ویلای ایتالیایی در چشم اندازی با سنگ طبیعی - سازه برتر



ویلای ایتالیایی در چشم اندازی با سنگ طبیعی

ویلای ایتالیایی در چشم اندازی با سنگ طبیعی

در این بخش از سایت سازه برتر ویلای N واقع در ایتالیا را بررسی کرده ایم. فرایند طراحی و تایید طرح های این ویلا از فوریه 2012 تا ژانویه 2013 طول کشید و ساخت ویلا از اکتبر 2013 شروع شد و در نهایت در آوریل 2015 به پایان رسید. ضمنا طراحی و ساخت این ویلا توسط گروه GHA انجام شد. مساحت فضای مسکونی این ویلا 200 متر مربع و پارکینگ آن 45 متر مربع است و دارای استخر50 متر مربعی است. ضمنا مصرف انرژی این ویلا 14 کیلووات ساعت در متر مربع سال است.

ویلای N یک ساختمان مسکونی خانوادگی به مساحت حدود 210 متر مربع است که در تپه های مشرف به خلیج امپریا واقع شده است. این ویلا دارای چشم‌اندازی زیبنده است که بخشی از فرهنگ لیگوریایی به شمار می‌رود. لیگوریا یکی از ناحیه‌های ایتالیا است که در شمال غربی ایتالیا واقع شده و مرکز آن شهر جنوا است. نام لیگوریا بسیار باستانی است و از نام قوم لیگور گرفته شده است. نماهای سنگ طبیعی این ویلا دارای دهانه های بزرگی رو به دره و دریا هستند.

این ویلا از دو حجم نیمه زیرزمینی تشکیل شده است که در یک طبقه چیده شده اند و با پیروی از ترکیب شناسی زمین و ایجاد یک ورودی مرکزی اشرافی که از یک طرف به فضای باز بزرگ با فضای ناهارخوری و آشپزخانه منتهی می شود و از طرف دیگر دارای 5 اتاق خواب است. همه این بخش ها از فضای بیرونی خصوصی و چشم‌انداز دریا بهره‌مند هستند. ایوان آفتاب‌گیر مقابل اتاق نشیمن به استخر شنای 4x14 متری مشرف با ویوی ابدی به دره باشکوه باز می شود. راهروها و مناطق خدماتی همه به طور طبیعی توسط نورگیرهای بزرگ قابل باز شدن روشن می شوند. ویلای N دارای آبدارخانه، خشکشویی، انباری، اتاق خدمات فنی و انباری خارجی در گاراژ با 2 پارکینگ می باشد.

 

ویلا جنگلی

اجرای پرگولا در ویلا

 

دیوارها فضای تداومیِ قابل توجهی بین ساختمان، فضای داخلی و محیط بیرونی ایجاد می کنند. پاسیو باغ و سایبان های آفتابگیر یک فیلتر میانجی بین داخل و خارج ایجاد می کند. روف گاردن به الحاق هارمونیک ویلا به منظره کمک می کند و تاثیر بصری ساختمان را به حداقل می رساند. برای افزایش فضای طبیعی، خانه با گل های مدیترانه ای احاطه شده است و نفوذپذیری زمین با استفاده از ترکیبی از سطوح شن و چوب به حداکثر می رسد.

فضاهای ویلا ایزوله شده و دمای آن کنترل شده است و با استفاده از انرژی خورشیدی و تجدید پذیر، مصرف انرژی ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در عین حال سطح آسایش ویلا را افزایش می دهد و ساختمان را به استانداردهای Passivhaus می رساند. (Passivhaus به ساختمان هایی گفته می شود که بر اساس استانداردهای طراحی کارآمدِ انرژی ایجاد شده اند، به طوری که دمای تقریبا ثابتی را حفظ می کنند.)

 

ویلا کوهستانی

آلاچیق ویلا

 

بازشوها در ویلای N

برای کاهش تاثیر بصری سازه و بهینه سازی عایق حرارتی ساختمان، در طراحی بازشوها دقت زیادی شده است.

پنجره های این ویلای کوهستانی برای به حداکثر رساندن دید و نور نقش کلیدی دارند و با دهانه های بزرگ از کف تا سقف ویلا برای ایجاد اثر تداوم بین داخل و خارج طراحی شده اند.

همه قاب ها در سازه ادغام شده اند تا از نظر بصری ناپدید شوند، هم از بیرون از طریق روکش سنگ طبیعی و کفپوش چوبی و هم از داخل از طریق سقف های کاذب و مبلمان چوبی یا روکش گچ بر روی دیوارها.

