معرفی انواع درب ویلایی از نظر جنس، مدل و سبک - سازه برتر



معرفی انواع درب ویلایی از نظر جنس، مدل و سبک

درب ویلایی، اولین منظره ای است که ما در زمان ورود به یک ویلا مشاهده می‌کنیم، در واقع یکی از مهم‌ترین تجهیزات در خصوص ساخت ویلا، نصب یک درب ویلایی بسیار مرغوب و باکیفیت است که علاوه بر آن، جذابیت و طراحی زیبایی نیز داشته باشد.

همچنین درب ورودی ویلا، اولین عنصری که در خصوص ساختار ویلا به ما اطلاعاتی می دهد، که شاید بیانگر کیفیت و نوع ساخت اصولی ساختمان ویلایی باشد.

در این مطلب به معرفی انواع درب ویلایی و نکات لازم برای انتخاب درب مناسب برای ویلا می پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

انواع درب ویلایی از لحاظ مدل

انواع درب ویلایی از لحاظ مدل

در این بخش از سازه برتر شما را با انواع مدل‌های درب ویلایی آشنا می کنیم:

 

درب ویلایی فرفورژه

درب ویلایی فرفورژه، به عنوان یکی از زیباترین درب‌های ویلایی شناخته شده است. این نوع درب ویلایی، به دلیل تنوعی که دارد مورد توجه طراحان و سازندگان ویلاها قرار گرفته است تا بتوانند بهترین گزینه را با توجه به نوع سازه خود در بخش درب داشته باشند. مزیت درب‌های ویلایی فرفورژه در این است که قابلیت تغییر دارند و با هر سلیقه و یا هر سبک هنری خاصی سازگار هستند.

رنگ‌های درب‌های ویلایی فرفورژه نیز تنوع زیادی دارد. البته توصیه می کنیم به منظور تعیین رنگ و طرح درب‌ها با افراد کارشناس مشورت کنید.

 

درب ویلایی لوکس

به کار بردن بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه در صنعت ساختمان، از جمله آهن و فولاد با کیفیت برای درب ویلایی، یکی از مهم ترین نکاتی است که در مواجه با درب ویلایی لوکس متوجه می شوید. انجام عملیات پرداخت کاری روی فلزات و بهره بردن از جوش‌های پیشرفته co2 در ساخت درب ویلایی لوکس کاملا مشهود است.

طرح درب ویلایی لوکس بسیار شیک و خاص است. این نوع درب همیشه بعد از طرح‌های اولیه و از روی درب‌های مشهور دنیا کپی و ساخته می شود. مهندسین و طراحان در تمام جهان تلاش میکنند تا طرح‌های زیبا و منحصر به فردی را بر روی درب ویلایی لوکس پیاده سازی کنند.

امروزه درب‌های ویلایی لوکس طرفدار زیادی دارند و از درب‌های معمولی بیشتر استفاده می شوند. این درب‌ها در انواع مختلفی مانند: درب ویلایی فرفورژه، چوبی و مدرن ساخته می شوند. مزایای زیاد این نوع درب‌ها همچون استحکام، زیبایی و امنیت؛ باعث شده است که بیشتر از پیش حائز اهمیت باشند و چشم عابران را به خود خیره کنند.

شما می توانید با استفاده از این نوع درب‌های ویلایی علاوه بر داشتن امنیت بالا، زیبایی ظاهری راهم داشته باشید. ساختار این درب‌ها از جنس استیل ضد زنگ، ترکیب شیشه، چوب و طلق پلی کربنات است که یک محصول متفاوت از انواع مشابه دیگر را به ارمغان میاورد. برای زیباتر شدن درب‌های لوکس میتوان توری فنس و گل‌های فرفورژه را جایگزین طلق یا شیشه  کرد. درب‌های ویلایی لوکس به صورت تک لنگه و دو لنگه ساخته می شوند که این کار تغییری در مدل آنها به وجود نمی آورد.

ساخت درب ویلایی لوکس در ایران، مانند کشورهای دیگر نیاز به نیروی با تجربه دارد. استفاده از تکنولوژی روز دنیا باعث شده است که خلاقیت با کیفیت همراه شود و طرح درب ویلایی لوکس به بهترین شکل ساخته و اجرا شود. درب لوکس الیزه با قدمت تاریخی 700 ساله به عنوان یکی از طرح های محبوب برای درب ویلایی استفاده می شود.

قیمت درب ویلایی لوکس هم به دلیل آماده بودن دستگاه‌های ساخت و قطعات  چندان هم گران نیست.

