معرفی انواع باربیکیو در محوطه سازی ویلا - سازه برتر



انواع باربیکیو در محوطه سازی ویلا

معرفی انواع باربیکیو در محوطه سازی ویلا

امروزه باربیکیو در محوطه سازی ویلا، کاربرد فراوانی دارد. ریشه کلمه باربیکیو، کلمه «باباکوآ» می باشد و به معنای دودی کردن غذاها می باشد. در واقع باربیکیو به وسیله ای گفته می شود که معمولا در محوطه ویلا برای پخت و پز گوشت به کار می رود و برای پخت غذا از زیر به آن حرارت می دهد. در زبان عامیانه فارسی به باربیکیو منقل نیز گفته می شود.

باربیکیوها انواع مختلفی دارند و با توجه به اندازه، هزینه و نوع سوخت مصرفی به گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می شوند، البته باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از انواع باربیکیو در مقایسه با دیگری برتری ندارد، بلکه هر کدام ویژگی‌هایی دارند و این سلیقه شما است که تعیین می کند چه نوع باربیکیو ای را در محوطه سازی ویلای خود انتخاب کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا شما را با انواع باربیکیو در محوطه سازی ویلا و نکات نگهداری آن آشنا کنیم.

 

باربیکیو در محوطه سازی ویلا

باربیکیوها در محوطه سازی و ساخت ویلا، علاوه بر اینکه به منظور پختن انواع کباب استفاده می شوند، یک نوع روش پخت و پز برای انواع گوشت‌ها هم به حساب می آیند و بعضی افراد آن را به عنوان نوعی روند پخت غذا نیز می دانند. در واقع گوشت‌هایی که با اندازه بزرگ برش داده می شوند و استخوانی هستند، بر روی باربیکیوها پخته می شوند، البته می توان انواع سبزیجات، ماهی و … را به وسیله باربیکیو پخت و سرو کرد. در سالهای اخیر استفاده از باربیکیو بسیار بیشتر شده است و بسیاری از افراد از باربیکیو در محوطه سازی ویلا استفاده می کنند.

 

طراحی باربیکیو در محوطه سازی ویلا

آشنایی با طراحی باربیکیو در محوطه سازی ویلا

در این بخش از سازه برتر، شما را با انواع مدل‌های باربیکیو که در باغ یا ویلا استفاده می شود، آشنا می کنیم:

 

باربیکیو آجری

کباب‌پزهای آجری را می‌توانید با بهره بردن از انواع آجرها و با طرح‌های متنوعی بسازید. برای مثال می‌توان آن‌ها را به شکل ساده ساخت و ابعاد آن را کوچک در نظر گرفت تا نمای کار به صورت ساده مشاهده شود. البته اگر بودجه کافی داشته باشید و مکان بزرگتری برای ساخت این باربیکیو در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت دودکش‌دار و … بسازید و ابعاد آن را بزرگ کنید. از مهم‌ترین خصوصیات باربیکیوهای آجری، می‌توان به ایجاد نمای جذاب و زیبا در فضاهای روباز اشاره کرد. این کباب‌پزها جلوه‌ای نوستالژیک دارند و باعث می‌شوند تا در محوطه سازی ویلا، باغ و یا حیاط در کنار شومینه نمایی دلنشین را به وجود آورند.

از مزایای دیگر باربیکیو آجری، می‌توان به سهولت در ساخت و هزینه کم آنها اشاره کرد. اگر قصد دارید از این نوع باربیکیو در محوطه ویلا استفاده کنید، بدون آنکه احتیاج به کمک گرفتن از افراد متخصص داشته باشید، می‌توانید خودتان به ساخت آن اقدام کنید.

 

باربیکیو سنگی

کباب‌پز سنگی در محوطه ویلا، هم کاربردی است و هم نمایی بسیار زیبا و شیک دارد. کباب‌پزهای سنگی، در صنعت ساختمان با اندازه‌های گوناگونی ساخته می شوند و اصلا نباید نگران این باشید که حیاط ویلای شما کوچک است، زیرا باربیکیوهای سنگی، با هر ابعادی ساخته می شوند. باربیکیو سنگی در محوطه ویلا از سنگ‌های گوناگونی ساخته می شود مانند سنگ آنتیک، آجری، مدل گابین و ... تمام این کباب‌پزهای سنگی می توانند از مدل زغالی یا گازی باشند.

