اصول مهم طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن - سازه برتر



اصول مهم طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن

رعایت اصول طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن، در سال‌های اخیر با افزایش تعداد ویلا‌های مدرن دارای اهمیت زیادی شده است. در حقیقت ساخت ویلا مدرن و طراحی نمای آن یکی از پارامترهای مهمی است که باید به آن توجه کرد. اکثر افراد تصور می‌کنند که شیوه اجرای ویلا و متریال مورد استفاده در آن، اهمیت چندانی ندارد و فقط نمای آن است که حس خوب یا بدی را به انسان القا می‌کند. ولی بر خلاف این عقیده امروزه طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن تاثیر زیادی در زیبایی بصری ویلا دارد.

به عبارت دیگر اگر نمای ویلای مدرن شما زیبا باشد، ولی محوطه‌سازی آن مناسب نباشد، از جذابیت ویلا کاسته می شود. به همین دلیل به هیچ عنوان محوطه سازی را دست کم نگیرید و با جدیت تمام و با بهره بردن از دانش و تجربه افراد متخصص به این موضوع بپردازید.

در این مطلب تصمیم داریم اصول طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن و ویژگی‌ها و راه‌های محوطه سازی را ذکر کنیم، به شما نیز پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

 اصول طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن

اصول طراحی و محوطه سازی ویلا مدرن

در این بخش از سازه برتر، اصولی را که باید در طراحی محوطه ویلا مدرن رعایت کنیم را معرفی می کنیم. در حال حاضر چیزی که به آن اهمیت داده می شود، محوطه سازی ویلا مدرن است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، طراحی محوطه مدرن احتیاج به یک طراحی هدفمند و مستقل و با مهارت دارد. برای طراحی محوطه ویلا مدرن، باید به دو بخش طراحی چشم انداز و معماری منظره توجه کنید. مواردی همچون رنگ، شکل، اندازه و بافت از عناصر مهمی در طراحی محوطه مدرن به حساب می‌آیند. اصول دیگری که در طراحی محوطه سازی ویلا مدرن باید رعایت کنید به شرح زیر است:

 

تعیین هدف طراحی محوطه سازی ویلا مدرن

در ابتدا شما باید تفاوتی که بین طراحی‌های شرقی و غربی وجود دارد را بشناسید، به عنوان مثال طراحی‌های محوطه مدرن شرقی از شکل‌های منحنی و نامنظم و آب تشکیل شده اند، ولی در طراحی محوطه مدرن غربی از خطوط متقارن و مستقیم استفاده می شود. در واقع شما باید هدفتان را از طراحی محوطه مدرن مشخص کنید، اینکه می خواهید برای زیبایی از آن استفاده کنید و یا کاشت میوه و یا سبزیجات.

 

شرایط جغرافیایی و زمین ویلا مدرن

شما باید شرایط زمینی که قصد دارید در آن طراحی محوطه سازی ویلا مدرن را انجام دهید در نظر بگیرید، برای مثال مناطق آفتابی، درختان با ریشه‌های عمیق، پستی‌ها و بلندی‌ها و همچنین شرایط خاک را بشناسید. یکی دیگر از نکاتی باید به آن اهمیت دهید این است که، ویلا در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد و چه نوع شرایط آب و هوایی دارد.

 

محوطه سازی مسیر ویلا مدرن

سعی کنید در طراحی محوطه سازی ویلا مدرن، مسیری زیبا و منحنی شکل را برای پیاده رفتن طراحی کنید و دقت کنید که درهای ورودی اصلی در مکان مناسبی طراحی شوند، برای مثال در جایی نباشند که از ورود نور جلوگیری کنند.

 

استفاده از المان‌های تزیینی در محوطه سازی ویلا مدرن و ایجاد فضایی برای نشستن

در طراحی محوطه ویلا مدرن می توانید یک پاسیو و فضایی برای نشستن و بازی نیز برای دورهمی‌های خانوادگی در نظر بگیرید، که ایده ای خلاقانه خواهد بود. استفاده از المان‌هایی مانند آبنما، مجسمه در صنعت ساختمان و همچنین به کار بردن گیاهانی منحصر به فرد در زیبایی محوطه ویلا موثر خواهد بود.

