12 مورد از بهترین مزایای طراحی روف گاردن با چوب پلاست - سازه برتر



کاربرد چوب پلاست در روف گاردن و مزایای آن

در سال‌های اخیر طراحی کلی روف گاردن با چوب پلاست (wpc) از محبوبیت زیادی در ساخت ویلا برخوردار شده است. چوب پلاست و محصولات آن، یکی از پرکاربردترین مصالح برای طراحی یک فضای صمیمی و گرم در بام سبز به شمار می روند.

در واقع از پشت بام‌ها به عنوان نمای پنجم در ویلاها یا ساختمان‌ها یاد می شود، به همین دلیل نباید از بام‌ها غافل شد و باید از متریالی با مقاومت بالا و زیبایی منحصر به فرد در ساخت آن استفاده کرد که به دلیل مقاومت پایین چوب و هزینه زیاد آن، استفاده از محصولاتی مانند چوب پلاست در روف گاردن گزینه خوبی است.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در خصوص طراحی کلی روف گاردن با چوب پلاست بیشتر بدانیم.

 

طراحی روف گاردن با چوب پلاست

طراحی روف گاردن با چوب پلاست

روف گاردن چوب پلاست، نوعی از پشت بام سبز است که بیش از هر متریالی از چوب پلاست، در اجرا و طراحی آن استفاده شده است. چوب پلاستیک جایگزین خوبی برای چوب طبیعی برای استفاده در محوطه سازی ویلا است.

جنس اصلی چوب پلاست، از ترموپلاستیک‌ها و فیبرچوب می باشد. نام دیگر این نوع مواد پلی وود است و با استفاده از دورریزهای چوب مثل خورده چوب‌ها، پسماندهای پلاستیکی و کشاورزی تولید می شود.

روف گاردن چوب پلاست، در موقعیت‌های گوناگونی مانند طراحی کف، طراحی مبلمان، آلاچیق، پرگولا، طراحی جعبه گل، طراحی کف عرشه و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. نکته کلیدی این است که دستان طراح در طراحی آن کاملا باز است و با کمک اشکال و طرح‌های متنوع از چوب پلاستیک، روف گاردنی با اشکال زیبا و کاربردی ساخته می شود.

 

اجرا و نصب چوب پلاست در روف گاردن

نصب چوب پلاست در روف گاردن، کار بسیار راحتی است و قطعات آن از قبل در کارخانه‌ها درست شده اند و به دلیل وزن کم، قابلیت حمل و نقل آسان‌تری هم دارند. از این رو برای نصب و حمل عناصر چوب پلاست نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نیست و به همین جهت هزینه‌های زیادی متوجه کارفرما نمی شود.

 

کاربرد چوب پلاست در روف گاردن 

کاربرد چوب پلاست در روف گاردن

چوب پلاست در روف گاردن، دارای کاربردهای زیادی است که در این بخش از سازه برتر، به معرفی آن‌ها می پردازیم:

 

مبلمان چوب پلاست در روف گاردن

پشت بام نمای پنجم ویلا یا ساختمان است. از این رو اجرای مبلمان چوبی پلاستیکی، می تواند ظاهری جذاب و زیبا برای ویلا یا ساختمان به وجود آورد. یکی از مزایای استفاده از متریال چوب پلاست برای مبلمان بام سبز، تنوع و زیبایی منحصر به فرد محصولات آن در صنعت ساختمان می باشد. تنوع رنگ‌ها و طرح‌ها، امکان ایجاد اشکال متنوعی از مبلمان روف گاردن را فراهم می کند.

مقاومت چوب پلاست (WPC) باعث افزایش طول عمر مبلمان و اجزای روف گاردن می شود و در دراز مدت می توان از آن استفاده بهینه‌تری کرد.

 

به کار بردن پرگولا از جنس چوب پلاست در بام سبز

پرگولاهای چوب پلاست، نیز می توانند در طراحی روف گاردن ویلا استفاده شوند. پرگولای چوب پلاستیکی، به خاطر اینکه می تواند فضایی صمیمی و دوستانه‌تر را به وجود آورد، کاربرد زیادی در روف گاردن دارد.