باربیکیوهای سنگی که از جنس گابین هستند، به شکلی می باشند که با استفاده از توری‌های سیمی گابیون، محیطی را به وجود می آورند و داخل آن را پر از سنگ‌های متنوع می کنند. این نوع از سنگ‌ها قیمت بالایی ندارند، اما ممکن است چندان هم زیبا نباشند و با سلیقه همه سازگار نباشند.

 

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی، برای کار کردن از گاز شهر استفاده می کند و در جنس‌های گوناگون استیل، چدنی، آجری و … ساخته می شوند. شما می توانید از کباب‌پزهای گازی در تراس ویلا، حیاط و یا پشت بام‌ها استفاده کنید. یکی از خصوصیاتی که این مدل باربیکیو را بسیار محبوب کرده است، این است که به آسانی قابل تمیز شدن هست و نیازی نیست تا برای تمیز کردن آن‌ها زمان زیادی را صرف کرد.

 

باربیکیو زغالی

باربیکیو زغالی

باربیکیو زغالی، یکی از محبوب‌ترین انواع باربیکیو است. گوشتی که بر روی زغال پخته می شود طعم بسیار خوب و دلپذیری دارد. بیشتر افراد کبابی که عطر و طعم زغال را به خود بگیرد، بیشتر دوست دارند.

از فواید کباب‌پزهای زغالی می توان به این مورد اشاره کرد، که باربیکیوهای زغالی غذا را به صورت آهسته می پزند و همین باعث نرم‌تر شدن غذاها می شود. گوشتی که بر روی این نوع باربیکیو درست می شود طعم دودی بسیار دلپذیری دارد. همچنین در دو مدل آجری و سنگی تولید می شوند و از همه مهم‌تر این که قابلیت انتقال و جابه جایی دارند. ولی متاسفانه باربیکیوهای زغالی دود زیادی را تولید می کنند، به همین دلیل می شود گفت که برای محوطه ویلاها مناسب هستند و روشن کردن آن‌ها هم به زمان بیشتری احتیاج دارد.

 

باربیکیو برقی

در کباب‌پز برقی، احتیاجی به استفاده از مواد اشتعال زا نداریم. برای به کار گرفتن باربیکیو برقی، باید قبل از شروع کار آن را در محلی نزدیک به پریز برق قرار دهیم. به همین دلیل امکان جا به جایی برای این نوع از باربیکیو ها هم وجود دارد. بیشتر باربیکیوهای مورد استفاده در خانه‌های ویلایی، نیز همین باربیکیو برقی می‌باشد.

 

باربیکیو سیمانی

این نوع باربیکیو از جنس سیمان درست شده است. برای باربیکیو سیمانی باغی، باید حتما از یک سایه بان و دودکش استفاده کرد. باربیکوهای سیمانی از محصولات دیگر ارزان‌تر می باشند. ولی کار با آن‌ها به سادگی باربیکیو های گازی نمی باشد. علاوه بر این برای گرم کردن باربیکیو سیمانی، باید زمان زیادی را صرف کنید.

 

باربیکیو پیش ساخته

باربیکیو پیش ساخته، از نمونه باربیکیوهای از قبل آماده ای است که می توان از آن‌ها در محوطه ویلا استفاده کرد. انتخاب نمونه ای که با طراحی محوطه متناسب باشد، تنها موردی است که باید به آن دقت داشته باشید. این باربیکیوها در انواع گازی و زغالی تولید می شوند.

 

باربیکیو دیواری

باربیکیو دیواری، نوع دیگری از مدل‌های گوناگون باربیکیو است که به دیوار متصل می شود و می توان آن را جمع کرد. شما می توانید به آسانی باربیکیو دیواری را به دیوار متصل کنید و در هنگامی که احتیاجی به آن ندارید، به راحتی آن را جمع کنید.

همچنین اگر مکان زیادی برای باربیکیو ایستاده ندارید، باربیکیوهای دیواری، گزینه خوبی برای شما به شمار می آیند.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

سازه برتر یکی از سایت های قدیمی و معتبر در زمینه صنعت ساختمان است و با توجه به اینکه از سال 1389 در این زمینه فعالیت دارد، توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و شما می توانید با ثبت آگهی تبلیغاتی خود در این سایت، کسب و کار خود را رونق دهید.

