بهترین گل و گیاه و درختان مناسب ویلاهای شمال - سازه برتر



بهترین گل و گیاه مناسب ویلای شمال

بهترین گل و گیاه و درختان مناسب برای ویلاهای شمال

نوع گل و گیاه مناسب برای ویلاهای شمال، براساس نظر مشتری و هزینه‌ای که برای اجرای محوطه سازی ویلا مورد نظر است متفاوت می باشد. در ویلاهای شمال می‌توان از گل‌های تزیینی ارزان قیمت استفاده کرد و یا گل‌ها و گیاهان تزئینی گران‌قیمت را به کار برد.

پوشش گیاهی محوطه ویلا باید با نوع سازه ویلا و همچنین اصول و سبک ویلا از لحاظ معماری و فضاسازی همخوانی داشته باشند. نکته ای که برای کاشت گیاهان و گل‌ها در ویلاهای شمال باید در نظر بگیرید، توجه کردن به شرایط آب و هوایی مرطوب این مناطق است که فقط گیاهانی خاص را می توان در آن پرورش داد.

در این مقاله از سازه برتر، سعی داریم گل و گیاه مناسب برای ویلاهای شمال را معرفی کنیم، شما هم اگر به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

گل و گیاه مناسب برای ویلاهای شمال کشور

برخی گیاهانی که در محوطه سازی ویلا شمال استفاده می شوند، نقش دیوار سبز را نیز دارند و همچنین مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارند، این نوع گیاهان به نور آفتاب و سایه آن نیاز دارند، از جمله این گیاهان که مناسب برای ویلاهای شمال هستند عبارتند از:

یاس هلندی، فتونیا، تاکسوز لوله ای، تویا آمریکایی، الودی، شمشاد طلایی، لاوسون، برگ بو، بامبو، مگنولیا و....

نکته؛ گیاهانی که دوستدار آفتاب هستند را باید در بخشی از باغچه و حیاط ویلا کاشت که نور آفتاب بیشتر به آن قسمت بتابد و گیاهانی که دوست دار سایه می باشند را باید دور از آفتاب و در محیط سایه فضای ویلا کاشت.

در اینجا توضیحات بیشتری در خصوص چند نوع پر کاربرد گیاهان مورد استفاده در ساخت ویلا شمال می دهیم:

 

گیاه اکالیپتوس

این نوع گیاه برای آب و هوای شرجی در شمال ایران، بسیار مقاوم است. این گیاه به سرعت تولید مثل می کند و در برابر عواملی مانند آتش سوزی و شوری آب مقاومت خوبی دارد.

 

سوسن چلچراغ

سوسن چلچراغ یکی از زیباترین گل‌ها و گیاهان مناسب برای ویلاهای شمال ایران و منطقه تالش است. جالب اینجاست که این نوع گل تنها در دو نقطه از جهان و خوشبختانه فقط در کشور ما می روید. مانند لاله واژگون، گلی است وارونه با گلبرگ‌هایی که به سمت پایین و بیرون رشد می کنند. ارتفاع این گل از 50 تا 150 سانتی متر می تواند باشد.

 

گیاهان مناسب ویلای شمال

زنبق ایرانی

زنبق ایرانی، گلی است بومی در نواحی شمالی ایران به ویژه شهر ساری، که برگ‌هایی خطی و صاف دارد و گل‌های آن به رنگ‌های زرد و کرم در سایه‌های مختلف و ترکیب شده با سفید می باشد.

 

گل نگونسار

یکی دیگر از انواع گل‌های بومی نواحی شمالی ایران، گل نگونسار می باشد. این گل یکی از پامچال‌هایی است که در فصل زمستان در شمال ایران فراوان است. به صورت کلی گل‌های نگونسار، در رنگ‌های گوناگون مانند سفید، قرمز، صورتی، ارغوانی و بنفش هستند. این گل در کنار درختان ویلا و با برگ‌های پهن رشد می کند و یک گیاه علفی دائمی است. قسمت پایینی ساقه آن نزدیک سطح خاک ضخیم می شود و حالت شاخه ای پیدا می کند.

 

گیاه سرخدار

گیاه سرخدار، یکی از گیاهان بومی برای استفاده در ویلاهای شمال ایران می باشد و عمدتاً در ارتفاعات میانی جنگل‌های شمال می روید. چوب سرخدار سخت و سنگین، با الیاف یکنواخت و رشد نامنظم است. این گیاه در برابر آفات گیاهی و شرایط محیطی بسیار مقاوم است. سرخدار یکی از درختان سوزنی برگ گرانبهای بومی جنگل‌های شمال است و به علت این که در خطر انقراض است، به عنوان بخشی از مناطق حفاظت شده ایران شناخته شده است.

