10 اصل برتر طراحی دکوراسیون ویلا مدرن - سازه برتر



طراحی دکوراسیون ویلا مدرن

10 اصل برتر طراحی دکوراسیون ویلا مدرن

رعایت اصول طراحی دکوراسیون ویلا، برای داشتن یک محیط آرامش‌بخش و زیبا در ویلا بسیار مهم و حیاتی است. اگر ویلاها مطابق با اصول طراحی ساختمان ویلا ساخته شوند، می‌توانند آسایش و رفاه  بیشتری را برای زندگی تامین کنند. طراحی دکوراسیون ساختمان و ویلا یک فرآیند ویژه است که باید توسط افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه انجام شود.

افرادی که به عنوان طراحان ویلا از نظر معماری بیرونی و نمای داخلی فعالیت می‌کنند، باید واقعاً به این کار مشتاق باشند و با علاقه زیاد به جزئیات بپردازند؛ اصول طراحی ویلا و ساخت و ساز را به خوبی مطالعه کرده باشند و دقیقاً بدانند که چگونه باید تمام مراحل را دنبال کنند و هزینه طراحی ساختمان چقدر است.

نتیجه نهایی یک طراحی منحصر به فرد برای ویلا مدرن، دستیابی به ساختمانی است که بیشتر از آنچه انتظار می‌رود لذت‌بخش باشد و شایسته زندگی ‌باشد. بهترین ترفندها و راهکارهای  طراحی دکوراسیون ویلا شیک و مدرن را، که بیشتر در ویلاهای شمال به کار می رود می‌توانید در این مقاله از سازه برتر مطالعه کنید.

 

 

اصول طراحی دکوراسیون ویلا مدرن و شیک

اگر می‌خواهید زیباترین طراحی را برای ویلای خود داشته باشید و مشتریان بیشتری را برای ساختمان ها جذب کنید، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. نحوه طراحی ویلا، محاسبه هزینه‌های طراحی ساختمان و در نظر گرفتن تمام عناصر طراحی نمای داخلی و بیرونی اهمیت زیادی دارد.

قبل از ورود به بحث آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون ویلا، باید تعیین کنید که کدام یک از سبک‌های طراحی را می‌پسندید. معماری به سبک مینیمالیسم یا معماری به سبک کلاسیک و باستانی باهم تفاوت دارند. نوع کاربردی که یک ویلا در یک منطقه دارد، باز هم به طراحی ساختمان باز می‌گردد.

به این مفهوم که بعضی از انواع ویلاها از سبک کلاسیک پیروی می‌کنند، اما از نمای فلزی و استیل و شیشه ای بهره‌مند هستند و بعضی دیگر از ویلاها ساختار مدرن دارند، اما از مصالح مقاوم و بتنی و با ساختار خلاقانه برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. طراحی ویلا مدرن، ملموس‌تر و ساده‌تر است و به طور کلی با سبک ویلای کلاسیک فرق دارد.

یک ساختمان مدرن، آرامش دهنده است و به نوعی شما را با زندگی امروزی پیوند می‌دهد. اما یک طراحی کلاسیک برای ویلا، شما را به دنیای قدیم، جایی در معماری باستان می‌برد. یک طراح حرفه‌ای، باید به تمام این سبک‌های طراحی ویلا مسلط باشد و مناسب‌ترین ایده‌ها را اجرا کند.

اصول طراحی دکوراسیون ویلا

در این بخش اصول طراحی ویلا مدرن را که بسیار پر طرفدار است برای شما شرح خواهیم داد:

 

انتخاب مناسب رنگ‌ها در اصول طراحی ویلا مدرن

رنگ‌ها جزو جدایی ناپذیر از طراحی ویلا هستند. ترکیب درست رنگ‌ها برای طراحی داخلی یک ویلا مدرن یا نمای بیرونی اهمیت بسیاری دارد. بعضی از طراحان داخلی، رنگ‌های خنثی را با رنگ‌های تیره و پررنگ ترکیب می‌کنند. در طراحی به سبک مدرن، تزئینات داخلی معمولاً از رنگ‌های پاستلی استفاده می‌شود. این مورد به هیچ عنوان صاحب ویلا را مجبور نمی‌کند که از یک رنگ استفاده کند و شما به عنوان صاحبخانه می‌‌توانید هر رنگی را که تمایل دارید انتخاب کنید.