پیمانکاران ساختمانی و فروشندگان تجهیزات و مصالح ساختمانی می توانند خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند و از این طریق با مخاطبان این سایت در ارتباط باشند.

با انتشار آگهی ساختمانی در سازه برتر از مزایای زیادی از جمله دائمی بودن آگهی، امکان انتشار چندین تصویر و فیلم تبلیغاتی، تبلیغ در وبلاگ های سازه برتر و ارائه گزارش ماهیانه از سرچ کنسول گوگل برای آگهی خود برخودار باشید.

با دریافت گزارش ماهیانه از وضعیت آگهی خود در گوگل، می توانید آگهی خود را ویرایش و بهینه کنید تا جایگاه آن در نتایج جستجوی گوگل بهبود یافته و افراد بیشتری از طریق جستجو با آگهی شما آشنا شوند. ضمن اینکه امکان ویرایش آگهی شما تا 3 مرتبه بصورت رایگان فراهم است و بدین ترتیب می توانید نتیجه بهتری از آن کسب کنید. برای سفارش رپورتاژ آگهی در سازه برتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

انواع جنس صفحات باربیکیو

انواع جنس صفحات باربیکیو و تفاوت آن‌ها با یکدیگر

جنس صفحات باربیکیو باغی، به سه نوع چدن، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم روکش دار دسته بندی می شوند. هر کدام از این صفحات دارای خصوصیات ویژه ای هستند، ولی در نهایت این نظر شماست که مشخص می کند کدام یک بهتر است.

صفحات آلومینیومی روکش دار، پر کاربردترین نوع بشقاب پخت در باربیکیو باغی می باشند و قیمت خوبی نیز دارند. این نوع بشقاب‌ها به خوبی گرما را به غذا انتقال می دهند. ولی صفحات جلویی مقاومت پایین‌تری در مقایسه با فولاد ضد زنگ و چدن دارند. به همین دلیل با گذر زمان، ممکن است شکسته یا پیچیده شوند و لعاب خود را از دست بدهند.

باربیکیو باغی چدنی، در سال‌های اخیر رواج زیادی پیدا کرده اند. با این وجود هدایت حرارتی این نوع صفحات از آلومینیوم روکش دار کمتر است، اما قابلیت این را دارد که گرمای دریافتی را برای زمان طولانی به طور مناسبی حفظ کند. مقاومت پایین صفحات چدنی در مقابل شوک حرارتی مهمترین عیب این نوع صفحات است، به صورتی که عامل جلو می تواند باعث ترک خوردن آن شود.

صفحات فولادی ضد زنگ، بیشتر در باربیکیوهای باغی متوسط ​​یا گران قیمت استفاده می شوند. این نوع باربیکیو دوام زیادی دارد و صفحاتی که رنگ روشنی دارند، جلوه بهتری به ظاهر غذا می دهند. صفحات فولادی ضد زنگ در برابر خوردگی مقاومت خوبی دارند و به آسانی تمیز می شوند. با وجود این که صفحات جلویی برای پختن غذا عالی هستند، اما میزان رسانایی حرارتی آنها کمتر از آلومینیوم روکش دار است و همانند چدن، گرما را برای مدت زمان طولانی حفظ نمی کند و از طرف دیگر، با گذر زمان رنگ آن نیز تغییر می کند و گودال‌هایی بر روی سطح کباب‌پز به وجود می آید.

 

اندازه باربیکیو

نکته اصلی برای انتخاب اندازه باربیکیو باغی، اندازه و ابعاد محیط پیرامون آن است. به صورت کلی، یک کباب‌پز معمولی همراه با سه مشعل گاز احتیاج به فضایی با ابعاد 11 تا 12 متر مربع دارد و نیاز یک خانواده با جمعیتی متوسط ​​را برآورده می کند. ولی خانواده‌هایی که جمعیت زیادی دارند، به یک کباب‌پز با شش مشعل گاز نیاز دارند و باید فضایی با ابعاد 14 تا 16 متر مربع را در نظر بگیرند.

علاوه بر ابعاد فضای پیرامون باربیکیو باغی، باید به گرمایی که توسط آن تولید می شود نیز دقت کنید. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان پیشنهاد می کنند که کباب‌پز باید 2 تا 3 متر از ویلا و اجزای قابل اشتعال دیگر فاصله داشته باشد.