 

گل رز رونده

گل رز رونده یک انتخاب عالی برای یک ویلا حصاردار است. مهمترین نکته رشد رزهای رونده، محل کاشت این نوع گیاهان است. این گل رز را می توان در گلدان یا در مناطق باز پرورش داد. گل رز رونده باید در جایی کاشته شود که بتواند رشد کند. رزهای رونده در حقیقت فقط یک بوته بزرگ اند که در انتهای هر شاخه یک گل ایجاد می شود. شاخه‌های گل رز رونده دائماً در حال چرخش هستند و پیچ می خورند.

 

گل های فصل بهار

در بهار، به طور کلی می توانید باغ را با گل کلم به مدت چهار یا پنج ماه تزئین کنید. گل کلم، شقایق، گل معطر و لازانیا ویژگی‌های خاص خود را دارند.

از گل‌هایی که در طول فصل مشتریان خود را دارند، می توان به گل‌های کاغذی، انار و انواع یاس اشاره کرد.

گل‌های گران قیمت و زیبایی مانند گل‌های الژنیوس و فاندینا، در هر شرایطی رشد خوبی می کنند و در آب و هوای شمالی خوب عمل می کنند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. گل‌های ریز و سفید این نوع گیاهان در پاییز و زمستان به رنگ نارنجی در آمده و منظره زیبا و جذابی را به محوطه باغ و ویلا ارائه می دهند.

 

گل های فصل پائیز

مگنولیا، ناندینا، کاملیا، شمعدانی، مشعل زرد، آهار، کوکب و همچنین گیاهانی مانند کاکتوس و اطلسی که این کاکتوس‌ها استعداد گل‌دهی دارند، در ماه بهمن و فصل زمستان نیز گل‌ می دهند و به عنوان گیاهانی که در فصل زمستان هم همیشه سبز هستند شناخته می‌شوند.

 

درختان مناسب برای ویلاهای شمال

درختان مناسب برای ویلاهای شمال

علاوه بر موارد بالا، درختانی نیز وجود دارند که برای کاشت در محوطه ویلاهای شمال استفاده می شوند، از جمله این درختان عبارتند از:

 

درختانی که سریع رشد میکنند

این نوع درختان رشد سریعی دارند و احتیاج به نگهداری طولانی و مداوم ندارند. انواع مختلفی از چنار، اقاقیا، زیتون، درخت عرعر، درخت سرو نقره‌ای، درخت توت آمریکایی و بعضی گونه‌های دیگر به سرعت رشد می‌کنند، این نوع گیاهان برای کاشت در ویلاهای شمال بسیار پیشنهاد می شوند.

 

درختان میوه دار

شرایط آب و هوایی شمال کشور، این امکان را به وجود می آورد تا بتوانید در محوطه ویلایتان درختان میوه دار را بکارید.

 

درختان معطر

این نوع از درختان بوی معطر و خوبی دارند و برای کاشت در ویلا مناسب هستند. درختانی مانند سروناز، اقاقیا، برگ بو و مگنولیا از انواع این درختان می باشند.

 

ثبت آگهی ساختمانی در سازه برتر با اعتبار دائمی

اگر در حوزه صنعت ساختمان و معماری و بخصوص در زمینه طراحی و اجرای ویلا یا تولید و فروش تجهیزات ویلا فعالیت دارید، می توانید خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر تبلیغ کنید. آگهی ساختمانی شما در سازه برتر دائمی است و نیاز به پرداخت هزینه مجدد برای تمدید ندارد.

ضمن اینکه شما همکاران عزیز می توانید بدون محدودیت، در آگهی خود از توضیحات و تصاویر و فیلم های تبلیغاتی استفاده کنید و کسب و کار خودتان را بطور کامل معرفی کنید و با توجه به اینکه مخاطبان سایت سازه برتر شرکت ها و افراد مرتبط با ساختمان و معماری هستند، تبلیغات شما بصورت مستقیم به مخاطبان هدف شما نمایش داده می شود و افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و سفارش آگهی دائمی، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

درختان بومی شمال ایران

درختان بومی شمال ایران

درخت انجیلی

شاید در راه شمال ایران درخت انجیل را دیده باشید. درختی با برگ‌های بنفش و قرمز در بهار، سبز در تابستان و نارنجی و قرمز در پاییز! درخت انجیل یک گونه درختی با رشد کند با تم رنگی پاییزی است، که در ویلاهای شمالی استفاده زیادی می شود. این درخت بومی کوهپایه‌های البرز است و معمولاً در پاییز به رنگ‌های ارغوانی، زرد، قرمز و نارنجی در می آید. ویژگی اصلی درختان آهنی مقاومت بالای آن‌هاست. این نوع درخت با انواع آسیب‌ها کنار می آید. در واقع آفات حشرات و بیماری‌های جنگلی تاثیر خاصی بر این درختان ندارند، حتی خشکسالی هم آسیبی به آنها وارد نمی کند.

