اجرای نمای شیشه ای ویلا و مزایا و معایب آن - سازه برتر



اجرای نمای شیشه ای ویلا

اجرای نمای شیشه ای ویلا و مزایا و معایب آن

اجرای نمای شیشه ای در ویلا می تواند نمایی زیبا و مدرن را برای ویلای شما به ارمغان بیاورد. نمای شیشه ای در ویلا علاوه بر زیبایی، می‌تواند شعاع دید بیشتری را به وجود بیاورد و همچنین محیط دور خانه ویلایی را به نمایش بگذارد. بنابراین یکی از گزینه های مناسب برای انتخاب در نمای ویلا، نمای شیشه ای است که رابطه مستقیمی با محوطه دارد و حس لذت بخش و آرامش بخشی را بیشتر به داخل القا می‌کند.

استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان ویلایی باعث می شود نور طبیعی بیشتری وارد فضای داخلی ساختمان شود و به همین سبب از اتلاف انرژی کمتری نسبت به دیگر نماهای ساختمانی برخوردار است.

برای اجرای نمای شیشه ای در ویلا باید با کلیه نماهای شیشه ای آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع نمای شیشه ای را از نظر نوع سازه، موقعیت جغرافیایی، اقلیم و بودجه‌ی مورد نظر برای ویلای خود انتخاب کنید.

در این مقاله از سازه برتر با انواع نماهای شیشه ای، نحوه‌ی اجرا، معایب و مزایا، کاربری و قیمت هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

 

استفاده از نمای شیشه ای در ویلا

نمای شیشه ای ویلایی به نمایی گفته می‌شود که بیشترین میزان شیشه در نمای آن استفاده شده است و ارتباط مستقیم بیشتری با محیط خارجی ساختمان دارد.

نمای شیشه ای به نسبت نماهای بتنی یا سنگی سرعت اجرایی بالاتری دارد و این خود جزو مهمترین خصوصیت نماهای شیشه ای به حساب می‌آید، همچنین نمای شیشه ای خود ایستا است، بنابراین کمترین بار مرده را به سازه‌ی ویلا انتقال می‌دهد، این بدین معناست که ایمنی ساختمان هم بیشتر می‌شود.

 

طراحی نمای شیشه ای

اصول طراحی نمای شیشه ای

در زمان طراحی برای اجرای نمای ویلا با شیشه، معمار، طراحی داخلی و ساخت پنجره های قدی بزرگ و نمای ویلا را مورد توجه ویژه قرار می دهد.

در اولین نکته، توجه به موقعیت اقلیمی زمین، محیط پیرامون و شیب زمین اهمیت دارد، تا با توجه به پلان ویلا شیوه مناسب طراحی، رنگ‌های مناسب و مصالح بصرفه برای اجرا را انتخاب کنیم. برای مثال در طراحی ویلا در زمین شیبدار حتما باید نوع و وضعیت خاک را مورد بررسی قراردهیم تا در نهایت طرحی مناسب برای ویلا ارائه دهیم.

 

نکته دوم در طراحی ویلا، انتخاب مصالح باصرفه و در دسترس در صنعت ساختمان، برای کاهش هزینه ساخت ویلا است. این موضوع نباید باعث شود کیفیت متریال استفاده شده در ویلا کاهش پیدا کند، ولی در عین حال باید هزینه های مورد نظر را کاهش و دارای طول عمر و ماندگاری بالایی باشد.

 

 

مزایا و معایب استفاده از شیشه در نمای ویلا

استفاده از نمای شیشه ای برای ویلاها مزایا و معایبی دارد که در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد:

 

مزایای استفاده از شیشه در طراحی نمای ویلا

زیبایی در طراحی

استفاده از نمای مدرن و زیبا

هزینه کمتر

جلوگیری از به هدر رفتن انرژی

دوام بالاتر نسبت به چوب و گچ

مقاوم در برابر فرسودگی، زنگ زدگی و خوردگی

بالا بردن ایمنی و امنیت ساختمان

استحکام و طول عمر بیشتر

جلوگیری از عبور اشعه های ماورا بنفش

نوردهی طبیعی بیشتر و بهتر

تنوع رنگی در سازه‌های نمایان و شیشه‌ها

ارتباط مستقیم با فضای خارج از ویلا

عایق حرارتی و صوتی (در صورت استفاده از شیشه‌های چند جداره)

نظافت راحت و ایجاد درخشندگی و ظرافت در نمای ساختمان

امکان ایجاد بازشو

ضد زلزله

سرعت اجرایی بالا

انتقال کمترین بار مرده به سازه‌ی اصلی ویلا

 

معایب استفاده از شیشه در طراحی نمای ویلا

ایجاد فضایی بسیار گرم در داخل خانه به خاطر وجود نور بیش از حد

متعادل نگه داشتن فضای داخلی به دلیل گرمای زیاد می تواند هزینه زیادی داشته باشد. شیشه هایی را برای نمای ویلا استفاده کنید که یا نور را عبور ندهد و یا بخشی از آن را منعکس کند.

