شناخت کامل ویژگی‌ها و انواع نمای شیشه ای اسپایدر - سازه برتر



ویژگی ها و انواع نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر با نام نمای شیشه‌ای عنکبوتی هم معرفی می‌شود که گذاشتن این نام به دلیل فرم یراق آلات مورد استفاده و سازه‌های پشتیبان نگهدارنده در این نوع نمای ساختمانی می باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌های نمای شیشه ای اسپایدر، شعاع نور زیاد آن است. این نوع نما را می توان با بالاترین کیفیت و متناسب با بودجه و سلیقه صاحبان ویلا یا ساختمان‌ها استفاده کرد. بهره گیری از بهترین مجریان و طراحان، می تواند در اجرای نمای شیشه ای اسپایدر در ساخت ویلا به شما کمک کند.

به سازندگان این نوع نمای شیشه ای و کارفرمایان پیشنهاد می کنیم، برای بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات در خصوص نمای شیشه ای اسپایدر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشند.

 

نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟

به صورت کلی نمای اسپایدر، دارای انواع سیستم‌های سازه ای در صنعت ساختمان، مانند اسکلت فلزی، اسکلت کابلی و سازه شیشه ای است که با توجه به هدف، هزینه و بارگذاری ساختمان یا ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از هر نوع ساختار شیشه ای در این گونه پوسته‌های نما مانعی ندارد و بر اساس نوع کاربری نما و شرایط محیطی، به وسیله تیم مهندسی نما تعیین می شود. یکی از ویژگی‌های کاربردی نمای شیشه ای عنکبوتی، انعطاف پذیری در طراحی آن می باشد.

 

طراحی نمای شیشه ای اسپایدر

اجرای نمای ویلا، همیشه پیچیدگی خاصی دارد و طراحی نمای شیشه ای اسپایدر نیز از این قاعده مستثنی نیست. تعداد محدودی از طراحان، توانایی طراحی نمای شیشه ای اسپایدر برای شما را دارند.

یکی از دلایل این موضوع این است که نمای شیشه ای اسپایدر با توجه به طراحی ساختمان، نیازمند جزئیات اجرایی خاصی است.

یکی دیگر از دلایل کم بودن تعداد طراحان متخصص این است که، نمای اسپایدر یکی از نماهای مدرن محسوب می شود و از آنجایی که از جنس شیشه ساخته شده است، هر طراحی ریسک اجرای آن را قبول نمی کند.

مهمترین عامل در طراحی نمای عنکبوتی، درک وضعیت فعلی سازه نمای ساختمان یا ویلا می باشد، لذا قبل از هر اقدامی باید محل پروژه به وسیله مهندسان نقشه بردار و حسابداران مورد بررسی قرار گیرد، تا طراحی نما متناسب با ساختار ساختمان شکل گیرد. از عوامل مهم در برداشت از زمین محل پروژه را می توان به نکات زیر اشاره نمود:

شرایط آب و هوایی در منطقه

مصالح سازه ای ساختمان (بتن-فلز)

نوع خاک سایت پروژه

میزان ارتفاع ساختمان

و …

 

ویژگی‌های نمای شیشه ای اسپایدر

همان گونه که قبلا گفته شد، بیشترین و مهمترین متریال مورد استفاده در نمای اسپایدر را شیشه تشکیل داده است، به همین جهت پانل‌های شیشه ای در نمای اسپایدر، اهمیت زیادی دارند.

در این بخش از سازه برتر، به معرفی خصوصیات شیشه نمای اسپایدر می‌پردازیم.

 

اجرای نمای شیشه ای اسپایدر بدون نیاز به قاب

عایق صوتی

داشتن نمایی یکنواخت و یکدست

عایق حرارتی

اجرای نما در اشکال گوناگون

تحمل فشار بالا

 

 

ابعاد نمای شیشه ای اسپایدر

ابعاد شیشه اسپایدر متفاوت است. هرچه قدر اندازه شیشه اسپایدر بزرگتر باشد، یعنی از جام استفاده کند، زیبایی کار بیشتر می شود.

