نکات کلیدی طراحی و ساخت انواع آلاچیق کنار استخر - سازه برتر



هرآنچه که در خصوص آلاچیق کنار استخر باید بدانید

هرآنچه که در خصوص آلاچیق کنار استخر باید بدانید

امروزه طراحی و ساخت آلاچیق کنار استخر، یکی از عناصر اصلی در طراحی و ساخت ویلا به شمار می رود. با طراحی آلاچیق کنار استخر و یا روی آن، فضایی لذت بخش و جذاب برای استراحت در محوطه استخر به وجود می آید.

برای طراحی یک آلاچیق زیبا و منحصر به فرد در کنار استخر می توانید، ایده‌های گوناگون را ببینید و طرح ایده‌آل و مناسبی را از میان آنها انتخاب کنید. ما در این مطلب، بهترین ایده‌های طراحی آلاچیق کنار استخر را معرفی می کنیم، لذا ما را همراهی کنید تا شما را با انواع طرح و سبک آلاچیق کنار استخر آشنا کنیم.

 

 

طراحی آلاچیق کنار استخر

برای طراحی آلاچیق کنار استخر، باید حتما با ویژگی‌های آلاچیق استخری آشنا باشید. با آگاهی از خصوصیات آلاچیق استخری، می‌توان فضایی جذاب و زیبا برای ساخت استخر طراحی کرد. آلاچیق کنار استخر، محیطی مفرح برای سپری کردن اوقات فراغت ساکنان ویلا می باشد. مقاومت و دوام طولانی مدت در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف و رطوبت، از ویژگی‌های مهم آلاچیق استخری می‌باشد. به همین دلیل برای اجرا طرح آلاچیق و انتخاب متریال آن باید به این نکات توجه زیادی شود. برای نمونه؛ در اجرای آلاچیق چوبی کنار استخر باید به نوع طرح آلاچیق و انتخاب چوب مرغوب توجه شود.

 

انواع طرح های آلاچیق کنار استخر

انواع طرح های آلاچیق کنار استخر

در ادامه این بخش از سازه برتر، انواع مدل‌ها و طرح‌های آلاچیق را معرفی می کنیم.

 

آلاچیق 8 ضلعی کنار استخر

آلاچیق‌های 8 ضلعی، یکی از انواع طرح‌های آلاچیق‌های استخری است که برای طراحی محوطه استخر به کار می روند. برای طراحی آلاچیق‌های استخری چند ضلعی باید این نکته را در نظر گرفت که با بیشتر شدن هر ضلع آلاچیق، مصالح بیشتری برای اجرا به کار می رود. قبل از طراحی آلاچیق 8 ضلعی، بهتر است که اول متریال مناسب را برگزینید و در ادامه یک برآورد کلی از هزینه اجرای آن انجام دهید. شما می‌توانید از انواع آلاچیق‌های 8 ضلعی پیش‌ساخته با قیمت مناسب‌تر برای طراحی آلاچیق کنار استخر ویلا بهره ببرید.

 

آلاچیق کنار استخر بدون نرده

آلاچیق‌ استخری بدون نرده، باعث می شود که در هنگام استفاده از فضای آلاچیق، بتوانید محیط استخر روباز را نیز به طور کامل مشاهده کنید. بنابراین برای بهره بردن از فضای آلاچیق‌های بدون نرده، می‌توانید از مبلمان‌های مخصوص استفاده کنید. میز و تخت و صندلی‌های تاشو همراه با کوسن‌ها و بالشتک‌ها از موارد پرکاربرد در این نوع آلاچیق‌ها به شمار می روند.

 

آلاچیق کنار استخر مستطیلی

آلاچیق‌های 4 ضلعی برای محوطه سازی ویلا به سبک مدرن مناسب هستند. آلاچیق استخری مستطیلی، نوعی از آلاچیق‌های 4 ضلعی پر کاربرد به حساب می آید. بعضی از افراد به طراحی آلاچیق‌‌های لوکس، ساده و مدرن تمایل دارند. محیط آلاچیق مستطیلی برای طراحی دکوراسیون شیک و ساده خیلی مناسب است. در این نوع آلاچیق به خاطر وجود هندسه ساده، می‌توانید مبلمان‌های متنوعی را در طراحی فضای آن به کار ببرید.

