طراحی و اجرای انواع نمای ویلا، بهترین سبک های نمای ساختمان ویلایی - سازه برتر



طراحی انواع نما ویلایی

طراحی و اجرای انواع نمای ویلا، بهترین سبک های نمای ساختمان ویلایی

نماها چهره هر ساختمان هستند و اجرای انواع نمای ویلا نقش بزرگی در شخصیت و هویت بخشیدن به ساختمان را ایفا می کند. نمای ویلا نمایانگر سبک و دیدگاه خلاق معمار بوده و تصویری از طراحی فضای داخلی ویلا را به نمایش می گذارد. در حقیقت نمای بیرونی ویلا اولین برداشتی است که دیگران از ساختمان شما دارند، بنابراین نمای ساختمان یکی از آیتم‌های مهم در طراحی و ساخت ویلا بوده و استفاده از بهترین سبک‌های نمای ساختمان ویلایی، زیبایی منحصر به فردی برای ساختمان به وجود می آورد.

نمای ویلا علاوه بر ایجاد جذابیت بصری و زیبایی، در کیفیت عملکرد بنا، کبفیت ویلا و افزایش طول عمر ساختمان شما نیز موثر است. ما در این مقاله از سازه برتر، شما را با بهترین سبک‌های نمای ساختمان ویلایی که در جذابیت بصری یک ساختمان موثر است آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

اجرای انواع نمای ویلا با بهترین سبک‌های نمای ساختمان ویلایی

در این بخش انواع سبک های برتر و به روز طراحی نما را به شما معرفی می کنیم تا شما بتوانید به درک جامعی از طراحی نما با سبک های برتر برسید و انتخاب نمای بهتری برای طراحی ویلا یا ساختمان خود انجام دهید.

انواع سبک های برتر برای اجرای نمای ویلا شامل موارد زیر می شود:

طراحی نما به سبک مدرن

طراحی نما به سبک کلاسیک

طراحی نما به سبک نئوکلاسیک

طراحی نما به سبک مینیمال

طراحی نما به سبک پست مدرن

طراحی نما به سبک رنسانس

طراحی نما به سبک ویکتوریایی

طراحی نما به سبک باهاوس

طراحی نما به سبک اسلامی

طراحی نما به سبک رومی

طراحی نما به سبک روستیک

طراحی نما به سبک ساحلی

طراحی نما به سبک بومی یا سنتی

 

طراحی نما سبک مدرن

طراحی نما به سبک مدرن

در ابتدای شکل گیری سبک مدرن، مردم از متریال آسیب‌پذیر و الگوهای تکراری سبک کلاسیک، خسته شده بودند. به این ترتیب مصالح جدید با تکلف کمتر، عمر طولانی‌تر و البته هزینه بسیار کمتر به صنعت طراحی نما وارد شدند. استفاده از تکنولوژی در تولید مصالح و خلاقیت در طراحی نما، دو ویژگی اصلی طراحی نما به سبک مدرن هستند.

در طراحی نمای مدرن، خبری از نقش های تجمل گرایانه و پر زرق و برق نیست. در عوض در سبک مدرن متریال نوین و جدید، بار زیبایی طراحی نمای ویلا را به دوش می کشند و جذابیت نما با به کارگیری خلاقیت در طراحی نما به چشم می آید.

در یک جمع بندی ۳ ویژگی اصلی طراحی نمای مدرن به شرح زیر است:

1- استفاده از متریال بدیع و نوین  با دوام بیشتر به جای نقش های تزئینی

2- رعایت اصل خلاقیت در طراحی نما، به عنوان شالوده ی جذابیت آفرینی در سبک مدرن

3- کاهش هزینه ها بدون از دست دادن جذابیت در طراحی نمای ساختمان ویلایی

طراحی نما سبک کلاسیک

طراحی نما به سبک کلاسیک

سبک باستانی و اصلی طراحی نما، که قرن های متمادی ضامن جلال و شکوه کاخ های سلطنتی بوده است. خاستگاه این سبک پر صلابت را، تمدن های روم و یونان می دانند. در دوره کوتاهی طراحی نمای کلاسیک، کم فروغ شد؛ اما این سبک دوباره راه خود را از میان نمای جذاب مدرن، باز کرده و به عنوان یک سبک برتر و یونیک با جذابیت چند برابر، در طراحی نمای ساختمان ویلایی به کار می رود.