 

درخت توسکا

توسکا درختی با شاخه‌های خاکستری همراه با لکه‌های کوچک و چوبی نسبتاً تیره‌تر می باشد. در گیلان و مازندران توسکا را نوسا، توس و توسکا نامیده اند. اما در منطقه طالقان و آستارا به این درخت رازدار می گویند. توسکا درختی است که رشد سریعی دارد و در هوای مرطوب مناطق ویلایی شمال اغلب به وفور می روید.

 

درخت شاه بلوط

یکی از فراوان‌ترین انواع درخت در ویلاهای شمال ایران که تقریباً همه آن را دیده اند، درخت شاه بلوط و میوه آن است. اگر به شمال می روید، در صورتی که فصل مناسب این میوه باشد، می توانید از پیشخوان میوه فروشی برای خودتان یک ظرف شاه بلوط بخرید. میوه‌هایی که خاصیت زیادی دارند و ایرانی اند. این درخت اگرچه در بسیاری از نقاط جهان می روید، اما یکی از گونه‌های بومی ایران است. شاه بلوط درختی است گلدار و برگریز با عمر طولانی، در واقع درخت شاه بلوط پنجاه ساله همچنان پر از طراوت و سر زندگی است.

 

درخت فندق

آیا شما هم از آن دسته ایرانیانی هستید که در مواجهه با یک بشقاب آجیل به دنبال فندق می گردید؟ درخت فندق یکی دیگر از انواع درختان شناخته شده شمال ایران با ارتفاع متوسط ​​بین 3 تا 9 متر است. شما می توانید درخت های فندق وحشی را در جنگل‌های شمال مشاهده کنید و لمس کنید. از میوه این گیاه زیبا علاوه بر تازه خوردن، برای تهیه شیرینی و شکلات استفاده می شود. این میوه سرشار از چربی غیراشباع و پروتئین است.

 

درخت مرکبات

مرکبات یکی از نمادهای اصلی شمال ایران است. از گونه‌های مرکبات قابل کشت در ایران می توان به انواع درختان زینتی مانند کاموات، پنجه بوداغ، نارنج ابلق و پرتقال سه برگی اشاره کرد. اگرچه مرکبات محصول نیمه گرمسیری می باشند، ولی باغداران شمال ایران می توانند نارنج، پرتقال و نارنگی بکارند و پرورش دهند. این بخش از کشور درختان مرکبات وحشی بومی خود را دارد. جالب اینجاست که بیشتر مرکبات خود گرده افشان هستند و بنابراین برای تولید میوه فقط به یک درخت مادر نیاز دارند.

 

درخت بید

یکی از گونه‌های درختی که سریع‌ترین رشد را در هوای گرم و مرطوب شمال دارد، بید است. شما می توانید انواع بید مانند بید مشک، بید مرجانی، بید فک، بید سنجدی، بید مجنون، بید زرد و بید قرمز را در شمال مشاهده کنید.

 

درخت افرا

درخت افرا در انواع گوناگونی از جمله افرا قرمز، افرا شاهانه، افرا سبز، افرا قرمز و ... می باشد که با توجه به متراژ ویلا، حیاط، باغ و ترجیحات شخصی قابل کاشت بوده و برای اقلیم شمالی بسیار مناسب است.

 

درخت آزاد

این درخت گونه ای است که در جنگل‌های شمالی یافت می شود و عمدتاً برای مصارف صنعتی استفاده می شود. درخت آزاد، بومی البرز است که یک گونه درختی کمیاب از خانواده نارون است که در جنگل‌های شمال پراکنده شده و حدود یک درصد از جمعیت درختان منطقه را تشکیل می دهد. چوب این نوع درخت کاربرد زیادی دارد و شاخ و برگ زرد آن جلوه زیبایی در فصل پاییز به وجود می آورد. درختان آزاد عمر طولانی دارند و پوست صاف، خاکستری یا نقره ای دارند.