ابعاد و اندازه نمای شیشه اسپایدر، با توجه به فضای پروژه هم قابل تغییر است. بنابراین برای مشخص کردن ابعاد شیشه اسپایدر، کمک گرفتن از یک کارشناس ضروری به نظر می رسد.

 

انواع نمای شیشه ای اسپایدر

انواع نمای شیشه ای اسپایدر

نکته ای که در استفاده از نمای شیشه ای اسپایدر، اهمیت زیادی دارد این است که این نوع نما با پنج روش مختلف، قابلیت اجرا دارد، که هر نوع از آن نوع کاربری و شرایط خاص خود را دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را نیز دارد، از انواع نماهای شیشه‌ای اسپایدر، می‌توان موارد زیر را نام برد:

نمای شیشه ای اسپایدر لوله‌ای

نمای شیشه ای اسپایدر فین گلس

نمای شیشه ای اسپایدر کابلی

نمای شیشه ای اسپایدر سازه خرپا

نمای شیشه ای اسپایدر اسپیس فریم

که در ادامه به شرح هر کدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

 

نمای اسپایدر روش لوله ای

نمای پرده عنکبوتی لوله ای، یکی از پر کاربردترین انواع اجرای این نوع نمای شیشه ای است، که در این روش از لوله‌ها یا مخازن عمدتاً فولادی به عنوان سیستم پشتیبانی نمای شیشه ای اسپایدر استفاده می شود.

در مرحله اجرای نمای شیشه ای اسپایدر با روش لوله ای، لوله‌ها به عنوان تکیه گاه عمل کرده و بارهای وارده مانند زلزله، باد و ... را به زمین و سازه منتقل می کنند.

 

نمای اسپایدر روش فین گلس

در این نوع نما به جای لوله، تیغه‌های شفاف به کار برده شده است، در حقیقت یکی از ویژگی‌های اصلی روش فین گلس در نمای شیشه ای اسپایدر، عدم وجود قاب و سیستم‌های نگهدارنده شیشه می باشد، در واقع هدف از ایجاد این نما، استفاده بهینه از نور طبیعی است.

بر روی نمای شیشه ای اسپایدر، فین گلس شیشه به شکل دو یا سه لایه نصب می شود، که بسته به نوع سازه ساختمان یا ویلا، می توان آن را ثابت و یا کشویی کرد.

 

نمای اسپایدر روش کابلی

به جای لوله‌ها یا تیغه‌های شیشه ای در نمای شیشه ای اسپایدر با روش کابلی، از سازه‌هایی با کابل‌هایی با مقاومت و استحکام بالا استفاده می کنند، که با استفاده از گیره‌های فولادی در تقاطع خود به طور دائم در جای خود ثابت می شوند. این کابل‌ها به وسیله جک‌های هیدرولیکی کشیده می شوند.

 

نمای اسپایدر به روش سازه خرپا

برای افزایش کارایی، بارهای وارده بر سازه (باد، گرما)، کاهش مصرف فولاد و ظاهر همگن و شفاف نمای شیشه ای اسپایدر به روش خرپا، از ترکیب سیستمی از میله‌ها و کابل‌ها استفاده می شود.

از این روش اجرای نمای عنکبوتی، می توان در ساختمان‌های بلندمرتبه استفاده کرد، زیرا اجرای نمای عنکبوتی خرپاها دوام و مقاومت بالایی دارد و همچنین می تواند حس زیبایی شناسی منحصر به فردی را به ساختمان منتقل کند.

 

نمای اسپایدر به روش اسپیس فریم

اسپیس فریم نمای اسپایدر، به فرم‌های مهندسی منظمی اطلاق می شود که در کنار هم قرار می گیرند و سازه ای را به وجود می آورند که ساده‌ترین آن‌ها یک سازه چهار ضلعی است که از چهار پیوند و شش عضو تشکیل شده است.

اجرای این نوع نمای اسپایدر را می توان در محل پروژه انجام داد و یا به شکل پیش ساخته و در کارخانه نصب و سپس به شکل پانل‌های آماده به پروژه انتقال داد.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

در صورتی که در زمینه صنعت ساختمان و بخصوص در بخش تولید و فروش انواع شومینه و وسایل گرمایشی دیگر فعالیت دارید، می توانید یک صفحه تبلیغاتی دائمی و کامل در سایت سازه برتر داشته باشید که محصولات و خدمات خود را بدون محدودیت در آن معرفی و تبلیغ کنید و مخاطبان سایت سازه برتر را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید و بدین ترتیب مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار خود سوق دهید.