 

درب‌های تک لنگه

این نوع درب، آشناترین درب است و از یک جهت راست و یا چپ باز می شود و سبک‌ها و مدل‌های متنوعی دارد. درب تک لنگه بیشتر برای درب‌های داخلی ویلا مثل اتاق‌ها به کار می رود.

 

درب‌های دولنگه

این نوع درب‌ها، روی دو لنگه می‌چرخند و از قسمت مرکز باز می‌شوند. از درب‌های دو لنگه، برای خروجی ویلا استفاده می‌شود. این درب‌ها امکان دید وسعت زیادی از فضا و امکان رفت و آمد را نیز به فرد می‌دهند. درب‌های دولنگه، می توانند از انواع مصالح ساختمانی همچون فولاد، چوب، شیشه و فایبرگلاس باشند، که با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای درب ورودی ویلا به کار ببرید.

 

درب هلندی

به این نوع درب، درب دو نیمه نیز گفته می شود که نیمه‌های پایین و بالا جدا از هم فعالیت دارند. تقسیم افقی درب هلندی بسیار جذاب و مهم است. استفاده از این نوع درب در آشپزخانه خانه ویلایی مناسب تر به نظر می رسد.

 

انواع درب ویلایی از نظر مدل

درب های پنجره دار یا به‌ اصطلاح Speakeasy

در این نوع درب‌ها، یک محفظه پنجره مانند بر روی درب قرار دارد که امکان مشاهده بدون نیاز به باز کردن درب را به افراد می‌دهد. این محفظه‌های کوچک و ساده، می توانند حفاظ‌های فلزی داشته باشند که امنیت آن‌ها را بالا ببرد.

 

درب کشویی فرانسوی

این نوع از درب‌های ویلایی به صورت کشویی یا تاشو استفاده می شوند و علاوه بر طراحی منحصر به فردی که دارند فضای کمتری هم اشغال می‌کنند. این درب‌ها برای افرادی که ویلای کوچک با  فضایی محدود دارند و می‌خواهند میزان نور بیشتری به داخل خانه ویلایی بتابد مناسب است.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

اگر یک شرکت خرید و فروش مصالح ساختمانی دارید و تمایل دارید مشتریان تان بیشتر شما را بشناسند و بتوانید درآمد خود را افزایش دهید، می توانید خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر به مخاطبان ما معرفی کنید.

هرچه تبلیغات بیشتری برای کسب و کار یا شرکت خود در این مجموعه ثبت کنید، مشتریان بیشتری می توانند شما را بشناسند و کارهای خود را به شما بسپارند و از طرفی درآمد شما افزایش پیدا می‌کند، زیرا مخاطبان این سایت بیشتر، افراد فعال در زمینه صنعت ساختمان هستند.

مزیتی که سایت سازه برتر دارد این است که، آگهی شما به صورت دائمی در آن ثبت می شود و همچنین می توانید برای آگهی تبلیغاتی خود از چندین تصویر و ویدیو نیز استفاده کنید، برای ارتباط با کارشناسان ما و ثبت سفارش آگهی خود روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

انواع درب ویلایی از لحاظ جنس

انواع درب ویلایی از لحاظ جنس

درب ویلا طرح چوب

بعضی از درب‌های ویلا، با توجه به محیط پیرامون ویلا طراحی و ساخته می شوند. برای مثال درب ویلا طرح چوب، بیشتر در مناطق جنگلی ساخته می شود تا با محیط اطراف خود هماهنگی بهتری داشته باشد.

در این نوع مناطق، طراحی بیشتر بخش‌های ویلا با چوب است و به همین دلیل درب ویلا هم یا باید ترکیبی از چوب و فلز باشد یا این که از قطعات آهنی طرح چوب استفاده شود. درب ویلایی طرح چوب بسیار زیبا است و می‌تواند تداعی کننده ورود به یک جای خاطره انگیز باشد. چوب استفاده شده برای درب ویلا از نوع چوب ترمووکوب روسی است که در مقابل سرما و گرما و ضربه مقاومت خوبی دارد. با وجود این که درب ویلایی چوبی محاسن زیادی دارد، تنها مشکل آن دقت زیاد در نگه داری این نوع درب است.

 

درب فلزی، ایمن‌ترین درب برای درب ویلا

درب فلزی را می‌توان به عنوان ایمن‌ترین درب ویلایی به حساب آورد. همچنین درب‌های ویلایی فلزی، یکی از با دوام ‌ترین درب‌های تولید شده هستند. در حقیقت فلز و آهن، مقاومت خوبی در مقابل زنگ زدگی دارند و این مقاومت باعث شده است تا این نوع درب‌ها بدون احتیاج به تعمیر و نگهداری تا مدت طولانی سالم بمانند. علاوه‌ بر این، درب فلزی ویلا بسیار مستحکم است و امنیت ویلای شما را به خوبی حفظ می‌کند.