 

اصول نگهداری گل‌ها و گیاهان در شمال

درخت کاج لاوسون

پرکاربردترین گیاهان در اکثر ویلاها درختان کاج هستند، که برای حریم ویلاها و پوشش دیوارها استفاده می شود، لاو یعنی عشق و خورشید یعنی آفتاب، به همین دلیل لاوسون به گیاه آفتاب دوستی اطلاق می شود که باید در زیر نور مستقیم خورشید کاشته شود و در سایه بدون نور خورشید دچار بیماری و قارچ می شود، رشد نمی کند و می میرد.

در ضمن توتیای آمریکائی نوعی از کاج که در محوطه ویلاهای شمال مورد استفاده قرار می‌گیرد، رشد آن نسبت به کاج لاوسون کمتر است اما همان زیبایی و کاربرد کاج لاوسون را برای پوشش دیوارهای محوطه و حیاط ویلا را دارد.

 کاج تک به تنهایی در منطقه و در وسط دایره برای حیاط ویلا کاشته می شود. نوئل سبز، آبیس، نوئل آبی یا ترکیبی از این دو قیمت بالاتری دارند و می توان آنها را در وسط حیاط کاشت تا زیبایی بیشتری به محوطه ویلا ببخشند.

همچنین کاج آمریکایی نوعی چوب کاج است که در منطقه ویلایی شمال استفاده می شود. رشد آن در مقایسه با کاج لاوسون کمتر می باشد، اما مانند لاوسون حس زیبایی دارد و برای پوشش محوطه و حیاط ویلا استفاده می شود.

 

 

اصول نگهداری گل‌ها و گیاهان در شمال

با انتخاب گیاهان مورد نظر برای رشد در شمال کشور، باید تمهیداتی برای نگهداری آنها داشته باشید. بسته به اینکه گیاهی که انتخاب می کنید به آفتاب، سایه یا ترکیبی از این دو نیاز داشته باشد، محل کاشت آن متفاوت می باشد. بنابراین یکی از اصول مراقبت از گیاهان در منطقه شمال، توجه به میزان آفتاب و سایه مورد نیاز آنهاست. در ادامه به میزان و عمق خاکبرداری مورد نیاز برای رشد مناسب گیاه در شمال پرداخته خواهد شد. کودها را می توان در این مرحله اضافه کرد و البته کوددهی گیاهان نیز متفاوت می باشد. یک نوع کود ممکن است برای یک گیاه مفید و برای گیاهی دیگر مضر باشد. بنابراین هنگام نگهداری از گیاهان ویلا در شمال باید به این موضوع توجه کنید.

از لحاظ آبیاری در اقلیم‌های شمالی کشور به خصوص در فصول بارندگی با مسائل پیچیده ای مواجه نیستیم، اما به طور کلی گل‌ها به 1 تا 2 اینچ در هفته آب نیاز دارند.

برای محافظت از گیاهان حیاط ویلا از سرما در زمستان، می توانید درختان و گیاهان را با نایلون بپوشانید! نکته ای که در این روش باید به آن توجه شود این است که نوک مخروط ها باید باز باشند تا قسمت بالایی گیاه در اثر حرارت زیاد ناشی از اثر گلخانه ای آسیب نبیند.

 

 

جمع بندی

در این مطلب توضیحاتی را در خصوص گل‌ها و گیاهان مناسب برای ویلاهای شمال دادیم. در واقع بهترین گل‌ها و گیاهان برای محوطه سازی ویلا در شمال، گیاهی است که اولا در شرایط آب و هوایی سخت دوام زیادی داشته باشد و به مراقبت و نگهداری کمی نیاز داشته باشد. ثانیا با محیط و سبک ویلا هماهنگی لازم را داشته باشد.

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید گیاهانی مناسب و زیبا را برای ویلای خود در شمال انتخاب کرده باشید و همچنین اگر شما هم نکته ای قابل ذکر دارید، که در این مطلب به آن پرداخته نشده است، خوشحال می شویم نظراتتان را درهمین صفحه با ما در میان بگذارید.

 

 

کلمات کلیدی:

درخت گل در شمال, گلهای مناسب هوای شمال, گل برای باغچه ویلا, درخت های زینتی برای شمال, درختان مناسب برای ویلا, گل های شمال ایران, گلهای مناسب ویلا, درختان زینتی شمال, گل های شمال, گلهای شمال ایران, عکس گل های شمالی, درختان میوه مناسب برای ویلا شمال, درختان بومی شمال ایران, گل های شمالی, گل های ویلایی, گل برای حیاط ویلا