 

استفاده از شومینه و گودال آتش در محوطه سازی ویلا مدرن

به خاطر داشته باشید اگر به فکر شب نشینی در فصول سرد سال در محوطه ویلای خود هستید، می توانید از شومینه و گودال آتش برای ایجاد گرمایش استفاده کنید. شومینه‌ها و آتشدان‌ها طرح‌های متنوعی دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه خودتان از آن‌ها استفاده کنید. آتشدان‌ها با نزدیک شدن به غروب آفتاب روشن می شوند و شومینه‌ها را در زمستان به کار می برند.

 

ساخت آلاچیق در محوطه سازی ویلا مدرن

یکی دیگر از ایده‌های جذابی که در محوطه‌ سازی ویلا مدرن می‌توانید از آن استفاده کنید ساخت آلاچیق است. آلاچیق‌ها هم همانند سایر المان‌های معماری، با سبک‌های متنوعی ساخته می‌شوند، که برای ساخت آلاچیق باید به سبک ویلای خود دقت کنید و مطابق با آن آلاچیق را بسازید. امروزه آلاچیق‌های مدرن هم به صورت دستی و هم به صورت پیش‌ساخته در محوطه ویلاها استفاده می شوند.

 

نورپردازی در ویلا مدرن

نورپردازی در ویلا مدرن

برای اینکه محوطه ویلا در هنگام شب نیز زیبا باشد، باید به نورپردازی نمای ویلا نیز اهمیت دهید. وجود نور کافی در محوطه ویلا باعث می شود، نمای ویلا در شب زیباتر و دیدنی‌تر شود. در حقیقت داشتن نور زیاد درمحوطه ویلا باعث ایجاد حس سر زندگی و شادابی برای ساکنان آن می شود. بنابراین سعی کنید برای این امر طرح خاصی داشته باشید و هرگز بدون برنامه، اقدام به نورپردازی نکنید، شاید برای خیلی از افراد نورپردازی چندان مهم نباشد اما می‌توان گفت، سبک مدرن به دلیل سادگی در المان‌های محوطه ممکن است مانند ویلاهایی با سبک دیگر جلوه‌ مجللی نداشته باشد؛ به همین علت نورپردازی یکی از با اهمیت‌ترین آیتم‌های محوطه سازی ویلا مدرن است.

 

نوع گیاهان در محوطه سازی ویلا مدرن

استفاده از گیاهان بومی در محوطه سازی ویلا مدرن در اولویت خواهد بود، سعی کنید درختانی را به کار ببرید که مدت رشدشان با مدت زمانی که شما در نظر دارید یکی باشد و از بوته‌هایی با ارتفاع کم برای زیر پنجره‌ها استفاده کنید. گیاهان را با توجه به روش تغذیه شان در مکان مناسب خودشان قرار دهید. همچنین در طراحی محوطه سبز مدرن، چیده شدن ساختمان و جزئیات آن با توجه به طلوع و غروب خورشید است و علاوه برآن نوع مصالح ساختمانی استفاده شده در طراحی محوطه مدرن براساس موقعیت مکانی است.

 

نوع رنگ‌ها در محوطه سازی ویلا مدرن

رنگ‌ها در طراحی محوطه ویلا مدرن باید با سایر عناصر هماهنگ باشند، رنگهای خنثی در این سبک ویلا بیشتر استفاده می شوند و سادگی و خوانایی ویلا مدرن را که ویژگی اصلی آن است بیشتر به نمایش می گذارد.

 

رعایت سادگی در محوطه سازی ویلا مدرن

عناصری که در طراحی محوطه ویلا مدرن به کار می روند، هرچه قدر ساده‌تر باشند و هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند، باعث به وجود آمدن شکلی واحد خواهند شد که با سبک مدرن همخوانی دارد.

 

استفاده از تلویزیون و مبلمان در محوطه سازی ویلا مدرن

در طراحی محوطه سازی ویلا مدرن می توان از مبلمان نیز استفاده کرد، البته باید به این نکته توجه کنید که مبلمان باید وزن سبکی داشته باشند و یک سایبان برای آن‌ها در محوطه الزامی است. استفاده از تلویزیون نیز در محوطه سازی ویلا کاربرد دارد، تلویزیون‌های صفحه تخت را، می توان بر روی یک دیوار یا ستون در محوطه ویلا نصب کرد، البته در استفاده از تلویزیون، باید به محل قرارگیری آن توجه شود تا در معرض تابش نور خورشید و باد و باران قرار نگیرد.