 

درب های شیشه ای

درب‌های ویلایی شیشه‌ای جذابیت و مدرنیته خاصی به ساختمان ویلایی می بخشند. نوع و میزان استفاده از شیشه در این نوع از درب‌ها کاملا به سلیقه ساکنان ویلا بستگی دارد. می‌توان در بخش‌های زیادی از درب، شیشه به کار برد و یا به عنوان نما در لبه‌ها و حاشیه‌های درب از شیشه استفاده کرد.

اگر درب ورودی ویلا با شیشه رنگی کار شده باشد، منظره خیره‌کننده‌ای به نمایش می‌گذارد و با بهره گیری از خاصیت طبیعی شیشه، نورهای رنگارنگی به درون خانه ویلایی وارد می شود و این امکان فراهم می شود که افراد ساکن در ویلا بتوانند بدون مزاحمت عوامل خارجی مانند حشرات، باران و باد از فضای طبیعی بیرون لذت کافی را ببرند.

البته باید به این نکته توجه کنید که اگر از درب شیشه ای استفاده می کنید، باید به فکر حفظ حریم خصوصی ویلا نیز باشید، که برای رفع این‌ مشکل می‌توانید از عایق‌های حفاظتی موقتی و یا پرده‌ها استفاده کنید که در مواقع ضروری آن را بکشید تا محوطه سازی ویلا از بیرون دیده نشود. همچنین با استفاده از درب‌های شیشه ای صرفه‌جویی زیادی نیز در مصرف انرژی خواهید داشت؛ زیرا نور خورشید بدون هیچ گونه هزینه اضافی داخل خانه ویلایی را گرم می‌کند.

 

درب استیل ویلایی

در میان انواع درب ویلا، توجه به درب‌های امنیتی اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا ویلاها از جمله مکان‌هایی هستند که ممکن است برای مدت طولانی خالی از سکنه باشند، که در این صورت برای حفظ امنیت آن‌ها می‌توان از درب‌های استیل استفاده کرد. سبک‌ و طرح‌های جذاب درب‌های استیل موردپسند اکثر افراد است. اگر کیفیت، دوام و امنیت درب ورودی ویلا برایتان اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می کنیم از درب فولادی استفاده کنید که مقاومت خیلی زیادی در مقابل ترک‌خوردگی دارند و ایجاد هر نوع فرورفتگی در این نوع درب‌ها، با ابزارآلات ساده‌ای قابل تعمیر است.

 

درب ویلایی فایبرگلاس

درب های فایبرگلاس

این نوع درب‌ها شباهت خیلی زیادی به چوب دارند و تنها تفاوت آنها با چوب در پوشش چند لایه آن است که به شکل کامپوزیتی است. در درب‌های فایبرگلاس یک هسته مرکزی ساخته می شود و با یک لایه پلیمری از فیبر پوشیده می‌شود. به همین علت ظاهر این درب‌ها همانند درب چوبی است. درب‌های فایبرگلاس کیفیت و دوام بالایی دارند و نسبت به چوب هم ارزان تر هستند. وجود عایق فوم در هسته مرکزی این نوع درب‌ها باعث می‌شود انعطاف‌پذیری و امنیت آنها بیشتر شود.

 

درب‌های پلاستیکی ویلایی تقویت شده با فیبر

تکنولوژی جدید در خصوص انواع درب ویلا، مربوط به درب‌های پلاستیک تقویت شده با فیبر است. این درب‌ها با اصطلاح FRP شناخته می شوند و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا در رنگ و طرح طرفدار زیادی دارند. هزینه نگهداری و تعمیر پایین، استحکام بالا، مقاومت در برابر عواملی مانند تغییرات آب و هوایی، سیل، وزن سبک، ساخت و نصب آسان، عدم ایجاد خوردگی و در آخر قیمت مناسب، باعث شده بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 

انواع درب ویلایی از لحاظ سبک

انواع درب ویلایی از لحاظ سبک

درب ویلایی مدرن

اگرچه بعضی از درب‌های فرفورژه به سبک مدرن نیز هستند، ولی طرح‌های خاصی از درب ویلایی مدرن وجود دارد که در سبک‌های گوناگون قابل اجرا هستند. درب‌های ویلایی مدرن به صورت ساده، فلزی و سی ان سی هستند. داشتن یک طرح و ایده می تواند در انتخاب یک درب ویلایی مدرن موثر باشد، بهتر است درب ویلایی مدرن، با نوع سبک ویلا هماهنگ باشند. این هماهنگی باعث می شود تا ویلای شما زیبایی بی نظیری داشته باشد.

