ویلای نیم پیلوت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ - سازه برتر



ویلای نیم پیلوت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویلای نیم پیلوت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ این یکی از سوالاتی است که در هنگام ساخت ویلا و یا خرید آن برای افراد به وجود می آید. در واقع طراحی ویلا نیم پیلوت، برای ویلاهایی انجام می شود که متراژ آن کم می باشد و دارای صرفه اقتصادی است. ساخت این نوع ویلاها بسیار متداول است و طرفدار زیادی دارد. در ویلای نیم پیلوت، برای ایجاد فضاهایی مانند اتاق خواب، انبار، موتورخانه یا پارکینگ، یک اختلاف سطح نیم طبقه ای فراهم می شود و علاوه بر آن نمای داخلی ویلا هم زیباتر شده و از حالت یکنواختی خارج می شود.

ویلای نیم پیلوت، علاوه بر شیک‌ و مدرن کردن نمای داخلی، حس آرامش و امنیت بیشتری را به اتاق خواب‌ها می بخشد. البته این اتاق می‌تواند اتاق مطالعه یا اتاق کار نیز باشد، که اغلب به آرامش و تمرکز بیشتری نیاز دارد.

در این مطلب شما را با ویلای نیم پیلوت و ویژگی‌های آن آشنا می کنیم، تا بتوانید در ساخت و یا خرید این گونه ویلاها تصمیم بهتری بگیرید.

 

ویلای نیم پیلوت و ویژگی های آن

ویلای نیم پیلوت و ویژگی های آن

طراحی ویلاهای نیم پیلوت، چیزی بین ویلاهای دوبلکس و ویلاهای فلت می باشد. در حقیقت ویلاهای نیم پیلوت را می توان ویلاهای مسطحی تعریف کرد که بخشی از فضاهای آن از طریق پله در طبقات بالاتر قرار داده می شوند. تعداد پله‌های این نوع سازه نسبت به ویلاهای دوبلکس کمتر می باشد.

معمولاً در داخل ویلا قسمت بالایی به اتاق‌ها اختصاص داده می شود، در حالی که در خارج از ویلا از این فضا به عنوان انباری، پارکینگ یا موتور خانه استفاده می شود. حتی برخی افراد، اتاق مطالعه را به جهت دوری از بقیه قسمت‌های ویلا و ایجاد آرامش در آن در این فضا قرار می دهند. سطح نیم طبقه ای که ایجاد شده، باعث می شود ویلای فلت دیگر یکنواخت نباشد و همچنین نمای داخل و خارج ویلا را زیباتر می کند.

ویلای نیم پیلوت، در شرایطی طراحی و ساخته می‌شود که با این که متراژ بنا کم است، اما باز هم شیک و مدرن بودن ویلا در اولویت قرار می گیرد.

تا حالا کلیات این مدل ویلای محبوب و پرطرفدار را ذکر کردیم، اما ویلاهای نیم پیلوت دارای یک سری ویژگی‌های بارز دیگری هستند که در ادامه سازه برتر، به آن اشاره می کنیم:

 

استفاده از راه پله

ویژگی اصلی ویلای نیم پیلوت، بودن پله در داخل ساختمان می باشد. اغلب طراحان داخلی، پله‌ها را به گونه ای طراحی می کنند تا در معرض دید مردم باشند. از این رو طراحی هنری راه پله و طراحی شیک و مدرن آن بسیار حائز اهمیت است. البته برای ویلاهای نیم پیلوت داشتن پله استاندارد نیز اهمیت زیادی دارد.

 

ارتفاع سقف

در ویلاهای نیم طبقه، اغلب ارتفاع سقف نیم طبقه بالا نسبت به سایر قسمت ها کمتر است، زیرا اختلاف ارتفاع به اندازه نیم طبقه می باشد. معمولاً در ویلاهای نیم پیلوت، نیم طبقه بالا به اتاق مطالعه یا اتاق خواب اختصاص داده می شود. بنابراین این تفاوت سقف به نقطه ضعف این نوع طراحی تبدیل نمی شود.

 

تراس و بالکن

طراحان تمام تلاش خود را می کنند تا از بالکن‌ها و تراس‌ها در طراحی ویلاهای نیم پیلوت بهره ببرند و مناظر زیبایی را از طریق آنها خلق کنند. ویلا ممکن است در کنار ساحل یا در کوه ساخته شود و یا از یک طراح ماهر برای طراحی نمای ویلا کمک گرفته شود. در این صورت بالکن یا تراس به یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های ویلا تبدیل می شود. در این بخش می توانید با کاشت گل و گیاه، استفاده از صندلی‌های خاص و چیدمان‌های زیبا، مکانی دنج و دلپذیر را برای یک گردهمایی دوستانه ترتیب دهید.