افزایش دید ساکنین نسبت به نمای بیرون ویلا

سرعت بالا در انتقال حرارت نسبت به چوب و گچ

در صورت تک جداره اجرا کردن نمای شیشه ای، آلودگی صوتی را به فضای داخل منتقل می‌کنند

مقاومت کم در برابر آتش

صرفه اقتصادی پایین

البته با پیشرفت تکنولوژی، میزان معایب نماهای شیشه ای به حداقل رسیده و بهترین فضا را برای شما ایجاد می‌کند

 

انواع نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای ویلا

نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای کرتین وال

بالکن شیشه ای

اسپایدر

اسکای لایت

هندریل شیشه ای

 

نمی شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال

نمای کرتین وال از رایج‌ترین انواع نماهای شیشه ای بین طراحان و کارفرمایان به حساب می‌آید. این نوع نمای شیشه ای، از نماهای مدرن است و ترکیبی از پروفیل های آلومینیومی که دارای لاستیک های هوابندی و آب بندی برای نصب راحت شیشه‌ها برروی نمای بیرونی ویلا است. کرتین وال یکی از زیبا ترین و جذاب ترین نوع نمای شیشه ای برای ویلاها می باشد، که تولید آن کاملا صنعتی است.

 

مزایای کرتین وال در نمای ویلا

مقاوم در برابر فشار زیاد

مقاوم در برابر خطرات طبیعی و جوی

مقاوم در برابر سروصدا و ورود رطوبت

نداشتن محدودیت رنگ

افزایش سرعت اجرایی

عایق حرارتی

کاهش هزینه‌های نگهداری بعد از ساخت

نصب راحت بازشوها

مقاومت در برابر زلزله

امکان استفاده در رنگ‌های مختلف

 

نمای شیشه ای فرم لس

نمای شیشه فریم لس

شیشه فریم لس، نوعی از شیشه برای نمای ویلا است. در شیشه های نمای فریم لس، سطح نمای آن به وسیله پروفیل های فلزی تقسیم بندی می شود و سپس هر کدام از فریم نماها در داخل این تقسیم بندی ها قرار می گیرند. فریم لس دارای لاستیک های مخفی است که می تواند عملیات هوابندی و آب بندی را انجام دهد تا شیشه به آسانی نصب شود. این فریم های نام برده در رنگ های مختلف تولید و عرضه می شوند.

 

مزایای فریم لس ها در نمای ویلا

نصب و تعویض آسان

عملکرد مستقل و مقاوم هر یک از فریم های نمای شیشه ای در مقابل زلزله

استفاده از انواع رنگ های مختلف در نما

مقاوم در برابر تنش های سازه اصلی ویلا

امکان استفاده از بازشو منفی در نمای ویلا

مزیت دیگری که فریم لیس ها دارند منعکس کردن نور خورشید به بخش داخلی ویلا است، که همین سبب شده که افراد در طول روز از نور خورشید استفاده و از به هدر رفتن برق جلوگیری کنند.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

شرکت های پیمانکاری ساختمان در هر زمینه ای که فعالیت می کنند، برای جذب مشتریان بیشتر نیاز به تبلیغات دارند تا مخاطبان بیشتری آنها را شناخته و سپس از خدماتشان استفاده کنند. امروزه تبلیغات ایننترنتی جزو کم‌هزینه‌ترین و در عین حال پربازده‌ترین نوع تبلیغات است که البته شرکت های پیمانکاری نیز برای معرفی و گسترش بازار خود از این تبلیغات به خوبی استفاده می کنند.

یکی از این روش های تبلیغات اینترنتی، انتشار آگهی در سایت های ساختمانی مانند سازه برتر است؛ زیرا مخاطبان این سایت ها افرادی هستند که خودشان با ساخت و ساز سروکار دارند و در نتیجه نمایش آگهی در این سایت ها به افزایش مشتری برای پیمانکاران ساختمانی منجر می شود.

در سایت سازه برتر امکان انتشار آگهی دائمی برای شما فراهم است و پس از انتشار آگهی در این سایت، به پرداخت هزینه مجدد برای تمدید نیازی نیست. ضمن اینکه در صورت تمایل می توانید تولید محتوای آگهی خود را نیز به مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر بسپارید تا یک محتوای بهینه شده برای گوگل و همچنین برای جذب مشتری را تهیه کرده و در سایت منتشر نمایند تا بازدهی این آگهی شما بیش از پیش افزایش یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش آگهی روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر

این نوع از نماهای شیشه ای انعطاف بیشتری نسبت به دیگر نماهای شیشه ای دارند و این امکان را بر به طراحان می‌دهند تا بتوانند با خیال راحت از طرح‌های مختلف استفاده کنند.