ویژگی اصلی طراحی نما به سبک کلاسیک، القای حس جلال و قدرت در کنار زیباییِ خیره کننده است و برای رسیدن به این هدف از متریال پرنقش ونگار، مثل گچبری های هنری و سرستون های سلطنتی و کتیبه های با عظمت استفاده می شود.

سبک کلاسیک زیر شاخه های متنوعی دارد اما زیرسبک اصلی آن طراحی نما به سبک رومی و یونانی است.

 

طراحی نما به سبک رومی

در سبک نمای رومی، قبل از هر چیز به شکوه و زیبایی پرداخته می شود. در این سبک برای طراحی نمای ساختمان از متریال های لوکس و گران‌قیمت استفاده می شود.

در طراحی نما به سبک رومی از سنگ تراورتن، مرمر و گرانیت استفاده می شود که حس لوکس بودن و ثروتمندی را القا می کند. سنگ ها معمولاً به رنگ های کرم مانند و روشن هستند. البته برای کاهش هزینه ها، گاهی اوقات از سیمان برای طراحی نما به سبک رومی استفاده می شود.

فاکتور دیگر در سبک رومیِ طراحی نمای ساختمان ویلایی، نورپردازی هنرمندانه به خصوص در شب است. مجموعه نقوش سلطنتی و متریال‌های لوکس که در کنار قوس ها و طاق های با شکوه استفاده می شود و همچنین ستون های بلند و تراشیده، عظمت آن را دو چندان می کند. همه اینها عناصر اصلیِ طراحی نما به سبک رومی هستند که بسیار زیبا هستند.

 

طراحی نما به سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک را می توانیم ترکیبی از دو سبک کلاسیک و مدرن بدانیم. چرا که متریال مورد استفاده در این سبک، شبیه سبک مدرن است، اما طراحی نما در سبک نئوکلاسیک با اصول سبک کلاسیک جلو می رود.

در واقع شمای کلی نمای ساختمان، ما را به یاد طراحی نما به سبک کلاسیک می اندازد، اما شلوغی متریال تزئینی و ریزه کاری ها (که در سبک کلاسیک داشتیم) دیده نمی شود. در طراحی نما به سبک نئوکلاسیک مشابه سبک مدرن از اشکال هندسی منظم و بدون جزئیات استفاده می شود. همچنین در طراحی نما به سبک نئوکلاسیک، نمای ساختمان یا ویلا مسطح‌تر به چشم می آید و برجستگی کمتری دارد که باعث پیوند بیشتر سبک نئوکلاسیک با طراحی نماهای مدرن شده است.

ابعاد عظیم و بزرگ، دیوارهای بدون طرح و خالی، استفاده بی اندازه از ستون، ستون های خالی (بدون سر ستون های مفصل) که تنها جنبه تزیینی دارند، ساختمان ها و سازه های بزرگ، خطوط تمیز و مشخص از ویژگی های اصلی طراحی نما به سبک نئوکلاسیک است.

طراحی نما سبک پست مدرن

طراحی نما به سبک پست مدرن

بعد از جا افتادن سبک مدرن و استفاده آن در بیشتر طراحی نماها، دو معمار اروپایی به نام دنیس اسکات و رابرت ونتوری، مرزهای نوآوری و خلاقیت در طراحی نما را گسترش دادند و به جای استفاده از متریال های منظم و ساده که در طراحی نما به سبک مدرن بسیار استفاده می شد؛ از متریال هایی با اشکال هندسی عجیب و غریب و نامنظم در طراحی نما استفاده کردند.

طراحی نما به سبک پست مدرن یا فرامدرن، امروزه طرفداران زیادی دارد.