 

طراحی داخلی زیبا

همان گونه که قبلا گفتیم طراحی ویلای نیمه پیلوت، فضای ویلای مسطح را از یکنواختی و تکرار رها کرده و ظاهری شیک و مدرن ارائه می دهد. با انتخاب موقعیت صحیح راه پله، ظاهر تراس، ظاهر پله و اجزای دیگر ویلا می توان در فضایی کوچک به طراحی مدرن و شیک دست یافت.

 

ویلای نیم پیلوت چیست

ظاهر جذاب ساختمان

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب ویلا نیمه پیلوت، ظاهر زیبای آن و تفاوت آن با ویلاهای دیگر است. وجود نیم طبقه باعث جذابیت بیشتر ظاهر بنا نسبت به حالت سنتی شده است. بنابراین در انتخاب پوسته خارجی ساختمان و طراحی آن دقت کنید. بدون شک ویلای نیمه پیلوت، یکی از شیک‌ترین نماها را در بین هر نوع نمای ساختمانی دارد.

 

پارکینگ سرپوشیده

وجود نیم طبقه در طراحی این نوع ویلا، یک فضای خالی بین زمین و کف نیم پیلوت به وجود می آورد. از این فضا می توان به عنوان انبار، پارکینگ و موتورخانه استفاده کرد.

البته بهتر است از این فضا به عنوان پارکینگ استفاده شود. زیرا این نوع فضا، شما را مجبور به ساخت و طراحی پارکینگ نمی کند.

 

داشتن قیمت مناسب

زندگی در یک ویلای دوبلکس بدون شک یکی از آرزوهای همه است. اما با توجه به قیمت آن ممکن است این ویلا در دسترس همه نباشد.

ویلای نیمه پیلوت شبیه به ویلای دوبلکس، با زیرساخت‌های محدود و هزینه نسبتا کم به نظر می رسد، بنابراین بسیار مقرون به صرفه است. دلیل مقرون به صرفه بودن این نوع ویلا این است که بخش زیادی از طبقه همکف به جای ساخت و ساز به پیلوت اختصاص داده شده است، که به ما این امکان را می دهد تا شاهد کاهش قابل توجهی در هزینه ساخت آن باشیم.

 

ایجاد آرامش، مهمترین دستاورد ویلای نیم پیلوت

طبقه بالایی ویلای نیمه پیلوت، فضای راحتی را برای ساکنین فراهم می کند که به دلیل خلوت بودن معمولا از آن به عنوان اتاق مطالعه یا اتاق خواب استفاده می کنند. ساکنان این ویلاها در پاسخ به این سوال که آرامش بخش‌ترین مکان در ویلا نیمه پیلوت کدام قسمت است؟ معتقد بودند که طبقه بالا، به علت دوری از اتاق نشیمن و آشپزخانه، احساس آرامش و امنیت را فراهم می کند.

 

تفاوت ویلا نیم پیلوت با ویلا نیم دوبلکس

تفاوت ویلا نیم پیلوت با ویلا نیم دوبلکس

از آنجایی که ویلاهای دوبلکس و نیمه دوبلکس تفاوت‌هایی را بین طبقات ایجاد می کنند، ویلاهای نیمه پیلوت نیز به دلیل تفاوت سطح در طراحی داخلی ویلا، به عنوان یک کلاس یا زیرمجموعه ای از طرح‌های دوبلکس و نیمه دوبلکس شناخته می شوند.

ویلاهای نیمه دوبلکس را نباید با ویلاهای نیمه پیلوت اشتباه گرفت. در طراحی داخلی ساختمان زمانی که یک یا چند فضا با ایجاد اختلاف ارتفاع جزئی از یکدیگر جدا می شوند، آن ویلا را نیم دوبلکس می نامند.

طرح‌های نیمه دوبلکس انواع گوناگونی دارند که در آن طراح می تواند با هوشمندی، دو تا سه پله برای اختلاف ارتفاع ایجاد کند تا فضای نشیمن کمی پایین‌تر از بقیه قسمت‌های ساختمان باشد و همچنین آن را شبیه اتاق نشیمن کند و زیبایی بیشتری ایجاد کند.

در گذشته ویلاها و خانه‌هایی با متراژ بیشتر به صورت نیمه دوبلکس طراحی می شد، اما اکنون طراحان، این سازه را برای ویلاها و خانه‌های کوچک نیز طراحی می کنند و فکر می کنند این طرح شناسنامه خاص خود را دارد و کسانی که می خواهند این فضا را تزئین کنند دستشان باز است. حتی یک خانه ییلاقی فلت را می توان با اضافه کردن چند پله، به یک سازه نیمه دوبلکس تبدیل کرد که البته بسیار شیک است.