برای طراحی ویلا در قسمت نمای داخلی، رنگ‌هایی را استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند یا شرایط را در حالت متعادل تنظیم کنند. بهترین راه این است که رنگ‌ها را از پالت رنگ انتخاب کنید. بعضی از زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی و طراحی ویلا مدرن، شامل ترکیبی از نقره‌ای و سفید، کرمی روشن، نارنجی و قهوه‌ای، خاکستری تیره و سفید، زرد روشن، ترکیبی از خاکستری و سفید، ترکیبی از آبی کاربنی و سفید و بسیاری موارد دیگر است. از رنگ‌هایی استفاده کنید که آرامش‌بخش بوده و احساس خوشایندی برای شما داشته باشند.

 

نورپردازی عامل مهم در طراحی ویلا مدرن

شکی در آن نیست که تمام ویلاهای لاکچری و مدرن، به نوعی از زیباترین ایده‌های نورپردازی استفاده می کنند و این دقیقاً همان چیزی است که در اصول طراحی ویلا به آن توجه می‌شود. یک طراح حرفه‌ای و با تجربه به خوبی می‌داند که در کدام قسمت‌های ویلا باید از چه سبکی از نورها استفاده کند. ویلاهایی که زیباترین و بهترین نورپردازی را دارند، ظاهری شفاف و سبک را ارائه داده‌اند.

نورهای مخفی در دیواره بیرونی ویلا، چراغ‌های دیواری که در قسمت‌های مختلف نمای بیرونی و حیاط محوطه نصب می‌شود، نورافکن‌های بزرگ و کوچک یا چراغ‌های کم‌نور رنگی که در تراس و بالکن نصب می‌شوند، همگی جزء اصول طراحی ویلا مدرن هستند.

 

طراحی ویلا مدرن با بافت‌ها و الگوها

طراحی ویلا مدرن در شمال با الگوگیری و توجه به بافت‌ها شاید یک عبارت ناملموس برای شما باشد. اگر می‌خواهید از الگو و بافت خاصی در طراحی ساختمان استفاده کنید باید به حجم‌های هندسی و چند ضلعی‌ها یا استفاده از خطوط شکسته، مورب یا منحنی بسیار دقت کنید.

بافت‌ها و الگوها در ویلا، معماری بیرونی و نمای داخلی را منحصر به فرد و زیبا نشان می‌دهد. الگوها و بافت‌ها همچنین در دکوراسیون داخل هم دیده می‌شوند. کافیست شما کفپوش‌ها، لوازم تزئینی، دیوارکوب ها و اشیای دیگر را به صورت کاملاً منحصر به فرد انتخاب کنید. همچنین در دکوراسیون داخلی توجه به بافت سنگ، چوب، شیشه و فلز یا ترکیبی از آن‌ها، طراحی ویلا را متنوع‌تر می‌کند.

 

موقعیت پنجره‌ها در طراحی ویلا مدرن

پنجره‌ها هم جزء اصول طراحی ویلا مدرن به حساب می آیند. طرح‌‌های مختلف پنجره وجود دارد که همیشه تکمیل‌کننده نمای بیرونی یک ساختمان است. در طراحی برای ویلاهای لاکچری و مدرن باید پنجره های شیشه‌ای با قاب‌های باریک و آلومینیومی استفاده شود. اگر بتوانید پنجره‌های جدید و مدرن را به ویلا اضافه کنید، نمای بیرونی، جذاب‌تر خواهد شد.

در طراحی ویلا مدرن موقعیت پنجره‌ها را در نظر داشته باشید که چه میزان نور طبیعی وارد ساختمان می‌شود و اندازه و ابعاد پنجره‌ها چقدر است. بعضی از ویلاهای لاکچری، پنجره‌های گسترده و وسیع به صورت سقف تا کف دارند. این ویلاها بسیار پر نور و جذاب هستند.