در ضمن این نوع آگهی ساختمانی برای بالا رفتن رتبه سایت شرکت ساختمانی شما نیز موثر بوده و با ارجاع مخاطبان سازه برتر به سایت خودتان، می توانید بازدید از سایت خود را افزایش بدهید و با این کار اعتبار سایت شما هم در گوگل بیشتر خواهد شد و رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست خواهید آورد.

آگهی ساختمانی شما در سازه برتر مانند یکی از مقالات سایت منتشر خواهد شد و می تواند در نتایج برتر جستجوی گوگل نیز قرار بگیرد و مشتریان زیادی از طریق گوگل، آگهی شما را ببینند و با خدمات و محصولات شما آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات صنعت ساختمان

 

مزایای نمای شیشه ای اسپایدر

مزایای نمای شیشه ای اسپایدر

همان گونه که قبلا گفته شد، آشنایی با مزایای نمای شیشه ای اسپایدر، می‌تواند این امکان را برای کارفرمایان و طراحان به وجود آورد تا از نقاط قوت این نوع از نمای شیشه ای در نقاط ضعف ساختمان یا ویلا استفاده کنند، بنابراین در این بخش به بررسی مزایای نمای شیشه ای اسپایدر می‌پردازیم.

وزن سبک

انعطاف بالا

سرعت در اجرا

داشتن امنیت بالا

بالا رفتن شعاع دید

عایق صوتی و حرارتی مناسب

بالارفتن ارزش مالی ساختمان یا ویلا

سهولت در نظافت و نگهداری

بالارفتن نورطبیعی به فضای داخلی ساختمان و ویلا

 

وزن سبک

اجرای نمای اسپایدر به صورت خشک انجام می شود، بنابراین برای نصب پانل‌های شیشه ای به زیرسازی سازه ساختمان و یراق آلات، نیازی به ملات نیست، به این ترتیب وزن بار مرده هم در ساختمان کاهش پیدا می کند.

همچنین تمامی وزن این نوع نمای شیشه ای از صفحات و یراق آلات شیشه ای تشکیل شده است، بنابراین وزن کلی ساختمان در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگر سبک‌تر است و علاوه بر این نمای ساختمان می تواند در برابر عوامل طبیعی مانند طوفان و زلزله نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

 

انعطاف پذیری بالا

برای اجرای نمای عنکبوتی، می توانید از لوازم جانبی مختلف به صورت نقطه ای، شاخه ای یا کابلی استفاده کنید.

بهره بردن از این گونه یراق آلات برای اجرای نمای ساختمان نیز برای افزایش انعطاف نماهای ساختمان مفید است، بنابراین می توان از فرم‌های انعطاف پذیر در اجرای نماهای اسپایدر نیز استفاده کرد.

 

افزایش سرعت اجرایی

همان گونه که قبلا گفته شد، اجرای نمای اسپایدر به روش خشک و به طور کامل به صورت مکانیکی انجام می‌‎ شود، بنابراین سرعت اجرایی در این نوع از نمای شیشه ای بسیار بالا می باشد.

 

نمای شیشه ای اسپایدر چیست

امنیت بالا

برای اجرای نمای اسپایدر، معمولا شیشه سکوریت لمینت، به شکل دو یا سه جداره به کار می رود، بنابراین مقاومت شیشه در برابر عوامل طبیعی و ضربه‌های مختلف افزایش می یابد و در عین حال استفاده از لوازم جانبی اسپایدر در اجرای نمای شیشه ای اسپایدر باعث افزایش ایمنی این نوع نمای شیشه ای می شود.

 

بالا رفتن شعاع دید

نمای شیشه ای عنکبوتی، از کمترین خلل در دید برخوردار می باشد و کاربران می توانند شعاع دید بالایی داشته باشند.

