انواع پنجره دوجداره ویلایی و نکات کلیدی قبل از خرید - سازه برتر



انواع پنجره دوجداره ویلایی

انواع پنجره دوجداره ویلایی و نکات مهم قبل از خرید

پنجره دوجداره ویلایی و ویژگی‌های خاص آن، باعث تأمین آرامش منزل و ممانعت از ورود آلودگی های صوتی به داخل ساختمان و ویلا می شود. به همین علت استفاده از آن در ساخت ویلا پیشنهاد می شود.

برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و صرفه جویی در مصرف برق و گاز، بهره بردن از پنجره دوجداره در ویلا ضروری به نظر می رسد ؛ زیرا پنجره دوجداره ویلایی باعث جلوگیری از ورود سرما به داخل فضای ویلا یا خانه می شود و از جهت دیگر اجازه نمی دهد که هوای گرم خانه به بیرون راه پیدا کند و باعث سرد شدن خانه شود.

این پنجره‌ها امروزه در اکثر ساختمان‌ها مشاهده می شوند و می توانند در نور دهی به ساختمان و تبادل هوا با بیرون نقش مهمی داشته باشند، ولی این موارد تنها مزایای پنجره دوجداره ویلایی و بزرگ نیست. ما در ادامه تصمیم گرفته ایم به طور کامل فاکتورهای پنجره دو جداره ویلایی را برای ویلا بررسی کنیم. اگر شما هم قصد خرید این مدل از پنجره را دارید، می توانید با مطالعه این مطلب اطلاعات خوبی را در این زمینه به دست آورید.

 

 

ویژگی‌های پنجره دوجداره ویلایی

پنجره‌های دو جداره، از شیشه‌های دو جداره با فریم‌های UPVC ساخته شده اند. UPVC جایگزینی برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در ساخت و ساز در و پنجره است.

از خصوصیات بارز این نوع پنجره‌ها می توان به وزن کم، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و غیر قابل احتراق بودن آن‌ها اشاره کرد. اساس پنجره های دوجداره شیشه دوجداره می باشد.

در پنجره‌های دوجداره، دو یا چند لایه شیشه با استفاده از نوار فاصله ای که در اطراف آن‌ها قرار می گیرد، از یکدیگر جدا شده و فضای بین شیشه با گاز آرگون یا هوا یا SF6 پر شده است.

اسپیسر یا همان نوارهای فاصله ای، عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده و با مواد سیلیکونی پر شده است، که یک عامل رطوبت سنجی است که می تواند رطوبت موجود در هوای بین دو قطعه شیشه را جذب کند.

 

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره

در این بخش از سازه برتر، شما را با انواع پنجره دو جداره آشنا می کنیم:

 

پنجره دو جداره کشویی

در این حالت پنجره‌ها به شکل ریلی باز و بسته می شوند و می توانند چپ یا راست بازشو باشند. این مدل پنجره، به دو نوع تک ریل و دو ریل تقسیم می شود.

 

پنجره‌های دو جداره دو طرف بازشو

در این حالت، پنجره از یک سمت با استفاده از لولا باز می شود و یا این که با دادن دستگیره به طرف بالا، از عرض باز می شود. این نوع پنجره امنیت بالایی دارد. به دلیل لوازم جانبی بسیار مقاومی که در ساخت آن استفاده شده است.

 

پنجره‌های دو جداره یک طرف بازشو

در این مدل، پنجره تنها در یک جهت به شکل لولایی باز و بسته می شود. این نوع پنجره یکی از پرکاربردترین انواع درب و پنجره دوجداره به شمار می شود و بیشتر افراد دارای این نوع پنجره هستند.

 

پنجره‌های دوجداره فرانسوی با مولیون‌های قابل حرکت

این نوع پنجره، یک مولیون متحرک دارد که با باز شدن یکی از لنگه‌ها، مولیون هم باز می شود. وقتی پنجره‌های فرانسوی باز می شوند، هیچ گونه ستونی در میان پنجره‌ها وجود ندارد.

 

پنجره‌های دوجداره فولکس واگنی

در این مدل، پنجره‌ها مانند درهای فولکس واگن باز و بسته می شوند. به این ترتیب که ابتدا به طرف داخل می روند و سپس در ریل‌های مخصوص خود قرار داده می شوند. این نوع پنجره برای ویلاها بسیار مناسب می باشد.

 

پنجره دوجداره آکاردئونی

در این نوع مدل، پنجره‌ها مانند آکاردئون باز و بسته می شوند. وقتی باز می شود، همه لنگه‌ها به یک طرف تا می شوند و روی یک لنگه ثابت از یک طرف قرار داده می شوند.