 

فضای انباری یا ذخیره‌سازی در ویلا

یکی دیگر از اصول طراحی ویلا مدرن، پرداختن به فضای ذخیره‌سازی کافی در ساختمان است. در اکثرطراحی‌های مدرن، از انباری‌ها یا طرح‌های خلاقانه استفاده می‌شود که برای ذخیره کردن یا نگهداری لوازم و اشیا، طراحی منحصر به فردی دارد. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند که ویلای شیک‌تری داشته باشید و از لوازم خود به خوبی نگهداری و مراقبت کنید. فضای ذخیره‌سازی می‌تواند کمد لباس باشد یا کابینت‌ها و طبقه ها برای نگهداری لوازم آشپزخانه؛ کتاب‌ها، پرونده‌ها و غیره.

طراحی دکوراسیون ویلا مدرن

طراحی ویلا با توجه به فضای داخلی

یکی از اصول طراحی ویلا این است که فضای بیشتری را برای زندگی در اختیار ساکنین قرار دهد. ویلاهای مدرن، فضای آزادتری دارند. سقف این ویلاها بلندتر است و زمانی که اسباب و اثاثیه و مبلمان را داخل آن می‌چینید، ازدحام و شلوغی را مشاهده نمی‌کنید. اگر طراحی به درستی انجام شود، فضای کافی برای چیدمان لوازم تزئینی اضافی یا مبلمان حتماً وجود خواهد داشت.

انواع مبلمان چوبی، پلاستیکی، پارچه ای یا فلزی در ویلاهای کلاسیک لوکس یا مدرن قابل استفاده هستند. انتخاب رنگ مناسب و نوع مبلمان با توجه به سلیقه شما انجام می‌ شود. برای طراحی داخلی ویلا لازم نیست که لوازم گران‌قیمت به کار ببرید؛ کافی است که ایده‌های جدید را بررسی کنید و آنچه نیاز دارید را خریداری کنید.

از راهکارهای دیگری که به شما کمک می‌کند طراحی ویلا را زیباتر انجام دهید، توجه به لوازم ‌تزئینی است. قفسه‌ها، گلدان‌ها، صندلی راحتی در بالکن، یک صندلی در نزدیکی ورودی ویلا، محوطه سازی ویلا و دیوار کوب‌ها، مواردی هستند که باعث می شود ویلا برای زندگی، بهتر و زیباتر باشد.

 

طراحی ویلا و سالن ناهار خوری

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در طراحی ویلا لاکچری و مدرن در شمال وجود دارد، طراحی سالن ناهارخوری است. برای محل غذاخوری در یک ویلا، باید یک مکان کاملا مجزا طراحی شود. طراح ویلا تصمیم می‌گیرد که این قسمت یک فضای معمولی باشد یا یک اتاق شام لاکچری، همچنین فضای کافی برای چیدمان میز ناهارخوری، لوازم مربوط به غذا خوردن و صندلی‌ها هم در نظر گرفته می‌شود. اجرای دکوراسیون داخلی این مکان باید با رنگ‌هایی همراه باشد که در هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری به وجود بیاورد.

 

طراحی اتاق خواب در ویلا

اتاق خواب، جایی است که باید آرامش را برای افراد به وجود آورد. در نظر گرفتن فضای کافی برای تخت و چیدمان مبلمان، طراحی فضای مناسب برای نصب سیستم های روشنایی، لامپ های مخفی یا آباژور و حتی مکان مناسب برای یک حمام اختصاصی در داخل اتاق خواب، جزو مهمترین نکات یک طراحی مدرن است.