به این ترتیب استفاده از این نوع نمای شیشه ای می تواند در بسیاری از ساختمان‌ها با اهدافی مانند اداری، تجاری، مسکونی یا ویلایی استفاده شود.

 

عایق صوتی و حرارتی مناسب

به کار بردن شیشه‌های لمینیت سکوریت در اجرای نمای اسپایدر، باعث بالا رفتن عایق صوتی و حرارتی در این نوع از نمای شیشه ای ساختمانی می‌شود، همچنین می‌توان در اجرای نمای شیشه ای اسپایدر، از عایق‌های جدا نیز استفاده کرد.

 

بالا رفتن ارزش مالی ساختمان

اجرای نمای اسپایدر زیبایی منحصر به فردی دارد، به همین دلیل استفاده از این نوع نمای شیشه ای در ساختمان یا ویلا، می‌تواند در بالا رفتن ارزش مالی ساختمان هم موثر باشد. همچنین اجرای نمای اسپایدر، می‌تواند در محل شما جایگاه بخصوصی داشته باشد و به عنوان نمادی در آن منطقه شناخته شود.

 

سهولت در نظافت و نگهداری

بیشترین مواد مورد استفاده در نمای اسپایدر شیشه می باشد، به همین جهت نظافت این نوع از نمای شیشه ای ساختمان، در مقایسه با دیگر متریال‌ها هزینه و زمان کمتری نیاز دارد.

 

افزایش نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان یا ویلا

از آنجایی که بیشترین متریال مورد استفاده در نمای اسپایدر از شیشه می باشد، بنابراین نور طبیعی می‌تواند به طور کامل به فضاهای داخلی ساختمان انتقال پیدا کند.

 

 راهکارهای رفع معایب نمای شیشه ای اسپایدر

راهکارهای رفع معایب نمای شیشه ای اسپایدر

اگر از معایب نمای شیشه ای اسپایدر آگاهی داشته باشید، می‌توانید تا حدودی از بروز مشکل در طراحی یا اجرا جلوگیری کنید، به همین دلیل در این بخش به بررسی معایب نمای شیشه ای اسپایدر و راه حل‌های رفع آن می‌پردازیم.

اجرای نمای شیشه ای اسپایدر، نسبت به سیستم‌های مشابه آن احتیاج به محاسبات دقیق سازه و کنترل آن به وسیله مهندسین عمران دارد، بنابراین بهتر است جهت اجرای این نوع از نمای ساختمانی، از شرکت‌های مهندسی با تجربه در اجرای نمای اسپایدر کمک بگیرید، با انجام این کار علاوه بر افزایش مقاومت نمای ساختمان یا ویلای خود، می‌توانید سرعت اجرایی نمای اسپایدر را نیز بالا ببرید.

جایگذاری بازشو در نمای شیشه ای اسپایدر، کمی سخت است و جزئیات پیچیده‌ای دارد، به همین جهت بهتر است قبل از این که نمای اسپایدر را اجرا کنید، طراحی نما را انجام دهید، با این کار در زمان اجرا می‌توانید به آسانی بازشو را نیز جایگذاری کنید.

 

هزینه تمام شده نمای شیشه ای اسپایدر

هزینه‌ی نمای شیشه ای اسپایدر، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، که از مهمترین آن می‌توان به نوع شیشه، متراژ مورد استفاده در نما و نوع یراق آلات اشاره کرد.

 

 

سخن پایانی

امروزه نمای شیشه‌ای اسپایدر، محبوبیت فراوانی دارد، در سال‌های گذشته قرار دادن شیشه بدون فریم و قاب در نما اصلاً قابل ‌تصور نبود. اما امروزه بسیاری از طراحان و معماران، شیشه اسپایدر بدون فریم را استفاده می کنند. شیشه اسپایدر در یک محور و توسط یک اتصال‌دهنده و بدون هیچ نوع فریمی، دیواره را تشکیل می‌دهد و هر چه شیشه بزرگ‌تری در نمای اسپایدر به کار رود، زیبایی کار نیز بیشتر می شود.

امیدواریم از اطلاعاتی که در خصوص ویژگی‌های نمای شیشه ای اسپایدر و انواع آن ارائه کردیم، بهره کافی را برده باشید و نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان بگذارید.