 

آلاچیق از جنس چوب پلاست در روف گاردن

آلاچیق چوبی نصب شده بر روی روف گاردن، علاوه بر زیبا و شکیل بودن، وزن سبک و حمل و نقل راحتی دارد و هزینه حمل و نقل برای انتقال به پشت بام نسبتاً پایین است. به همین دلیل استفاده از آلاچیق و ساخت سایبان‌های چوبی پلاستیکی، برای بام سبز انتخاب خوبی است.

 

ایجاد پارتیشن چوب پلاست در بام سبز

بخش‌های خاصی از فضای روف گاردن و پشت بام وجود دارد که می خواهید در معرض دید نباشند، بهترین راه برای انجام این کار این است که این قسمت های بام سبز خود را با استفاده از پارتیشن‌ها از بقیه جدا کنید. شما می توانید پارتیشن‌هایی را نصب کنید که دارای درب رفت و آمد هستند. وودپلاست قادر است این پارتیشن‌ها را به زیباترین شکل ایجاد کند.

 

فلاورباکس چوب پلاست بام سبز

فلاورباکس های پلاستیکی پشت بام، به دلیل داشتن اشکال مختلف و کاربردهای گسترده، برای تزئینات مختلف روف گاردن استفاده می شوند. چوب پلاستیک، یک ماده منعطف است که می توان آن را به اشکال مختلف در کارخانه‌ها ساخت. بنابراین طراحی جعبه گل روف گاردن با چوب پلاستیکی، بسیار محبوب است.

 

دیوارپوش چوب پلاستیک در روف گاردن

گاهی اوقات برای پوشاندن دیوارهای بام سبز نیاز به نوآوری و خلاقیت خاصی است. یکی از این مواد مدرن الوار پلاستیکی است. الوارهای پلاستیکی دارای خاصیت عایق حرارتی و رطوبتی بالایی هستند و استفاده از آن گزینه بسیار خوبی برای پوشش دیوارهای بام سبز است. علاوه بر این، پوشش دیوار روف گاردن با چوب پلاستیکی، مقاوم در برابر سایش، مقاوم در برابر فشار و غیر قابل تغییر شکل است.

 

کفسازی روف گاردن چوب پلاست

اجرای طرح‌های کف چوبی، همیشه یکی از گزینه‌های در دسترس و محبوب بوده است. رنگ‌های گرم چوب به کف بام سبز زیبایی خاصی می بخشد که هیچ ماده دیگری نمی تواند جایگزین آن شود. از الوار پلاستیکی به دلیل بافت نزدیک به چوب برای کفپوش روف گاردن نیز استفاده می شود. از ویژگی‌های کفپوش روف گاردن چوب پلاستیک، می توان به مقاومت در برابر آب و مقاومت در برابر سایش و ضربه پذیری آن اشاره کرد.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

فروشندگان مصالح ساختمانی برای فروش بیشتر، تولیدکنندگان تجهیزات ساختمانی برای داشتن مشتری بیشتر و پیمانکاران ساختمانی برای دریافت پروژه های بیشتر نیاز به تبلیغ دارند. تبلیغات نادرست و کور موجب دور ریختن سرمایه است. در واقع تبلیغات کور به تبلیغاتی گفته می شود که جامعه هدف را نشانه نمی گیرد. ولی سایت سازه برتر، یک سایت تبلیغاتی تخصصی ساختمان است که مخاطبان آن، افرادی هستند که در حوزه ساختمان سازی فعالیت دارند، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات مرتبط با صنعت ساختمان باشد.

مزیتی که سازه برتر دارد این است که شما می توانید تبلیغات ساختمانی خود را به صورت دائمی در آن ثبت کنید، همچنین این امکان را دارید که برای ثبت آگهی خود از تصاویر متعدد و فیلم‌های تبلیغاتی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

مزایای روف گاردن چوب پلاست

مزایای روف گاردن چوب پلاست

نصب آسان

چوب پلاست، وزن سبکی دارد و حمل آن آسان است و به دلیل پیش ساخته بودن قطعات آن، حتی افراد غیر حرفه ای نیز می توانند آن را در محل نصب کنند.