اشکال هندسی به کار رفته در طراحی نما به سبک پست مدرن قوس‌دار یا منحنی هستند. این گونه نوآوری ها با طراحی نما به سبک پست مدرن مطرح شد که امروزه طرفداران زیادی داخل ایران دارد. در واقع در طراحی نما به سبک پست مدرن، دست معمار باز است تا طرح های جذاب و نو خلق کند و این ویژگی، برتریِ سبک پست مدرن را نسبت به سایر سبک های رایج طراحی نما ثابت می کند.

ویژگی دیگر طراحی نما به سبک پست مدرن، باز بودن دست طراح نما و معمار در استفاده از رنگ های گرم، در کنار رنگ های سرد و روشن، یا به تنهایی است که باعث ایجاد تضاد جذاب و خیره کننده شده و توجه رهگذران را به طراحی یونیک و خاص ساختمان یا ویلای شما جلب می کند.

 

طراحی نما به سبک مینیمال و ساده

تاکنون تصاویر زیادی از ویلاهای خیره کننده و جذاب دیده اید که در عین زیبایی و درخشش؛ بسیار بی‌تکلف و ساده هستند. این سبک از طراحی نما، سبک مینیمال یا ساده گرایی نام دارد که به تازگی جای خود را در ایران هم باز کرده و طرفداران قابل توجهی دارد.

در طراحی نما به سبک مینیمالیسم، هرگونه نقش تزئین و شکل‌های تزیینی حذف شده و برای ایجاد نمایی جذاب و خیره کننده، تنها به بدنه اصلی ویلا تکیه می شود و با کمک گرفتن از فضاسازی و نورپردازی، طراحی نمایی درخشان و حرفه ای انجام می شود.

در طراحی نما به سبک مینیمال، بیشتر از رنگ سفید و رنگ‌های روشن استفاده می شود. فضا سازی با کمک اشکال مکعبی شکل و کمک گرفتن از نورپردازی انجام می شود.

اصل اساسی در سبک مینیمالیسم، رسیدن به حداکثر زیبایی و شخصیت نمایی با حداقل تزیینات و جزییات است.

 

طراحی نما به سبک ویکتوریایی

طراحی نما به سبک ویکتوریایی، یکی از سبک های معماری پر زرق و برق است که در آن از بیشترین تزئینات و جزییات استفاده می شود. در سبک ویکتوریایی علاوه بر نماهای جانبی ساختمان و دیوارها، سقف هم در طراحی نما به کار گرفته می شود.

طراحی نما به سبک ویکتوریایی در ویلاهای شمال ایران طرفدار زیادی دارد. سقف های شیروانی، تراس های زیبا و مجلل از المان های اصلی طراحی نما به سبک ویکتوریایی هستند.

برای طراحی نما در سبک ویکتوریایی، محدودیتی از لحاظ رنگ بندی ندارید و در انتخاب رنگ های مورد نیاز برای طراحی نما دستتان باز است. ولی در این سبک طراحی نما، رنگ های تیره مثل زرشکی، سرمه ای و مشکی بیشتر به کار می روند.

مورد دیگر پرداختن به جزئیات و نقش و نگارهاست. در طراحی نما به سبک ویکتوریایی، خبری از کتیبه های با شکوه و سرستون های عظیم نیست. در عوض بیشتر به ایجاد حس دعوت کننده و جنبه های زیبایی در نمای ساختمان پرداخته می شود. تا جایی که ساختمان هایی که به سبک ویکتوریایی طراحی نما می شوند را عروسک می نامند.

طراحی نما به سبک ویکتوریایی معمولا برای ساختمان های دو یا سه طبقه انجام می شود. اما به این معنی نیست که در ویلاهای یک طبقه نمی توان طراحی نما به این سبک را به کاربرد.

 

تبلیغ خدمات ساختمانی در سازه برتر

اگر در حوزه خدمات و پیمانکاری ساختمان فعالیت دارید، می توانید کسب و کار خود را در سایت سازه برتر تبلیغ کرده و خدمات خود را بطور کامل به مخاطبین این سایت معرفی کنید تا از این طریق بتوانید مخاطبان و مشتریان جدیدی جذب کنید.

مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر با استفاده از روش های مختلف خدمات و محصولات شما را در بستر اینترنت تبلیغ کرده و می تواند برای جذب مشتریان بیشتر در کنار شما باشد. ضمن اینکه می توانید آگهی تبلیغاتی شرکت خود را در سایت سازه برتر بدون نیاز به تمدید منتشر کنید و در آن علاوه بر توضیحات کامل آگهی، از تصاویر و فیلم های تبلیغاتی نیز استفاده کنید تا اثربخش آگهی شما بیشتر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط همکاری، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

طراحی نما سبک رنسانس

طراحی نما به سبک رنسانس

در طراحی نما به سبک رنسانس، سر ستون ها و نقش های تزئینی که المان های سبک کلاسیک بودند، احیا شدند. به علاوه آن، مواردی مثل گنبدهای خوش ساخت و طاقچه های دیواری هم به عنوان نوآوری های معماران ایتالیایی به عنوان امضا، به معماری و طراحی نما به سبک رنسانس اضافه شد.

المان های اصلی طراحی نما به سبک رنسانس شامل یک درب بزرگ مرکزی و استفاده کردن از تقارن در طراحی پنجره ها، برای بالا بردن عظمت و شکوه بنا است.

وجود گنبد که ویژگی اصلی طراحی نما به سبک رنسانس است در ابتدا در طراحی نمای بناهای مذهبی و کلیساها استفاده می شد ولی بعدها در اصول طراحی نمای رنسانس راه پیدا کرد و به شکل وسیع و گسترده در ساختمان های مختلف به کار گرفته شد.

از دیگر اصول طراحی نما به سبک رنسانس، استفاده از سنگ های عایق صدا و آکوستیک است.

 

طراحی نما به سبک باهاوس

اصول طراحی نمای ساختمان ویلا به سبک باهاوس را می توان پدر سبک مینیمالیستی فعلی دانست. باهاوس نام مدرسه ای پیشگام در طراحی نما و معماری در آلمان بود.

استفاده حداقلی از نقش ها و قوس های انحنادار و کنار گذاشته شدن تزیینات، به خوبی در سبک باهاوس به چشم می آید.

اصل اول در طراحی نما به سبک باهاوس تکیه بر کارکردگرایی و استفاده از متریال های بدنه ساختمان برای ایجاد جذابیت های بصری است. نقش های تزئینی در طراحی نما به سبک باهاوس استفاده نمی شود. هرچند در ساختمان های طراحی شده با این سبک، به شکل محدود مورد استفاده بوده است.

 

طراحی نما به سبک اسلامی

برخلاف تصور عامه مردم، طراحی نما به سبک اسلامی، به کشورهای مسلمان محدود نمی شود، بلکه در اسپانیا و بخشی از جنوب اروپا هم نمونه هایی از آن را می بینیم.

در طراحی نما به سبک اسلامی، از المان های کهن و قدیمی که در مسجدها دیده می شود، خبری نیست. در واقع ترکیبی از طراحی نما به سبک اسلامی و سبک مدرن را شاهد هستیم اما المان های کهن اسلامی عبارتند از:

مناره سازی؛ مناره بنایی برج مانند یا آجری است که دارای پنجره های کوچک و پله های پیچ در پیچ است. این یکی از قدیمی‌ترین عناصر معماری اسلامی است و در کنار بیشتر مساجد یافت می شود. ویژگی دیگر طراحی نما به سبک اسلامی، کاربرد وسیع گنبدهاست که از فاکتورهای مشترک بین سبک های معماری و طراحی نمای اروپایی در عصر رنسانس و سبک اسلامی است. وجود قوس هایی با شکل های مختلف دیگر ویژگی مشترک بین سبک اسلامی و معماری رنسانس است.

آنچه طراحی نما به سبک اسلامی را خاص می کند، نقش و نگارهای خاص و اسلیمی این سبک است که در بناهای تاریخی اصفهان به خوبی نمونه های آن را می بینیم.

