کرتین استخری و نقش آن در زیبا سازی ویلا - سازه برتر



کرتین استخری و نقش آن در زیبا سازی ویلا

نازل کرتین استخری یکی از نازل هایی است که در استخرهای شنا و استخرهای ویلایی بسیار استفاده می شود. معمولا به نازل کرتین، نازل آبنما استخر نیز گفته می شود.

یکی از مهمترین علل استفاده از این نازل، زیبایی خاص این نازل آبنمای استخری می باشد. این نازل نقش مهمی در زیبا سازی ویلای شما دارد و در یکی از المان هایی است که در زمان ساخت استخر مورد توجه قرار می گیرد. ظاهر حلزونی این نازل جلوه بسیار زیبایی به استخر شنای شما می دهد. به این نازل، نازل حلزونی نیز گفته می شود،. البته این نامگذاری زیاد صحیح نیست، زیرا همیشه نازل های کرتین استخری به شکل حلزونی نیستند و این نازل ها در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند.

ما در این مقاله از سازه برتر تلاش می کنیم تا شما را با کرتین استخری آشنا سازیم و همچنین ویژگی ها و کاربردهای آن را برایتان شرح دهیم.

 

کرتین استخری

 

کرتین استخری چیست؟

آبنما کرتین استخری از نازل های سرریزی هستند که برای استفاده در کناره های حوض های بزرگ و استخر استفاده می شوند. شکل خروجی آب از این کرتین استخری، مانند لایه ای از آب که به صورت مدور در آمده و به شکل قوسی است می باشد.

از انواع کرتین استخری می توان به کرتین استخری طرح s استیل و طرح c و کرتین پلکسی گلس نیز اشاره کرد. کرتین استخری می تواند آب استخر را به حرکت درآورد و از حالت یکنواختی و سکون خارج کند. همچنین در بعضی از استخرها برای استفاده از خاصیت ماساژدهی نیز از نازل کرتین استخری استفاده می کنند. کرتین استخری از جمله تجهیزات استخر است که در زمان ساخت ویلا لوکس مورد توجه قرار می گیرد.

 

کرتین استخری چیست

 

خصوصیت کرتین استخری

نازل کرتین استخری یا همان  آبنما کرتین استخری با رنگ ها و ابعاد مختلف در لبه استخر نصب می شود و آب استخر به وسیله ی یک پمپ کفکش یا خارج از آب مکش شده و از دهانه نازل کرتین دوباره به استخر باز می گردد.

که این چرخش آب توسط آبنمای استخر و حرکت آب، منظره ای بسیار لذت بخش و صدای آرامش بخشی را به ارمغان می آورد. این نازل استخری ساخته شده از استیل ضد زنگ با کیفیت عالی ، در برابر آب نمک و کلر مقاوم است و به همین دلیل دوام بالایی دارد.

کرتین استخری از شاخه آبنما استخری است.

 

 

کاربرد کرتین استخری

حتما تا به حال بارها در باغ های لاکچری و استخرهای بزرگ،  استفاده از آبنمای کرتین استخری را در جهت زیبایی بیشتر دیده اید که به زیبایی آب را از خود خارج می کند. علاوه بر زیبایی بسیار زیادی که این نازل کرتین استخری به  فضای محیط شما می دهد،  

می توان  گفت از کرتین استخری در جهت انجام مرحله ی چرخش آب و تازه سازی آب  نیز استفاده می شود. آب ورودی به این نازل از قسمت پایین و به وسیله ی انواع پمپ با قدرت های مختلف و بر حسب مدل و تعداد نازل کرتین استخری انجام می شود.

با انجام مرحله ی ریزش آب و شدت برخورد آن با سطح نیز،  برای ماساژ دهی بسیار خوب است و امروزه در خیلی از استخرهای مجهز دنیا این ویژگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این سه گزینه یعنی چرخش آب و زیبایی و  ماساژ دهندگی را می توان مهمترین ویژگی های منحصر به فرد نازل کرتین استخری بر شمرد که در بقیه نازل های استخری هر سه ویژگی با هم وجود ندارند. انتخاب نازل کرتین استخری برای استخر ها بسیار عالی و مطلوب است و بهترین تجهیز و تزیین دکوراتیوی است که برای این فضا ها در نظر گرفته می شود.

 

 

مراحل ساخت کرتین استخری

در مرحله اول ساخت، مدل ها و نقشه های کار تهیه و محاسبه می شود و درآخر نقشه برش با دقت میلیمتری تهیه می شود. ورق استیل 304 زیر دستگاه لیزرکات به سایز مناسب برش می خورد و در کارگاه نوردکاری ورق های پایین و بالا با حساسیت بسیار بالا نورد شده و فرم می گیرد. کارگاه مونتاژ تیکه های ورق را کنار هم مونتاژ و در طی جوشکاری، قطعات با جوشکاری آرگون بسیار با ظرافت متصل می شوند. در کارگاه پرداخت کاری طی چند مرحله ساب و پرداخت و پولیش کرتین به صورت یک قطعه آماده بسته بندی می شود.