بهترین گزینه‌های نمای اسپایدر دو مورد زیر هستند:

اسپایدر لوله‌ای: در این نوع از نماهای شیشه ای لوله‌ها نقش نگهدارنده را در سازه دارند که می‌توان با توجه به اینکه یراق‌آلات به کار رفته در این نوع از نماهای شیشه ای به صورت عنکبوتی و از جنس استیل هستند، لوله‌ها را هم از جنس استیل در نظر گرفت. از این نوع نمای شیشه ای می‌توان در نشیمن‌هایی که رو به روی حیاط یا مناظر طبیعی هستند یا در پذیرایی استفاده کرد، چرا که علاوه بر زیبایی، بیشترین استفاده از نور طبیعی را هم دارند.

اسپایدر فین گلس: به این نوع از نماهای اسپایدر نمای شفاف هم گفته می شود. در این نوع از نماهای شیشه ای از تیغه‌های شیشه ای به جای استفاده از لوله استفاده می‌کنند که سبب تمام شیشه ای شدن نما می‌شود و میدان دید بالایی برای افراد به وجود می‌آورد. این نوع از نماهای شیشه را می‌توان در ویلاهایی که محوطه سازی ویلا زیبایی دارند استفاده کرد، چرا که کمترین خطای دید را دارند و بیشترین ویو را به بیننده می‌دهند.

 

مزایای نمای شیشه ای اسپایدر در ویلا

مصالح مورد استفاده و اتصالات در این نما وزن کمی دارند و در نتیجه باعث کاهش وزن کل سازه می‌شوند.

با استفاده از این نما می‌توان قسمت‌های پیچیده ساختمان را بدون تغییر در فرم اصلی سازه ایجاد کرد.

اجرای نمای اسپایدر راحت و آسان انجام می شود و جزئیات پیچیده‌ای ندارد.

در نماهای اسپایدر محیط ‌های داخلی ساختمان از نور طبیعی حداکثری بهره می‌گیرند.

با استفاده از شیشه‌های رنگی و رفلکس می‌توان نور طبیعی را کنترل کرد.

این نما زیبایی چشم‌ گیر و جذابی دارد و در عین حال از مقاومت بالایی برخوردار است.

امکان حرکت شیشه ها در ریل‌ها، مقاومت این نما در مقابل زلزله را افزایش می‌دهد.

چشم‌اندازی عالی با استفاده از ابعاد بزرگ شیشه و بدون محدودیت از دیگر مزایای نمای اسپایدر است.

 

نمای بالکن شیشه ای

نمای بالکن شیشه ای

بالکن شیشه ای می‌تواند به دو صورت متحرک و ثابت مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال می‌توان در قسمت‌هایی از بالکن شیشه ای ثابت و در برخی نقاط با استفاده از پنل‌های شیشه ای (به صورت کشویی یا لولایی) بازشوهایی را در نمای شیشه ای به وجود آورد.

از این نوع از نمای شیشه ای می‌توان در بالکن‌های ویلا و … استفاده کرد و نور طبیعی را بیشتر به فضاهای داخلی ساختمان منتقل کرد.

 

مزایای بالکن شیشه ای در ویلا

نگهداری آسان

دوام بالا

ضد زنگ

صرفه جویی در مصرف انرژی

عایق حرارتی و صوتی

 

سقف شیشه ای اسکای لایت

سقف شیشه ای اسکای لایت

این نوع از نماهای شیشه ای در ساخت ویلا بیشتر در سقف استفاده می‌شوند، از جمله محبوب ترین سیستم‌های شیشه ای در ویلاها به حساب می‌آیند. به این صورت که از این نوع سقف‌های شیشه ای می‌توان برای بیشتر کردن نور طبیعی در مکان‌هایی که امکان استفاده از بازشو دور ساختمان وجود ندارد، استفاده کرد. از این نوع از سقف‌های شیشه ای می‌توان به صورت ثابت و متحرک استفاده کرد و روح تازه‌ای به خانه ویلایی خود بخشید.

این نوع از سقف‌های شیشه ای علاوه بر زیبایی نما، ویو خیلی عالی به بیرون از خانه دارند، این در حالی است که این ویو هم در روز و هم در شب زیباست.

