امکانات و تجهیزات استخر ویلایی، باغی و خانگی و ویژگی های آنها - سازه برتر



امکانات و تجهیزات استخر

امکانات و تجهیزات استخر ویلایی، باغی و خانگی و ویژگی های آنها

امروزه انتخاب تجهیزات و امکانات به روز و جدید برای احداث یک استخر پیشرفته، یکی از دغدغه‌های اساسی کسانی است که تصمیم به ساخت استخر جدید گرفته‌اند و یا قصد دارند استخر قدیمی خود را بازسازی و به ‌روز کنند.  

به طور کلی، تجهیزات و لوازم استخر، سونا، جکوزی شامل امکانات و تجهیزات بسیار متنوعی است. این لوازم و تجهیزات استخر شامل مجموعه ای از واحدهای تصفیه و ضد عفونی آب، فشار و گردش آب و گرمایش و ... می باشد. همچنین تجهیزات و لوازم جانبی مانند چراغ استخر، تخت، سایبان، زیردریایی و غیره.

به همین دلیل شناخت انواع تجهیزات و امکانات جدید استخر، بستگی به نیازهای شما در طراحی و همچنین در نظر گرفتن هزینه ساخت استخر دارد. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم قصد دارید برای انتخاب و تجهیز استخر خود به بهترین شکل تصمیم بگیرید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 

امکانات و تجهیزات استخر

امکانات و تجهیزات استخرهای جدید و پیشرفته چه ویژگی هایی دارند؟

به ‌صورت کلی تجهیزات و امکانات در اکثر استخرها مانند هم بوده و به سه دسته تقسیم می شوند:

  • تجهیزات اولیه یا ضروری
  • تجهیزات جانبی یا فرعی
  • تجهیزات استخرهای پیشرفته و جدید

 

تجهیزات ضروری استخر

1- تجهیزات ضروری استخر

تجهیزات ضروری استخر به تجهیزاتی گفته می ‌شود که وجود نداشتن آنها، استخر را برای شنا غیرقابل استفاده خواهد کرد. امکانات ضروری استخر به سه گروه طبقه‌بندی می ‌شوند که همگی جزو نیازهای ضروری یک استخر استاندارد هستند.

  • تجهیزات تصفیه آب جکوزی و استخر
  • تجهیزات گرمایشی آب جکوزی و استخر
  • تجهیزات گندزدایی و ضدعفونی آب استخر

در ادامه این بخش از سازه برتر تجهیزات ضروری استخر را به شما معرفی می کنیم:

 

سیستم تصفیه و فیلتراسیون در تجهیزات استخر

تجهیزات استخر از لحاظ تصفیه شامل: پمپ‌های تصفیه (پمپ استخر)، فیلتر شنی استخر، اسکیمر استخر، کفشور، مبدل حرارتی، نازل‌های دهش، سیستم گندزدایی UV که یکی از امکانات جدید برای به کارگیری در استخرهاست و همچنین سیستم تزریق کلر است. هر دستگاه و وسیله ای  که به منظور انجام بخشی از کار تصفیه آب استخر، در تصفیه‌خانه و موتورخانه استخر تعبیه می‌ شود، جزو تجهیزات و امکانات استخر به حساب می‌ آید.

همه استخرهای شنا سیستم تصفیه دارند. این سیستم، آب را در استخر به حرکت در می ‌آورد و آن را از دو سبد استرینر و یک فیلتر اصلی می‌ گذراند تا تمام آشغال‌های بزرگ مثل برگ‌‌ درختان تا ذرات کوچکی مثل گرد و غبار از آب جدا شوند.

آب استخر از طریق اسکیمرهای تعبیه شده در استخر و کفشورهای تعبیه شده در کف استخر، داخل سیستم فیلتراسیون می‌ شود. در داخل اسکیمر استخر، سبدی هست که آشغال‌های شناور در سطح آب را در خود نگه می‌ دارد تا از مسدود شدن سیستم لوله‌کشی و پمپ جلوگیری شود. سطح آب استخر باید در میانه دهانه اسکیمر قرار بگیرد.

