزان قیمت است، متوجه خواهید شد که موارد فوق در صورت اجرای صحیح می تواند هزینه‌های ساخت شما را بسیار کاهش دهد. شما می توانید به شکل دیگری مانند خرید مبلمان مناسب‌تر برای ویلای خود، هزینه خود را برای تجهیز وسایل رفاهی ویلایی خود به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

 

ساخت ویلای ارزان یک طبقه

4- ساخت ویلای یک طبقه

بیشتر ویلاهای ساخته شده برای تعطیلات آخر هفته ساخته شده اند. بنابراین می توانید خیلی چیزها را نادیده بگیرید و فقط به دنبال حس خوب استفاده از آب و هوای موجود و قدم زدن در طبیعت باشید. بنابراین توصیه می کنیم به فکر ساخت ویلای دوبلکس نباشید.

ویلای دوبلکس یعنی شما در حال ساخت ویلای دو طبقه هستید. چون باید مواد و متریال بیشتری فراهم کنید و همچنین انجام این کار معمولا تعداد روزهای کاری را افزایش می دهد که مستقیما روی دستمزد کارگران تاثیر می گذارد. پس در مورد روشهای ساخت ویلاهای ارزان، می توان به ویلاهای یک طبقه اشاره کرد.

 

5- نقش مصالح در ساخت ویلای ارزان

ما می توانیم مصالح ساختمانی را جزو عناصری بدانیم که بر هر چیزی تأثیر می گذارند. اگر قرار است کیفیت مصالح پایین بیاید تا هزینه‌های ساخت و ساز کاهش یابد، بهتر است همه چیز را متوقف کنیم. ایمنی مهمترین چیزی است که باید به آن توجه کرد. پس در نتیجه باید از ایده‌های بهتر کمک بگیرید. برای مثال توصیه می کنیم مواد دست دومی را که در پروژه های قبلی استفاده کرده اید به کار ببرید.

البته منظور از مصالح دست دوم کاشی و آجر نیست بلکه مواردی با ماندگاری بالا مانند آهن در صنعت ساختمان است. برای کاهش مصرف آهن به هیچ عنوان نباید به کم کردن قطر میلگرد یا اندازه تیرآهنها، نسبت به چیزی که مهندس ارائه نموده است فکر کنید. زیرا انجام این کار به دلیل افت ظرفیت باربری اجزای ساختمان ویلایی می تواند باعث ایجاد پیامدهای ناگواری شود. بنا بر این شما می توانید قبل از آن که شروع به ساخت ویلای خود کنید، با مهندسین مشاور یا هر متخصص دیگری در مورد شیوه کاهش مصرف آهن آلات مشاوره کنید.

همچنین نکته مهم دیگر در این زمینه این است که به طور معمول در پایان هر پروژه ای مقداری مصالح باقی می مانند. جهت جلوگیری از این اتفاق، باید طراحی ویلا به طور کامل و درست انجام شود و مطابق با اجزای درونی، مصالح نیز خریداری شوند. با انجام این کار می توانید تا 5 درصد هزینه‌های اضافه را کاهش دهید. این مورد یکی از مهمترین نکات ساخت ویلای ارزان می باشد.

 

6- استفاده از ساندویچ پنل در ساخت ویلای ارزان

برای اینکه بتوان صفر تا صد ساخت ویلا را ارزان ساخت، می توان از ساندویچ پانل استفاده کرد. امروزه افراد زیادی از این روش استفاده می کنند، زیرا تاثیر زیادی در کاهش قیمت دارد. علاوه بر بحث قیمت می توان گفت ساندویچ پانل کیفیت بالایی دارد و از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

از این رو در یک نگاه کلی، ساندویچ پانلها به خاطر قیمت مناسب، دوام و کیفیت بالا محبوبیت بالایی به دست آورده اند. بنابراین می توان آن را بهترین راه برای ساخت ویلاهای ارزان قیمت نامید.

 

اجرای نمای خارجی و داخلی ساده ویلا ارزان

7- اجرای نمای خارجی و داخلی ساده و در عین حال زیبا

یکی دیگر از مواردی که برای ساخت ویلا، هزینه زیادی را به همراه دارد، اجرای نمای داخلی و خارجی آن است. تاثیر نمای ساختمان بر زیبایی اهمیت فراوانی دارد. اما استفاده از گران‌ترین مصالح و ایده‌ها برای اجرای نما ضروری نیست. بعضی اوقات با مواد و متریال بسیار کاربردی و ساده می توانید نماهایی ایجاد کنید که حتی با هزینه‌های میلیاردی امکان پذیر نیست. پس می توانید در اجرای نمای ویلا نیز صرفه جویی کنید و زیبایی شناسی را فدای هر چیزی نکنید.

 

8- کمک گرفتن از یک طراح حرفه ای

یک طراح حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا با توجه به برنامه‌ها و ایده‌های خود راهی برای ساخت ویلای ارزان قیمت پیدا کنید. بنابراین زمان زیادی را صرف جستجوی یک طراح حرفه ای کنید. هر چه زمان بیشتری را صرف تحقیق کنید، نتایج بهتری خواهید دید.

 

9- سبک روستیک یا مدرن برای ساخت ویلای ارزان

ساخت ویلاهای مدرن یا روستایی هزینه کمتری دارند. در مقایسه با ویلاهای کلاسیک، سادگی سبک ویلایی مدرن به طور قابل ملاحظه ای هزینه ساخت نما و دکوراسیون داخلی را کاهش می دهد. در نمای یک ویلای مدرن به راحتی می توان از یک نوع متریال مانند بتن یا سیمان استفاده کرد. فضاهای داخلی مدرن هم با حداقل پارتیشنها و عناصر تزئینی و مجلل قابل اجرا می باشند.

همچنین ساخت ویلا روستیک نیز با حجم و نمای ساده و استفاده از مصالح طبیعی، ارزانتر از ویلاهای تجملی و لوکس اجرا می شود، زیرا خبری از متریال براق و صیقلی، پوشش نما و دکوراسیون داخلی پرهزینه و همچنین سقف کاذبهای دکوراتیو و گران در آن نیست.

 

10- ساخت ویلای پیش ساخته ارزان

استفاده از ویلاهای پیش ساخته در طراحی و ساخت ویلا، می تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های ساخت ویلا، خواسته‌های مالکان را بهتر برآورده کند.

در طراحی و اجرای ویلاهای بزرگ و کوچک، می توانید از ویلاهای پیش ساخته استفاده کنید. با استفاده از ویلاهای پیش ساخته، علاوه بر افزایش سرعت ساخت ویلا، می توانید از مواد بازیافتی و ارزان‌تر نیز در اجرای آن استفاده کنید.

 

 

جمع بندی

در این مقاله روشهای ساخت ویلای ارزان را به شما معرفی کردیم. این نکات مطرح شده به شما کمک می کند، تا بتوانید یک ویلای دنج و زیبا و در عین حال ارزان قیمت داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید به این آرزو دست پیدا کنید، به نکات مهمی که در این مطلب بیان شد، توجه داشته باشید.