بنابراین، شباهت بین ویلای نیمه دوبلکس و ویلای نیمه پیلوت در تفاوت سطوح ایجاد شده در طراحی می باشد.

 

 

نکاتی برای زیباسازی طراحی داخلی ویلاهای نیمه پیلوت

ویلای نیمه پیلوت، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نوع ویلاهاست. این ویلاها را می توانید در کنار جنگل‌ها، ساحل و حتی در بعضی مناطق شهری پیدا کنید. برای زیباتر کردن طراحی داخلی این نوع ویلاها، بهتر است از تمامی عناصر موجود در دکوراسیون استفاده شود.

انتخاب درست مبلمان در قسمت پیلوت و قسمت نیمه پیلوت، انتخاب صحیح نورپردازی برای هر بخش و انتخاب صحیح پله‌های اتصال قسمت پایین ویلا به قسمت نیمه پیلوت می تواند فضای بیشتری را فراهم کند. تزیینات داخل ویلا، به نظر خود افراد بستگی دارد، ولی برای طراحی پلکان این نوع ویلا باید با یک تیم خبره مشورت کرد.

برای ویلاهای نیمه پیلوت، بهترین انتخاب برای ساخت پله، پله‌های ترمووود یا چوبی است. متریال چوبی در رنگ‌های متنوع برای هماهنگی با هر سبک دکوراسیون داخلی موجود است. البته طبق نظر طراح پله‌های فلزی، سنگی یا شیشه ای نیز قابل استفاده است. اما در ویلاهای نیمه پیلوت، ارتفاع برای نصب پله‌های مجلل کافی نیست.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

اگر در حوزه خدمات و پیمانکاری ساختمان فعالیت دارید، می توانید کسب و کار خود را در سایت سازه برتر تبلیغ کرده و خدمات خود را بطور کامل به مخاطبین این سایت معرفی کنید تا از این طریق بتوانید مخاطبان و مشتریان جدیدی جذب کنید.

مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر با استفاده از روش های مختلف خدمات و محصولات شما را در بستر اینترنت تبلیغ کرده و می تواند برای جذب مشتریان بیشتر در کنار شما باشد. ضمن اینکه می توانید آگهی تبلیغاتی شرکت خود را در سایت سازه برتر بدون نیاز به تمدید منتشر کنید و در آن علاوه بر توضیحات کامل آگهی، از تصاویر و فیلم های تبلیغاتی نیز استفاده کنید تا اثربخش آگهی شما بیشتر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط همکاری، روی لینک زیر کلیک کنید::

تبلیغات ساختمانی

 

مصالح به کار رفته برای ساخت ویلای نیم پیلوت

مصالح به کار رفته برای ساخت ویلای نیم پیلوت

متریال استفاده شده در صنعت ساختمان برای ویلای نیم پیلوت هم مانند ویلاهای دیگر، براساس شرایط آب و هوایی منطقه، مصالح در دسترس و سبک مورد نظر انتخاب می شود. ازجمله مصالح پر کاربرد برای ویلای نیم پیلوت موارد زیر می باشند:

 

آجر

یکی از متداول‌ترین مصالح ساختمانی برای نمای ساختمان ویلا ،آجر می باشد. آجر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به راحتی در دسترس است، در واقع می توان گفت پیدا کردن آن بسیار آسان است و همچنین نسبت به سایر مصالح قیمت مناسب‌تری دارد.

نمای ویلا نیم پیلوت آجری، ظاهر ویلا را کلاسیک و زیبا می کند.

 از مزیت‌های آجر می توان به عمر طولانی، نگهداری کم و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی اشاره کرد. آجر برای مناطقی با آب و هوای گرم و خشک گزینه ایده آلی است.

 

چوب

استفاده از چوب برای نمای ویلاهای نیم پیلوت، جدیدا به قدری رواج یافته که در حقیقت می توان این طور گفت که چوب جایگزین مصالح سنتی شده است. یکی از ویژگی‌های چوب ایجاد فضایی صمیمی و آرام در ویلای نیمه پیلوت می باشد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که چوب باید به خوبی سمباده شود تا در برابر عواملی مانند باران و رطوبت مقاوم شود.

یک ویلای نیم پیلوت چوبی واقع در یک منطقه جنگلی، باعث هماهنگی و تناسب ویلا با طبیعت پیرامون خود می شود.

 

فلز

به کار بردن فلز در طراحی نما ویلای نیم پیلوت، جلوه ای مدرن و صنعتی به ویلا می دهد. از جمله مزایای استفاده از فلز در طراحی ویلاهای نیم پیلوت، می توان دوام بالا و امکان رنگ آمیزی مطابق سلیقه کارفرما را نام برد.