 

پنجره‌های دوجداره قوسی یا کمانی

به صورت کلی می توان گفت، پنجره‌های دوجداره مدل قوسی یکی از مدرن‌ترین انواع پنجره‌های دو جداره در صنعت ساختمان می باشند. استفاده از این نوع پنجره میدان دید وسیعی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

پنجره‌های دو جداره محوری

به طور کلی طراحی چنین مدل‌هایی کار دشواری است، بنابراین نسبت به مدل های دیگر کمیاب‌ترند. باز و بسته شدن چنین پنجره‌هایی در یک محور مورب انجام می شود. پنجره‌های دوجداره محوری بسیار زیبا و مدرن هستند.

 

استفاده از پنجره‌های دوجداره سقفی

خانه‌های کم نور و تاریک حس افسردگی را به انسان القا می کند، در حالی که خانه‌هایی که نور به آنها نفوذ می کند، حس سرزندگی را در فضا منتقل می کند.

بنابراین هنگام ساخت خانه مورد علاقه خود، پنجره‌های سقف‌ دو جداره و نورگیرها را از یاد نبرید. زیرا در زیباسازی، نورپردازی و بزرگ‌نمایی فضاها بسیار موثر هستند.

در ساخت پنجره سقفی، بهتر است از شیشه‌های دولایه استفاده شود، زیرا این نوع شیشه با باد، طوفان، برف و باران تضاد مستقیم دارد و در صورت استفاده از شیشه‌های تک لایه ساده ممکن است شیشه بشکند، یا آب و گرد و غبار توسط آن وارد خانه شود.

 

 

تعمیر و نگهداری پنجره‌های دوجداره

پنجره‌های دوجداره به راحتی با آب و صابون شسته و تمیز می شوند.

همچنین پنجره‌های دو جداره باید با دقت آب بندی شوند، تا انعطاف لازم را فراهم کنند.

یراق آلات این نوع پنجره‌ها، ممکن است پس از باز و بسته شدن برای مدتی از تنظیم خارج شوند و باید برای بازگشت به حالت اولیه خود دوباره تنظیم شوند. برای بهبود عملکرد پنجره‌های دوجداره، باید هر از چند گاهی آنها را روغن کاری کرد.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

یکی از دغدغه های پیمانکاران ساختمانی و همچنین تولید کنندگان و فروشندگان تجهیزات ساختمانی، جذب مشتریان جدید و بیشتر است که با در نظر گرفتن بازار رقابتی موجود، برای بیشتر دیده شدن، نیاز به تبلیغات احساس می شود و با توجه به اینکه تبلیغات اینترنتی یکی از کم‌هزینه‌ترین و در عین حال جزو پربازده‌ترین روش های تبلیغاتی است؛ فعالان صنعت ساختمان می توانند با تبلیغات اینترنتی مشتریان بیشتری داشته باشند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنند.

مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر امکان همکاری با فعالان این حوزه را در بخش طراحی و اجرای تبلیغات اینترنتی فراهم کرده و می توانید از طریق تبلیغات کلیکی یا رپورتاژ آگهی یا بهینه سازی سایت برای گوگل، برای جذب مشتریان جدید اقدام کنید.

ضمن اینکه این امکان را دارید که آگهی خود را در سایت سازه برتر منتشر کنید و این آگهی بصورت دائمی در سایت نمایش داده شود و نیازی به پرداخت هزینه برای تمدید آن نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

نکاتی که باید قبل از خرید پنجره دوجداره ویلا به آن توجه کنید

نکاتی که باید قبل از خرید پنجره دوجداره ویلا به آن توجه کنید

برای لوکس بودن، نباید از پنجره‌های ویلای خود چشم پوشی کنید. روشنایی، بهره وری انرژی، تهویه، امنیت و سبک عوامل مهمی هستند که به عملکرد و فرم پنجره‌های ویلا شما بستگی دارد. آنها در محیط، راحتی و عملکرد یک فضا تاثیر زیادی می گذارند. بنابراین انتخاب پنجره ویلا باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

برای آشنایی بیشتر شما، در این جا چند فاکتور دیگر وجود دارد که باید قبل از انتخاب پنجره دوجداره ویلایی به آن توجه کنید:

 

طراحی پنجره دوجداره ویلا

از نظر تزئینی، طراحی پنجره برای جذابیت بصری کلی ویلا اهمیت زیادی دارد. پنجره‌ها به عنوان قسمتی از نمای ساختمان، بر ظاهر و احساس ملک شما نیز تأثیر گذار می باشند. مطمئن شوید که یک طرح پنجره ویلایی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون داخلی و خارجی شما هماهنگ باشد.

