20 ایده عالی برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن - سازه برتر



20 ایده عالی برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار شده است. ساخت ویلا به منظور ایجاد فضایی برای استراحت و تفریح ایجاد می شود که در سال‌های اخیر با رونق یافتن استفاده از این گونه فضاها، به طراحی داخلی ویلا مدرن اهمیت زیادی داده می شود. برای کسانی که در زمینه طراحی انواع سبک های دکوراسیون ویلا تخصص چندانی ندارند، ممکن است شیوه چیدمان ویلا به سبک مدرن با چالش‌هایی رو‌به‌رو باشد.

به همین دلیل در این مقاله با 20 ایده بی‌نظیر برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن آشنا می شویم. همچنین نکاتی را در خصوص طراحی داخلی ویلا دوبلکس و طراحی داخلی ویلا کوچک مدرن بیان می کنیم. این نکات و ایده‌ها، اطلاعات کامل و مفیدی را در مورد ویلا می دهند و پیاده سازی آن‌ها جهت تکمیل دکوراسیون این فضا بسیار تاثیر گذار است.

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

در این بخش از سازه برتر همراه ما باشید تا ایده‌هایی را در خصوص طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن ارائه دهیم:

 

1- انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن اهمیت زیادی دارد. مهمترین فضایی که در داخل ویلا به چشم می آید، سالن نشیمن و سالن پذیرایی می باشد. زیباترین و بزرگترین مبلمان در این بخش از ویلا قرار داده می شوند، از این رو انتخاب یک رنگ‌ مناسب اهمیت زیادی دارد. به صورت کلی در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن، دیوارها رنگی خنثی و یا سفید دارند ولی اسباب، لوازم و وسایلی که در آن هستند دارای رنگ‌های متضاد تندتری هستند.

برای مثال، وقتی که کاغذ دیواری و پرده‌های سالن رنگ روشنی دارند و کفپوش‌ها هم رنگ خاکستری و یا کرمی دارند، برای این بخش، بهترین رنگ می تواند ترکیبی از آبی تیره، نقره‌ای، سفید به همراه رنگ‌های بنفش تیره، سبز تیره، قهوه ای یا نارنجی باشد.

برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن، باید خلاق باشید و ایده‌های جدید را بررسی کنید تا بتوانید از این طریق ایده‌هایی متناسب با ویلای خود پیدا کنید. استفاده از طیف رنگی ملایم در دکوراسیون به سبک مدرن، یک فضای آرامش‌بخش را ایجاد می کند.

 

2- ترکیب سبک مدرن با سبک مینیمال برای دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

نمای اتاق پذیرایی که با ترکیبی از سبک‌های دکوراسیون طراحی شده باشد، می تواند بسیار زیبا و چشم نواز باشد. سعی کنید ایده‌های دکوراسیون را که به سبک‌ مینیمال و مدرن هستند را جمع‌آوری کنید. هر دو را در کنار یکدیگر قرار دهید و بررسی کنید که چگونه می توانید لوازم و وسایل را بچینید، به شکلی که زیباتر به نظر بیایند.

 

3- الگوها و بافت‌ها در دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

بهتر است به استفاده از الگو و بافت خاصی برای طراحی دکوراسیون ویلا فکر کنید. برای مثال در دکوراسیون داخلی ویلای شما، چند ضلعی‌ها بیشتر دیده می شوند که این می تواند شامل میزها، مبلمان، صندلی‌ها، دیوارکوب‌ها، و طراحی کاغذ دیواری باشد.

ممکن است دکوراسیون داخلی ویلا از اشکال هندسی بدون زاویه و خطوط منحنی تشکیل شده باشد. لوسترهای دایره ای، میزهای دایره‌ای شکل، مبل‌هایی که به شکل خمیده درست شده‌اند، کاغذ دیواری‌هایی که نقش و نگارهای مواج دارند و صندلی‌های راحتی، در این گروه قرار داده می شوند.