همانطور که گفته شد از این نوع نما می‌توان به صورت متحرک و ثابت استفاده کرد. در مکان‌هایی که احتیاج به درزبندی و عایق دارد می‌توان از روش ثابت استفاده کرد. مانند راه پله، زیر شیروانی، نشیمن، هال و … ولی در مکان‌هایی که احتیاج به بازشو دارد و جزو مناطق مرطوب در ساختمان به حساب می‌آیند می‌توان از روش متحرک استفاده کرد. برای مثال در مکان‌هایی همچون آشپزخانه، دستشویی، حمام و … می‌توان از روش متحرک استفاده کرد که با ایجاد یک بازشو هوا به داخل فضا جریان پیدا می کند و رطوبت از آن خارج می شود.

 

مزایای سقف‌ شیشه ای در ویلا

همساز با مصرف بهینه انرژی در ساختمان

امکان اجرا در انواع طرح‌های مختلف و پیچیده

نمای جذاب و پویا

آب‌بندی مناسب و عدم ورود آب باران

عایق در برابر صدا، حرارت

بالا رفتن ارزش اقتصادی ساختمان

استفاده از نور طبیعی بیشتر در فضا

کمترین اتلاف انرژی حرارتی

عایق صوتی

تهویه هوا

زیبایی

بالا رفتن قیمت ملک

شعاع دید بیشتر

دسترسی آسان به سقف

 

نمای هندریل شیشه‌ ای

نمای هندریل شیشه‌ ای

از نرده شیشه ای برای بالکن یا تراس و همینطور به عنوان جان‌پناه بام می‌توان استفاده کرد. استفاده از نرده شیشه‌ ای در پله‌های دکوراتیو و راه پله نیز بسیار متداول است.

این نوع نمای ششیه ای دارای رنگ بندی‌های بسیاری است، که می‌تواند در نمای داخلی و بیرونی ویلا بسیار تاثیرگذار باشد.

استفاده از نرده های شیشه ای در ویلا این امکان را به شما می‌دهند که در حفاظ دور تراس یا استخر و بالکن و همچنین بام، علاوه بر ایجاد نمایی زیبا در ساختمان ویلای خود، دید خوبی نیز داشته باشید، این در حالی است که استفاده از نرده‌های فلزی، چوبی و … علاوه بر سرعت اجرای پایین، دید را مختل کرده و به نور طبیعی که وارد ساختمان می‌شود جهت و نقش می دهد.

این نوع از نرده‌ها علاوه بر زیباسازی نمای ویلای شما، نور طبیعی را بدون سایه و به صورت مستقیم به فضاهای داخلی ساختمان وارد می‌کنند.

هندریل (نرده‌های) شیشه ای به پنج نوع اصلی تقسیم می‌شوند و هر نوع از آن‌ها می‌تواند در نمای ویلایی شما کاربری داشته باشد، این پنج نوع عبارت اند از:

هندریل شیشه ای دفنی (توکار)

هندریل شیشه ای اکسپوز (روکار)

هندریل فیکس پوینت

هندریل اسپیگات

هندریل فریم لس

 

مزایای استفاده از هندریل شیشه ای در نمای ساختمان

صرفه اقتصادی

وزن کم

ماندگاری بالا

تنوع در رنگ و طرح

هزینه نگهداری پایین

ایمنی بالا

زیبایی منحصر به فرد

اتصالات مقاوم

امکان اجرا بدون اتصالات

امکان اجرا در کاربری‌های متفاوت

مقاومت و استحکام بالا

استفاده از بیشترین نور طبیعی

امکان اجرا در ابعاد متفاوت

کاهش مصرف انرژی

ایمنی بالا

استفاده در کاربری‌های متفاوت

 

 

هزینه اجرای نمای شیشه ای در ویلا چقدر است؟

قیمت اجرا در نماهای شیشه ای ویلا مختلف است و بستگی به عوامل زیادی دارد. عواملی همچون:

نوع شیشه

نوع نمای شیشه ای

جنس اتصالات

موقعیت جغرافیایی

 جنس شیشه

چند جداره بودن شیشه

کیفیت سازه‌های نگهدارنده

و…

 

 

جمع بندی

با پیشرفت تکنولوژی و علم امروزه بیشتر طراحان برای نمای ویلاهای شیک و مدرن از شیشه استفاده می کنند تا با این روش نمای بیرون ویلا را به نمای داخلی پیوند دهند. استفاده از نماهای شیشه ای در ویلاها باعث می شود که ساکنین از روشنایی و نور حداکثر استفاده را ببرند و مزیت دیگری که می توانند داشته باشند امنیت و ایمنی استفاده از شیشه ها است. در واقع نمای شیشه‌ ای یکی از انواع نمای مدرن و امروزی است که می‌تواند به ویلای شما روح ببخشد و زیبایی منحصر به فردی را به وجود بیاورد.