 

طراحی نما به سبک بومی یا سنتی

طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک بومی یا سنتی، بستگی به عواملی مثل فرهنگ مردم روستا یا شهر، مصالح پرکاربرد در آن منطقه و شرایط آب‌‌ و هوایی دارد. این سبک از طراحی نما، برای منطقه‌‌های گوناگون متفاوت است و با توجه به شرایط جغرافیایی محل اقامت طراحی و ساخته می‌‌شود.

 

طراحی نمای روستایی یا روستیک

این سبک برای طراحی ویلا، بیشتر در ویلاهای دوبلکس با نمای چوبی استفاده می شود و طراح از المان‌‌هایی مانند آجر و چوب در آن استفاده می‌‌کند. در بعضی از شهرها و روستاها این سبک شباهت زیادی به سبک سنتی دارد. سقف‌‌های این ویلاها هم به صورت شیب‌‌دار طراحی می‌‌شود. طرفداران سبک روستیک برای القای حس یک زندگی روستایی و دوری از فضای شهری از این سبک استفاده می‌کنند.

طراحی نمای ویلا ساحلی

طراحی نما به سبک ویلاهای ساحلی

در طراحی نمای ساختمان ویلایی که نزدیک به ساحل هستند، از رنگ‌‌های روشن مثل کرم و سفید استفاده می‌‌شود و مصالح پر کاربرد صنعت ساختمان در این سبک طراحی معمولا شامل بتن و میکروسمنت است. این سبک بیشتر در طراحی های ساده به کار می رود.

 

 

نمای ویلای همکف، یک طبقه و دوبلکس

در این بخش به معرفی نوع سبک معماری که در نمای ساختمان ویلایی همکف و یک طبقه و همچنین دوبلکس به کار می رود می پردازیم:

نمای ساختمان ویلایی همکف

ویلاهای همکف یا فلت به وفور در شهرهای شمالی کشور یافت می‌‌شوند. این ویلاها در شهر صرفه اقتصادی ندارند و استفاده نمی شوند. بیشتر نماهای ویلایی همکف، دارای یک سقف شیروانی هستند و به سبک مدرن طراحی می‌‌شوند. سبک کلاسیک در طراحی این ویلاها خیلی کم استفاده می‌‌شود، زیرا کارفرمایان دوست دارند برای گذراندن تعطیلات و دوری از فضای شهری به این ویلاها نقل مکان کنند؛ در حالیکه طراحی نمای کلاسیک یا رومی، بیشتر یادآور فضای شهری است. مصالحی که در نمای این ویلاها کاربرد دارند، بستگی به شرایط آب ‌‌و هوای منطقه دارد.

 

نمای ساختمان ویلایی یک طبقه

ویلاهای یک طبقه هم مانند ویلاهای همکف، بیشتر در اطراف شهر و روستاها یافت می‌‌شوند. در طراحی نمای ساختمان ویلایی یک طبقه هم از سبک مدرن استفاده بیشتری می‌‌شود. این ویلاها اغلب در زمین‌‌هایی که متراژ پایین‌‌تری دارند، ساخته می‌‌شوند. نمای این ویلاها به خاطر این‌‌که بیشتر در معرض دید قرار دارد، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

 

نمای ویلا دوبلکس

در طراحی نما برای ساختمان های ویلایی دوبلکس، استفاده از المان‌‌های عمودی به جذابیت بیشتر نما می‌‌انجامد. به ویژه اگر ویلا دارای عرض زیادی باشد، استفاده از المان‌‌های عمودی باعث می شود که تناسب بیشتری برقرار شود. سبکی که برای این ویلاها مناسب‌‌تر است و پیشنهاد می شود، سبک مینیمال است. زیرا از شلوغی در نما جلوگیری می‌‌شود و نمای ساختمان را مدرن‌‌تر می‌‌کند. البته برای دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس هم می‌توانید از سبک دکوراسیون مینیمال استفاده کنید. طراحی نمای شیشه‌‌ای برای ویلاهای دوبلکس نیز از روش‌‌هایی است که باعث می‌‌شود نمای ساختمان ویلایی شما شیک‌‌ و خاص به نظر بیاید.