 

آلاچیق گرد کنار استخر

یکی دیگر از انواع طرح‌های آلاچیق‌های استخری، آلاچیق‌های گرد می باشند. برای طراحی و اجرای آلاچیق‌های گرد و دایره ای، می شود از متریال‌های متنوع بهره برد. متریال چوب، یکی از متریال‌های پر کاربرد طراحی آلاچیق استخری می‌باشد. آلاچیق کنار استخر با طرح گرد و با متریال چوب، جلوه‌ای زیبا و جذاب به فضای استخر ویلا می‌بخشد. آلاچیق گرد روی استخر، زیبایی محوطه استخر ویلا را چند برابر می کند.

 

انواع مدل آلاچیق های استخری

انواع مدل آلاچیق های استخری

آلاچیق‌های استخر به دو نوع، کنار استخر و روی استخر تقسیم بندی می‌شوند و با توجه به موقعیت استخر، می توانید هر نوع از این آلاچیق‌ها را که خواستید انتخاب کنید. برای انتخاب نوع آلاچیق استخر، می توان به سبک طراحی ویلا و محوطه آن دقت کرد و با توجه به آن آلاچیق را انتخاب نمود.

 

 آلاچیق روی استخر

این مدل در فصل تابستان، فضایی سایه‌انداز را روی استخر ایجاد می کند. همچنین برای کسانی که به شنا کردن علاقه دارند، مکانی برای استراحت روی استخر آماده می‌کند. برای اجرای آلاچیق روی استخر باید به مواردی از قبیل آب‌بندی و کف سازی توجه کرد. استفاده از متریال مقاوم و با کیفیت در مقابل رطوبت، یکی از نکات اصلی طراحی و ساخت آلاچیق روی استخر است که باید حتما رعایت شود.

 

آلاچیق کنار استخر

طراحی و اجرای آلاچیق‌ کنار استخر در مقایسه با آلاچیق‌های روی استخر هزینه کمتری دارد. به طور معمول آلاچیق‌های کنار استخر، بدون نرده هستند. ولی آلاچیق‌های باغی و خانگی برعکس آلاچیق‌های استخری حفاظ و نرده دارند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که گیاهان و گل‌های تزئینی را روی نرده‌ها قرار دهید.

 

انواع متریال مورد استفاده در طراحی آلاچیق کنار استخر

انواع متریال مورد استفاده در طراحی آلاچیق کنار استخر

برای طراحی آلاچیق کنار استخر، از متریال‎‌های متنوعی در صنعت ساختمان استفاده می کنند. متریال‌های چوب، سنگ و فلز از پرکاربردترین آن‌ها به حساب می آیند. حصیر، پوشال و سفال در طراحی آلاچیق استخری به عنوان متریال‌های بومی استفاده می شوند. ویژگی اصلی که این نوع متریال‌ها باید داشته باشند، پایداری و مقاومت آن‌ها در مقابل شرایط اقلیمی منطقه است. همچنین نوع اتصالات متریال‌ها و انتخاب رنگ آن‌ها از جمله نکات مهمی است که باید در زمان اجرا به آن دقت کرد. در ادامه چند نوع پر کاربرد متریالی که در آلاچیق استخری استفاده می شوند را معرفی می کنیم:

 

آلاچیق چوبی استخری

آلاچیق‌ چوبی، یکی از طرح‌های محبوب آلاچیق کنار استخر است. آلاچیق‌های چوبی در کنار استخر، باعث زیبایی بی نظیر محوطه ویلا نیز می شوند. اگر قصد دارید از چوب برای طراحی و اجرای این نوع آلاچیق‌ها استفاده کنید، باید میزان مقاومت و دوام آن را در برابر شرایط جوی متنوع بسنجید. چوب با کیفیت و با دوام در برابر تغییر دمای محیط و نفوذ حشرات، برای طراحی آلاچیق کنار استخر گزینه مناسبی به نظر می رسد.

نکته ای که وجود دارد این است که با گذشت زمان، رطوبت باعث تخریب و پوسیدگی چوب می‌شود. برای حل این مشکل اکثر فعالان در صنعت ساختمان، استفاده از چوب ترموود را برای طراحی آلاچیق استخری ترجیح می دهند. چوب ترموود، یکی از انواع چوب‌های با کیفیت اصلاح شده در طراحی محوطه ویلا یا ساختمان به حساب می‌آید. از چوب ترموود همچنین برای کفپوش در طراحی محوطه استخر استفاده می کنند.