 

تیرگی و روشنایی در طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن 

4- تیرگی و روشنایی در طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

یکی از مهمترین چیزهایی که برای اجرای دکوراسیون ویلا به سبک مدرن احتیاج دارید، توجه به تیرگی و روشنایی در مکان می باشد. شما می توانید از عناصر طراحی مدرن با رنگ‌های سفید و سیاه یا خاکستری روشن و یا تیره استفاده کنید. شاید هم بخواهید که تمام فضا به حالت روشن و درخشان باشد که در این صورت، خاکستری، نقره ای و سفید، تنها انتخاب‌های شما می باشند. شما باید در تمام وسایل این اصل را رعایت کنید.

 

5- استفاده از هنر دیواری آنتیک در دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

داشتن نقاشی، صنایع دستی، آثار هنری و وسایل عتیقه در طراحی داخلی ویلا مدرن از عناصر ضروری می باشد. پر کردن دیوارهای خود با آثار هنری عتیقه و نقاشی‌ها به خلاقانه بودن این سبک کمک می کند و باعث کاهش استرس می شود. زمانی آثار هنری عتیقه بهتر به نظر می آیند که با یک دیگر زیاد همخوانی نداشته باشند، از این رو به جای تمرکز کردن بر روی یکنواخت بودن، با خیالی آسوده قطعاتی را که بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید.

 

6- میز ناهارخوری مدرن برای دکوراسیون ویلا

غذا خوردن یکی از ویژگی‌های فرهنگ مدرن می باشد، به همین دلیل مکان غذا خوردن باید فضایی ویژه و خاص در ویلای شما باشد. در عین حال آشپزخانه ویلا اهمیت و جذابیت خاص خود را دارد و میز ناهارخوری جایی است که دوستان و خانواده دور آن جمع می شوند و به همین علت باید توجه بیشتری به آن شود.

یک نورپردازی مناسب، یکی از المان‌های ضروری در زمان چیدن دکوراسیون اتاق غذاخوری مدرن می باشد. در صورتی که یک میز ناهار خوری روستیک با رنگ‌های تیره و گرم دارید، می توانید فضا را با لوستر و یا آویزی که در بالای میز آویزان است گرم کنید. وجود شمع‌ها نیز در ایجاد حسی خوب و فضایی برای جمع شدن افراد گزینه بسیار خوبی است.

 

7- مبلمان چوبی در دکوراسیون سبک مدرن ویلا

مبلمان چوبی در یک فضا باعث ایجاد حسی جذاب و دنج خواهد شد. اگر به سبک مدرن ویلا علاقمندید، علاوه بر مبلمان چوبی، آشپزخانه ویلای شما نیز باید دارای کابینت‌ها و دکورهای چوبی باشد. چوب گرمایی را ایجاد می کند که به طور طبیعی مواد مدرن‌تر مانند پلاستیک یا اکریلیک فاقد آن می باشند. در زمان هماهنگ کردن چوب با مواد دیگر، به دنبال گزینه‌هایی همچون سرامیک و سنگ در صنعت ساختمان بروید تا ترکیبی زیبا و شیک را ایجاد کنید.

 

بهره بردن از اکسسوری‌های خاص و لوکس در دکوراسیون ویلای مدرن 

8- بهره بردن از اکسسوری‌های خاص و لوکس در دکوراسیون ویلای مدرن

شما می توانید همراه با میز و صندلی و مبلمان چوبی به سبک روستیک، از وسایل تزئینی زیبا و گران‌بها استفاده کنید. برای نمونه گذاشتن آینه با قاب‌های مدرن و طلایی، فضا را لوکس و جذاب نشان می دهد. همچنین می توانید از گلدان‌های تزئینی بر روی میزهای خود استفاده کنید.

 

9- استفاده از لوسترهای مدرن در دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

استفاده کردن از لوستری بزرگ که میزان نور و درخشش در فضا را چند برابر می کند ایده خوبی است. قبل از انتخاب کردن لوستر برای ویلای خود، باید اندازه و ابعاد اتاق را به دست آورید، زیرا لوستری که انتخاب می کنید نباید برای فضای شما کوچک و یا بزرگ باشد.

 

10- استفاده کم از پرده‌ها در دکوراسیون مدرن

پنجره‌ها نقش اصلی را در دکوراسیون مدرن ویلاها دارند. بعضی از افراد برای حفظ حریم خصوصی، تمایل دارند که پنجره دارای پرده باشد، ولی خالی گذاشتن پنجره‌ها ظاهر مینیمالیستی و طبیعی را به وجود می آورد که ویژگی شاخص ویلاهای مدرن است.