بعضی از ویلاهای لاکچری و مدرن، در اتاق خواب یک وان جکوزی مجهز به آب گرم و یک استخر شنا دارند که این بخش را جذابتر ساخته است. بهتر است اتاق خواب دارای تراس یا بالکن باشد. در برخی از سبک ‌های طراحی هم فضایی برای ذخیره ‌سازی لوازم یا وسایل ورزشی در نظر گرفته می‌شود. هر اندازه فضای بیشتری در یک ویلا وجود داشته باشد، طراحی ویلا، انعطاف پذیرتر و متنوع‌تر خواهد بود.

طراحی آشپزخانه ویلا

طراحی آشپزخانه در ویلا

آشپزخانه می‌تواند طرح های مختلفی داشته باشد. آشپزخانه اپن برای ویلاها خیلی پرطرفدار است، اما بعضی از مدل های آشپزخانه به صورت طراحی مدرن ساخته می‌شود و بخش اپن آشپزخانه در واقع، یک کانتر است که از مصالح مرغوب درست شده و با صندلی های اپن تزیین می شود.

توجه به نورپردازی در آشپزخانه، این قسمت را زیباتر می‌کند. انتخاب کابینت مناسب برای ویلا هم ایده دیگری است که در طراحی داخلی ویلا مدرن به آن پرداخته می‌شود و سعی می شود کابینت های ساده‌تری انتخاب شود. در طراحی ویلا مکان دقیق سینک ظرفشویی و کابینت کاملاً مشخص است.

 

طراحی ویلا در قسمت سرویس بهداشتی و حمام

بسیاری از ویلاهای لاکچری و مدرن در هر قسمت یا هر طبقه یک سرویس بهداشتی مجزا دارند. به عنوان مثال، طراحی ویلا دوبلکس و طراحی ویلا تریپلکس به همراه یک حمام و سرویس بهداشتی در هر طبقه اجرا می‌شود. با توجه به فضایی که در ویلا قرار دارد، می‌توان مساحت حمام و سرویس بهداشتی را افزایش داد.

در صنعت ساختمان بهتر است برای حمام و سرویس بهداشتی با طرح های مدرن، از کاشی سرامیکی، کابینت هایی به رنگ روشن و نمای شیشه ای استفاده کرد. به صورت کلی برای این قسمت از ویلا، رنگ های سفید، بژ، کرمی، خاکستری یا رنگ های تیره نظیر قهوه ای و سبز پرطرفدارتر هستند. اگر به نمای ویلاهای لاکچری نگاه کنید از نحوه طراحی سرویس بهداشتی و حمام شگفت‌زده می‌شوید.

 

تبلیغات معماری در سازه برتر

شرکت های معماری و طراحی دکوراسیون می توانند خدمات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند و از این طریق مشتریان جدیدی را جذب کنند و سفارشات بیشتری دریافت کنند.

نکته مهم در خصوص انتشار تبلیغات معماری در سازه برتر این است که امکان انتشار آگهی بصورت نامحدود و بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تمدید وجود دارد و علاوه بر آن، شرکت های معماری می توانند در کنار توضیحات کامل خود، از تصاویر و فیلم های تبلیغاتی نیز در آگهی خود استفاده کنند.

ضمنا صفحه آگهی شما در گوگل ایندکس (ثبت) خواهد شد و افرادی که به دنبال خدمات شما هستند، می توانند با جستجو در گوگل، صفحه آگهی شما را مشاهده کرده و بصورت مستقیم با شما در ارتباط باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش آگهی روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات معماری

 

طراحی ویلا مدرن

مزایای طراحی ویلا مدرن

خلاقیت در طراحی

در این سبک از طراحی ویلا عناصر معماری به گونه دیگری تفسیر و تعریف می شوند. به عنوان مثال تقارن به تعادل تغییر شکل پیدا می کند. این مورد کمک می کند تا معمار فارغ از دغدغه های حفظ فرم، بر روی عملکرد فضا با بهترین تناسبات ممکن تمرکز کند. بنابراین در طراحی پلان ویلای مدرن، معمار از ابتکار و آزادی عمل بیشتری برخوردار است. به همین علت در ویلاهای به سبک مدرن فضاهای بدون استفاده و پرت به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند.