 

آلاچیق فلزی کنار استخر

فلز یکی از متریال‌های پر طرفدار برای طراحی آلاچیق کنار استخر به شمار می رود. به کمک فلز می توان طرح‌های مختلفی از آلاچیق استخری را اجرا کرد. ورق‌های گالوانیزه گزینه خوبی برای پوشش سقف‌ آلاچیق‌های فلزی هستند. اگر تمایل دارید محوطه استخر ویلا خود را به سبک مدرن طراحی کنید؛ آلاچیق فلزی انتخاب خوبی است. آلاچیق‌ شیشه‌ای کنار استخر با پروفیل فلزی هم با سبک مدرن طراحی می‌شود. نکته قابل تامل در اجرای آلاچیق فلزی استفاده از رنگ‌های مرغوب برای ضد زنگ کردن آن است.

 

آلاچیق سنگی کنار استخر

آلاچیق‌ سنگی در مقایسه با آلاچیق‌ فلزی وزن سنگین‌تری دارد. با طراحی یک شومینه و دیوار سنگی در فضای داخل آلاچیق، محیطی زیبا و دنج برای محوطه ویلا به وجود می آید. همچنین می توان با استفاده از ستون‌های سنگی، آلاچیق استخری ویلا را به سبک کلاسیک طراحی کرد. طراحی فضای باربیکیو در آلاچیق سنگی استخری، تجربه یک آشپزی دلنشین را برای ساکنان آن فراهم می کند.

 

سایبان چتری در آلاچیق کنار استخر

سایبان‌های چتری، یکی دیگر از المان‌های طراحی آلاچیق استخری می باشند. همچنین این نوع سایبان‌ها به علت وزن کمی که دارند، امکان جا به جایی دارند. سایبان‌های چتری قابلیت باز و بسته شدن دارند. به همین دلیل به عنوان سایبان‌های موقتی به کار می روند. استفاده از سایبان‌های چتری برای طراحی محوطه استخرهای کوچک، کاربرد زیادی دارند، زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند جایگاه خود را در بازار بهتر کند و مشتریان بیشتری را جذب کند، به تبلیغات نیاز دارد. با توجه به افزایش میزان رقابت در بین کسب و کارها، اهمیت این موضوع بیشتر از هر زمانی شده است و کسب و کارهای مرتبط با صنعت ساختمان و معماری نیز در این شرایط، نه تنها برای رشد و پیشرفت، بلکه برای بقا هم که شده، باید تبلیغات اصولی را به عنوان بخشی از امور اصلی خود قرار دهند.

البته تبلیغات روش های مختلف و متنوعی دارد که هر کدام برای نیل به هدف خاص مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال، کسب اطلاعات در خصوص بهترین روش های تبلیغات برای جذب مشتریان بیشتر، می تواند باعث افزایش مشتریان و درآمد بیشتر شما گردد.

در همین راستا یک مقاله آموزشی در خصوص روش های موثر تبلیغات ساختمانی را در سایت سازه برتر منتشر کرده ایم که می توانید روی لینک زیر کلیک کرده و آن را مطالعه نمایید:

تبلیغات ساختمانی

 

انواع سبک های آلاچیق استخری

انواع سبک های آلاچیق استخری

آلاچیق کنار استخر مدرن

اگر علاقمند به محیط‌های شیک و ساده هستید، استفاده از سبک مدرن را برای طراحی آلاچیق در کنار استخر به شما پیشنهاد می کنیم. هندسه‌ها و طرح‌های ساده از ویژگی‌های سبک مدرن به شمار می روند. آلاچیق‌های 4 ضلعی ساده و شیک برای طراحی محوطه استخر به سبک مدرن گزینه خوبی هستند. برای طراحی و اجرای فضای آلاچیق استخری مدرن، از اکسسوری‌های زیبا و شیک استفاده می کنند. بالشتک‌های رنگی و مکرومه‌ها، از انواع وسایل تزئینی فضای آلاچیق استخری به شمار می روند.

 

آلاچیق کنار استخر سنتی

مصالح ساختمانی که برای طراحی آلاچیق‌های سنتی به کار می روند، شامل حصیر، چوب، پوشال و سفال هستند. شما می توانید متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه‌ از مصالح بومی آن، برای طراحی آلاچیق کنار استخر استفاده کنید. پوشال برای پوشش سقف آلاچیق در نواحی شمالی کاربرد زیادی دارد.