اگر می خواهید از پرده استفاده کنید، سعی کنید پرده کرکره ای را به کار ببرید. کرکره‌ها علاوه بر کارایی خوب، ظاهری دارند که یادآور دکوراسیون ویلا به سبک مدرن می باشد.

 

11- استفاده بیشتر از شیشه در سبک مدرن ویلا

معمولا در دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن، از کمدها و کابینت‌هایی با درهای شفاف استفاده می شود که در آن ملحفه‌ها، ظروف و وسایل مختلف دیگر نمایش داده می شوند. گرچه احتمال دارد که حس کنید بی‌نظمی ایجاد شود، ولی این جزئیات می توانند احساس آرامش و راحتی بیشتری را در ویلا به وجود آورند. حتی برای قرار دادن خوراکی‌ها در آشپزخانه ویلا نیز می توان از ظروف شیشه‌ای استفاده کرد.

 

12- در نظر داشتن مکانی برای شومینه در سبک مدرن

معمولا ویلاها در مناطق خارج از شهر هستند، به همین دلیل فضا در مقایسه با داخل شهر سرد می باشد. وجود شومینه‌ای سنگی و مدرن که با چوب یا گاز روشن می شود توصیه می شود، زیرا هم باعث زیباتر شدن فضای داخلی می شود و هم انرژی مورد نیاز را تأمین می کند.

 

13- گذاشتن وسایل تفریحی و ورزشی در ویلای مدرن

در نظر داشتن جایی برای گذاشتن وسایل تفریحی و ورزشی مانند استخر، از جمله نیازهای هر ویلای مدرن است. می توانید در چنین فضاهایی از صندلی‌های تختخواب شو و مبلمان مدرن استفاده کنید.

 

14- استفاده از پانل‌های حرارتی خورشیدی در طراحی ویلای مدرن

پانل‌های خورشیدی، گزینه خوبی برای ویلای مدرن می باشند. این نوع فناوری تولید برق تجدیدپذیر، کمک زیادی به محیط زیست می کند و می تواند انرژی زیاد مورد استفاده در یک ویلا را به خوبی تامین کند.

 

استفاده کردن از تکنولوژی‌های دوست‌دار محیط زیست در ویلای مدرن 

15- استفاده کردن از تکنولوژی‌های دوست‌دار محیط زیست در ویلای مدرن

در صورتی که به فکر ساخت یک ویلای مدرن هستید، می توانید ویلای خود را به گونه ای طراحی کنید که با محیط زیست سازگاری داشته باشد. استفاده از مواد و وسایل دست دوم، ولی نو و قابل استفاده برای آشپزخانه یکی از این موارد است. همچنین سعی کنید در طراحی داخلی آشپزخانه مدرن از لوازمی استفاده کنید که باعث کاهش مصرف آب می شود و یا از تکنولوژی‌های مربوط به محیط زیست استفاده کنید.

 

16- برنامه ریزی برای نورپردازی داخلی ویلای مدرن

در طراحی ویلا مدرن علاوه بر این که باید استفاده حداکثری از نور طبیعی داشته باشید، دستیابی به نور مصنوعی متعادل نیز اهمیت زیادی دارد. توجه به روشنایی ویلای مدرن شما باید از قبل برنامه ریزی شده باشد.

 

17- حمام شیشه‌ای در اتاق‌های ویلای مدرن

اغلب ویلاهای مدرن، دارای فضاهای بزرگی همراه با چند اتاق بزرگ می باشند. بهتر است که در هر اتاق حمام و سرویس بهداشتی تعبیه کنید. قرار دادن یک حمام شیشه‌ای در اتاق ویلا، در ایجاد یک فضای مدرن تاثیرگذار است.

 

18- آشپزخانه مدرن در دکوراسیون ویلای مدرن

برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا مدرن، استفاده زیادی از اپن نمی شود و به جای آن میز ناهار خوری یا میز جزیره مدرن قرار داده می شود و فضا بسیار دلبازتر و دلنشین‌تر می شود.

 

19- داشتن یک تم مجزا در هر بخش از ویلا به سبک مدرن

در طراحی داخلی ویلا مدرن هر بخش و هر اتاق از دکوراسیون، تم رنگی مخصوص به خودش را دارد. این کار فضای داخلی ویلا را از یک نواختی خارج می کند و چشم‌انداز زیبایی را به وجود می آورد.