 

تجهیزات پمپ آب استخر

وجود پمپ برای جریان داشتن و حرکت آب استخر، همچنین ایمن بودن و تمیزی استخر، یک وسیله مهم است. عملکرد پمپ با مکش آب به داخل، فیلتر کردن آب و آزاد کردن آب تمیز به استخر انجام می ‌شود و در نتیجه کیفیت آب بهینه می شود.

 

در بازار صنعت ساختمان سه نوع پمپ وجود دارد که در استخرهای جدید به کار می رود:

پمپ استخر تک‌ سرعته

پمپ‌های استخر تک سرعته به علت سرعت پایینی که در چرخش آب دارند، برق زیادی استفاده می‌کنند و از لحاظ  اقتصادی به صرفه نیستند.

پمپ استخر دو سرعته

از آنجایی که می‌توانید هر دو سرعت بالا و پایین  را تنظیم کنید، زمانی که عملکرد پمپ را روی سرعت کم قرار بدهید، مصرف انرژی کاهش پیدا می کند. استفاده از پمپ دو سرعته به جای یک سرعته می‌تواند تا 80 درصد هزینه مصرف انرژی را کاهش بدهد.

پمپ استخر با سرعت متغیر

اگر بخواهید پمپ تک سرعت خود را به یک پمپ استخر با سرعت متغیر (VSP) تغییر دهید، تا 90 درصد می‌ توانید از مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. این پمپ‌ها با اصطلاح «هوشمند» از دیگر انواع پمپ استخر پیشرفته‌تر هستند که امروزه استفاده می شوند. برای مثال پمپ با سرعت متغیر می ‌تواند به طور اتوماتیک مقدار سرعت را تنظیم کند. دیگر مزایای پمپ‌ها با سرعت متغیر عبارتند از:

عمر تجهیزات و لوله کشی را افزایش می‌ دهند (ایجاد تنش کمتر در جریان‌های داخل لوله).

فوق العاده بی صدا هستند.

فیلتراسیون بهتری را دارند.

میزان مواد شیمیایی مورد نیاز را کاهش می‌ دهند.

مواد شیمیایی را بهتر توزیع می کنند.

 

فیلتر استخر

فیلترهای کارتریج، فیلتر شنی، رسانه‌ای و فیلتر استخر دیاتومه، از انواع فیلترهایی هستند که در استخرهای جدید به کار می روند. معمولا فیلترها برای تمیزکردن آب، از کارتریج‌ها و رسانه‌هایی مانند ماسه استفاده می ‌کنند.

فیلترهای شنی

فیلترهای تصفیه‌ جکوزی و استخر، ذرات قابل‌مشاهده و غیرقابل‌مشاهده را از آب جدا می کنند و آب را شفاف، تمیز و سالم نگه می ‌دارند. این نوع فیلترها، با داشتن قسمتی که دارای شن و سیلیس است از عبور آلودگی‌ها جلوگیری می‌کنند.

فیلترهای رسانه‌ای

اصطلاح رسانه به معنی استفاده از نوع خاصی از مواد برای فیلترکردن در تجهیزات استخر است. رسانه می‌ تواند شامل شیشه بازیافتی، ماسه،  زئولیت، دانه‌های شیشه‌ای و خاک دیاتومه باشد.

این امکانات استخر به نگهداری و مصرف پایین انرژی کمک می‌ کند. از این میان، امروزه دانه‌های شیشه‌ای محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ و در استخرهای جدید استفاده بیش تری می شوند؛ زیرا به آبکشی و شستشو کمتری نیاز دارند و مصرف آب را کاهش می ‌دهند.