 

آلاچیق کنار استخر کلاسیک

متریال چوب و سنگ، برای طراحی آلاچیق به سبک کلاسیک کاربرد فراوانی دارد. برای طراحی آلاچیق به سبک کلاسیک، طاق‌ها، ستون‌ها و گنبد‌ها از عناصر اصلی آن به شمار می آیند. به خاطر حالت تجملاتی این سبک، سعی کنید برای جزئیات عناصر این سبک از متریال‌ سنگ بهره ببرید. سنگ‌های با دوام برای طراحی طاق‌ها و سر ستون‌های آلاچیق کنار استخر، انتخاب بسیار مناسبی می باشند.

 

مزایای آلاچیق کنار استخر

مزایای آلاچیق کنار استخر

 طراحی و اجرای آلاچیق در کنار استخر، به منظور قرار دادن صندلی و تخت و استراحت در فضای باز محوطه ویلا

 ایجاد فضایی لذت بخش برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در محوطه استخر

 محیطی مناسب در کنار استخر برای استراحت بعد از یک شنای طولانی

 فضایی خوب برای قرار دادن انواع فلاورباکس‌ها و گیاهان تزئینی در کنار استخر

 

 

وسایل مورد استفاده در کنار آلاچیق استخری

شما می‌توانید در آلاچیق کنار استخر از وسایل گوناگون با کاربری‌های مختلف استفاده کنید. انواع چترها، تخت، صندلی‌ها، میز ناهارخوری، پرده‌ها و پارچه‌ها، تجهیزات نورپردازی و قفسه‌هایی برای نگهداری وسایل باغبانی از لوازم پرکاربرد به حساب می آیند. در ادامه مطالب شما را با انواع وسایل کاربردی در کنار آلاچیق استخر آشنا می‌کنیم.

1- صندلی در اطراف آلاچیق استخری برای نشستن و نوشیدن چای در فضای باز گزینه بسیار مناسبی است. صندلی‎‌های تاشو همراه با بالشت‌ها و کوسن‌ها این امکان را به وجود می آورند در فضای باز مطالعه یا استراحت کنید.

2- چتر‌ها در محوطه استخر در روزهای آفتابی و گرم تابستان، سایه انداز بسیار خوبی هستند. چترها به آسانی باز و بسته می‌شوند. بنابراین این امکان را برای شما به وجود می آورند که به راحتی بتوانید آن‌ها را جا به جا کنید. همچنین چترها در اندازه‌ها و ابعاد متنوعی طراحی می‌شوند.

3- تخت در فضای آلاچیق کنار استخر، این امکان را برای شما به وجود می آورد که بعد از یک شنای طولانی، بتوانید استراحت کوتاهی داشته باشید. تخت‌های زیبا در محوطه استخر به منظور استراحتگاه به کار می روند. همچنین شما می‌توانید برای سایه‌اندازی این فضا از روکش استخر استفاده کنید.

4- پرده‌ها و حصیرها در اطراف آلاچیق استخری برای سایه‌اندازی در روزهای آفتابی گزینه بسیار مناسبی هستند. گیره‌های نگهدارنده حصیرها و پرده‌ها توسط میله‌های نصب شده در بالای چارچوب آلاچیق، فضای آفتاب‌گیر خوبی را ایجاد می کنند.

5- استفاده از تجهیزات نورپردازی در فضای آلاچیق کنار استخر این امکان را برای شما به وجود می آورند که، دور‌همی‌های دوستانه و خانوادگی خود را بتوانید در شب برگزار کنید. با نورپردازی درست و استفاده از ریسه‌های نور یا لامپ‌های ال.ای.دی، فضایی زیبا و دلنشین را برای آلاچیق کنار استخر ویلا ایجاد می کند.

6- بهره بردن از قفسه‌هایی برای نگهداری لوازم باغبانی در محیط آلاچیق استخری را در نظر داشته باشید. این کار باعث می‌شود در فضای باز به آسانی به وسایل باغبانی خود دسترسی داشته باشید. طراحی و ساخت قفسه‌های چوبی در محیط آلاچیق چوبی کنار استخر، زیبایی آن را دوبرابر می‌کند.

 

وسایل مورد استفاده در کنار آلاچیق استخری

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله گفته شد؛ آلاچیق کنار استخر، محیطی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت و برگزاری دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. از این رو شما می‌توانید متناسب با موقعیت عناصر مختلف طراحی محوطه ویلا، طرح آلاچیق مناسبی را برای محوطه کنار استخر انتخاب کنید.

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات کافی را در خصوص انواع مدل‌ها و طرح‌های آلاچیق کنار استخر به شما بدهیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، همچنین اگر نظر یا انتقادی دارید می توانید با ما در میان بگذارید.