 

20- فضاهای ذخیره ای و انباری در ویلای مدرن

در دکوراسیون ویلا به سبک مدرن، فضاهای انباری و ذخیره ای که در مکان مناسب با حجم کافی می باشند، دارای ارزش بالایی هستند. این فضاهای ذخیره ای می توانند محلی جهت ذخیره سازی مواد غذایی در آشپزخانه، یا مکانی برای نگهداری خرت و پرت‌ها در زیرزمین باشد. با توجه به این نکته که در سبک مدرن از شلوغ کردن فضا پرهیز می شود، طراحی حرفه ای فضاهای ذخیره سازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

طراحی داخلی ویلا دوبلکس مدرن

طراحی داخلی ویلا دوبلکس مدرن

طراحی داخلی ویلا دوبلکس مدرن، بر اساس ایجاد یک ارتباط سیال و آزاد در بین طبقات ویلا با یکدیگر است، به این معنا که تنها به وسیله‌ی یک راه پله که ویژگی اصلی تمام ویلا‌های دوبلکس می باشد و بدون هیچ گونه مانع فیزیکی، این ارتباط ایجاد می شود.

دوبلکس معمول‌ترین روش برای طراحی ویلا مدرن دو طبقه است. یکی از روش‌های محبوب برای طراحی ویلا دوبلکس، باز گذاشتن کف طبقه بالایی رو به فضای پایین و ایجاد یک وٌید است. وٌید، فضاهای وسیع‌تر و روشن‌تری را ایجاد می کند و همچنین فضای خوبی برای اجرای راه پله می باشد تا ارتباط فیزیکی بین طبقات میسر شود.

پس باید بدانید که فضای داخلی ویلا دوبلکس مدرن، اغلب به شکل پلانی باز تعریف می شود. از این رو بهتر است برای فضا سازی‌های مختلف به جای استفاده کردن از مرز بندی‌ها و ایجاد کردن بخش‌های جدا از هم و محصور، از روش‌های خلاقانه در معماری همانند استفاده جسورانه از متریال مختلف، ارتفاع متغیر سقف کاذب‌ها و ایجاد اختلاف سطح بهره‌مند شد.

 

طراحی داخلی ویلا کوچک مدرن

طراحی داخلی ویلا کوچک مدرن

یکی از سبک‌هایی که در ویلاهای کوچک نتیجه خوبی دارد سبک مدرن است. در سبک مدرن از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده می شود که این خصوصیت خود باعث بازتاب نور بیشتر شده و فضای داخلی را بزرگتر نشان می دهد.

به کار بردن مبلمان و آبجکت‌های کاربردی و چند منظوره مانند تخت خواب تاشو و مبل‌های تخت شو در سبک مدرن ویلا فضای بهینه‌تری را ایجاد می کند.

همچنین استفاده از جداره‌های شفاف که همان پنجره‌های سراسری و بزرگ می باشند، می توانند نور طبیعی مناسبی را به داخل فضا دعوت کنند و باعث بزرگتر دیده شدن فضای ویلای کوچک مدرن از لحاظ بصری شوند.

بهتر است در ویلاهای کوچک از مبلمان و پرده های ساده و شیک استفاده شود تا بتوانید از نور طبیعی در این فضاها حداکثر استفاده را ببرید.

به طور کلی از شلوغ کردن فضای ویلای کوچک مدرن پرهیز کنید و تلاش کنید فضایی لوکس و ساده را داشته باشید.

 

 

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون ویلا مدرن یکی از موارد پرچالش و جذاب می باشد که ممکن است خانواده‌ها و صاحبان ویلا با آن مواجه شوند. گرفتن راهنمایی از یک متخصص و به دست آوردن اطلاعات در این زمینه، یکی از راه‌های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا می باشد. علاوه بر این، شما می توانید با بهره بردن از ایده‌هایی که در این مطلب به آن اشاره شد، فضای داخلی ویلای خود را به بهترین شکل ممکن به سبک مدرن بچینید.

اگر شما نیز ایده ای به ذهنتان می رسد، خوشحال می شویم با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.