 

نورگیری بهتر

در طراحی ویلای مدرن توجه زیادی به بهره گیری از نور طبیعی می شود. در این سبک نورگیری، به ساخت پنجره های بزرگ در سمت جنوبی بنا محدود نمی شود. پنجره در سبک معماری مدرن در هر وجهی از ساختمان به کار می رود، اما با ابعاد و اندازه های مختلف، تفاوت ابعاد در پنجره‌ها به خاطر جلوگیری از نور زدگی در ساختمان‌ها و کنترل حریم خصوصی ایجاد می شود. همانطور که وجود پنجره های بزرگ انرژی های مربوط به روشنایی را کاهش می دهد. از طرفی نیز ممکن است باعث افزایش دریافت انرژی گرمایی خورشیدی شود. بنابراین تسلط و آگاهی معمار به مباحث انرژی در ساختمان خیلی مهم است.

 

امکان گسترش در آینده

برنامه توسعه در هر ویلایی باید مورد توجه قرار گیرد. جمعیت خانواده ها در طول زمان افزایش پیدا می کند، پس فضاهای مورد نیاز در ویلا هم باید افزایش پیدا کند. در طراحی و ساخت ویلا مدرن، این امکان به راحتی برای مالک وجود دارد، تا با کمترین تاثیر بر روی فرم ویلای اصلی، بناهای پیرامونی را احداث کند. همانطور که در بالا اشاره شد، متکی نبودن این سبک به تقارن، این امکان را به وجود می آورد تا گسترش بنا در هریک از جبهه های اصلی، زیبایی نمای ظاهری را با مشکل مواجه نکند.

 

طراحی دلپذیر و زیبا در ویلاهای مدرن

یک ویلای مدرن، حاصل تعادل بین طراحی، زیبایی و بهره وری عملکردی است نه فقط اجزا، هدف اصلی طراحی در نمای ویلاهای مدرن، خلق یکپارچه ارزش‌های زیبایی شناختی و پرهیز از ساختارهای غیرضروری است. به یاد داشته باشید که ممکن است سالیان طولانی را در این ویلا زندگی کنید، پس بسیار مهم است تا زیبایی فارغ از تزئییات و در ارزش های زیبایی شناسی ایجاد شود.

 

ویلای مدرن دوست دار محیط زیست

سبک طراحی ویلای مدرن، توجه بسیار زیادی به بهره وری محیطی و صرفه جویی انرژی در ساختمان دارد. پس انتخاب مصالح، عایق ها یک فرآیند برنامه ریزی شده بوده و تنها سلیقه در آن دخیل نیست. بازتولید انرژی و استفاده حداکثری، یکی از اهداف این سبک می باشد. بهره گیری صحیح انرژی شامل ایجاد صحیح جریان هوا، کاهش مصرف انرژی برای روشنایی، صرفه جویی در مصرف آب و غیره نیز می شود. بدین گونه است که ما به عنوان معمار و شما به عنوان مالک می توانیم با استفاده اصولی از سبک های معماری به حفظ سیاره زمین و کشورمان کمک کنیم.

 

طراحی دکوراسیون ویلا

هزینه طراحی ویلا

هزینه طراحی دکوراسیون ویلا و اجرای آن با توجه به مصالحی که به کار می‌رود و نوع فضایی که در اختیار وجود دارد، تغییرات قیمت مصالح و دستمزد نیروی کار محاسبه می‌شود.

 

 

سخن پایانی

اصول طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن، لوکس یا کلاسیک، دنیای پیچیده‌ای دارد. هرچه یک ویلا، زیباتر طراحی شده باشد؛ در زمان فروش، مشتریان بهتری را به خود جذب می‌کند. امکانات یک ویلا دقیقاً همان چیزی است که در نقشه اولیه تعیین می‌شود. ما در این مطلب شما را با اصول طراحی دکوراسیون ویلای مدرن، که یکی از سبکهای پرطرفدار برای ساخت و ساز ویلا است و همچنین مزایای آن آشنا کردیم، امیدواریم که این مطلب برایتان مفید باشد.