 

درب ویلایی کلاسیک

درب ویلایی کلاسیک، یکی از محبوب ترین درب‌های ویلایی است. از درب ویلایی کلاسیک برای ویلاهایی که به شکل کلاسیک درست شده اند استفاده می کنند. اکثر افراد با درب‌های کلاسیک یا هر سازه ای که نام کلاسیک دارد رابطه بهتری برقرار می کنند. درب ویلای کلاسیک نیز طرح‌های گوناگونی دارد، درب فلزی و فرفورژه کلاسیک، از جمله درب‌های معروف در این سبک هستند.

 

نکات مهم در مورد انتخاب درب ویلایی مناسب

نکات مهم در مورد انتخاب درب ویلایی مناسب

بهتر است درب ورودی ویلا، به گونه ای باشد که امنیت را برای ساکنان آن فراهم کند. درب ویلایی فرفورژه، یکی از ایمن ترین و مقاوم ترین درب‌های ورودی است، همچنین استفاده از درب‌هایcnc  یا همان درب‌های لیزری هم می‌تواند انتخاب مناسب دیگری برای ویلای شما باشد.

نکته دیگر این که باید شکل درب ویلا با نوع معماری آن مطابقت داشته باشد، امروزه انواع طراحی درب‌های مدرن و کلاسیک، متناسب با هر سلیقه ای انجام می شود.

وقتی که شروع به طراحی درب ویلا می کنیم، باید ترکیبی از زیبایی و مقاومت را در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال در مواردی که درب ویلایی چوبی را به کار می بریم، باید ایمنی درب ویلا را از جهات مختلف بررسی کنیم و برای مقاومت و ایمن سازی چوب در برابر آتش سوزی و خرابی چاره ای بیاندیشیم.

درب‌های ویلایی، در مقایسه با درب‌های ساختمان و داخلی سطح وسیع تری دارند، بنابراین با گذشت زمان در صورت نداشتن وزن مناسب، لنگر می اندازند و به این ترتیب دچار مشکل می شوید. ساخت درب ویلایی با وزن مناسب، در طولانی شدن عمر آن موثر است.

استفاده از انواع مناسب درب‌های ویلا با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ویلایی، به دوام و طول عمر بیشتر درب‌های ویلایی منجر می شود. برای مثال استفاده از یک درب ویلایی که از جنس چوب است، در مناطق مرطوب مناسب نیست. ولی اگر خریدار اصرار به انجام این کار دارد، می توان از درب‌های فلزی طرح چوب یا قطعات یو پی وی سی طرح چوب به جای چوب طبیعی استفاده کرد، به گونه ای که هم طرح درب ویلا تغییر نکند و هم رضایت خریدار درب لحاظ شود.

نصب درست و دقیق درب ویلا، از نکات مهم دیگری است که در دوام و حفظ درب ویلایی موثر است. برای جا نمایی درب ویلایی، باید حتما از یک نصاب حرفه ای و ماهر کمک گرفت تا از محل مورد نظر بازدید کند و اقدامات لازم را انجام دهد. برای مثال یک درب ویلایی از جنس فلز را می توان به مدت طولانی نگهداری کرد، البته در صورتی که به طور دقیق و درست نصب شود.

 

قیمت درب ویلا

قیمت درب ویلا

قیمت درب‌های ویلا، با توجه به اندازه، جنس، مدل و البته مواردی همچون حمل و نقل و دستمزد نصابان ماهر برای جای گذاری درب ویلا، تعیین می شود.

 

 

جمع بندی

اکثر افرادی که قصد خرید ویلا را دارند یا در حال ساخت ویلا هستند، علاوه بر اهمیت دادن به امنیت، به طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین اجرای نمای ویلا توجه زیادی دارند. مهمترین و اولین موردی که در یک ویلا جلب توجه می کند درب ورودی ویلا است، که نشانه ای از شخصیت و سلیقه افراد می باشد، بنابراین باید در طراحی درب ویلایی نهایت دقت را به کار برد.

این مقاله با هدف آشنایی بیشتر شما با انواع درب‌های ویلایی و نکاتی که در انتخاب آنها باید رعایت شود نوشته شد، امیدواریم که از مطالعه آن رضایت کافی داشته باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.