البته با خرید نیم قفسه اضافی، می توانید فضای مورد نظر برای پخت را تا 50 درصد افزایش دهید. همچنین می توانید بشقاب اضافی را دورتر از حرارت مستقیم کباب‌پز قرار دهید، تا بتوانید از آن برای نان تست و غذاهایی که احتیاج به کمی حرارت دارند بهره ببرید.

 

رنگ باربیکیو

معمولا مانند لوازم خانگی دیگر، سالانه تعداد بیشتری رنگ جدید به لیست رنگ کباب‌پز اضافه می شود. رنگ‌های سبز، آبی، قرمز، مسی و برنز تنها چند نمونه از رنگ‌های مورد استفاده در باربیکیو هستند که با ترکیب کردن خطوط فولاد ضد زنگ، تضاد چشمگیری را در طراحی کباب‌پز به وجود می آورند.

 

مزایای استفاده از باربیکیو در محوطه

مزایای استفاده از باربیکیو در محوطه سازی ویلا

باربیکیو باعث می شود که گوشت حالت آبداری داشته باشد و خشک نشود.

پختن گوشت بر روی باربیکیو باعث عطر و طعم دودی می شود، که طرفداران زیادی دارد.

این امکان وجود دارد که بتوان حرارت مورد نیاز برای پخت گوشت را به دلخواه تنظیم کرد.

با استفاده از باربیکیو می توان آشپزی ایمن‌تری داشت و دیگر نگران سوختگی روی دست‌ها نبود.

همچنین باربیکیوها، سیستم قطع خودکار دارند.

 

نکات نگهداری باربیکیو

بعد از استفاده از باربیکیو، باید حتما میله‌های گریل را بشویید. غذا ماندن روی میله‌ها باعث به وجود آمدن باکتری می شود.

زمانی که باربیکیو خنک شد از یک روغن گیاهی استفاده کنید و روی آن را اسپری کنید. این کار از زنگ زدگی باربیکیو جلوگیری می کند.

در صورتی که از باربیکیوهای زغالی استفاده می کنید، باید حتما خاکستر آن را خالی کنید. خاکسترها می توانند باعث ایجاد دود و گرد و غبار در فضا و ایجاد طعم و بو نامطبوع در پخت غذا شوند.

در زمان شروع پخت غذا، در ابتدا دستگاه را برای مدت 10 دقیقه قبل از شروع به آشپزی روشن کنید تا در هنگام پخت بتوانید بهتر دما را کنترل کنید.

قبل از استفاده از باربیکیو، حتما صفحه گریل را چرب کنید، این کار طعم بهتری به غذای شما می دهد.

قبل از هر بار استفاده از باربیکیو گازی، باید از نشتی ندادن کپسول گاز مطمئن شوید.

 

ایده های طراحی ویلا یا باغ با باربیکیو

ایده های طراحی ویلا یا باغ با باربیکیو

می توانید کباب‌پزی را به کار ببرید، که مواد اولیه سازنده آن با مصالح ساختمانی استفاده شده در فضای بازتان شباهت داشته باشد.

بهتر است در ویلا از کباب‌پزهایی استفاده کنید که کابینت خور باشند. وجود کابینت باعث می شود شما بتوانید وسایل مخصوص آشپزی با باربیکیو را در آن قرار دهید.

اگر ویلا یا باغتان به سبک سنتی است، می توانید از باربیکوهای سنگی یا آجری استفاده کنید. ولی برای فضاهایی مانند روف گاردن، استفاده از کباب‌پزهای گازی گزینه مناسب‌تری است.

حتما تعیین کنید که می خواهید از باربیکیو در چه محیطی استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید از باربیکیو در ویلا و باغ استفاده کنید، می توانید از باربیکیوهای ایستاده استفاده کنید.

 

 

جمع بندی

باربیکیوها انواع گوناگونی دارند و انتخاب آن‌ها بر اساس فاکتورها و معیارهای متفاوت از جمله نوع سوخت، سبک طراحی و غیره انجام می شود. بی شک طراحی چنین المانی در زیبایی فضای ویلا تاثیر زیادی می گذارد. همچنین نمونه‌های جدید و مدرن برقی و گازی، نیز می تواند به زیباتر شدن باغ یا ویلا شما کمک کند.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به شما در انتخاب یک باربیکیو مناسب برای ویلا یا باغتان راهنمایی کرده باشیم.