علاوه بر این طراحی پنجره، پیکربندی عملیاتی پنجره را نیز تعیین می کند و سهولت کارکرد پنجره ویلا دوجداره به طراحی آن بستگی دارد.

برای مثال، پنجره‌های دوجداره از دستگیره‌ها برای عملکرد در پیکربندی های مختلف استفاده می کنند، ولی پنجره‌های کشویی از عملکردهای کشویی برای عملکرد روان استفاده می کنند. برای منظره‌های بدون مانع از آسمان، پنجره‌های سقفی گزینه خوبی می باشند.

 

اندازه پنجره دوجداره ویلا

به زبان ساده، ابعاد پنجره‌های ویلا تعیین می کند که چه مقدار گرما از شیشه وارد یا خارج می شود. در نتیجه این مورد بر دمای داخل ویلا نیز تاثیر گذار است. علاوه بر این، موارد دیگری مانند تهویه، روشنایی و نماهای بیرونی نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

در زمان انتخاب، شرایط اقلیمی و انرژی که مورد نیاز است را باید در نظر بگیرید. در صورتی که در آب و هوای گرمسیری یا نیمه گرمسیری زندگی می کنید، پنجره‌های دو جداره با سایز کوچک و متوسط ​​مناسب است. آن‌ها باعث فراهم کردن جریان هوای صاف می شوند و در عین حال مصرف انرژی پایینی دارند.

می‌توان چنین پنجره‌هایی را با پوشش‌های کم E برای عملکرد حرارتی مطلوب، مناسب برای مناطق گرمسیری نصب کرد. می توان از مناظر لذت برد بدون این که هزینه‌های انرژی را بالا ببرد.

با این حال، پیشرفت‌های اخیر در فناوری شیشه، باعث بهبود عملکرد حرارتی پنجره‌ها می شود. در صورتی که می‌خواهید یک پنجره‌ دوجداره بزرگ داشته باشید، می‌توانید چنین پنجره‌هایی را با پوشش کم برای عملکرد حرارتی بهینه، مناسب برای مناطق گرمسیری نصب کنید. در واقع بدون افزایش هزینه انرژی می توانید از منظره لذت ببرید.

 

محل نصب پنجره‌های دوجداره در ویلاها

چیدمان کلی ویلا تحت تاثیر موقعیت پنجره‌ها خواهد بود. همانطور که می دانید پنجره‌ها وظیفه ورود نور را بر عهده دارند. وقتی به صورت استراتژیک قرار می گیرند، می توانند فضا را روشن و باز کنند.

بسته به منطقه ای که در آن هستید، می توانید اندازه، سبک و لعاب پنجره های دوجداره را برای ویلای خود انتخاب کنید. در اتاق نشیمن بهره بردن از پنجره‌های دو جداره ثابت گزینه مناسبی برای ثبت زیبایی بیرون است و می توانید روی مبل استراحت کنید و از مناظر لذت ببرید.

همچنین پنجره‌های دو جداره بزرگ را برای اتاق خواب انتخاب کنید، زیرا آنها گزینه ایمن‌تری به نظر می رسند. آن‌ها همچنین اجازه می دهند نور کافی همراه با تهویه کافی برای فضای ویلا فراهم شود.

 

متریال قاب پنجره دوجداره ویلا

در حال حاضر مواد مختلف قاب مانند UPVC و آلومینیوم در بازار عرضه می شود. مواد مختلف قاب در روش‌های نگهداری با هم متفاوت هستند. بنابراین مقاومت پنجره‌های دوجداره ویلایی، به انتخاب متریال فریم مورد استفاده وابسته است.

برای ایجاد تعادل کامل بین فضای مدرن و روستیک، از بسترهای پنجره دو جداره با لمینت چوبی استفاده کنید. برای دوام و استحکام فریم‌های باریک، آلومینیوم می تواند انتخاب خوبی باشد، همچنین می توانید UPVC را به عنوان متریال قاب پنجره‌های دوجداره ویلا نیز انتخاب کنید.

 

مواد عایق حرارتی پنجره دوجداره ویلا

اثربخشی عایق حرارتی، صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق صدا و سایر خواص به شیشه پنجره ویلا بستگی دارد. شیشه‌کاری همچنین بر توانایی پنجره‌های ویلا در مقاومت در برابر ضربه، پرتابه و تنش کششی موثر است. عایق حرارتی درب و پنجره‌های دوجداره Upvc بسیار قوی هستند.