فیلترهای کارتریج

این فیلترها از هدررفتن آب جلوگیری می کنند و برای استخرهای کوچک، خیلی مناسب هستند.بعضی از فیلترهای کارتریج می ‌توانند بقایای کوچک و ذرات را  تا 20 میکرون از آب استخر فیلتر کنند. این فیلترهای جدید استخر، قادر هستند سالانه هزاران لیتر آب را فیلتر کنند و به حد اقل نگهداری نیاز دارند.

 

تجهیزات گرمایشی استخر

تجهیزات گرمایشی استخر

معمولا گاز سریع‌ترین راه برای گرم‌ کردن استخر هست زیرا در مقایسه با برق ارزان‌تر است. در دسترس بودن گاز طبیعی و ال‌پی‌جی (LPG)، گرمایش گازی را به گزینه‌ای محبوب برای سیستم گرمایش استخر تبدیل کرده است. در حقیقت، گرمایش گازی، دما را به سرعت افزایش می‌ دهد. دمای مناسب؛ معمولا کیفیت استخر را بالا می ‌برد و شنایی خاطره‌انگیز برای شما به وجود می ‌آورد.

از دیگر تجهیزات و امکانات جدید و پیشرفته گرمایشی استخر: بخاری‌های گاز طبیعی یا گاز پروپان، بخاری‌های برقی، پمپ های تبادل حرارتی و خورشیدی را می‌ توان نام برد.

 

 

امکانات و تجهیزات سونا

سونا خشک، اتاقکی چوبی هست که داخل آن یک هیتر نصب می ‌شود. هیتر سونا خشک با گاز طبیعی، برق  یا سوخت‌ چوب کار می ‌کند و روی آن، توده‌ای ‌از سنگ چیده می ‌شود. امروزه هیترهای‌ برقی جدید، در سونا خشک  بسیار استفاده می شوند.

در این هیترها، انرژی الکتریکی از المنت‌ها عبور می کند و بر اثر مقاومت، تبدیل  به انرژی گرمایی می ‌شود.  بعد از آن ، سنگ‌های سونا گرم می ‌شوند و گرمای تولید شده از سنگ‌های هیتر، باعث ایجاد حرارتی یکنواخت در اتاق سونا می ‌شود. با پاشیدن آب روی سنگ‌های هیتر، می ‌توان رطوبت کمی ایجاد کرد و فضای اتاقک سونا را مطبوع‌ترکرد.

 

 

تجهیزات ضدعفونی کننده و گندزدای استخر

هدایت یک جریان ثابت و ضدعفونی‌کننده به آب استخر برای حفظ آب شفاف و تمیز بسیار مهم است. یکی از راه های اساسی نگهداری و ضدعفونی‌ آب استخرها، از گذشته تا به امروز استفاده از کلر بوده است. همچنین تجهیزات بهداشتی استخر شنا، بیشتر شامل: کلریناتورهای قرص، شناورها، فیدرها  و ژنراتورهای کلرآب نمک هستند.

 اما تجهیزات استخر و امکانات پیشرفته و جدید دیگری هم وجود دارند که برای ضدعفونی‌ و تمیز کردن استخرها استفاده می شوند.

دستگاه‌های uv

سیستم های تولید ازن

سیستم‌های یونیزاسیون

 

تجهیزات جانبی استخر

2- تجهیزات جانبی استخر

تجهیزات جانبی استخر شامل موارد زیر می شود:

  • تجهیزات جانبی اطراف استخر و جکوزی
  • تجهیزات و امکانات استخر جهت نظافت و شستشو

 

لوازم جانبی اطراف استخر و جکوزی

از کاربردی‌ترین و مهمترین لوازم یا تجهیزات جانبی جدید استخر می توان به استرینر استخری، نردبان و پله استخر، دماسنج، روشنایی‌ها و لامپ ها، صندلی و تخت، فواره و آبنما، میز تنقلات، سرجت و پایه‌جت جکوزی و گریتینگ و غیره را برشمرد.