در اتاق نشیمن، یک پنجره گوشه ای بزرگ شش متری قرار دارد که یک و نیم متر در ضلع دیگر دیوار ادامه دارد و به یکی از مهم‌ترین نقاط ویلا تبدیل می شود. قاب مخفی جلوه سبکی و شفافیت را در قاب بندی منظره استخر، درخت بلوط بزرگ، پاسیو و داخل دره و دریا افزایش می دهد.

برای به حداقل رساندن هر گونه تبادل حرارتی احتمالی، آستانه ها بر روی عایق هایی با مقاومت مکانیکی بالا (تخته های شیشه ای سلولی) گذاشته شده، در حالی که قسمت بالایی و کناری قاب شیشه ای ثابت به طور کامل توسط عایق قاب شده است.

پنجره شیشه ای کشویی که به پاسیو منتهی می شود که به عنوان یک منطقه فیلتر عمل می کند، امکان تداوم بصری دیوار بتنی اکسپوز داخلی را به دیوار سنگی خارجی می دهد.

 

ویلا سنگی

 

اصول پایداری ویلا N

  • ساختمان برای از بین بردن فضاهای تبادل حرارت بسیار عایق بندی شده است
  • از زمین به عنوان جرم حرارتی برای کاهش تلفات حرارتی استفاده شده است
  • اجرای بام سبز برای کاهش نابرابری حرارتی
  • استفاده از حداکثر نفوذپذیری در زمین
  • استفاده از پنجره ها و نورگیرها برای به حداکثر رساندن نور طبیعی
  • استفاده از پنجره هایی با عملکرد حرارتی بالا
  • استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر با پنل های خورشیدی و فتوولتائیک
  • گرمای تولید شده توسط پنل های خورشیدی برای گرمایش از کف در ترکیب با پمپ حرارتی یکپارچه برای راندمان بالا استفاده می شود.
  • تهویه مکانیکی برای حفظ کیفیت مطلوب هوای داخلی همراه با کاهش مصرف انرژی
  • این نیروگاه نیازی به استفاده از سوخت های فسیلی ندارد، بلکه فقط به برق نیاز دارد
  • استفاده مجدد از سنگ طبیعی به دست آمده از گودبرداری برای اجرای نمای ویلا

 

استخر ویلا

 

طراحی داخلی ویلا N

فضای داخلی با طراحی ساده مینیمال با استفاده از مواد و جزئیات خالص با کیفیت بالا، مانند چوب و سنگ، با کف‌های بتنی صنعتی و سنگ گچ تشکیل شده است. ساخت مبلمان از چوب بلوط با یک طرح سفارشی مطابق با سایر عناصر مبلمان مانند میز و چهارپایه است.

سیستم های مدوله شده برای به حداکثر رساندن فضاها و کارایی استفاده می شوند. تمام درهای چوبی عظیم دارای سقف بلند هستند، شکاف ایجاد می کنند و به چیدمان اتاق روان می افزایند که امکان اتصال عملکردی و بصری اتاق های خصوصی و نیمه خصوصی را فراهم می کند.

 

دکوراسیون داخلی ویلا

آشپزخانه ویلا

 

مبلمان اتاق نشیمن بزرگ که از آشپزخانه، بار، کتابخانه، شومینه و تلویزیون تشکیل شده است، به لطف پنجره‌های مجاور که قاب‌های آن کاملا در چوب تعبیه شده است، به عنوان یک آیتم مستقل شناور به یک حجم خالص تبدیل می‌شود. در کنتراست گرمای چوب بلوط، دیوار بتنی نمایان شده در پشت اتاق نشیمن قرار دارد که نقش تخته های چوبی را نشان می دهد و به عنوان دیوار هنری اتاق عمل می کند.

طراحی اتاق خواب های این ویلای فلت چیدمانی بسیار کارآمد با کمد دیواری و کاربری چند منظوره را نشان می دهد. دو تخت چوبی تک‌نفره در امتداد یک تخته الوار بلوط پیوسته قرار گرفته اند که روی یک قفسه پایین کنار تخت شناور است و امکان چیدمان های مختلف را فراهم می کند. این اتاق می تواند به عنوان یک اتاق دو تخته، یک اتاق دو نفره یا اتاق مطالعه یا بازی استفاده شود. قفسه کتاب به شکلی عالی و پیوسته نور را یکپارچه می کند که موقعیت آن را می توان بر اساس نیاز تنظیم کرد. میز سفارشی کنار تخت بخشی از هر اتاق است. حمام ها با سنگ طبیعی پوشیده شده‌اند و با مبلمان بلوط و لوازم بهداشتی کورین مطابقت دارند. نور اتاق ها توسط نورگیرهای فوق، فضایی پر شور را ایجاد می کنند. در شب، دیوارهای سنگی حمام بارانی و حمام گردابی با نورپردازی یکپارچه وال واشر از سقف روشن می شود.

 

ویوی ویلا

سرویس بهداشتی ویلا

 

منبع: avontuura.com