 

ساخت کرتین استخری

 

جنس بدنه نازل کرتین از چه چیزی است؟

جنس بدنه نازل کرتین استخری بیشتر از جنس استیل 304 می باشد، البته گاهی اوقات نیز از جنس استیل 316 ساخته می شود. در هنگام  خرید نازل کرتین حتما بایستی توجه کرد که جنس بدنه نازل کرتین از استیل ضد زنگ باشد.

 

 

روش نصب نازل کرتین استخری چگونه است؟

برای نصب و راه اندازی نازل کرتین در کنار استخر دو روش به کار می رود، اولین روش، اتصال خود نازل بدون پایه بتنی به کف دیواره کنار استخر است که این روش بدون دوام و کاملا غیر حرفه ای می باشد و علاوه بر اینکه ظاهر خوبی به جلوه نازل نمی دهد، گاهی اوقات موجب عدم استحکام اتصال نازل کرتین به زمین شده و پس از مدتی باعث  لق شدن نازل و جدا شدن آن از محل اتصال می شود.

راه دوم که روش استاندارد نصب نازل کرتین استخری می باشد این است که قبل از نصب، پایه بتنی مخصوص نصب نازل در هنگام کف سازی و لوله کشی پیش بینی و در محل مورد نظر نصب شده و سپس در زمان نصب نهایی و استفاده از استخر، نازل کرتین بر روی پایه بتنی به کمک پیچ استیل مخصوص نصب و کاملا ثابت شود.

بهره بردن از پایه بتنی استاندارد و تمام استیل در هنگام نصب نازل کرتین، علاوه بر اینکه سبب افزایش ماندگاری و دوام نازل و عدم لق شدن آن درمکان نصب می شود بلکه جلوه ای کاملا حرفه ای و زیبا نیز دارد.

 

انواع کرتین استخری

انواع کرتین استخری

کرتین استخری یکی از تجهیزات مورد استفاده در استخر است که دارای انواع مختلفی است و در ادامه در مورد انواع آن توضیحاتی ارائه شده است.

 

کرتین استخری طرح C

از نام کرتین استخری پیداست که  کرتین استخری طرح C شباهت زیادی به حرف انگلیسی (C) دارند

کرتین استخری تیپ یک دهانه 35 ارتفاع 50 در دو رنگ طلایی و نقره ای

کرتین استخری تیپ دو دهانه 45 ارتفاع 65 در دو رنگ طلایی و نقره ای

کرتین استخری تیپ سه دهانه 55 ارتفاع 75در دو رنگ طلایی و نقره ای

جنس کرتین استخری هم  از استیل 304 ضد زنگ هست.

 

کرتین استخری طرح S

از نام کرتین پیداست کرتین های طرح S شباهت زیادی به حرف انگلیسی (S) دارند.

کرتین استخری تیپ S دهانه 50 ارتفاع 86 در دور رنگ طلایی و نقره ای

جنس کرتین استخری هم  از استیل 304 ضد زنگ هست.

 

کرتین استخری شیشه ای

نازل کرتین استخری پلکسی یا شیشه ای از جمله نازل های سرریز هستند که برای استفاده در حوض های بزرگ و کناره های استخر مورد استفاده قرار می گیرند. شکل خروجی آب از این آبنمای استیل استخر مانند لایه ای از آب که به صورت مدور در آمده است و به شکل قوسی است.

از انواع دیگر نازل استخری که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به نازل دلفینی، قوسی و یا نازل حلزونی استیل نیز با همین طرز کار اشاره کرد.

 

کرتین استخری شیشه ای یکی از طرح های پرفروش و مدرن در بین آبنماهای استخری است.

آبنمای کرتین شیشه ای برای استفاده در استخرهای سرپوشده و سر باز، برکه، جکوزی، به عنوان المان و پرکن استخر و … توصیه می شود.

 

 

خصوصیات کرتین پلکسی

یکی از با اهمیت‌ترین خصوصیات این نازل ایجاد صدای آرامش بخش آب می‌باشد که موجب انرژی مثبت در افراد می شود.

نازل کرتین شیشه ای با ایجاد آبشار پیوسته و پرده ای جلوه ای زیبا و منظره ای خاص و به یاد ماندنی را به ارمغان می آورد.

 

پلکسی گلس در شب

با استفاده از نورپردازی هفت رنگ در این نازل می توان در شب نمایی چشم نواز و خاص را به وجود آورد.

کرتین های پلکسی گلس به علت نورپردازی مولتی کالر زیبایی خود را ۸۵ درصد در شب به نمایش میگذارند و المان بسیار جذاب و زیبایی برای استخر های رو باز میباشد.