 

آشپزخانه در ویلا مدرن

 در طراحی محوطه مدرن می توان از یک آشپزخانه که دارای باربیکیو یا اجاق گاز باشد نیز استفاده کرد، حتی می شود در این آشپزخانه‌ها از سینک ظرفشویی، کابینت و یخچال هم بهره برد و یک فضای غذاخوری در آن تعبیه نمود.

 

استخر در محوطه سازی ویلاهای مدرن

استخر از جمله المان‌های مدرن و دلچسبی است، که می‌توانید برای محوطه سازی ویلا مدرن خود از آن بهره مند شوید. البته ابعاد استخر کاملا بستگی به فضای محیط دارد و به عبارتی، محیط عامل تعیین کننده ابعاد استخر می باشد.

نورپردازی‌های دور استخر یکی دیگر از نکات مهمی است که ارزش آن در شب مشخص می‌شود. یک نورپردازی جذاب و اصولی در کنار ساخت استخر می‌تواند محوطه ویلا شما را به محیطی خوشایند و بسیار دلنشین تبدیل کند.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

شرکت های ساختمانی و افرادی که در حوزه ساختمان و معماری (از طراحی تا اجرا) فعالیت دارند، برای برندسازی و جذب مشتریان بیشتر به تبلیغات نیاز دارند. اینکه چرا باید تبلیغ کنیم و تبلیغات چه اثری بر موفقیت کسب و کار ساختمانی ما دارد و کدام روش تبلیغاتی برای شرکت ما مناسبتر است، از جمله سوالاتی است که ممکن است در ذهن داشته باشید که در مقاله تبلیغات ساختمانی سازه برتر به این سوالات پاسخ داده ایم و راهکارهای عملی و موثری برای افزایش مشتریان شما ارائه کرده ایم.

برای مطالعه این مقاله و استفاده از این راهکارها روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

 ویژگی‌های نما در طراحی ویلای مدرن

ویژگی‌های نما در طراحی ویلای مدرن همسو با محوطه سازی

ویلاها بیشتر از فضاهای بسته، دارای فضاهای باز و نیمه باز می باشند به همین دلیل بازشوهای بزرگی را در ورودی‌ها به کار می برند، تا ارتباط بین طبیعت و فضای داخلی قطع نشود. معمولا در نمای ویلا مدرن از یک رنگ و جنس مصالح استفاده می شود تا با محوطه ویلا هماهنگی بیشتری داشته باشد.

البته بهتر است از مصالح مقاوم و باکیفیت و متناسب با اقلیم و بافت منطقه برای اجرای نمای ویلا استفاده شود. اغلب در طراحی ویلای مدرن از نماهایی که به طور کامل سفید هستند و همچنین پنجره‌های قدی استفاده می شود. به عنوان مثال در طراحی ویلای مدرن پنجره‌هایی را به کار می برند که ارتفاع زیادی دارند و به عنوان نقطه ای مرکزی، پنجره‌ها به شکلی قرار داده می شوند که، بیشترین دید را بر روی فضای سبز ویلا و یا باغ داشته باشند. نور پردازی نیز از مهمترین موارد در طراحی نمای ویلای مدرن می باشد.

 

نکات مهم محوطه سازی ویلا مدرن

برای طراحی محوطه سازی ویلا مدرن، باید مجوزهای لازم را بگیرید و از یک معمار متخصص و ماهر برای تمامی مراحل خود استفاده کنید.

در محوطه سازی ویلا به سبک مدرن، باید به این نکته توجه کنید، که یک فضای مسکونی و یا حداقل نیمه مسکونی دارید و به همین دلیل باید مسیرهای رفت و آمد کودکان، پیاده روی و غیره را در نظر بگیرید.

تجهیزاتی که در محوطه سازی ویلا استفاده می شوند، از جمله استخر و غیره، باید حتما ایمنی کامل را داشته باشند. در محوطه ویلا باید رفت و آمد کودکان را در نظر گرفته و تمام ریسک‌های ناشی از تیغ گیاهان و گل‌ها، سقوط در استخر و غیره را لحاظ کنیم.