 

مقاومت در برابر آب و هوا

مبلمان و اجزای بام سبز چوبی پلاستیکی در فضای باز هستند، بنابراین باید بتوانند در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کنند و تغییر شکل ندهند.

 

مقاومت در مقابل هجوم حشرات و کپک زدگی

روف گاردن‌های چوب پلاستیکی، در برابر عوامل بیرونی همانند کپک زدگی و حیوانات چوب خوار مقاوم هستند، به همین دلیل ماندگاری بالا و عمر طولانی دارند.

 

تنوع زیاد محصولات چوب پلاست

استفاده از مواد مشابه برای تولید محصولات مختلف اغلب دشوار است. زیرا محصولات متنوع در شرایط به خصوصی ساخته می شوند و برای ساخت هر محصول باید واکنش ماده اولیه یا ساختار آن را تغییر داد. الوار پلاستیک آنقدر انعطاف پذیر است که به راحتی می توان از آن برای طراحی و تولید وسایل گوناگون برای روف گاردن استفاده کرد.

 

مقاومت چوب پلاست در برابر خش و ضربه

وجود خط و خش همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در نگهداری انواع وسایل منزل و یا ویلا است. شما می توانید چوب پلاست را بدون هیچ نگرانی از افتادن خش روی آن، برای بام سبز خود انتخاب کنید. به صورت کلی، این ماده در سریع‌ترین زمان ممکن به ضربه‌ها و خراش‌ها واکنش مناسب نشان می دهد و کمترین صدمه را به آن وارد می کند. در واقع چوب پلاست انتخاب خوبی برای دکوراسیون فضای روف گاردن شما خواهد بود.

 

قابلیت شستشو با مواد گوناگون

قابل شستشو بودن از مزیت‌های اصلی چوب پلاستیک است، که علاوه بر کاهش کثیفی موجود در آن می تواند زیبایی و طراوت مواد را نیز افزایش دهد. همچنین، اگر از WPC یا همان چوب پلاست، در دکوراسیون روف گاردن و حیاط خود استفاده کنید، خواهید دید که بهترین نتیجه را دریافت می کنید.

 

قابل بازیافت و کم ضرر

بازیافت مواد شیمیایی همیشه مهم بوده است، این ویژگی باعث افزایش کارایی این گونه مواد می شود. انواع چوب پلاست را می توان به راحتی بازیافت کرد. از این مواد در صنایع مختلف برای ساخت انواع وسایل تزیینی استفاده می شود و استفاده و تولید آنها در بام سبز نیز رو به افزایش است.

 

مقاومت چوب پلاست در برابر رطوبت

رطوبت در بعضی از شهرهای ایران همیشه بالاتر از حد استاندارد است. در این گونه شهرها خرید موادی که عایق حرارت و رطوبت باشند بسیار مهم خواهد بود. به همین علت توصیه می شود چوب پلاستیکی را خریداری کنید، که بتواند با محیط های مختلف با وجود رطوبت در آن سازگار شود.

به طور کلی موادی مانند ام دی اف و لترون، در برابر رطوبت دائمی و آب مقاوم نیستند. این نقص در این مواد می تواند آنقدر شدید باشد که، به تدریج از محافظت از چوب خود خسته شوید. ولی چوب پلاستیک در برابر آب و هوای بد مقاوم می باشد.

 

عدم نیاز به پوشش محافظ و یا رنگ

برعکس اکثر مواد که برای حفظ کیفیت بکر خود به رنگ یا روغن نیاز دارند، چوب پلاستیک به هیچ یک از این مواد نیاز ندارد. شما می توانید این ماده را به آسانی تهیه کنید و تنها به تمیزی آن اهمیت دهید، تا بتوانید همان کیفیت اصلی را حفظ کنید.