 

سیمان

در ساخت ویلاهای نیم پیلوت، از سیمان استفاده زیادی می شود. در نمای ویلاهای نیمه پیلوت نیز می توان سیمان را به کار برد، استفاده از سیمان ظاهری مدرن و مینیمال به ویلا می دهد، همچنین مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف از مزایای سیمان می باشد.

 

سنگ

سنگ بیشترین استفاده را در ویلاهای نیم پیلوت دارد. بهره بردن از سنگ برای طراحی نمای ویلاهای نیم پیلوت، باعث می شود ویلا سبکی رومی و کلاسیک داشته باشد. از خواص سنگ می توان به مقاومت در مقابل شرایط آب و هوایی سخت، قابلیت استفاده بالا و غیره اشاره کرد.

در بین انواع سنگ، گرانیت و تراورتن کاربرد زیادی در ساخت نماهای نیمه پیلوت دارند.

 

نمای ساختمان نیمه پیلوت

نمای ساختمان نیمه پیلوت چگونه طراحی شده است؟

در بیشتر مواقع طراحی نمای ویلاهای نیم پیلوت، به سبک کلاسیک و با حضور عناصری مانند تراس، ستون و سقف شیروانی است. این المان‌ها، ویلای نیم پیلوت را به سبک کلاسیک نزدیک‌تر می کند. برخی از ویلاهای نیم پیلوت ساحلی، اگرچه ابعاد کوچکتری دارند، اما کاملا مجلل ساخته شده اند. برای نمای بیرونی این ویلاها بهترین مصالح به کار رفته اند. این نوع ویلاها به سبک معماری خلاقانه با نمای رومی و کلاسیک درست شده اند.

 

ویلای نیم پیلوت استخردار

وجود استخر روباز در ویلای نیم پیلوت، به عنوان یک آپشن به حساب می آید و به ارزش ویلا می افزاید. همچنین محوطه اطراف استخر نیز، می تواند به مکانی دلنشین و زیبا برای دورهمی‌های خانوادگی تبدیل می شود.

 

 

مزایای ساخت ویلا نیم پیلوت

از مزایای ویلای نیم پیلوت می توان موارد زیر را نام برد:

قابلیت اجرا در زمین‌هایی با مساحت کم و محدود

مقرون به صرفه

قابلیت استفاده از انواع گوناگون سبک‌های اجرایی

امکان تفکیک برخی از فضاها و ایجاد کردن یک هارمونی در دکوراسیون داخلی

امکان بهره بردن از انواع متریال در دسترس

 

هزینه های ساخت ویلا نیم پیلوت

محاسبه هزینه های ساخت ویلا نیم پیلوت

برای محاسبه هزینه ساخت ویلای نیم پیلوت، باید چند نکته را در نظر گرفت. مطمئن باشید با خرید یک ویلای مدرن نیمه پیلوت، هزینه بسیار کمتری نسبت به زمانی که می خواهید یک ویلای جدید بسازید، خواهید داشت، یعنی برای ساخت یک ویلای نیمه پیلوت به سلیقه خود به سرمایه بیشتری احتیاج دارید.

هزینه ساخت ویلای نیمه پیلوت، بستگی به موقعیت زمین و ساختمان شما دارد. ممکن است مجبور باشید حدود یک تا دو سال برای تکمیل ویلا صبر کنید. برای محاسبه هزینه باید مراحل را به طور جداگانه از ابتدای کار یعنی از نقشه ساختمان تا بهره برداری و اخذ مجوز ارزیابی و بررسی کنید.

بخش بزرگی از هزینه ساخت ویلای نیم پیلوت، به نوع مصالح ساختمانی مناسب بستگی دارد. طراحی دکوراسیون داخلی این نوع ویلا نیز، به وسیله تیم جداگانه ای انجام می‌شود که هزینه زیادی می برد. بنابراین بهتر است قبل از شروع پروژه ساخت ویلا نیم پیلوت، به تمام هزینه‌ها توجه کافی داشته باشید.

 

 

جمع بندی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد ویلاهای نیم پیلوت، به ویلاهایی گفته می شود که یک بخش از آن با ارتفاع مشخصی از سطح همکف، بالاتر ساخته شده اند و در کنار ویلاهایی مانند ویلای فلت، دوبلکس و تریبلکس بسیار مورد اهمیت می باشند و مناسب خانواده‌هایی با جمعیت کم می باشند. این نوع ویلاها در طی سال، علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب می کنند.

امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد و نظرات خود را در خصوص آن با ما در میان بگذارید.