 

طراحی نما ساختمان ویلایی

نکات و روش‌‌های کاربردی در طراحی نمای ساختمان ویلایی

یک سبک مشخص را انتخاب کنید. استفاده از یک سبکی که ناشناخته و نامعلوم است، زیبایی ندارد.

در طراحی نمای ساختمان ویلایی از متریال‌‌هایی که بافت متفاوت و کیفیت خوبی دارند، استفاده کنید.

از جزئیات در طراحی نما غافل نشوید. طراحی پنجره نما، رنگ‌‌بندی‌‌ها و… در زیباتر شدن نما موثر هستند.

از گل‌‌ها و گیاهان در محوطه سازی ویلا و باغ استفاده کنید. این روش، نمای ساختمان باغ ویلا شما را به طرز شگفت انگیزی زیباتر می‌‌کند.

درب ورودی ویلا را طوری طراحی کنید که چشمگیر و جذاب باشد.

از المان‌‌های عمودی استفاده کنید.

استفاده از متریال‌‌های طبیعی مثل چوب وسنگ، باعث می‌‌شود تا حد امکان از فضای شهری دور شوید.

در طراحی نمای ساختمان ویلایی، نورپردازی نما را فراموش نکنید. لامپ‌‌های LED را در دیوار، سقف و محوطه بیرونی ویلا به کار ببرید.

 

 

جمع بندی

طراحی نما ویلا، از بخش های دشوار و چالش برانگیز معماری یک ویلا یا ساختمان است و برای انتخاب یک نمای جذاب و زیبا به فاکتورهای مختلفی باید توجه کرد. شما باید نمای ساختمان ویلایی خود را طوری طراحی کنید که بسیار زیبا و چشم گیر باشد. یک طرح خوب اثری شاخص و منحصر به فرد در ذهن خواهد داشت.

در این مقاله از سازه برتر، سبک های برتر و به روز طراحی نمای ساختمان ویلایی و همچنین سبک های مناسب برای ویلای یک طبقه، دوبلکس و همکف را بررسی کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و توانسته باشد دانش شما را در زمینه طراحی و انتخاب سبک نمای ساختمان ویلایی افزایش داده باشد.

 

 


کلمات کلیدی:

نمای ساختمان ویلایی همکف، نمای ساختمان ویلایی یک طبقه، نمای ساختمان ویلایی، طراحی نما ویلا، زیباترین نمای ساختمان ویلایی، نمای مدرن ویلا همکف، ساختمان ویلایی یک طبقه، نمای جلوی ساختمان ویلایی، نمای ساختمان مسکونی همکف ساده، نمای خانه ویلایی همکف، انواع نمای ساختمان ویلایی، نما ساختمان ویلایی، نمای خانه ویلایی، طرح ساختمان ویلایی، عکس نمای ساختمان ویلایی، نمای خانه ویلایی دوبلکس، نمای ساختمان سلطنتی، نمای ساختمان ویلایی دو طبقه، طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی، طرح سنگ نما خانه ویلایی، نمای ساختمان ویلایی ایرانی، نمای شیروانی ویلا دوبلکس، نمای خانه ویلایی ساده، نمای ساختمان ویلایی کوچک، طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه، نمای جلو ساختمان ویلایی، بهترین نمای ساختمان دو طبقه، نمای ساختمان باغ، ساختمان ویلایی همکف، نمای ساختمان ویلایی سنتی، ویلا همکف نما رومی، نمای ساختمان ویلایی دوبلکس، نمای ساختمان یک طبقه روستایی، نمای ساختمان ویلایی کوچک یک طبقه، نمای خانه ویلایی ساده یک طبقه، اصول طراحی نما نئوکلاسیک، طراحی نما ویلایی، طراحی نمای ویلا، نمای ویلا