به طورمعمول روی مواد چوبی روغن محافظ یا رنگ می زنند، تا کیفیت آنها مانند روز اول باشد. بدون شک خرید این نوع روکش‌ها و رنگ‌ها و اجرای آن بر روی سطوح مورد نظر، زمان بر و هزینه بر است. در طول ساخت الوار پلاستیکی، دقت می شود که ترکیب مواد ترموپلاستیک، مقاومت مواد را در برابر شرایط جوی سخت افزایش دهد.

 

چوب پلاست روف گاردن

عمر مفید و دراز مدت بالای 20 تا 30 سال

چوب پلاست یکی از معدود موادی است که در طول زمان مقاومت خود را حفظ می کند. شما می توانید به راحتی یک محصول چوبی پلاستیکی را برای بام سبز خود بخرید و اطمینان داشته باشید که این ماده 20 تا 30 سال برای شما دوام می آورد. البته توجه به نگهداری از مواد چوب پلاستی نیز، می تواند در افزایش طول عمر مفید آن تاثیر زیادی داشته باشد.

 

مقاومت بالا در برابر اتصالات الکتریکی، اشتعال و جرقه

یکی از معایب چوب اشتعال پذیری بسیار زیاد آن است. این نقص شما را در ترس دائمی از آتش گرفتن موادتان نگه می دارد. اغلب، مواد چوبی به شدت می سوزند که حتی سایر مواد اطراف نیز آتش می گیرند.

مقاومت چوب پلاست، در برابر آتش همیشه مهم بوده است. این نوع مواد در برابر آتش، جرقه‌ها و اتصالات الکتریکی مقاوم هستند. جالب اینجاست که هر چه این مواد بیشتر در معرض آتش قرار گیرند، همچنان مقاومت آنها باقی می ماند.

 

کمترین تغییر انقباضی و انبساطی در تغییرات دمایی

اغلب تغییرات شدید دما باعث انبساط و انقباض شدید مواد مختلف می شود. این تغییرات ساختاری باعث انقباض و انبساط و همچنین تغییر در ساختارهای اولیه و نهایی می شود و همچنین خطر شکستگی مواد مختلف محصول را افزایش می دهد. به طور کلی، اگر مواد مختلف بتوانند تغییرات انبساط و انقباض را تحمل کنند، می توانند در برابر شرایط مختلف جوی نیز مقاومت زیادی داشته باشند.

برخلاف سایر مواد چوبی که با تغییرات دما منقبض و منبسط می شوند، چوب پلاست می تواند بسیار مقاوم باشد. ساختار این گونه مواد به شکلی است که هم می تواند کیفیت محصول را بالا ببرد و هم از شکستگی یا تغییر در ساختار محصول جلوگیری کند.

 

معایب روف گاردن چوب پلاست

اگر چوب پلاست به درستی نگهداری نشود، احتمال دارد با گذشت زمان شفافیت و رنگ خود را از دست بدهد و مانند روز اول زیبا و کاربردی نباشد. به طور کلی معایب چوب پلاستیک برای استفاده در روف گاردن، به مراتب کمتر از مزایای آن است و می توان آن را نادیده گرفت.

 

قیمت روف گاردن چوب پلاست

قیمت روف گاردن چوب پلاست

چوب پلاست، در مقایسه با چوب قیمت مناسب‌تری دارد و علاوه بر مقرون به صرفه بودن، از معایبی مانند انقباض و انبساط، پوسیدن در برابر رطوبت، و … که جزو ویژگی‌های چوب طبیعی است، مبرا می باشد.

 

 

جمع بندی

در این مقاله از مهم‌ترین مزایای چوب پلاست صحبت کردیم و گفتیم که این نوع متریال در شرایط مختلف جوی مقاومت خوبی دارد و می توان از آن به خوبی در ساخت انواع محصولات مانند آلاچیق و پرگولا و مبلمان و... برای روف گاردن استفاده کرد. همچنین قیمت چوب پلاست با توجه به نوع ماده ای که شما مورد نظر دارید، متنوع است. ولی به صورت کلی، این ماده کمترین قیمت را در میان دیگر مواد چوبی خواهد داشت. امیدواریم از مطالعه محتوای این مقاله رضایت کافی داشته باشید.