از لوازم دیگر استخر که موجب سهولت ورود و خروج شناگر‌ها می‌ شود، دستگیره و نردبان است. این تجهیزات استخر به افرادی که وزن زیادی  دارند و یا در قسمت‌های عمیق استخر که خروج مشکل است، کمک می ‌کند. نصب دستگیره‌ها در مناطق عمیق استخر، باعث حفظ امنیت بیشتر شناگر‌های مبتدی خواهد شد. همواره صندلی و تخت برای استراحت در استخر، بسیار کارآمد است و البته قیمت این لوازم و تجهیزات استخری نیز بسیار مناسب است.

 

تجهیزات شستشو و نظافت استخر

تمیز کردن استخر شامل جمع‌ کردن آشغال‌ها از سطح آب، جارو کردن استخر و برس‌ کشیدن دیوارهای استخر است. اگر این کارها را مرتب انجام دهید، از بروز مشکلاتی از جمله لکه‌شدن کاسه استخر و رشد جلبک در استخر جلوگیری می ‌شود. به همین خاطر تهیه تجهیزاتی از جمله پکیج جارودستی استخر (دسته‌جارو تلسکوپی، سر جارو استخر و شلنگ خرطومی استخر)، برگ‌گیر، کفشور استخر و برس استخر الزامی است.

 

تجهیزات استخرهای جدید و مدرن

3- تجهیزات استخرهای جدید و پیشرفته

امروزه سیستم شنای بی‌انتها که با ایجاد موجی خلاف جریان آب می‌توان درآن بدون توقف شنا کرد یکی دیگر از امکانات جدید استخرها به شمار می رود.

بلوئر هوادهی یا تزریق اکسیژن و حباب  به استخر، از امکانات دیگر استخرهای جدید و پیشرفته امروزی هستند که معمولا در استخرهای لاکچری و لوکس استفاده می ‌شوند. امکانات جدید دیگر شامل موارد زیر می شوند:

 

جارو رباتیک وکیوم یا جارو رباتیک استخر

تمیزکننده خودکار استخر از امکانات استخرهای جدید و پیشرفته است. شما می‌ توانید جارو رباتیک استخری را استفاده کنید که بدون نیاز به حضور اپراتور، در تمام استخر شما حرکت کند و آشغالها را به داخل کیسه خود مکش کند.

به صورت کلی رباتیک وکیوم به‌ صورت خودکار در کف استخر قرار داده می شود  تا زباله‌های سنگین را جمع‌آوری کند. دستگاه جارو رباتیک وکیوم، همچنین جزو پرهزینه‌ترین و محبوب ترین  تجهیزات استخر هستند.

 

کیت‌های تست شیمی آب استخر

ترکیبات شیمیایی آب استخر مانند ph آب، میزان کلر و میزان قلیایی بودن  آب با هر بار استفاده از استخر یا باد و طوفان یا بارش باران  و یا ریختن زباله در آب استخر؛ تغییر می ‌کند. امروزه تجهیزات جدیدی به نام phو کیت های تست کلر آب به بازار معرفی شده است که میزان ph و کلر استخر شما را تست می کند و به شما هشدار می‌ دهد تا سطح شیمیایی استخر را به‌ درستی تنظیم کنید.

 

تجهیزات دکوراتیو استخر

برای زیبا شدن استخر می ‌توان از امکانات و تجهیزاتی استفاده کرد که جنبه بصری و تزیینی دارند. تجهیزات استخرهای پیشرفته و جدید مانند: آبشار، آبنما، فوارها، کرتین استخری، استفاده از چترهای بزرگ جهت سایبان، روکش استخر و تجهیزات جانبی دیگر بعلاوه نورپردازی استخر زیبایی آن را بسیار زیاد می کند.

از میان این تجهیزات فواره و آبنما با زیبایی شگفت‌انگیز خود، فضای استخر را شیک و لاکچری و دلنشین نشان می ‌دهند که می توان در زمان طراحی و ساخت ویلا و استخر این موارد را نیز برای جذابتر کردن فضا در نظر گرفت.