 

مشخصات فنی پلکسی گلس

  • متریال پلکسی گلس آلمانی
  • قابلیت نصب آسان
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • انتی یووی

 

متعلقات پلکسی گلس

  • پکیج نورپردازی مولتی کالر داخلی
  • آداپتور
  • ریموت کنترل

 

نصب کرتین استخری

 

نکات مهم در نصب نازل کرتین استخری

نکات مهمی که باید برای نصب نازل کرتین استخری به آن توجه داشت:

برای راه اندازی یک آبنمای استیل استخر و نصب نازل کرتین استخری می بایست به یک سری از نکات مهم توجه ویژه داشته باشید.

  • برای نصب نازل کرتین استخری و نصب آبنمای استیل استخر، استفاده از پمپ آب مناسب و هماهنگ با این نازل است، که بتواند در درست ترین حالت و به راحتی آب را از مخزن استخر به سمت نازل پمپاژ کند و تصویر زیبایی از خروجی شیشه ای شکل آب بدون فشار بیش از حد و یا بریدگی ایجاد کند.
  • استفاده از پمپ آبنمایی که آب را مطابق با تعداد نازل های کار شده در لبه استخر و در حالت استاندارد و فشار مطلوب پمپاژ کند زیرا اگر فشار آب خروجی بیشتر از حد استاندارد باشد آب حالت پرتابی خواهد داشت و انحنای خود را از دست می دهد و اگر فشار آب خروجی کمتر از حد استاندارد باشد باعث ایجاد بریدگی و شکاف در میانه ی لایه ی آب خروجی از نازل کرتین استخری می شود.
  • پمپ های فواره برعکس پمپ های معمولی که سیم پیچی دارند با استفاده از نیروی مغناطیسی به دوران در می آیند. همچنین دارای حفاظت ip68 بوده و درون آب حفاظت می شوند. این پمپ ها از ارتفاع 60 سانتی تا 5 متری را می توانند پمپاژ کنند.
  • این پمپ ها برای مصارف گوناگون به کار می روند. کسانی که می خواهند از فواره استفاده کنند پک های نازل فواره به صورت جدا مخصوص این پمپ ها وجود دارد که شامل دو عدد نازل فواره، دو لوله تلسکوپی حدودا 20 سانتی، سر شلنگی و شیر سه طرفه است.
  • ولتاژ پمپ های آبنما 220 ولت است و نسبت به ارتفاعی که پمپاژ می کند دارای ولت های مختلفی است.
  • نکته دیگر، انتخاب نازل کرتین استخری است که باید درست انتخاب شود:
  • انتخاب نازل کرتین استخری کاری تخصصی است و بدین منظور باید با کارشناسان و متخصصان ماهر در این زمینه مشاوره کافی و لازم انجام گیرد. مدل متناسب و سایز با فضای مورد نظر و همچنین تهیه تجهیزات هماهنگ با نحوه کاربرد نازل کرتین استخری نیاز به داشتن اطلاعات کافی و لازم و تجربه زیاد دارد.
  • در بعضی از موارد دیده شده که به علت رعایت نکردن استاندارد های لازم در زمینه انتخاب تجهیزات نازل کرتین استخری و خود نازل این آبنمای استیل استخر عملکرد خوبی نداشته و به علت فشار بیش از حد باعث خرابی پمپ شده و یا با روش اشتباه و غیر استاندارد،  نصب آبنمای استیل استخر وحرکت کردن در هنگام کار خیلی زود خراب شده و عمر مفید خود را از دست می دهد.
  • ارتفاع نازل از سطح آب نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه شود. در هر جایگاه و مدلی ارتفاع نصب و قرار گرفتن آبنما استیل استخر نیز متغیر می باشد.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

جمع بندی

استفاده از کرتین استخری در محیط استخر می تواند زیبایی خارق العاده و لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین وجود آبنما در استخر می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

کرتین استخری در انواع و قیمت های مختلف و همچنین در برندهای مختلف در بازار موجود است که با توجه به نیازتان می توانید طرح و برند دلخواه خود را خریداری نمایید.

همچنین اگر در زمینه تولید و یا عرضه لوازم و تجهیزات کرتین استخری فعالیت دارید، می توانید خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنید تا مخاطبان این سایت بتوانند با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و تجهیزات مورد نظرشان را از شما خریداری کنند.

در سایت سازه برتر این امکان برای فعالان حوزه صنعت ساختمان و معماری فراهم شده که یک صفحه تبلیغاتی کامل برای خودشان داشته باشند و محصولات یا خدمات خودشان را در این صفحه بطور کامل معرفی کنند. ضمن اینکه این صفحه برای همیشه در سایت سازه برتر قرار خواهد داشت و از سایت حذف نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح حمایتی، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی سازه برتر