طراحی محوطه سازی ویلا مدرن در واقع بخشی از نمای کل فضای ویلا است و یک عنصر مجزا نیست. بنابراین باید هماهنگی لازم با خود بنای ویلا را داشته باشد. در حقیقت اگر ویلا به سبک مدرن ساخته شده باشد، محوطه سازی آن هم باید از قوانین ساخت و ساز مدرن پیروی کند.

تعبیه سیستم آبیاری نیز در محوطه سازی ویلا مدرن، اهمیت فراوانی دارد، امکان آبیاری اصولی و صحیح هر روزه محوطه فضای سبز ویلا قطعا وجود ندارد یا این که نیاز به استخدام یک شخص به عنوان یک باغبان خواهد بود، که در این روش نیز احتمال ضعف و قصور در آبیاری توسط باغبان وجود دارد. بنابراین ضروری است که حتما یک سیستم آبیاری قطره ای حرفه ای در محوطه ویلا راه اندازی کرد و به این شکل حیات گیاهان را تضمین کرد.

 

محوطه سازی ویلا مدرن

اشتباهات رایج در محوطه سازی ویلا مدرن

شما از فضاهای ویلایی الگوبرداری می کنید که المان‌های پایه ای مشابهی با هم ندارند. بنابراین نتیجه کار مثبت و درخور توجه نخواهد بود.

به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی اهمیت نمی دهید. توجه نکردن به موقعیت آب و هوایی و شرایط جغرافیایی، باعث می شود که مشکلات زیادی بعد از طراحی ویلا به وجود بیاید و نتوان از آن بهره برداری لازم را برد. به همین دلیل ضروری است که حتما به شرایط جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی توجه شود و طراحی محوطه سازی ویلا مدرن با در نظر گرفتن این نکات ایجاد شود.

نسبت مناسب میان محوطه اطراف ویلا و ساختمان ویلایی در نظر گرفته نمی شود. داشتن تناسب درست و قابل توجه میان ابعاد ساختمان اصلی و محوطه ویلا ضروری است. صرف نظر از این که شما تا چه حد به بزرگ بودن ساختمان ویلایی اهمیت می دهید یا تمایل دارید یک محوطه فضای سبز وسیع داشته باشید، واجب است که حتما یک تناسب صحیح و درست میان این دو بخش به وجود آورید. در غیر این صورت نمی توان کاربری درستی از ساختمان اصلی ویلا یا محوطه آن به دست آورد.

از تجهیزات و امکانات تکمیلی بهره نمی برید، هر چه قدر که ساختار عمارت ویلا و محوطه سازی آن زیبا و جذاب باشد، عدم استفاده از تجهیزات تکمیلی همچون زمین بازی، آلاچیق، استخر و غیره؛ سطح کاربری آن را پایین می آورد. بنابراین تا جایی که امکان دارد؛ حتما از این فاکتورها برای تکمیل محوطه سازی ویلا استفاده کنید و میزان کاربری آن را به شکلی بهینه بالا ببرید.

 

هزینه محوطه سازی ویلا مدرن

هزینه محوطه سازی ویلا مدرن

قیمت محوطه سازی ویلا، به مساحت و ابعاد زمینی که تحت محوطه سازی قرار گرفته است بستگی دارد، با توجه به این که چه سبکی از کاشت گیاهان و گل‌ها را در نظر گرفته اید و تا چه حدودی از تجهیزات تفریحی و رفاهی در محوطه سازی ویلا مدرن استفاده کرده اید، این نرخ نیز متفاوت خواهد بود.

 

 

جمع بندی

مطمئنا برای هر طرحی باید یک سری اصول و قوانین خاصی به کار رود. برای اینکه یک محوطه سازی ویلا به سبک مدرن داشته باشید، باید بین فرم و پلان هماهنگی زیادی وجود داشته باشد. این به آن معناست که هر قسمت در هر جا که قرار داده می شود با قسمت‌های دیگر هماهنگ باشد، درنهایت موردی که در محوطه سازی ویلا مدرن اهمیت فراوانی دارد، رعایت اصل سادگی و ایجاد محیطی مینیمال و در عین حال زیبا و شیک برای فضای ویلا است. امیدواریم خواندن این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.