امروزه برای افزایش امنیت، شیشه‌های دو جداره یا سه جداره پیشنهاد می شوند. جهت صرفه جویی در مصرف انرژی، می توانید شیشه‌های دو جداره را انتخاب کنید، زیرا به حفظ دمای داخل ویلا در تمام طی سال کمک می کنند.

 

مزایای پنجره دوجداره

مزایای پنجره دوجداره

پنجره‌های دو جداره، امنیت بسیار بالایی را ایجاد می کنند، زیرا برای شکستن دو لایه شیشه به فشار و انرژی زیادی نیاز است.

گاز آرگون، با پر کردن فضای بین شیشه‌ها به عنوان نوعی عایق حرارتی عمل می کند، که از خروج گرما به بیرون ساختمان ممانعت می کند. این نوع پنجره، از اتلاف گرما در زمستان و ورود گرما به داخل ساختمان در تابستان جلوگیری می کند.

در واقع نصب آن از هدر رفتن انرژی در ویلاها یا ساختمان‌ها جلوگیری می کند و باعث کم شدن هزینه‌های انرژی می شود.

این گونه پنجره‌ها علاوه بر عایق حرارتی بودن، باعث جلوگیری از آلودگی صوتی نیز می شوند. شیشه‌های دو یا چند لایه استفاده شده در این نوع پنجره‌ها، باعث کاهش صدا و ایجاد محیطی آرام برای ساکنین می شود.

پنجره‌های دو جداره، احتیاجی به رنگ آمیزی نخواهند داشت و تمیز کردن آن ها به راحتی انجام می شود. همچنین در برابر نفوذ گرد و خاک و آب نیز مقاومت خوبی دارند.

همچنین پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی، در مقابل تغییرات شرایط آب و هوایی مقاوم هستند و تغییر شکل نمی دهند.

 

 

معایب پنجره‌های دوجداره

عدم استفاده از مواد مرغوب برای پروفیل پنجره می تواند به مرور زمان باعث شکننده شدن و تغییر رنگ پروفیل‌ها شود.

در صورت بروز مشکل در گالوانیزه مورد استفاده در تولید درب و پنجره UPVC، بعد از نصب شکل پنجره تغییر می کند.

 

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره

عوامل زیادی در قیمت پنجره دوجداره موثر می باشند، که در زیر به آن‌ها اشاره می کنیم:

هر چه اندازه و تعداد پنجره‌ها بیشتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. اما بعضی از تولیدکنندگان در صورت خرید عمده به خریداران تخفیف بیشتری می دهند و محصولات را با قیمت پایین‌تری عرضه می کنند.

قاب‌های پنجره از مصالح ساختمانی مانند پی وی سی، چوب و آلومینیوم ساخته می شوند که UPVC رایج‌ترین و ارزان‌ترین فریم آن است که مقاومت لازم در برابر آب و هوا را فراهم می کند.

مدل پنجره نیز در قیمت آن تاثیر دارد. مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام قیمت‌های متفاوتی دارند.

هزینه نصب این نوع پنجره‌ها، به شکل جداگانه محاسبه می شود.

همچنین قیمت پنجره دوجداره، بسته به جنس و نوع ساخت متفاوت است.

لوازم جانبی استاندارد و ممتاز قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند.

با بهره بردن از این نوع پنجره، هزینه‌های مربوط به سرمایش و گرمایش ساختمان کاهش پیدا می کند، در نتیجه نصب آن از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

آب بندی کامل پنجره دو جداره، باعث جلوگیری از نفوذ آب به داخل در زمان بارندگی‌های شدید می شود.

در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاومت خوبی دارد و از انتقال آن به داخل ساختمان جلوگیری می کند و اثرات مضر این اشعه را از بین می برد.

پایداری و عمر طولانی این محصول، قابلیت استفاده مجدد حتی پس از تخریب و نوسازی را نیز دارد.

از دیگر ویژگی‌های این نوع پنجره، عدم اشتعال و مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی مانند اسیدها، قلیاها و مواد شیمیایی می باشد.

همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب است.

 

 

جمع بندی

ما در این مطلب به معرفی پنجره دوجداره، مدل‌ها و انواع آن و همچنین مزایا و معایب آن پرداختیم. همان گونه که بیان کردیم این پنجره‌ها عایق حرارتی و صوتی خوبی بوده و از ورود و خروج صدا و همچنین هوای سرد و گرم در ساختمان جلوگیری می کند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.