روکش استخر

روکش استخرهای مدرن

روکش‌های حبابدار روی آب استخر شناور می شوند و جلوی ورود شاخه و برگ درختان، زباله، فضولات پرندگان ، حشرات مرده و... را به استخر می ‌گیرند. این روکش‌ها از تبخیر آب جلوگیری می کنند و به این ترتیب، مانع از هدررفتن مواد شیمیایی استخری و هدر رفتن گرمای آب استخر می‌ شوند. حباب‌های روکش‌، مانند ذره‌بین عمل کرده و با جذب نور خورشید، استخر را گرم می ‌کنند. برای جمع‌کردن این روکش‌ها می‌توان از دستگاه‌های جمع‌کننده اتوماتیک یا دستی استفاده کرد.

نوع دیگری از انواع روکش‌ استخر روکش های ایمنی هستند. با نصب این مدل روکش‌ها هم می ‌توان از هدررفتن انرژی و مواد شیمیایی، آب  و ورود آلاینده‌ها به استخر جلوگیری کرد.

 

سیستم مه پاش

سیستم مه‌پاش یکی دیگر از آپشن‌های جدید و مفید است که با خروج افراد از سونا با دمای بالا، جایگزین حوضچه آب سرد می شود . در برخی از استخر ها برای استفاده راحت افراد از همه این امکانات، سیستم هوشمندی در تاسیسات مکانیک و برق استفاده شده است به این صورت که روی یک پنل ایمن به تمام آپشن‌ها متناسب با نیازتان دسترسی دارید. برخی دیگر از محصولات جدید برای استفاده در استخر ، تولید شفاف‌کننده آب و کلرهای مرغوب و با کیفیت بالا است.

 

 

جمع بندی

برای هر فردی، سلامتی خود و اطرافیانش همواره در اولویت است. به همین دلیل برای داشتن یک استخر اصولی و ایمن، بهتر است به کیفیت تجهیزات ایمنی استخر توجه شود.

تجهیزات استخر شامل تجهیزاتی است که برای ساخت، نگهداری و تمیز نگه داشتن استخر، سونا یا جکوزی از آن استفاده می شود. از تجهیزات استخر برای ایجاد امکانات بیشتر برای راحتی شناگران در استخر استفاده می شود.

تجهیزات استخر بسته به اندازه استخر شما و هدفی که برای آن ساخته شده است متفاوت خواهد بود؛ با این حال (به استثنای برخی از ابزارهای مورد استفاده و مدل های آنها) بیشتر ابزارهای مورد استفاده در بیشتر استخرها مشترک هستند.

طبیعتا شرکت های زیادی با برندهای مختلف در زمینه تولید و فروش تجهیزات استخر مشغول به فعالیت هستند و انتخاب شرکتی که تجهیزات مورد نیاز را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در ارائه کند، با دشواری هایی همراه خواهد بود؛ به همین جهت قصد داریم به مرور، شرکت های معتبر فعال در این حوزه را در سایت سازه برتر معرفی کنیم تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری، تجهیزات مورد نیازتان را از آنها خریداری نمایید.

 

 

طرح حمایتی سازه برتر از فعال در زمینه تجهیزات استخر

در صورتی که در زمینه تولید و فروش تجهیزات استخر فعالیت دارید، می توانید یک صفحه تبلیغاتی در سایت سازه برتر داشته باشید که محصولات و خدمات خود را بدون محدودیت در آن معرفی و تبلیغ کنید و مخاطبان سایت سازه برتر را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید و به این ترتیب مشتریان جدیدی کسب کنید.

ضمن اینکه این صفحه بصورت دائمی در سازه برتر باقی میماند و از سایت حذف نمی شود و می تواند با گذشت زمان، مشتریان زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این طرح، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی سازه برتر